Vihaan koiria
Koirat on ihan helvetin rasittavia ja ärsyttäviä eläimiä, ja jokainen koiranomistaja on enemmän tai vähemmän seurankipeä läheisriippuvainen, kun sellaisen (tai pahimmassa tapauksessa lauman) haluaa nurkkiinsa sotkemaan, räksyttämään ja haisemaan. Koirat haisevat ihan helvetin pahalle, eikä se löyhkä lähde millään pois. Koirat ovat petoja ja laumaeläimiä, joita ei ole tehty elämään yksin missään sisätiloissa. Koirat eivät kunnioita sinua, ellet näytä niille niiden oikeaa paikkaa ja tee itsestäsi lauman johtajaa, siinäpähän saatte sitten taistella!
Koiran suu on myös järkyttävä bakteeripesäke, koska koirat syövät ja nuolevat mitä vaan, mukaanlukien omaa peräänsä ja omaa + muiden eläinten PASKAA. Sitten annatte niiden nuolla itseänne ja naamaanne missä vaan ruokapöydissä kesken ruokailun ja päästätte sänkyihinne nukkumaan, yöks. Koirat räksyttävät ja ulvovat ja kerjäävät lakkaamatta huomiota, tunkevat joka paikkaan inisemään ja nuuskimaan haarovälejä eivätkä tottele (lähes) koskaan. Koirat purevat vuosittain lukemattomia ihmisiä, jopa hengenvaarallisesti.
http://enhs.umn.edu/current/6120/bites/dogbiteinjuries.html
Olen todistanut useampia tapauksia, joissa koira on purrut ihmistä, kahdesti olen joutunut myös itse koiran hyökkäyksen kohteeksi ilman minkäänlaista provosointia. Kyseessä oli luonnehäiriöinen suomenpystykorva ja saksanpaimenkoira. Ensimmäinen kaatoi minut pienenä ja raapaisi silmän vierestä, jälkimmäinen ajoi minua takaa ja tarttui käsivarteen kiinni niin, että paitani repeytyi ja sain naarmuja.
Ja EI, en pelkää koiria tai ole mikään eläintenvihaaja, inhoan vain koiria!
En ikinä pystyisi asumaan koirallisen ihmisen kanssa tai sellaisten naapurissa, se haukkuminen ja ulina on vaan jotain niin rasittavaa. Koirat ovat myös pääsääntöisesti rumia, ehkä joku harva rotu voi näyttää ok:lta pentuna. Yli-innokkaita ja typeriä läähättäjiä. En mitenkään rauhaa ja siisteyttä rakastavana ihmisenä voi ymmärtää ihmisten rakkautta näihin turhiin otuksiin, puolestani kaikki rakit saisi hävittää koko maan päältä.
Kertokaapa muuten MIKSI ETTE KERÄÄ NIITÄ PASKOJA POIS? Kaikki puistot ja viheralueet on tässä maassa pilattu. Minnekään ei voi mennä eikä astua, kun haisevia miinoja on kaikkialla, jopa keskellä teitä. Miten aikuiset ihmiset voivat olla noin vastuuttomia ja piittaamattomia, ettei ympäristön viihtyisyydestä välitetä ollenkaan? Minä ainakin liikunnallisena ihmisenä haluan voida kävellä puistoissa ja vaikka vähän "eksyäkin" reitiltä, jotta saan ihasteltua luontoa ja otettua valokuvia. Koiravero tähän maahan ja vähän äkkiä eikä mitään 50 e, vaan tuohon kaksi nollaa perään; kolme, jos ette ala kerätä jätöksiänne, kiitos. :)
Kommentit (710)
Ap, hanki elämä ja keskity siihen.
Ihmiset tekevät erilaisia valintoja elämässään ja sinun ei tarvitse niitä ymmärtää tai niistä tykätä.
Kuulostat mielenterveysongelmaiselta ja itsekeskeiseltä. Ongelma on sinulla, ei koiranomistajilla ;)
Vierailija kirjoitti:
Pidän koirista, mutta en pidä turvapaikanhakijoista.
Sama 😂
Minä en pidä kissoista.
Mutta mitä sitten, pitäisikö sen kiinnostaa ketään, mistä minä en pidä tai pidän? Teen omasta elämästäni sellaista kuin haluan, muut saavat tehdä sellaisen kuin haluavat. Miksi sinä et ap ymmärrä sitä? Kenelläkään ei kiinnosta, pidätkö koirista vai et.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tää yks kirjoittaa kyllä tai kyllä kyllä joka viestiin?
Lue viesti 488
Taas yksi mielensäpahoittaja.
Kyllä minä taas mieleni pahoitin, kun joku toinen otti koiran 😄
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset tekevät erilaisia valintoja elämässään ja sinun ei tarvitse niitä ymmärtää tai niistä tykätä.
Kuulostat mielenterveysongelmaiselta ja itsekeskeiseltä. Ongelma on sinulla, ei koiranomistajilla ;)
Kyllä kyllä
Vierailija kirjoitti:
Minä en pidä kissoista.
Mutta mitä sitten, pitäisikö sen kiinnostaa ketään, mistä minä en pidä tai pidän? Teen omasta elämästäni sellaista kuin haluan, muut saavat tehdä sellaisen kuin haluavat. Miksi sinä et ap ymmärrä sitä? Kenelläkään ei kiinnosta, pidätkö koirista vai et.
Kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Ongelma onkin se että ne samat koiranomistajat jotka vaativat muilta suvaitsevaa suhtautumista lemmikkiinsä eivät itse suvaitse muiden ihmisten valinnoista aiheutuvia lieveilmiöitä. Täälläkin on nähty kuinka ihmiset kirjoittavat että melu ja myös koirat kuuluvat kaupunkiin jne, mutta esim. uutena vuotena koiranomistajat vaativat etteivät muut saa paukutella raketteja jotta koirat eivät pelästy.
Miksi juuri koirat, mikseivät lapset ja vauvat?
Ja siedättekö koiranomistajat vaikka pieniltä lapsita samanlaista käytöstä kuin koiriltanne? Jos ette niin miksi?
Mikä tekee juuri koirista sen ylivertaisen vrt muut lemmikit tai ihmiset?Ja miksi meidän koirattomienkin pitäisi se hyväksyä?
Jos oikeasti peräänkuulutatte sitä että koiranne hyväksytään, hyväksykää myös muiden ihmisten valinnat jotka saattavat vaikuttaa teidän elämäänne ja näkyä siinä.
Terveisin 4 lapsen äiti
Olisi kiva tietää ovatko nämä koiranomistajat samoja joita häiritsee lapset vaikka ravintolassa, julki- imetys tms. Samoja argumentteja käytetään:
- meteli lapsista - sotku haju- syömisen ääni
Toivottavasti koiranomistajat hyväksyvät myös muut kaupunkielämään kuuluvat "häiriötekijät" samalla tavalla kuin vaativat muita hyväksymään koiransa. Vain sillä tavalla oikeasti ihmiset lopettavat vaikka juuri teidän koiranne vihaamisen.
Vierailija kirjoitti:
No kun mä aloin kirjottaa kyllä kyllä tai muuta myöntelevää kaikkia koiranomistajia haukkuviin viesteihin, koska aina jos puolusti tai yritti kertoa, ettei kaikki toimi samalla tavalla, sai kuulla törkeyksiä. Sitten lähdin asioille, ja joku muu alkoi sillä välin kirjoitteleen kyllä kyllä vähän kaikkeen.
Se että koiranomistaja ei osaa ottaa huomioon kanssaeläjiä eikä kouluttaa koiraansa, ei ole syy purkaa vihaa koiriin yleisesti. Jos naapurin koira haukkuu yksinollessaan, on järkevämpää informoida asiasta naapuria kuin vuodattaa nettifoorumilla. Itse soitin kiinteistöhuoltoon, kun naapurin koirat räksytti kolmeen asti yöllä kun hän ei ilmeisesti ollut paikalla ja häntä oli infottu asiasta. Valituksenkin voi raapustaa. Usein nämä räksyttäjät on koirarotuja, jotka ei sovi helposti kerrostaloon ollessaan haukkuherkkiä, kärsivät eroahdistuksesta minkä voi kouluttaa pois, tai ovat täysin turhautuneita aktivoinnin ja liikunnan puutteesta. Käytösongelmista kuten yksin ulvomisesta osan voisi viedä jo se kun koiralle jättää tekemistä yksinollessaan, esim. Kong aktivointilelun pakastettuna jota se voi koluta pitkän aikaa. Ja se että käyttää sitä aamulla niin pitkällä lenkillä että uni maittaa. Sen pitää saada liikuntaa.
Kasvattamaton lapsikin voi olla aikamoinen riesa. Sama pätee koiriin. Ei ne tiedä mitä niiltä oletetaan käytökseen liittyen jos niitä ei kouluta.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni koirat ovat yhdentekeviä kunhan eivät tule haistelemaan tai hyökkää päälle.
Haluaisin kysyä koirany ystäviltä tässä ketjussa: mitä voisi tehdä kun talomme vieressä olevalla tiellä ihmiset ulkoiluttavat koiriaan usein, myös isoja koiria myöhään n.kello 23.00. Välillä haukkuvat toisilleen todella kumealla ja kovalla äänellä joka jostain syystä kuuluu asuntoomme selvästi. Olen usein herännyt siihen vaikka aamulla on herätys kello 05.00.
Miksi koiranomistajat eivät laita kuonokoppaa tms jos tietävät että koira on haukkuherkkä? Välillä jäävät juttelemaan ryhmässä ja koirat haukkuvat kovaa pitkänkin aikaa. Miettikää, jos menisin vauvamme kanssa kello 23 kävelelylle talomme viereen ja olisimme siinä mammatapaamisessa muiden äitien kanssa ja vauvat alkaisivat huutamaan kuorossa, emme yrittäisi lohdutella vaan antaisimme huutaa? Kuinka raivoissaan ihmiset olisivat?
Sitä minä vaan että miksi samat ihmiset jotka vaahtoavat siitä että koiria ja niistä aiheutuvia lieveilmiöitä tulee sietää, eivät hyväksy samaa käytöstä vaikka vauvoilta ja taaperoilta (älykkyydeltään vertautuvat vaikka koiriin).
Tämä on mielestäni mielenkiintoista, ja pienen lapsen äitinä haluaisin oikeasti että joku koiranomistaja avaisi tätä näkökulmaa, jotta voisin avartaa omaa maailmankatsomustani hieman?
Tähän ei ole mitään hyvää selitystä, oikeasti, muuta kuin välinpitämättömyys tai ajattelemattomuus. Ehkä joku kuvittelee ettei se haukku häiritse sen enempää kuin autojen äänet, ehkä ei vaan kiinnosta. Se on sitä kaksoisstandardien pitämistä, kun itse tehdään sitä sun tätä mutta ei hyväksytä muilta samantyyppistä käytöstä. Olen pahoillani. Itse varmaan marssisin pihalle ja kertoisin asiallisesti, että koirienne haukkuminen pitää hereillä, olisitteko ystävällisiä ja pitäisitte koiranne hiljaisina, tai juttelisitte jossain muualla.
Minua ei todellakaan häiritse koiranomistajana kenenkään lapset, miksi ihmeessä häiritsisi? Elävät omaa elämäänsä omissa asunnoissaan ja kohtaamiset ovat lähinnä kaupassa tai ulkona pyörätiellä, mutta tätä tai näitä eräitä häiriintyneitä tuntuu raivonkierroksille saavan pelkästään sekin asia, että jollakin asunnossaan koira, aivan sama vaikka olisi omakotitalo, tätä häiritsee se, että koira saa olla sohvalla ja keittiössä, se että koira kenties haisee siellä toisen asunnossa, se että se karvaa tänän ihmisen huonekaluja ja tuo kuraa tämän ihmisen asuntoon, tervettä? Rääkyy koirannussijaa, paskansyöjää ym. Ei todellakaan normaalia käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma onkin se että ne samat koiranomistajat jotka vaativat muilta suvaitsevaa suhtautumista lemmikkiinsä eivät itse suvaitse muiden ihmisten valinnoista aiheutuvia lieveilmiöitä. Täälläkin on nähty kuinka ihmiset kirjoittavat että melu ja myös koirat kuuluvat kaupunkiin jne, mutta esim. uutena vuotena koiranomistajat vaativat etteivät muut saa paukutella raketteja jotta koirat eivät pelästy.
Miksi juuri koirat, mikseivät lapset ja vauvat?
Ja siedättekö koiranomistajat vaikka pieniltä lapsita samanlaista käytöstä kuin koiriltanne? Jos ette niin miksi?
Mikä tekee juuri koirista sen ylivertaisen vrt muut lemmikit tai ihmiset?Ja miksi meidän koirattomienkin pitäisi se hyväksyä?
Jos oikeasti peräänkuulutatte sitä että koiranne hyväksytään, hyväksykää myös muiden ihmisten valinnat jotka saattavat vaikuttaa teidän elämäänne ja näkyä siinä.
Terveisin 4 lapsen äiti
Ja jatkan vielä että lapset ovat hetken pieniä ja sitten kasvavat ja oppivat kun taas koira saattaa haukkua ja sotkea koko elämänsä.Pysyy samalla tasolla koko elämänsä kun taas vauvasta tulee taapero jne, oppii syömään itse, pukemaan, ulkoilemaan ja liikkumaan yksinään.
Koira ei siis sinällään muutu kuten lapset joista tulee joskus aikuisia, jotka sitten ehkä ottavat koiran :) Siksi olisi jopa järkevämpää muuttaa asenteita niin että suvaitsisimme enemmän lapsia ja heidän aiheuttamaansa "häiriötä" sillä heistä kasvaa vaikuttamaan ja toimimaan pystyviä aikuisia toisin kuin koirista jotka pysyvät samalla tasolla koko elämänsä ajan.
Otin tämän vertauksen tähän sillä tässä keskustelussa on usein rinnastettu koiranomistajien taholta lapset ja koirat (kuten usein ihan irl ja muissakin medioissa).
Ihmisiä ja varsinkin lapsi kannattaisi kohdella hyvin, et koskaan tiedä missä sen lapsen hänen aikuiseksi kasvettuaan kohtaat. Voikin olla niin että olet itse vaikka avun tarpeessa ja yleensäkin, lapsista kasvaa aikuisia jotka toimivat sitten itse kuten heitä on lapsena on kohdeltu.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei todellakaan häiritse koiranomistajana kenenkään lapset, miksi ihmeessä häiritsisi? Elävät omaa elämäänsä omissa asunnoissaan ja kohtaamiset ovat lähinnä kaupassa tai ulkona pyörätiellä, mutta tätä tai näitä eräitä häiriintyneitä tuntuu raivonkierroksille saavan pelkästään sekin asia, että jollakin asunnossaan koira, aivan sama vaikka olisi omakotitalo, tätä häiritsee se, että koira saa olla sohvalla ja keittiössä, se että koira kenties haisee siellä toisen asunnossa, se että se karvaa tänän ihmisen huonekaluja ja tuo kuraa tämän ihmisen asuntoon, tervettä? Rääkyy koirannussijaa, paskansyöjää ym. Ei todellakaan normaalia käytöstä.
Kyllä tässä ketjussa on uhkailtu lapsia mm. väkivallalla.
Vierailija kirjoitti:
Se että koiranomistaja ei osaa ottaa huomioon kanssaeläjiä eikä kouluttaa koiraansa, ei ole syy purkaa vihaa koiriin yleisesti. Jos naapurin koira haukkuu yksinollessaan, on järkevämpää informoida asiasta naapuria kuin vuodattaa nettifoorumilla. Itse soitin kiinteistöhuoltoon, kun naapurin koirat räksytti kolmeen asti yöllä kun hän ei ilmeisesti ollut paikalla ja häntä oli infottu asiasta. Valituksenkin voi raapustaa. Usein nämä räksyttäjät on koirarotuja, jotka ei sovi helposti kerrostaloon ollessaan haukkuherkkiä, kärsivät eroahdistuksesta minkä voi kouluttaa pois, tai ovat täysin turhautuneita aktivoinnin ja liikunnan puutteesta. Käytösongelmista kuten yksin ulvomisesta osan voisi viedä jo se kun koiralle jättää tekemistä yksinollessaan, esim. Kong aktivointilelun pakastettuna jota se voi koluta pitkän aikaa. Ja se että käyttää sitä aamulla niin pitkällä lenkillä että uni maittaa. Sen pitää saada liikuntaa.
Kasvattamaton lapsikin voi olla aikamoinen riesa. Sama pätee koiriin. Ei ne tiedä mitä niiltä oletetaan käytökseen liittyen jos niitä ei kouluta.
Lapsesta kasvaa aikuinen, koira saattaa ulvoa vähä-älyisenä koko elämänsä.
Vaikka lasta ei kasvattaisi ja jättäisi yksin ulvomaan, joku tulisi ja veisi lapsen pois. Koiran annetaan vain häiritä muita.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni koirat ovat yhdentekeviä kunhan eivät tule haistelemaan tai hyökkää päälle.
Haluaisin kysyä koirany ystäviltä tässä ketjussa: mitä voisi tehdä kun talomme vieressä olevalla tiellä ihmiset ulkoiluttavat koiriaan usein, myös isoja koiria myöhään n.kello 23.00. Välillä haukkuvat toisilleen todella kumealla ja kovalla äänellä joka jostain syystä kuuluu asuntoomme selvästi. Olen usein herännyt siihen vaikka aamulla on herätys kello 05.00.
Miksi koiranomistajat eivät laita kuonokoppaa tms jos tietävät että koira on haukkuherkkä? Välillä jäävät juttelemaan ryhmässä ja koirat haukkuvat kovaa pitkänkin aikaa. Miettikää, jos menisin vauvamme kanssa kello 23 kävelelylle talomme viereen ja olisimme siinä mammatapaamisessa muiden äitien kanssa ja vauvat alkaisivat huutamaan kuorossa, emme yrittäisi lohdutella vaan antaisimme huutaa? Kuinka raivoissaan ihmiset olisivat?
Sitä minä vaan että miksi samat ihmiset jotka vaahtoavat siitä että koiria ja niistä aiheutuvia lieveilmiöitä tulee sietää, eivät hyväksy samaa käytöstä vaikka vauvoilta ja taaperoilta (älykkyydeltään vertautuvat vaikka koiriin).
Tämä on mielestäni mielenkiintoista, ja pienen lapsen äitinä haluaisin oikeasti että joku koiranomistaja avaisi tätä näkökulmaa, jotta voisin avartaa omaa maailmankatsomustani hieman?
Meillä sama ongelma mopopoikien kanssa
Vierailija kirjoitti:
Toivottavast hyväksyt itkevät lapset bussissa, metelöivät kaupassa, laulavat bussissa, kakan hajun lentokoneessa jne.
Muuten et voi vaatia muita hyväksymään koiraasi.
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Itsekin turhaudun niihin kasvattamattomiin lapsiin. Lapsen etenkin pitäisi oppia miten muiden ihmisten kanssa käyttäydytään, koiran kanssa ei niin paljoa kuljeta kaupoissa, ravintoloissa tai elokuvissa. Koira on suuremman osan elämästään kotona kuin lapsi, joten se yksittäisen lapsen häiriökäyttäytyminen näkyy vielä useammin muille kuin yksittäisen koiran. En silti pura turhautumistani niihin lapsiin, lapsi ei tiedä jos kukaan ei opeta. Tarvittaessa sanon sitten vanhemmille, tosin harvoin siitä hyvää seuraa. Nykypäivän kirous lienee toisten huomioonottamattomuus. Kenenkään ei tarvitse jättää koiraa ottamatta koska naapuri ei tykkää, sen enempää kuin jättää lapsikaan tekemättä naapureiden takia. Monen vaan ehkä olisi syytä.
Itse haluaisin tietää myös nimenomaan miksi koiraa syytetään, eikä omistajia. Tai miksi syytetään lasta, ei vanhempia? Tai kolmatta pyörää, ei sitä pettäjää?