Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaudenkeskeytys vastoin miehen toivetta, kokemuksia?

Vierailija
02.02.2017 |

Tiedän, että aloitus tästä aiheesta saattaa olla ihan hemmetin huono idea, mutta koska asia kuitenkin pyörii jatkuvasti mielessä, niin miksipä ei. Kuten otsikosta siis voi päätellä, sain vastikään tietää olevani raskaana (ehkäisystä huolimatta, kun joku kuitenkin kysyy). Olemme yli vuosikymmenen (pääosin) onnellisesti yhdessä elänyt pariskunta ja meillä on jo lapsia (yhteisiä kaikki, jos sillä jotain merkitystä on). Silti, ihan perustelluista syistä, en ole valmis synnyttämään vielä yhtä lisää. Mies on ihana, kuten aina, ymmärtää, on monista pointeista kanssani samaa mieltä, eikä selvästikään halua painostaa. Hän ei silti haluaisi keskeytystä ja on sen yrittänyt kaikin tavoin satuttamatta sanoa. Pieni "taisteluvalmiuskin" oli selvästi päällä kysyessään, mitä sanoisin jos hän olisi ehdottomasti päinvastaisella kannalla, selvästi tunnusteli olenko oikeasti päättämässä hänen kannastaan välittämättä.

Tiedän piinallisen hyvin, että kyse on omasta kehostani ja loppupeleissä omasta päätöksestäni. Olen kuitenkin täysin sitä mieltä, että yhtä lailla lapsen vanhempana isän mielipiteen tulee olla merkittävä. Mies on loistava isä ja hoitanut ehdottoman esimerkillisesti oman osansa, hänellä on siis siltäkin osin "varaa sanoa". On silti väistämätön fakta, että raskauden jatkuessa minä joutuisin uhraamaan paljon ja ottamaan riskejä. Eikä hän lasta yksin haluaisi, vaan minun kanssani. Huolettaa kovasti, mitä päätös suuntaan tai toiseen tekee parisuhteellemme(kin). Pystyn kuvittelemaan, että minun päätöksestäni tehty kipeä ratkaisu voisi jäädä kaihertamaan miehen mieltä. Tiedän, että yhden lapsen jälkeen olisi täynnä miehen "haaveiden lapsiluku". Yhtä lailla voin kuvitella itse kokevani katkeruutta raskailla hetkillä, joita väistämättä olisi edessä, jos talouteen tulisi vielä yksi lapsi. Itse olen ehkä hiukan jo joustanut lapsiluvun suhteen, vaikka yhteisestä päätöksestä lapset onkin saatu.

Asiaa mutkistaa hiukan vielä sekin, että siitä olemme samaa mieltä, että se on nyt tai ei koskaan. Se ei meistä kummastakaan ole ok, että nyt ei sovi, mutta myöhemmin ehkä. Ikäkin alkaa tulla vastaan, joten jatkoa ajatellen edessä on raskauden suhteen tehdystä päätöksestä huolimatta sterilisaatio, sillä se on meidän kohdallamme ainoa mahdollinen keino yrittää riittävällä todennäköisyydellä varmistaa, ettei tilanne toistu.

Löytyykö ketään, joka olisi ollut siltä osin samassa tilanteessa, että juuri mies haluaisi raskauden jatkuvan? (Päinvastainen tilanne selvästi on hyvinkin yleinen, kokemukset siitä eivät juuri auta). Mihin ratkaisuun päädyit(te)? Miten (teidän) kävi?

En usko jumalaan, eivätkä minua varsinaisesti kiinnosta mielipiteet abortin etiikasta yleensä. Koska jokunen varmasti aikoo jakaa siitä huolimatta, niin eipä siinä, go ahead.

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on raskaana, synnyttää ja imettää ym niin ok.

Jos minua kiristettäisiin erolla syystä tai toisesta niin näyttäisin miehelle ovea.

Pakottamalla en synnytä yhtään lasta tähän maailmaan! Suomi on vapaa maa eikä mikään Afganistan!

Vierailija
102/107 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja pahimmassa tapauksessa Ap saakin sitten sairaan lapsen ja menettää oman terveytensä ja ukko päättää ottaa ja lähteä kun ei olekaan enää kivaa! Sitten nämä abortin vastustajat varmaan ryntää joukolla ap:n avuksi NOT!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tilanteessasi olisin tehnyt keskeytyksen kaikessa hiljaisuudessa. MIehen suostumusta ei tarvita siihen kun nainen hakee lähetteen keskeytysklinikalle ja käy nielemässä ne pari pilleriä. Itse en kestäisi miehen mielipahaa/kaunaa/katkeruutta keskeytyksestä mikäli asiasta keskustelisimme ja minä päätyisin sille kannalle. Pelkäisin että miehen suunnalta parisuhdekin kärsisi siinä lomassa. En vain haluaisi ylimääräisiä mutkia matkaan, mikäli lapsia olisi jo riittävästi jne. mä sillä kannalla että ei enempää kiitos.  

Myöhäistähän tämä sulle on AP, mutta sanompa vaan. 

Oli sun syyt mitkä tahansa, niin tee niin kuin sydämesi sanoaa. Älä tee enempää lapsia jos se on sun vahva tunne. Älä, vaikka mies sanoo mitä tahansa. 

Vierailija
104/107 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuuluu?

Vierailija
105/107 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä yksi häpeätahra aborttilaissa

Vierailija
106/107 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kuuluu?

Ultrassa ei löytynyt ainakaan viikkoja vastaavaa normaalia raskautta. Eli saattaa hyvin olla, ettei tämä edes ole meidän asiamme päättää.

AP.

Vierailija
107/107 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän