Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä sitä asennetta ettei saisi huomauttaa jos toinen käyttää selkeästi vääränkokoisia rintaliivejä

Vierailija
03.02.2017 |

Kun suurin osa naisista valitettavasti käyttää vääränkokoisia rintaliivejä. Ei sitä pitäisi ottaa loukkauksena vaan ystävällisenä huomautuksena. (siis naisen, miesten ei tietenkään kuulu kommentoida)

Liian monet naiset ostavat liivejä tavarataloista yms. summamutikassa sovittaen ehkä kaksia tai kolmia halpisliivejä... Ei näin! Käykää erikoisliikkeessä ja antakaa ammattilaisen ottaa mitat.

!

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en vaan kestä olla liiviliikeeessä.

Myyjä ei anna katsella ja sovittaa yksin. Mä en KESTÄ sitä verhon auki repimistä. Vaikka liikkeessä olisi muita asiakkaita, myyjä riuhtoo verhoa auki ja tulee katsomaan. Mä en vaan tykkää tällaisesta myyntityylistä ja siksi ostan liivini netistä. Tilaan kerralla kymmenet ja yleensä niistä sopii yhdet tai jopa kahdetkin.

Mun sovituskoppiin ei ole tullut kukaan nykimään verhoa kun olen avannut suuni ja sanonut, että haluan sovittaa rauhassa enkä kaipaa apua.

Erikoisliikkeissä myyjä juuri auttaa löytämään oikeankokoiset liivit. Voihan sitä ostaa täysin vääränkokoiset liivit vaikka kahdella sadalla eurolla, ei se hinta ja laadukkuus auta, jos koko on väärä.

Mä tiedän jo mun kokoni ja siksi en kaipaa apua.

Samankokoiset liivit voivat olla hyvinkin eri malliset. Kyllä se vaan niin on, ettei kokolapusta saa kuin osviittaa, sen jälkeen tulee se muotojuttu eli minkä koon eri muotoisista on itselle istuvin. Ja sitten vielä se, että kehokin muuttuu vuosien saatossa. Ei voi vain ottaa sitä omaa kokoa vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen. Valmistajatkin muuttavat mallejaan.

Vierailija
42/96 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun täytyy varmaan puhua asiasta tukihenkilösi tms. kanssa. Yleensä autistit eivät ymmärrä tällaisia sosiaalisia kuvioita, vaan puhuvat mitä sylki suuhun tuo, mutta niitä sosiaalisia kuvioita voi myös opetella, jotta ei tulisi loukanneeksi ihmisiä ymmärtämättömyyttään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin yhteen helsinkiläiseen liiviliikkeeseen tarkoituksena ostaa kahdet oikean kokoiset liivit asiantuntijan avulla. Rahaa olin varannut yhteensä parisataa euroa. No ei ollut tarpeeksi isoa kokoa millään merkillä. Pidetään sitten näitä mun ainoita jo kulahtaneita, mutta sopivia mitä ei tietenkään myydä enää missään.

Eri mallien istuvuus vaihtelee saman valmistajan tuotteilla etten netistä kerta kaikkiaan uskalla ostaa noin kalliita.

Seuraava vaihtoehto on ostaa tavaratalosta ne hyvin istuvat, mutta yhden kuppikoon liian pienet, joista jää pieni pursumiskohta paidan alle näkyviin. Ei kai se haittaa, kun tarpeeksi isot paidat eivät istu muualta vaan ovat mallia teltta.

Vierailija
44/96 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet rintaliivimyyjä, niin velvollisuutesi on sanoa, jos asiakas on ostamassa vääränkokoiset liivit. Muuten ei kannata huomautella kuin lähimmille tuttaville.

Vierailija
45/96 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjä ei anna katsella ja sovittaa yksin. Mä en KESTÄ sitä verhon auki repimistä. Vaikka liikkeessä olisi muita asiakkaita, myyjä riuhtoo verhoa auki ja tulee katsomaan. Mä en vaan tykkää tällaisesta myyntityylistä ja siksi ostan liivini netistä. Tilaan kerralla kymmenet ja yleensä niistä sopii yhdet tai jopa kahdetkin.

Mun sovituskoppiin ei ole tullut kukaan nykimään verhoa kun olen avannut suuni ja sanonut, että haluan sovittaa rauhassa enkä kaipaa apua.

Erikoisliikkeissä myyjä juuri auttaa löytämään oikeankokoiset liivit. Voihan sitä ostaa täysin vääränkokoiset liivit vaikka kahdella sadalla eurolla, ei se hinta ja laadukkuus auta, jos koko on väärä.

Samankokoiset liivit voivat olla hyvinkin eri malliset. Kyllä se vaan niin on, ettei kokolapusta saa kuin osviittaa, sen jälkeen tulee se muotojuttu eli minkä koon eri muotoisista on itselle istuvin. Ja sitten vielä se, että kehokin muuttuu vuosien saatossa. Ei voi vain ottaa sitä omaa kokoa vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen. Valmistajatkin muuttavat mallejaan.

Kyllä sen itse tuntee, että onko rintsikat hyvät vai huonot. 

Ei voi myyjä tietää, eikä kukaan muukaan, miltä ne liivit toisen päällä tuntuu. 

Vierailija
46/96 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

95 e on vaikea kaupasta löytää.. kalliisiin ei ole varaa,,ja imetänkin vielä hetken..

Vierailija
47/96 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet rintaliivimyyjä, niin velvollisuutesi on sanoa, jos asiakas on ostamassa vääränkokoiset liivit. Muuten ei kannata huomautella kuin lähimmille tuttaville.

Itseasiassa, jos myyjä kävisi mulle tuollai huomauttelemaan, mä kävelisin liikkeestä ulos. Kyllä mä 20 vuoden kokemuksella tiedän mitä haluan rintaliiveiltä.

Vierailija
48/96 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just pari viikkoa sitten satuin stockalle aleaikaan. Rintaliivit silloin alelaareissa koon mukaan, kaikki alessa -60%. Sieltä oli maailman nopeinta poimia saatavilla olevat mallit kokeiluun. Löysin kahdet hyvät liivit nopeasti, helposti ja halvalla. Lähtöhinta oli jotain 50-60€. Lisäksi löysin sokokselta yhdet kivat -40%. Ei sen välttämättä tarvitse olla kallista.

T. 70F

Minä taas en, koska Stockan alelaarista ei löytynyt yksiäkään liivejä kokoa 85F. Suurin oli 80F, joka on minulle liian tiukka.

Vierailija
49/96 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs huomauttamista siinä on. Kyse on toisen käyttämästä asusteesta.

Eihän ole tapana huomautella jos toisella on liian pienet kengät, liian pieni tai iso jakku jne

Vierailija
50/96 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just pari viikkoa sitten satuin stockalle aleaikaan. Rintaliivit silloin alelaareissa koon mukaan, kaikki alessa -60%. Sieltä oli maailman nopeinta poimia saatavilla olevat mallit kokeiluun. Löysin kahdet hyvät liivit nopeasti, helposti ja halvalla. Lähtöhinta oli jotain 50-60€. Lisäksi löysin sokokselta yhdet kivat -40%. Ei sen välttämättä tarvitse olla kallista.

T. 70F

Tiedän, mutta kun laskujen ja vuokran jälkeen jää 400e kolmen hengen ruokiin,vaatteisiin, pesuaineisiin, lääkkeisiin ja bensaan niin arvaappa monta kertaa vuodessa on varaa laittaa 60 euroa rintaliiveihin?

*oma valinta: tiedän.

**tykkään kyllä näteistä liiveistä, mutta pariin vuoteen ei ole ollut varaa uusia varastoja.

Vierailija
51/96 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä rintaliivejä, joten ei tarvitse pohtia kokojakaan.

Vierailija
52/96 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sama henkilö, joka uimahallissa kertoo tuntemattomille, miten heidän tulisi parantaa uintiliikkeitään?

Vierailija
53/96 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta tuokin mutta usko pois, rintaliivien sovitus ei ole mitään rakettitiedettä. Aika moni nainen osaa ihan ilman myyjääkin katsoa ja tunnustella onko liivit sopivat, varsinkin jos on liivejä liiviliikkesstä ennenkin ostanut. Usein nää myyjätkin vaan katsoo miltä näyttää, mutta on silläkin perkele aika iso merkitys, miltä ne liivit tuntuvat päällä.

Vierailija
54/96 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin, että miksi ap huomauttelee juuri rintaliiveistä, kun voisi huomautella ihan kaikista vaatteista, hiuksista (kampaus ja väri), meikeistä, tyylistä meikata, ihan koko habituksesta. Ap, lisää toki arvostelusi koskemaan koko olemusta ja ei kun huomauttelemaan.

Mä voisin kans alkaa huomautella, kun näkyy stringien, hipstereiden tai muiden alushousujen rajat läpi. Ihan kaikella ystävyydellä. Neuvoisin, että millaiset alushousut sopis paremmin henkilön pyllyn muotoon ja asuun. Avulias kun olen.

Vierailija
55/96 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon sitten ihmiset ovat valmiita maksamaan liiveistään? Tässäkin ketjussa kotkut sanoo, että oikean kokoiset maksavat paljon ja siksi käyttävät väärää kokoa. Itse käytän kokoa 65/70I-H ja liiveistäni maksan noin 30-40€. En pidä hintaa kovin pahana.

No jollekin sun rintsikkabudjetti on monen viikon ruokabudjetti. Että sitä voi miettiä, kuinka paljon kelläkin on varaa laittaa rintsikoihin rahaa. Ja onko yleensäkin sillä hetkellä varaa laittaa, vai meneekö jokin muu asia edelle.

Vierailija
56/96 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä tietoinen myös tästä. Siksi juuri en kaipaa myyjää antamaan turhanpäiväisiä neuvoja, itse tiedän että koot vaihtelevat valmistajan, mallin ja valmistusmaan mukaan. Useimmiten olen tästä huomattavasti paremmin perillä kuin se myyjä.

Vierailija
57/96 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykää erikoisliikkeessä ja antakaa ammattilaisen ottaa mitat.

!

Selitä sinä minulle, miten ammattilaisen ottamat mitat muuttavat tilannetta, jos liikkeessä ei kuitenkaan ole ostettavissa 70H-kokoisia liivejä?

No, minäpä kerron: myyjä ottaa sellaiset mitat, jotka sopivat liikkeessä oleviin liiveihin. Ja taas tuli vääränkokoiset!

Miksi myynnissä ei ole sopivankokoisia liivejä? Ei varsinkaan pienikokoisille isorintaisille, eikä ilmeisesti myöskään muuten isokokoisille pienirintaisille.

Vierailija
58/96 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa, jos myyjä kävisi mulle tuollai huomauttelemaan, mä kävelisin liikkeestä ulos. Kyllä mä 20 vuoden kokemuksella tiedän mitä haluan rintaliiveiltä.

Sinä olet ehkä perillä liivikoostasi ja sopivasta mallista, mutta niin ei ole jokaisen kohdalla. Itse esim. sain apua asiantuntevalta myyjältä, joka neuvoi ottamaan pienemmän ympärysmitan ja suuremman kuppikoon. Rintaliivit istuvat päällä kuin valettunta.

Vierailija
59/96 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama vaikka koko ois sun mielestä kuinka väärä kunhan ne eivät purista. Lopeta se erikoiliikkeiden mainostaminen, kierrän ne edelleen kaukaa ja ostan just vaan sellaisia liivejä jotka tuntuvan mun päällä mukavilta.

Vierailija
60/96 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykää erikoisliikkeessä ja antakaa ammattilaisen ottaa mitat.

!

Selitä sinä minulle, miten ammattilaisen ottamat mitat muuttavat tilannetta, jos liikkeessä ei kuitenkaan ole ostettavissa 70H-kokoisia liivejä?

No, minäpä kerron: myyjä ottaa sellaiset mitat, jotka sopivat liikkeessä oleviin liiveihin. Ja taas tuli vääränkokoiset!

Miksi myynnissä ei ole sopivankokoisia liivejä? Ei varsinkaan pienikokoisille isorintaisille, eikä ilmeisesti myöskään muuten isokokoisille pienirintaisille.

Ja vaikka koko olisikin oikea, ei se vielä takaa että liivi on hyvä. Rinta voi esim pudota kupistaan pois myös siksi, että kuppi on väärän mallinen. Useimmiten tosin se koko on syynä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi