Uskotko, että murhamies Late Johansson on aidosti tullut uskoon?
Vai onko kyse vaan jostain psykopaatin sumutus- ja manipulointipyrkimyksestä, jolla pyritään varmistamaan aikaisempi armahdus?
Kommentit (159)
Noi rikokset liittyvät kuitenkin "jengitoimintaan" silloin ympäristö on jo sellainen että niihin vähän niinkuin pakotetaan lähtemään.
Vankilassa ollessaan on varmasti tullut Uskoon, Penaan, Jereen, Toniin...
Halveksin uskoontulleita murhaajia vielä enemmän kuin niitä muita jos mahdollista. Kyseessä on täydellinen vastuunpakoilu kun saadaan muka anteeksi mielikuvitusolennolta. Edes etäisesti normaali ihminen tappaisi itsensä häpeästä ja itseinhosta jos syyllistyisi henkirikokseen. Mutta ei nuo, ehei, pahimmillaan hakeudutaan jopa julkisuuteen.
Minä uskon, että ihminen voi muuttua, katua tekojaan, ottaa opiksi ja lopettamaan huumeet ja rikollisen elämän.
Jis usko auttaa jotakuta tekemään parannuksen elämässään, hyvä juttu. Itse en ole uskovainen, mutta osaan kuvitella, että joitakuita se voi auttaa suurimman hädän keskellä. Se voi olla lopulta ainoa keino mikä joillekin toimii.
En tunne kyseistä tyyppiä yhtään joten yleisellä tasolla. Uskoon tulo kovalla metelillä on narsisteille yleinen strategia kun maine on menossa jonkun oman töppäilyn takia. Siitä on monenlaista hyötyä. Ensinnäkin se nollaa sormia napsauttamalla menneisyyden ja palauttaa grandiositeetin, jolloin maineensa menettänyt on omasta mielestään taas muiden yläpuolella. Toiseksi tällaiselle syntyy välittömästi innokkaiden ja hyväuskoisten uskovaisten hovi jota voi käyttää hyödykseen monella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Retosteli hiljakkoin tv:ssa olevansa diagnosoidusti psykopaatti. Psykopaatti ei kadu tekojaan. Mutta uskon että hänelläkin on omat syynsä olla uskovainen. Vaikka ei kadu, niin hän tietää, että muu yhteiskunta ei katso hyvällä hänen tekojaan. Uskovaisena Late voi kuitenkin vedota ylimpään auktoriteettiin, eli Jumalaan. Kun Jumala on hänelle väittämänsä mukaan antanut anteeksi, ja hänellä on ympärillään yhteisö tämän väitteen tukena, niin muut eivät voi muistella vanhoja. Kukapa sen todistaa, ettei Late olisi saanut tekojaan anteeksi.
Itse pidän näitä lukuisia ns. uskoon tulleita tappajia ja rikollisia vastuuntunnottomina pelkureina. Ei se pöytä ole puhtaaksi pyyhitty sillä, että väittää saaneensa tekonsa anteeksi Jumalalta. Ne teot ovat satuttaneet monia ja vaikuttaneet pysyvästi heidän elämäänsä. On vastuutonta ja ylimielistä väittää saaneensa tekonsa anteeksi, vaikka ne joihin teot ovat vaikuttaneet, elävät lopun elämänsä tuskassa ja katkeruudessa. Henkirikoksen uhreilla ei ole edes mahdollisuutta antaa anteeksi.Ja puhuin nyt tosiaan yleisesti, esimerkkejä edellämainitusta riittää. Late sentään tappoi vain muita rikollisia jotka tietoisesti riskeerasivat henkensä elämäntavallaan. Ja kyllä, mielestäni on hyvä että Latella on uskonnollisen yhteisön sosiaalinen paine ja todennäköisesti myös taloudellinen apu. (sekä ne puhujanpalkkiot) Pidän silti mahdollisena lipsahtamista lain toiselle puolelle. Late on edelleen kuumakalle, sitä Jeesus ei ole ottanut pois.
Yksi Laten tappama rikollinen on tämän omasta jengistä eroamaan pyrkinyt nuorukainen joka ei ollut kyllin kova rikolliseksi. En usko psykopaatin uskoontuloon vaan ikävä kyllä luulen Laten näyttelevän. Late on paatunut vaarallinen rikollinen joka kuuluu pitää muiden ihmisten turvallisuuden vuoksi loppuikänsä kalterien takana.
Helppo tulla uskoon kun sitä ei voi mitata mitenkään.
Huolimatta siitä onko aitoa uskoa vai ei, hänet on luokiteltu psykopaatiksi eikä uskokaan korjaa hänen persoonallisuuttaan. Toki hänen ajatusmaailmassaan usko varmasti edesauttaa hänen pyrkimyksissään.
Voisiko myös ateismi vaikuttaa noin ? Voiko tulla ateismin kuten uskoon .
Jumalaan uskomisessa on siis aihetodisteita joita ei ole ateismista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen näkee hänestä jo silmistä ja kasvoista. Vanhassa Alibissa Late oli ei-uskovana
ja katse täysin pimeä . Viimeisimmät kuvat hänestä kasvot iloiset ja katse kirkas.Silmät ja hymy kertoo paljon, usein kristityillä on sitä iloa kasvoissaan kun taas esim satanistit vaikuttavat usein hyvin synkiltä ja ilottomilta kasvoiltaan.
Mä taas olen nähnyt pari narsistista uskovaista, joilla on todella halveksuva, tuomiseva, mitätöivä ja julma ilme kasvoillaan kun päästävät aidon itsensä valloilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Retosteli hiljakkoin tv:ssa olevansa diagnosoidusti psykopaatti. Psykopaatti ei kadu tekojaan. Mutta uskon että hänelläkin on omat syynsä olla uskovainen. Vaikka ei kadu, niin hän tietää, että muu yhteiskunta ei katso hyvällä hänen tekojaan. Uskovaisena Late voi kuitenkin vedota ylimpään auktoriteettiin, eli Jumalaan. Kun Jumala on hänelle väittämänsä mukaan antanut anteeksi, ja hänellä on ympärillään yhteisö tämän väitteen tukena, niin muut eivät voi muistella vanhoja. Kukapa sen todistaa, ettei Late olisi saanut tekojaan anteeksi.
Itse pidän näitä lukuisia ns. uskoon tulleita tappajia ja rikollisia vastuuntunnottomina pelkureina. Ei se pöytä ole puhtaaksi pyyhitty sillä, että väittää saaneensa tekonsa anteeksi Jumalalta. Ne teot ovat satuttaneet monia ja vaikuttaneet pysyvästi heidän elämäänsä. On vastuutonta ja ylimielistä väittää saaneensa tekonsa anteeksi, vaikka ne joihin teot ovat vaikuttaneet, elävät lopun elämänsä tuskassa ja katkeruudessa. Henkirikoksen uhreilla ei ole edes mahdollisuutta antaa anteeksi.Ja puhuin nyt tosiaan yleisesti, esimerkkejä edellämainitusta riittää. Late sentään tappoi vain muita rikollisia jotka tietoisesti riskeerasivat henkensä elämäntavallaan. Ja kyllä, mielestäni on hyvä että Latella on uskonnollisen yhteisön sosiaalinen paine ja todennäköisesti myös taloudellinen apu. (sekä ne puhujanpalkkiot) Pidän silti mahdollisena lipsahtamista lain toiselle puolelle. Late on edelleen kuumakalle, sitä Jeesus ei ole ottanut pois.
Yksi Laten tappama rikollinen on tämän omasta jengistä eroamaan pyrkinyt nuorukainen joka ei ollut kyllin kova rikolliseksi. En usko psykopaatin uskoontuloon vaan ikävä kyllä luulen Laten näyttelevän. Late on paatunut vaarallinen rikollinen joka kuuluu pitää muiden ihmisten turvallisuuden vuoksi loppuikänsä kalterien takana.
Eikös Late vetänyt kovia huumeita noihin aikoihin? Ei puolustele tekoa millään tavalla, mutta ihmisen persoona ja arvomaailma ovat tosi erilaiset riippuen siitä, onko vuosikausia huumeissa vai elänyt vuosikausia raittiina.
Uskon, että selvin päin on enemmän oma itsensä kuin vuosien viinan ja pirivedon ym aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen näkee hänestä jo silmistä ja kasvoista. Vanhassa Alibissa Late oli ei-uskovana
ja katse täysin pimeä . Viimeisimmät kuvat hänestä kasvot iloiset ja katse kirkas.Silmät ja hymy kertoo paljon, usein kristityillä on sitä iloa kasvoissaan kun taas esim satanistit vaikuttavat usein hyvin synkiltä ja ilottomilta kasvoiltaan.
Mä taas olen nähnyt pari narsistista uskovaista, joilla on todella halveksuva, tuomiseva, mitätöivä ja julma ilme kasvoillaan kun päästävät aidon itsensä valloilleen.
Uskova ei noin tee, tai olet tulkinnut väärin. Evankelisluterilaisen kirkon jäsen ei välttämättä ole uskovainen.
Sillä ei ole mitään väliä mitä muut ihmiset ajattelevat. Tässä asiassa vain sillä on lopulta väliä, mitä Jumala ajattelee meistä kustakin.
Minulla ei ole syytä epäillä hänen uskoaan.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Faith kirjoitti:
Sillä ei ole mitään väliä mitä muut ihmiset ajattelevat. Tässä asiassa vain sillä on lopulta väliä, mitä Jumala ajattelee meistä kustakin.
Minulla ei ole syytä epäillä hänen uskoaan.
aamen!
Hienoa että kolmoissurmaajakin löysi kotia. Varmasti ollut vaikeata.
mies54v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskova ei noin tee, tai olet tulkinnut väärin. Evankelisluterilaisen kirkon jäsen ei välttämättä ole uskovainen.
No true scotsman...
Mun mielestä ihmisten ei kuulu ottaa kantaa siihen, kuka on aidosti uskossa. Jumala on ainoa joka näkee sydämeen.
Rehellisesti sanoen en usko kenenkään uskoontuloon. Hengelliselle kokemukselle on todennäköisesti jokin muu selitys.
Väkivaltarikollisilla ja häiriintyneillä ihmisillä kyse on ihan puhtaasti esittämisestä, opportunismista ja oman kilven kiillotuksesta. Narsistithan tunnetusti leuhkivat korkea-arvoisilla tuttavillaan, joten toki muka-uskoontullut narsisti leuhkii olevansa hyvää pataa vähän korkea-arvoisemman herran kanssa.
En hetkeäkään. Samoin en usko kenenkään muunkaan hirmutöiden tekijän uskoontuloon. Silkkaa psykopaattien sairasta näytelmää.
mitä välii. ei uskoontulo muuta rikollista jos ei muuten muutu