Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Eloisten perjantai-porinat***

17.03.2006 |

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä oli pinossa eilen sutinaa. Ikinä ei pino ole ollut noin suuri, saapa nähdä mitä sitten kun kaikki ovat äitiyslomalla...Minä luen aina kaikki viestit läpi ja välillä unohdan kommentoida tai sitten minulla ei ole mitään järkevää kommenttia asiaan. Eilisen pinosta tein oikein muistiinpanoja, kun niin paljon keskusteltiin.

Joten...

Kaikille uusille:Tervetuloa innolla mukaan(Jmi82,Pikkuansku ja tupla-onninen Babybel)!

Pepperille ja Kirpulle:onnittelut ultran tyttö-uutisista. Hiljaa sydämessä minä toivon tyttöä tämä poikalauman jatkeeksi, mutta kun viidennestä raskaudesta kysymys taitaa terve lapsi olla lottovoitto.

k.p.h.:Täälläkin kärvistellään alati päänsäryn kourissa.

Eenu-Liinulle: Tsemppiä ja positiivista mieltä!

Mantselle:Hyvää matkaa!

Tukivyöstä oli puhetta. Minun on kai hankittava sellainen, sillä vatsan kasvua ei tue mikään lihas varmaan enää...Aikaisemmin olen pärjännyt ilman. Anitan vyön ajattelin hankkia.Toivottavasti siitä on apua.

Suurperhe puhutti myös. Minä odotan siis viidettä ja sen jälkeen olemme varmasti suomalaisen mittapuun mukaan suurperhe. Minusta nelilapsinen perhekin on suurperhe, sillä mm. normaali henkilöauto ei silloin enää riitä.

Joku niistä hömppähankinnoistakin kyseli...Minä olen aivan toivoton lastenvaate-hamsteri. Vaatteita on aina aivan liikaa...Joten tunnustaudun hömppäilijäksi tässä suhteessa.

Kantoliinoista...Minulla on ollut käytössä Didymoksen kudottu liina sekä Kanga-reppu. Molempiin olen ollut tyytyväinen, mutta haluaisin hankkia vielä sisäkäyttöön hug aBub-trikoisen liinan. Kangaa olen käyttänyt hieman isomman lapsen kanssa. Ajattelin opetella imettämisen liinan avulla, niin ei tarvi istua aina rinta paljaan joka paikassa. Imetyspaidat ovat tällaiselle isorintaiselle hieman hankalia, jos kankaat eivät mene tarpeeksi päällekkäin. Täytyy varmaan Hesan reissulla käydä sovittamassa Boobin imetyspaitoja. Joskin etuvarustukseni turpoaa muutamaksi ensimmäiseksi imetyskuukaudeksi ainakin F-kuppiakin suuremmaksi....ja pienenee sitten hieman.

Käväisin eilen H&M katsastamassa äitiysvaatevalikoimaa, sillä vaatteet alkavat olla vähissä. Mitään sopivaa en löytänyt joten alan olla hieman pulassa. Netin kautta en uskalla tilata, sillä tilaamani äitiyssammarit eivät istu minulle lainkaan. Koska ostin ne aikaisemmin ajattelin että kun vatsa kasvaa ne alkavat istua, ja katin kontit! Siispä alkuasetelmissa ollaan:yhdet farkut ja yhdet mustat trikoiset housut...Hameita en ilkeä käyttää kamalan näköisten suonikohjujen takia, joita on ilmestynyt toiseen jalkaan. Argh! Siispä tukisukkahousut jalassa koko loppuraskaus...

Nyt menen valittamasta. Palaan lukeamaan viestejänne ja toivon ehtiväni myös kommentoimaan niitä. Antoisaa alkavaa viikonvaihdetta, se on taas perjantai ja viikko takana!

Opemamma ja vimpula rv 16+3

Vierailija
2/34 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kellään ongelmana paisuneet rinnat? :D siis ei mulla tytönkaa tälleen paisunu,jopa vanhat imetyliivit on pienet!! nyt on ongelma ku missään ei oikeen oo sellasii napakoita imetysliivejä,tarttis saada kokoa (75 c-d) ! :O kävin lindexit,h&m kappall yms..onko kellään tietoo mist sais edullisesti ja hyviä,ei mitään lörppänöitä...

noh,mut nyt pitää lähtee syömään,yks myllää masussa:D

jakselemisia kaikille! :)

k.h.p ja tärppi 16+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas tosiaan eilen paljon juttuja pinossa! Eilen ehdin lukemaan osan, ja äsken ne viimeiset illalla tulleet.

Minulla jää myös usein kommentoimatta ne asiat, joihin yritän vastata, koska kun avaan tämän vastaussivun niin unohdan kaikki asiat mitä piti kirjoittaa, enkä muista nimiäkään kenelle piti mitäkin vastata=(

Ihana ilma tänään! Pojat lähtivät aamulla päiväkodin kanssa koko päiväksi jäälle retkelle, mukana oli kairat ja onget sekä makkaraa, mehua, lihapiirakoita ym. Kiva kun saavat hieman vaihtelua päivään.

OPEMAMMALLE (ja muille joilla kantoliinoista kokemuksia): Kun sanoit että haluaisit hankkia trikoisen kantoliinan sisäkäyttöön, niin kertoisitko mitä eroa liinoissa on sisä/ulkokäyttöön? Sen olen kuullut, että trikoinen ei hiosta sisällä niin paljoa, mutta voiko tuota mainitsemaasi liinaa käyttää myös ulkona? Ajattelin nimittäin tänään tilata netistä tuon liinan (eikös se ole Bebesin malli?), mutta mietin että miten hankala vauva on laittaa liinaan toppavaatteissa? Tarvitsen liinaa lähinnä ulkoilureissuille, kun kävellen vien talvella esikoista eskariin, mutta myös sisällä.

Nyt ei muuta järkevää tule mieleen, palailen vähän myöhemmin uudelleen!

RTiina ja Viuhti 16+2 (vasta....)

Vierailija
4/34 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan aurinkoista aamupäivää kaikille!

Ensinnäkin Kiitos Opemammalle tyttö-onnitteluista!

Tänään on jotenkin todella hyvä olo. Johtuisikohan eilisestä ultrasta... Näin viime yönä unta, jossa vanhin tyttäreni työnsi ulkona vaunuissa pientä tyttövauvaa ja kuopus käveli kiltisti vierellä pitäen kärryistä kiinni. Olin jotenkin hirmuisen onnellinen siinä unessa ja tunne jatkui kun heräsin aamulla! Eilen vielä tunsin pientä pettymystä, ettei tälläkään kertaa saatu poikaa, vaikka olen tosiaan koko ajan toivonut kolmatta tyttöä. Mutta ilmeisesti alitajunnassa olen halunnut sen pienen pojankoltiaisenkin ;o) Mutta tosiaan nyt tuntuu vaan hyvältä. Minne onkaan kadonnut se alkuraskauden epävarmuus, väsymys, ym. vaivat?

Meillä on sillä lailla hauska tilanne, että mieheni siskolla on kolme poikaa ja nyt meille sitten tulee kolme tyttöä! Tasapainotetaan kivasti tätä serkusparvea, niin meidän lapsilla serkkuja kyllä piisaa. Eli mieheni puolelta on yhteensä kuusi serkkua ja minun siskollani on kaksi lasta ja kolmas tulollaan! Eli touhua riittää vaikka kuinka!

Ihana viikonloppu tulollaan. Lähdetään perheen kanssa huomenna mökille, päästään pilkille, hiihtämään, paistamaan makkaraa ym. Tytöt odottaa ihan hirmuisesti, että joko lähdetään!

Eilinen pino oli muuten tooooosi pitkä, en kerennyt lukea kaikkia juttuja. Mutta kyllä, myös minä olen jäänyt koukkuun tähän palstaan/pinoon. En vaan kerkeä kirjottamaan ja kommentoimaan, vaikka haluaisin. Ja iltaisin ei jaksa aina konetta avata, kun tätä masiinaa koko päivän tuijottaa. Äippälomalla sitten kirjoitellaan enemmän!

Niin ja vinkkinä teille, jotka valittelitte että ette muista enää kirjoitusvaiheessa mitä piti kommentoida yms. Minä kirjoitan aina tekstit wordillä ja siirrän ne sitten tonne pinon vastaukseksi. Näin voin välillä käydä vilkasemassa, että mites se ja se juttu nyt menikään ja milläs nimimerkillä juttu olikaan!

Nyt työt kutsuu!

Kirppu06 ja pikkuprinsessa 20+4

Vierailija
5/34 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuanskulle myös tervetuloa!

k.h.p.: Mä olen löytänyt kaikkein parhaimmat imetysliivit ihan alan liikkeistä. Onhan ne vähän kalliita, mut on siellä myös malleja vähän päälle 20¿. Mä esim. ostin yökäyttöön sellaiset mikrokuituiset, aivan ihanat liivit jotka ei paina mistään ja ne ei olleet kun pikkusen päälle 20¿. Liiviliikkeessä saat myös asinatuntevaa apua liivien ostoon. MUTTA älä osta valmiiksi imetysliivejä koska ovat takuulla pienet siinä vaiheessa kun maito nousee rintoihin. Kannattais nyt varmaan etsiä vielä tässä vaiheessa tavalliset, kuppikokoa suuremmat rintsikat.

Sit ihan omaa hehkutusta =DDDD Ukko varas eilen mökin Itä-Savosta jonne lähtee tänään iltapäivällä muksujen kanssa! Mä olen siis koko viikonlopun ihan yksikseen :) Mitenköhän mä osaan olla kun ei ole hulinaa ja vilskettä ympärillä.... Ostin eilen jo herkkuja ja tänään käyn hakemassa kirjastosta jonkun kivan dekkarin jonka meinaan lukea viikonlopun aikana. Ostin kans Vauva-lehden johon tuli toinen lehti kaupanpäälle, kerrankin on aikaa lukea sit niitäkin. Vähän pelottaa kyllä et tulee ikävä, mut kyllä tää tulee tarpeeseenkin kun päivät on kotona näiden muksujen kanssa ja kun en kuitenkaan ole mikään " kanaemo" tyyppi vaikka olenkin siitä erittäin kiitollinen että mullekin tuli tämä mahdollisuus jäädä hoitovapaalle tämän kolmosen kohdalla. Nyt pelottaa että viimeksi mainittu oppii kävelemään viikonlopun aikana ja mä en näe sitä :/ LApset on kans innoissaan, ottavat lautapelejä mukaan yms. Tuo 5v sano kyllä eilen et " sulla on äiti täällä sit aika hiljaista... tuleekohan sun meitä lapsia ikävä?" Mä tietysti sanoin et tulee varmasti, johon pikkumies vielä et " niin ja isiäkin sun tulee ikävä" =D

Nyt tuli ihan omanapainen viesti... mut nythän mulla on aikaa tulla myöhemmin kommentoimaan muiden juttuja ;)

Peeveli rv 18+0 ja muksut 6/94, 8/00, 1/05

Vierailija
6/34 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Kiva kun opemamma aina aloittaa meille aamuisen

pinon niin on

jotain mitä lukea tässä ruokatauon lomassa. Ihanaa

keitettyä maissintähkää juuri lämmitin ja karpalomehua

ettei vaan tule virtsatientulehdusta.

Minäkin päätin kokeilla kirjoittaa notepadilla viestin ja

sitten laittaa sen tuonne niin muistan paremmin mitä

muut on kirjoittaneet.

Minäkin käytän anita tukivyötä jos pitää lähteä jonnekin kävelemään,

mutta en kotosalla ollessani. Mutta joskus vauva innostuu

istuessa kapinoimaan sitä vastaan eli potkimaan sitä

kovaa...

Kantoliinat kiinnostaisi minuakin, voisihan sellaisen

hug a bug jutun ostaa. Ei mitään kokemusta eli joku

helppo juttu olisi kiva.

Ai niin rintsikoistakin oli puhetta. Ei kannata valittaa

75 c-d kokoisista vielä mitään :) koska mulla on alle bmi 18:llä

eli siis todella todella hoikkana c kokoiset ja muuten ne on

aina 75 d eli siis tosi

vaikeaa nyt kun odotusaikana on 75 e:hen mennyt koko ja

nekään liivit ei ole yhtään suuret vaan rintoja pursuaa niistäkin

ulos. Jaiks! En siis löydä oikein mistään kaupasta edes

normaaleja liivejä, koska ympärysmitta on niin pieni kokoon

verrattuna. Katsotaan mistä niitä imetysliivejä löytyisi sitten.

Pitää hankkia sellainen pumppu, jolla ne saa tyhjiksi varmaan

heti kotiin ettei tulisi suurempia ongelmia.

Mulla on tullut jo tässä vaiheessa ongelmia suoliston kanssa eli

kohtu painaa suolistoa ja ummetusta tulee helposti.

Pia rv 21 jo menossa

Vierailija
7/34 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy mennä siis ihan normit ostaa :D hassua mikä dolly sitä onkaan hihi..

palailen viikonloppuna nyt taas pitää mennä..

Vierailija
8/34 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pia74: noh mulle tää on isoa kun lähtö enne ekaa raskautta ola a kuppi :D jäi b:ksi ja nyt on se d koska c-kupista tursuaa ulos.. harmittaa vaan kun ne menee sitten hukkaan nuo liivit kun tuskin jää tälläsiks :)

Vierailija
9/34 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkesin tänne odotus puolelle muistelemaan. Tasan vuosi sitten olin myös elokuinen odottaja, nyt minulla on 7 kk ikäinen ihan hymytyttö. Odotus taitaa monella olla siinä vaiheessa että liikkeet jo tuntuvat. Se on yksi asia mitä jäin kaipaamaan, oli niin ihan tuntea kuinka pikkuinen liikkuu sisälläni. Toivotan kaikille oikein hyvää odotusta ja ei sinne elokuuhun niin kamalan pitkä aika enään ole :) Jo olette puolessa välissä! Nauttikaa odotuksesta, kyllä se sitten palkitaan...

Vierailija
10/34 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko paistaa niin ihanasti!

k.p.h.:Parhaat liivit saa ehdottomasti kunnon liiviliikkeestä. Minä olen ostanut myös äitiysliikkeistä liivejä.

RTiina:Kudottu liina on hyvä, mutta siitä jää sidottaessa inhottava möykky solmusta. Se on lämpimämpi kuin trikoinen. Isomman lapsen kantamiseen kudottu on parempi, sillä se ei anna periksi eikä veny. Sisäkäyttöön ajattelin todella trikoista...Katsotaan nyt tuleeko hankittua...

Peevelille:Antoisaa viikonloppua ihan issesseen!

Palaan...

opemamma

Vierailija
11/34 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas tosiaan hurjan pitkä pino eilen!! Ihan hävettää se, miten monta viestiä eilen kirjoitin¿ Mutta kun ensimmäisen jutun kirjoittaa jo aamulla, ehtii päivän mittaan tulla monta asiaa, jota haluaisi kommentoida. Täytyy ehkä vähän hillitä tätä kirjoitusintoa :).

Kiitos vielä kerran kaikille onnittelijoille ja KIRPULLE myös onnittelut tyttöuutisista!!

Ja kaikille uusille tervetuloa mukaan!!

Eilen täällä käytiin keskustelua siitä, miten tytön ja pojan tunnistaa ultrakuvista. Mun täytyy sanoa, että vaikka kuinka tuijottaisin esikoisen tai tämän tulokkaan ultrakuvia, en pystyisi kyllä sanomaan mitään sukupuolesta. Mies väittää, että hän näki esikoisen rakenneultrassa pippelin ja nyt taas vastaavasti haaraväli on hänen mielestään " tyhjä" , joten oli ihan varma tytöstä. 4D-ultrassa lääkäri oikein kunnolla zoomasi haaraväliin ja totesi, että ihan selvä tyttö, mutta en minä olisi kyllä pystynyt siitä kuvasta mitään tulkitsemaan.

Opemammalle suurkiitos kantoliinakokemuksista! Olen ajatellut sellaisen hankkia, mutta olen ihan pihalla noiden kanssa. Ennen luulin, että liina kuin liina, mutta nyt kun olen hieman tutustunut valikoimaan netissä, tuntuu, että niitä on jos minkälaista. Mistä sitä tietää, mikä on juuri paras itselle?? Minäkin olen haaveillut, että oppisin kantoliinaimetyksen, mutta saa nähdä. Onnistuukohan sellainen edes tällaiselle pienirintaiselle??

Rinnoista puheenollen, on mullakin tuo etuvarustus hieman kasvanut, mutta on ehkä nyt sitä luokkaa, mitä olin alkujaan ennen ensimmäistä imetystä. Imetyksen seurauksena minusta ex-A-kupista tuli joku AA-kuppinen eli lähti se vähäkin. Toisaalta, eipähän ole ainakaan ongelmana riippurinnat...

Omasta navasta: Minua vaivaa edelleen unettomuus ja siitä johtuva kova väsymys. Tänäkin aamuna heräsin klo 3 ja sen jälkeen pyörin sängyssä. Puoli kuudelta heräsi esikoinen ja siinä vaiheessa minäkin päätin luovuttaa ja nousin. Aamupäivät menee ihan hyvin, mutta iltapäivin alan olla tosi hyytynyt. Iltaisin olisin aivan valmista sänkyyn jo kahdeksalta.

Kerroin tänään vanhemmilleni sekä veljilleni raskausuutisista ja kovin olivat iloisia. Äitini tietenkin oli vähän loukkaantunut, kun vasta nyt kerroin. Töissä meinaan kertoa maanantaina - se on nyt sitten päätetty. Ja kohta pitäisi kertoa esikoisen perhepäivähoitajallekin, jotta voimme miettiä yhdessä pojan hoidossa jatkamista.

Ihanaa, että viikonloppu on tuloillaan. Olemme lähdössä tänään Nokian Edeniin!! Ainoa harmittava takaisku on se, että ystävät joutuivat perumaan oman tulonsa lapsen sairauden vuoksi eli ihan oman perheen kesken sinne nyt menemme. Mutta kivaa silti! Esikoinen odottaa kovasti uimista ja minä rauhallista yhdessäoloa, ulkoilua ja ympäristön vaihtoa.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Pepper (20+1)

Vierailija
12/34 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ollut tänään toooooooooooosi ahkera, kerrankin! :)

Aluksi piti soitteleman elisalle, kun tuo nettiyhteys ei jostain kumman syystä vaihteeksi toiminut, mutta sieltä mitään apua ollut...itte piti taas ruuvaaman asiat khlalleen, heh, tai siis ihan vaan nyppiä johtoja irti ja laitella takasin. No pääasia, että nyt toimii!! ja pääsee taas pinolleen :)

Tuo siivouskin on välillä ihan kivaa hommaa, vaan alkaa jo pikkusen puuskututtamaan rehkiminen, vaikka eihän tässä olla vasta kun hiukka alle puolen välin, mitähän se sitten kun on kunnon masu jne. :D

No mutta nyt on lattiatkin pesty ja koti tuoksuu ja näyttää hetken edes hieman siivommalle.

Rintaliiveistä: Juu ei nuista tavan kaupoista tahdo oikein tukevia ja hyviä liivejä löytyä, nytkin itsellä päällä jotkut rotansyömät vanhat ritsat, kun ei ole uusia raattinut hommata, sentähen kun ovat erikoisliikkeessä niin turkasen kalliit. Vaan onkaisepakko jossain vaiheessa antautua...kuppikoko kun tosiaan kasvaa aivan älyttömästi, johtuen myös ehkä siitä, että on noita herkkujakin tullut syötyä. (mikä kyllä on miehen syy, se kun kävi pikkusen risteilemässä ja toi tuliaisiksi miljoona kiloa suklaata ;) ) pakkohan ne on pois syödä, etteivät happane...

Masussa alkaa olemaan jo kova melske ja välillä jos on ihaniljaista iskee huoli päälle, sitä kun on niin hönttelö, että heti alkaa ihmettelemään josei mitään tapahdu. Reilun viikon päästä on rakenneultra ja sitä odottaa, kuin lehmä kevättä. On se ihanaa päästä taatelia kurkkaamaan, vaikei tuolla meidän polilla taida olla kun ihan vaan se perinteinen ultra, ei mitään 4d hienouksia, mutta kuitenkin!

Aurinkoista odotuspäivää kaikille

Tämän on kohta riennettävä hakemaan poika pois mummilasta, etteivät ihan omakseen sitä rupea luulemaan :D

eri & taateli rv 18+1

Vierailija
13/34 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kerran tervetuloa kaikille uusille mukaan!

Mullakin rinnat on saaneet taas muotoa. Olen siitä pelkästään iloinen, sillä kun elokuussa lopetin kuopuksen imetyksen, jäljelle jäi tyhjät pienet säkit. Olen kyllä aiemmissakin raskauksissa ja imetksien aikana osanut nauttia rintavarustuksesta, joka muuten on mulla melko vaatimaton.

REHOTTAAKO MUILLA KARVAT? Aiheesta valittelin alkuviikosta, mutta en huomannut kysyä. Tosiaan tuntuu, että hyvä kun ehtii muuta elämää elämäänkään, kun sääri-ja muutkin karvat kasvaa sellaista tahtia, että kone on kädessä useammin kuin esim. imuri. Olen kuullut, että poikavauvoja odottaessa äidillekin tulee aikamoinen annos testosteronia ja mullahan on 2 poikaa ennestään ja pojaksi tätäkin luulen. Voisiko vaikuttaa? Vai onko muuten vaan hormoonimuutos syynä. Tää on asia, josta ei ole niin kovin hehkeä olo.

KANTOLIINOISTA. Ostin kuopuksen sntymää odottamaan PikkuRuu-liinan, mutta en koskaan saanut aloitettua sen käyttöä. Nyt kyllä näen itseni kantamassa tätä kolmatta vauvaa kantoliinassa. Esim. kaupoille lähdettäessä tarvitsemme vielä tuplarattaat isommille pojillekin, joten vauva saa kulkea liinassa. Kotikulmilla taas esikoinen saa kävellä ja laitan pienemmät vaunuhin. Kiva lukea muiden kokemuksia liinoista! Itse haluaisin sellaisen liinan, joka laitetaan päälle kuin reppu, helposti ja nopeasti. Tuossa metriliinassa häiritsi käyttöönotooa juuri ne miljoonat mutakt ja solmut, jotka on tehtävä ennen kuin vauvan voi laittaa siihen. ELi:

MIKÄ LIINA ON SELLAINEN, JONKA SAA NOPSAAN PÄÄLLE? Kiitos jos joku viitsii vastata.

KIRPPU, sukupuolitoiveista vielä, eli meillä tosiaan miehen puolella on vain poikia. 70vuoden aikana on syntynyt 1 tyttö ja sekin n. 35 vuotta sitten. Tämäkin vauva on alusta alkaen tuntunut pojalta, mutta muutamat asiat ovat alkaneet mietityttämään, josko sittenkin olisi tyttö (esim. pahoinvointi on ollut aivan toista luokkaa kuin poikia odottaessa). Vielä Akuutti-ohjelman katsottuani sain lisää vettä myllyyyni, sillä kaikki syke- ja vatsanmallikuviot osoittavat tämän olevan poika, mutta ohjelmassahan nuo legendat tyrmättiin. Nyt pottelis ihan kamalasti mennä 4D-ultraan, mutta mies ei suostu ja halua tietää ennakkoon sukupuolta. Itsekään en ensin halunnut, mutta nt on alkanut kiinnostamaan.

PEPPER, kiva kun käyt useati kommentoimassa, niinhän sen keskustelun kuuluukin edetä, eli älä turhaan jarruttele, jos jutunjuurta tulee ;-)

Nyt menen ottamaan nokoset, ennenkuin pojat herää.

Pumpelsson 20+2

Vierailija
14/34 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun aurinko taas paistaa - tosin vkl:lle onkin sitten tiedossa huonompaa säätä. Mies on vielä lähdössä veljensä kanssa kahdeksi päiväksi vaeltelemaan, joten varmaan kiva viettää yötkin puolimärkänä jossain teltassa...Mä saan vanhempani seuraksi, joten ihan kaksin ei olla tytön kanssa.

Tervetuloa mukaan uusille Eloisille, tää palsta onkin vilkastunut ihan mukavasti.

LIIVEISTÄ: mulla on käytössä esikoisen odotusaikana hankkimani odotusliivit (ostin ne Englannista). Ihan perustrikooliivit, mutta hyvin tukee ja ovat varsinkin sopivan isot. Tosiaan, kuppikoko on kasvanut reilusti. Muistelen, että hankin ekat imetysliivit ennen synnytystä (oisko ollut kokoa isompi kuin odotusliivit) ja kas vain, maidon noustua rintoihin koko nousi vielä varmaan kahdella koolla jonnekin E:hen :) Noihin imetysliiveihin mä kyllä satsasin, vaikka toiset hyvät taisikin olla ihan Triumphilta ja marketkamaa. Mutta: en suosittele imetysliivien ostamista etukäteen (mulla äiti taisi hakea sovitukseen, jos ei itse kykene heti kaupungille).

Nyt tuli oikosulku muista kommenteista, joten tyydyn toivottamaan hyvää viikonloppua itse kullekin.

Kerttukasperi ja Onni rv17+3

Vierailija
15/34 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peeveli vautsi mikä viikonloppu tulossa. Ihanko itse teillä mies teki aloitteen mökkeilyyn. Meillä saa aina painostaa että mies lähtisi kaikkien kanssa. Tähän mennessä on kyllä käynyt 4 vanhimman kanssa ja kuopus on jäänyt mun kanssa nukkumaan päiväunia. On siinäkin mulle pari tuntia omaa aikaa. Tuntuu vaan et kuopus nukkuu huonommin kun ei ole sitä tuttua hälinää ympärillä. Nukkuu siis sisällä.

Kantoliinasta sen verran. Mulla on ihan tavallinen trikoinen 5 metrin liina jonka kaveri teki mulle. Oon käyttänyt sitä niin sisällä kuin ulkonakin. Kietasu2Xsidonnalla. Oon kantanut sillä vielä tota meijän kuopusta 1v2kk. Vauva aikana se oli ihan ehdoton. iltaisin kuopus itkeskeli paljon ja isommille piti laittaa iltapalaa niin oli helppo laittaa kun kuopus oli liinassa.

Jahas nyt tarvii kiirehtiä hakeen eskarilainen eskarista. Tuun illalla jatkaan jos kerkiän.

puuhis rv 18+1

Vierailija
16/34 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liinailusta kiinnostuneet:Käykäähän googlettamassa kantoliina-sanalla, kantoliina-kanavalta löytyy paljon vinkkejä ja tietoa. Siellä on myös mahdollisuus kysyä...Minulla takanan kolmisen vuotta liinailua, mutta ulkoilen suhteellisen vähän liinan kanssa. Pääkaupunkiseudulla olisi esim. keskustassa liikkuessa mukava osata imettääkin liinassa.

Pumpuli kysyi karvankasvusta...Minulla ei poikia odottaessani ihokarvat kasvaneet lainkaan, mutta nyt sääret ja kainalot näyttävät lähinnä vanhan kunnon Itä-Saksan aikaiselta naisurheilijan pehkoilta...

Jaaha ja sitten tilaa muille...se opemamma taas

Vierailija
17/34 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä täällä kummosempia taaskaan, mutta aivan ihana käydä lukemassa teidän viestejä. Saa kyllä hyviä vinkkejä esim. tuohon liinailuun, johon en ole vielä tutustunut enkä edes osaa kysyä mitään.

Liiveistä sen verran, että edelleen menee meikäläiselle normaaliliivit vaikkakin on tuo rintavarustus pyöristynyt. Kaapissa on valmiina vuoden takaiset odotus- ja imetysliivit siihen vaiheeseen, kun alkaa sitten turpoomaan. viimeksi ei kyllä tuo kuppikoko suurentunut valtavasti, kun ei maito koskaan noussut kunnolla. Saa nähdä, miten nyt käy.

Ihana ilma tänään. Käytiin hieman ulkoilemassa ja illalla taas lisää. Tekis niin mieli jo mennä tunkemaan sorme multaan, mutta tuo lumipeite vielä tiellä. Ehkäpä pistän viikonloppuna jotakin yrttejä ikkunalaudalle.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!

Air+poika12/04+masu16+

Vierailija
18/34 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi täälläkin aloitella viikonloppusiivousta ennen töihin lähtöä. Puolentoistatunnin päikkärit tuntuivat taas maistuvan eli edelleen on näitä väsymyspäiviä vaikka muuten olo pirteämpi.

KANTOLIINOISTA meillä oli myös käytössä trikoinen 5 m baby bundler liina. Tykkäsin muuten kovasti, mutta oli käyttöömme liian pitkä. Eli hankinassa lyhyempi trikoinen malli ja liinaimetys tavoitteena myös =).

IMETYSLIIVEISTÄ ostin kahdet Abecita merkkiset Stockkalta ja olivat ihan kohtuuhintaiset ja mielestäni hyvälaatuiset ja kauniit. Kuppikoko taisi olla c silloin, joten ihan mielettömän tukevia en tarvinnutkaan.

nyt on kyllä otettava itseään niskasta kiinni ja imuri käteen ennen kuin tulee kiirus.

Leppoisaa viikonloppua elomasuille!

petraelena ja korppu 18

Vierailija
19/34 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sairaslomalla olen kerennyt paremmin lueskella pinoja, niin yritän nyt tosissaan tsempata kirjoittelun suhteen.

Kahlasin eilisen megapinon läpi ja heti muistaessa on onniteltava BABYBELiä tuplaonnesta. Meille veikkailtiin kaksosia ihan ekassa lääkärineuvolassa ja voin sanoa, että olo oli kuin tulisilla hiilillä np-ultraan asti. No, yksi on vaan tulossa ja onnellisia ollaan siitäkin.

Liinailusta: mielenkiinnolla luen kokemuksianne, mun on pakko hommata myös liina ja sen mitä vähän olen perehtynyt, niin taidan kääntyä trikoisen puoleen. Sitten sidontakokemuksen ja lapsen kasvaessa voisi etsiä kudotunkin.

Eilen oli rakenneultra ja kysyin sukupuolta. Se jäi kyllä tosi arvailujen varaan, kun napanuora oli kriittisessä paikassa. Kumpikin siis yhtä mahdollinen. Esikoisesta sukupuolta ei kysytty, mut mulla oli vahva poikaolo koko ajan, nyt ei ole ollut ajatusta vahvemmin kumpaankaan suuntaan.

Onkos täällä muuten Kymenlaaksolaisia?

Taisi olla jotain muutakin kommentoitavaa, mut näin melko uutena en kertakaikkiaan kykene muistamaan nikkejä.Ehkä mä vielä opin :)

T: Elovena rv 19+3

Vierailija
20/34 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips vaan eloisat :)

Otan nyt kantaa noihin otsikossa mainitsemiini juttuihin.. Ja Pumpulille heti alkuun, että kyllä ilmeisesti rehottaa karvoitus ihan kiitettävästi myös täällä. Olen melko karvatonta sorttia normaalisti, joten en näytä miltään Etelä- tai Itä-Euroopan naiskuulantyöntäjältä vielä, ja onneksi on vaaleaa kaikki karva... mutta esim. mahaan on tullut lisää valkoista pientä karvaa ja on tuo muukin karvoitus tosi nopeakasvuista. Mulla on tavoitteena ja aiemmin kyllä olen yrittänyt ajella tyyliin kaikki pois, mutta nyt ei ole niin kamalasti huvittanut. Ei vaan pysy perässä tuon karvankasvun kanssa. Otsakin täynnä kulmakarvaa kohta... :D

Hommasin tänään tukisukkahousut, mutta saa nyt nähdä, mahtuuko ne mulle edes. Isoin koko mitä Prismasta löytyi, mutta iso on myös sinne sisään mahdutettava tyttökin.. :-/ Vielä ei ole jalat juurikaan turpoilleet, mutta eiköhän tämä tästä lisäänny, joten siksi ajattelin kokeilla tukisukkahousua.

Mä olen saanut mieheltä jo joululahjaksi ekat imetysliivit. Jälleen kerran isointa, mitä oli löytänyt 85D, mutta eipä nuo todellakaan mahdu, jos rinnat synnytyksen jälkeen pullistuu paljonkin. Nyt ne on ihan sopivat ja olen pitänyt niitä, koska ovat joustavat ja hyvän tuntuiset. Pitää hommata vielä myöhemmin parit isompaa kokoa olevat - kai ne on ihan alan liikkeestä haettava, koska ei näytä noissa tavallisissa kaupoissa olevan isompia. Eipä niitä varmaan sitten vuotavilla tisseillä enää voi sovitella, joten pientä hakuammuntaa saattaa olla valinta.. TAi no, tokihan ne voi viritellä sovituskopissa omien liivien (+suojien) päälle. Samalla tulee vähän sitä ekstratäytettä siinä mukaan. Nuo D-kuppiset käy varmaan sitten, kun alkaa vähän laskea turvotus... Eli ei ne varmastikaan hukkaan mene, vaikka aluksi silloin pieneksi jäisivätkin.

Minä taidan saada lainaan trikoisen kantoliinan. Onhan niitä tosi monenlaisia ja itse yritin vähän selvitellä tietoja tuossa aiemmin. Ajattelin ruveta metsästämään käytettyä n. 5 m trikooliinaa huuto.netistä, mutta nyt ei onneksi ole pakko. On ne kyllä aika kalliita uutena :( Trikoinen on kuulemma kätevämpi ihan vauvan kanssa ja tosiaan ehkä mukavampi varsinkin aloittelevalle. Isompaa lasta kannetaan sitten yleensä kudotussa liinassa, joka ei jousta niin paljon. Sittenhän on olemassa ihan kantotakkeja, eli takkeja, joissa on otettu huomioon liinassa oleva lapsi (kai siinä on joku kätevä luukku, ehkä kaksi vetoketjua tms. ja enemmän tilaa), jos haluaa oikein " hifistellä" kantotouhun kanssa tai kanniskelee vauvelia vähän joka paikassa. Ehkä voisi olla kätevä, jos on toinen vielä pieni ja toinen sitten vaunuissa, että laittaa sen isomman sisaruksen liinaan (jos vaan jaksaa kantaa ja työnnellä vaunuja samalla..). Sinne takin alle ei heti syksyllä tarvitsekaan toppavaatteita laittaa lapselle :)

Jaa niin, nyt onkin sitten mulla 20 raskausviikkoa täynnä. Tämä on kyllä tosi uskomatonta ja pitää olla onnellinen, että on vielä tähänkin asti päässyt ilman sen kummempia vaivoja. Maanantaina on pitkästä aikaa neuvolakäynti ja sen jälkeen käydään yksityisellä rakenneultrassa. Jännä päivä tulossa...

Oikein mukavaa ja aurinkoista viikonloppua elohiiret! Lepäilkää ja rentoutukaa, ja nauttikaa auringon tuomasta energiasta (mulla se näyttäytyy ilmeisesti myös aikaisina aamuherätyksinä..)!

Mii- ja mynkerö rv 20 (neuvolan mukaan tosin 19+6)