TV VIHAPUHE - ilta seurantaketju official!
Eli alkaa ihan kohta kertokaa tunnelmianne ja ajatuksianne.
Kommentit (157)
Kaikkea paskaa sitä verorahoja esitetäänkin...
Vihapuheeseenpuuttumistarinoita. Voi helv... sinki.
Nuorena yhden kaverin vanhemmat olivat syvästi uskovaisia ja näillä oli aina kotona tarjolla näitä pikku lehtisiä joissa oli viikon tai kuukauden uskonnollista juttua kirkon jäsenille luettavaksi. Jäi vaan mieleen että niissä oli aika usein mukana joku uskoa vahvistava tarina esim. siitä miten joku oli kävellyt talven pimeydessä illalla bussista kotiin ja jostain syystä tuntenut uhkaa esim. alikulkutunnelin kohdalla. Sitten oli ilmestynyt enkeli tämän kävelijän turvaksi ja kävelijä pääsi kotiin enkelin suojeluksessa.
Miten tämä sitten liittyy asiaan niin mahtaako nuo tarinankerääjät malttaa kerätä vain niitä tarinoita jotka ovat oikeasti ja varmasti tapahtuneet vai tuleeko kiusaus lisätä sopivalta kuulostavia tarinoita vaikkei voikaan varmistaa onko niitä koskaan tapahtunut.
Antti saa niin naisia tämän illan jälkeen :)
Vierailija kirjoitti:
Entäs Usan black lives matter marssit ja retoriikka tappakaa kaikki valkoiset. Onko se vihapuhetta, yksi kehitysvammainen valkoinen joutui blm vihapuheen innoittaman tuntien kidutuksen ja pahoinpitelyn kohteeksi.
Oli muuten surkuhupaisaa, kun jotkut yrittivät tuossakin tapuksessa selitellä, että rasismilla ei ollut mitään tekemistä asian kanssa. Selityksenä mm. se, että Yhdysvalloissa valkoiset on korkeimmassa asemassa enemmistönä -> valkoisten hallussa, niin vähemmistö ei voi olla rasistinen.
Onkohan tuolla logiikalla sitten niin, että esim. Nigeriassa valkoinen ei voi olla rasisti? Eli rasistiksi muututaan sitä mukaan minkä valtion maaperällä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Tää ohjelma on niin turha, sillä kaikki järkevät ihmiset jo ymmärtävät että kaikki ihmiset ovat ihonväristä tai suuntautumisistaan huolimatta samanarvoisia ja ihmisiä pitää kohdella kunnioittavasti.
Vihapuheita harrastaviin taas ei tämmöiset ohjelmat auta, vaan he räkättävät näille, niin kuin tästäkin ketjusta huomaa. Tai sitten eivät edes vaivaudu katsomaan koska on heidän mielestään täyttä roskaa koko ohjelma.
Aivan samaa mieltä. Mutta ylikansoitettua Afrikkaa ei pelasteta sillä, että suomeen otetaan joka vuosi 50000 pakolaista. Ja vielä suomen kansalaisiksi. Afrikkaa pitäisi auttaa naisten kautta. Koulutusta ja syntyvyyttä laskuun. tämä varmaan taas poistetaan...
Vihapuhe on siis vain rasismia? Ei esim. miesviha kuten useat ilkeämieliset kommentit, kun puhutaan esim. poikien koulumenestyksen heikkenemisestä.
Vierailija kirjoitti:
aika boring. pitääkö kaikkien siis olla vain varovaisia ja hiljaa. eläköön suomi.
Pitäiskö sun sitten keksiä joku uusi harrastus vihapuheen sijaan?
Vierailija kirjoitti:
Tuossa paneelissa, kuten yleensäkin sekoitetaan vihapuhe ja kritisointi.
En vihaa yhtäkään ihmistä tässä maailmassa, mutta olen sitä mieltä ettei Suomi voi resussoida enää yhtään turvapaikanhakijaa tai pakolaista. Eli olen kovastikin maahanmuuttovastainen ja sanon sen suoraan.
Tämä ei ole vihapuhetta vaan kriittistä ajattelua.
Joku taisi niistä olkiukoista jotain mainita... Mitä mieltä itse olet, rakensitko tuossa yllä helpon olkiukon? Kuten itsekin oikein hyvin tiedät, niin "maahanmuuttokriitikoiden" lisäksi kukaan muu ei sekoita kritiikkiä ja vihapuhetta toisiinsa. Mutta käy myös kurkkaamassa jotain rajakkifoorumia ja mieti hetki, ollaanko siellä huolissaan "resurssien riittävyydestä" vai "värivirheellisistä" ja "islamisaatiosta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vihaa yhtäkään ihmistä tässä maailmassa, mutta olen sitä mieltä ettei Suomi voi resussoida enää yhtään turvapaikanhakijaa tai pakolaista. Eli olen kovastikin maahanmuuttovastainen ja sanon sen suoraan.
Joku taisi niistä olkiukoista jotain mainita... Mitä mieltä itse olet, rakensitko tuossa yllä helpon olkiukon? Kuten itsekin oikein hyvin tiedät, niin "maahanmuuttokriitikoiden" lisäksi kukaan muu ei sekoita kritiikkiä ja vihapuhetta toisiinsa. Mutta käy myös kurkkaamassa jotain rajakkifoorumia ja mieti hetki, ollaanko siellä huolissaan "resurssien riittävyydestä" vai "värivirheellisistä" ja "islamisaatiosta".
olkiukoista puheenollen omasi on aika tyylipuhdas
Onneksi me kansalaiset saadaan litteinä sopuisasti sopeutua ihan kaikkeen vaan ja sivusta soffalta katsella kun iso pojat ja media hoitaa vihaprojektit , suoltaa vihapuhetta ja sotii. Ollaan kiltisti soffilla sipsien kanssa silloin kun tuleviakin Päitä hirtetään ja kun psykiatrit leimaavat maapallonjohtajia psykopaateiksi:)! Meidän tulee uskoa kaikki ja olla sopuisia. Saamme olla sovussa. Viha on virallistettua ja hygieenistä tv pakestista tulevaa jopa viihdettä. Nyt on vihalistalla Oikein isoja päitä oikein on mielenkiintoista.
M23 kirjoitti:
Tuo Emma Kari on kyllä helvetin hyvännäkönen :P Tuntuu olevan melkein aina tuollaisissa teemailloissa mukana, jännä ettei Li ole tällä kertaa.
Täh..sä et vaan nää paremmannäköisiä kun pyörit noissa vasuri piireissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terho: Eri mielipide leimataan vihapuheeksi. Eli "hyvä kun sun huoralapsi kuoli" on vain mielipide persun mielestä.
Onhan se mielipide, vai mikä se sitten on? Riippusiltako?
Hän totesi myös, että mielipide pitää esittää asiallisesti, mutta tämä sinulta tietysti vähemmän yllättäen jäi kuulematta.
Kuinka paljon tuollaisia "mielipiteitä" pitää olla valmis vastaanottamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ymmärrät, että maahanmuuttokriittiset ja paatuneet rasistit, rajakit, skinit yms on aivan eri asioita? Mutta tässä sitä nyt taas ollaan, sinä sotket nuo keskenään. Ei kaikki sormetkaan ole peukaloita, vaikka kaikki peukalot onkin sormia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olkiukoista puheenollen omasi on aika tyylipuhdas
Avaapas hiukan lisää? Kaipaatko esim. suoria linkkejä noihin rajakkifoorumien horinoihin?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi me kansalaiset saadaan litteinä sopuisasti sopeutua ihan kaikkeen vaan ja sivusta soffalta katsella kun iso pojat ja media hoitaa vihaprojektit , suoltaa vihapuhetta ja sotii. Ollaan kiltisti soffilla sipsien kanssa silloin kun tuleviakin Päitä hirtetään ja kun psykiatrit leimaavat maapallonjohtajia psykopaateiksi:)! Meidän tulee uskoa kaikki ja olla sopuisia. Saamme olla sovussa. Viha on virallistettua ja hygieenistä tv pakestista tulevaa jopa viihdettä. Nyt on vihalistalla Oikein isoja päitä oikein on mielenkiintoista.
Että hail vaan hygieenisen virallistetun vihapuheen puolesta( ironiaa) :)! Kasalaiset jumalauta tuloo turpiin jos rivissä vihataan!
On tässä tämäkin puoli rehellisyyden nimissä joka tulee ilmi näin satiirisesti ilmaistuna:)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ohjelma on niin turha, sillä kaikki järkevät ihmiset jo ymmärtävät että kaikki ihmiset ovat ihonväristä tai suuntautumisistaan huolimatta samanarvoisia ja ihmisiä pitää kohdella kunnioittavasti.
Vihapuheita harrastaviin taas ei tämmöiset ohjelmat auta, vaan he räkättävät näille, niin kuin tästäkin ketjusta huomaa. Tai sitten eivät edes vaivaudu katsomaan koska on heidän mielestään täyttä roskaa koko ohjelma.
Aivan samaa mieltä. Mutta ylikansoitettua Afrikkaa ei pelasteta sillä, että suomeen otetaan joka vuosi 50000 pakolaista. Ja vielä suomen kansalaisiksi. Afrikkaa pitäisi auttaa naisten kautta. Koulutusta ja syntyvyyttä laskuun. tämä varmaan taas poistetaan...
Ja eu:n on muutettava kaupankäynnin ehdot (poistettava tullimuurit eu:hun) sellaisiksi, että afrikkalaiset elintarvikkeet kykenevät kilpailemaan eurooppalaisten kanssa. Jos Afrikka saisi lisättyä elintarvikkeiden tuontia edes 1%:n Eurooppaan, se tietäisi Afrikan valtioille yhteensä 50 miljardin suuruista lisätuloa. Eu:n olisi myös lopetettava järjettömät maataloustukiaisensa, Afrikassa ei ole varaa maksaa vastaavia, joten heidän ruokansa ei ole hinnaltaan kilpailukykyistä Euroopassa, eikä sitä kannata edes tuoda tänne.
Eu tapattaa politiikallaan epäsuorasti 6600 afrikkalaista joka päivä.
"Centre for the New Europen raportti "EU Trade Barriers Kill" (2003) laski, että EU:n tullimuurit tappavat 6600 ihmistä päivässä. Suuri osa tästä johtuu maataloustuista ja -tulleista. Jos Afrikka voisi lisätä osuuttaan kaupasta edes prosentin, se ansaitsisi 49 miljardia puntaa enemmän vuodessa ja 128 miljoonaa ihmistä vapautuisi köyhyydestä. Viisi prosenttia toisi jo 248 - 350 miljardia puntaa.[9]"
https://fi.wikipedia.org/wiki/Maataloustuki#Vaikutus_kehitysmaihin
Oo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ymmärrät, että maahanmuuttokriittiset ja paatuneet rasistit, rajakit, skinit yms on aivan eri asioita? Mutta tässä sitä nyt taas ollaan, sinä sotket nuo keskenään. Ei kaikki sormetkaan ole peukaloita, vaikka kaikki peukalot onkin sormia.
Aivan niin. Ja kritiikki ei ole vihapuhetta, eikä kukaan näiden rajakkien lisäksi ole sellaista esittänytkään.
Olikohan WTC tapahtumasta valheellisesti uutisoivien puhe vihapuhetta esim Irakin kansaa kohtaan? Toisaalta aika tekopyhää koska media mättää venäläisiä turpiin olantakaa joka päivä ja nyt on Trumpikin vuoro. Yle etupäässä .