Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osaa laittaa valaisinta kattoon

Vierailija
31.01.2017 |

Iskä tai poikakaverit on aina aikaisemmin hoitaneet nämä asiat :D Nyt muutin uuteen kämppään ja pitäisi saada lamppu kattoon. Sokeripala roikkuu katosta, mutta siellä ei ole mitään naulaa/koukkua mihin ripustaisin lampun. En ehkä osaa itse sellaista sinne laittaa, eikä nyt ole lähipiirissä ketään keneltä voisin pyytää apua.

Minne voin soittaa tällaisen asian kanssa? Joku sähkömies, talonyhtiön huoltomies vaiko joku remonttifirma? Apua :D

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy huoltoyhtiöstäsi. Mikäli katosta puuttuu jotakin oleellista, kuuluu kustannus taloyhtiölle, koska kiinteät laitteet ovat yhtiön omaisuutta. Jos ei puutu, niin onko alueellasi kylätalkkareita tms. Viimeinen ja kallein vaihtoehto on sitten sähköliikkeen kautta tilattu palvelu.

Valaisin ei ole kiinteä osa

Vierailija
22/58 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen ihan tilannut maksullisen ukon hoitamaan huonekalujen kasausta ja valaisimen asennusta. Kallista se on, mutta minkäs teet kun et itse osaa. Tosin nykyään voin pyytää poikaystävää auttamaan ja juuri auttoikin minua yhdessä hommassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy huoltoyhtiöstäsi. Mikäli katosta puuttuu jotakin oleellista, kuuluu kustannus taloyhtiölle, koska kiinteät laitteet ovat yhtiön omaisuutta. Jos ei puutu, niin onko alueellasi kylätalkkareita tms. Viimeinen ja kallein vaihtoehto on sitten sähköliikkeen kautta tilattu palvelu.

Mutta onko se katossa oleva ruuvi/koukku, mihin valaisin kuuluisi kiinnittää, kiinteä talonyhtiölle kuuluva? Ihmetyttää miksi ihmeessä siitä on edes ne koukut koskaan poistettu? Mitä järkeä!! Otatteko katosta koukut mukaan muuttaessanne uuteen asuntoon?

Vierailija
24/58 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen ihan tilannut maksullisen ukon hoitamaan huonekalujen kasausta ja valaisimen asennusta. Kallista se on, mutta minkäs teet kun et itse osaa. Tosin nykyään voin pyytää poikaystävää auttamaan ja juuri auttoikin minua yhdessä hommassa.

Mistä tilaat?

Vierailija
25/58 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä lamppu muka ruuvataan kattoon. Koukku on aina ollut jokaisessa asunnossa itselläni, paitsi wc, vaatehuone ja keittiön työtason valaisimet. Näissähän ei tarvitse muuta kuin kupu kiertää tai napsauttaa paikoilleen. 

Minun valaisimista plafondi ja kohdevalaisin on ruuvattu kiinni kytkentärasian ruuvinreikiin kiinni.

Vierailija
26/58 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kytkentärasia=sokeripala? ei varmaankaan?nmiten sokeripalaan ruuvaat mitään jumalattoman painavaa kristallikruunua?

Vierailija
27/58 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä lamppu muka ruuvataan kattoon. Koukku on aina ollut jokaisessa asunnossa itselläni, paitsi wc, vaatehuone ja keittiön työtason valaisimet. Näissähän ei tarvitse muuta kuin kupu kiertää tai napsauttaa paikoilleen. 

Mitä sä sekoilet.

Kaikki valaisimet ei todellakaan mene siihen koukkuun.

Mitä sinä siinä WC:n valaisimessa kierrät? Kyllähän se lamppu siellä pitää laittaa paikoilleen ihan samalla tavalla kuin muuallakin. Se on vaan hankalampaa kun voi joutua porailemaan...

Vierailija
28/58 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko kytkentärasia=sokeripala? ei varmaankaan?nmiten sokeripalaan ruuvaat mitään jumalattoman painavaa kristallikruunua?

?????????

Vierailija
29/58 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tilaat?

Googleen kodin yleisapu ja kotikaupunki.

- sama

Vierailija
30/58 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko se katossa oleva ruuvi/koukku, mihin valaisin kuuluisi kiinnittää, kiinteä talonyhtiölle kuuluva? Ihmetyttää miksi ihmeessä siitä on edes ne koukut koskaan poistettu? Mitä järkeä!! Otatteko katosta koukut mukaan muuttaessanne uuteen asuntoon?

Mahdotonta sanoa kun ei näe minkälainen se on. Ei kaikissa edes ole sitä koukkua.

Eikai sitä kukaan mukaan rupea ottamaan.

Vierailija
31/58 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla nykynuori, en osaisi minäkään 52 vuotias nainen. Ellei tiedä mitä tekee, on sähköiskun vaara. Soita huoltofirmaan. Nykyisin on helppoa, meillä on pistorasian tyylinen katossa, ei tarvita sokeripaloja. Kuinka nainen ylettää edes, jos on korkeat huoneet.

Vierailija
32/58 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdotonta sanoa kun ei näe minkälainen se on. Ei kaikissa edes ole sitä koukkua.

Eikai sitä kukaan mukaan rupea ottamaan.

Ilmeisesti AP:n tapauksessa joku on ottanut, mikäli katossa on tosiaan pelkkä sokeripala piuhan päässä ja kaksi porattua reikää katossa..

Vierailija
33/58 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät usein osanneet/osaa vanhanajan sokeripalaan edes liittää valaisinta. Mikähän siinä oli niin vaikeaa joillekin?

t. Osaava nainen

Vierailija
34/58 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilasin sähkömiehen. En ois ikipäivänä osannut itse laittaa eikä kukaan tuttuni, oli kyllä sen verran hankala valaisin.

Vierailija
35/58 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naista ei ole kukaan opettanut, pitääkö opetella SÄHKOISKUN UHALLAKIN.

Vierailija
36/58 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät usein osanneet/osaa vanhanajan sokeripalaan edes liittää valaisinta. Mikähän siinä oli niin vaikeaa joillekin?

t. Osaava nainen

Onneksi nykyään iternetistä löytyy ohjeet tähänkin. Mutta ennen ei löytynyt. Ja peruskoulussa ei näitä taitoja opeteta. Pitäisi kyllä opettaa.

Vierailija
37/58 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut valaisimet ripustetaan koukkuun, toiset kiinnittyy suoraan rasiaan, jotkut muut vielä jollain muulla tavalla. Aika harva varmaan niitä minnekään hilloaa, ja jos onkin säästänyt niin tuskin ruuvaa paikolleen muuttaessa.

Vierailija
38/58 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lol

Vierailija
39/58 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleemsä katossa on tämännäköinen osa, mihin valaisin kiinnitetään.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/384342/Koukkukansi

Vierailija
40/58 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleemsä katossa on tämännäköinen osa, mihin valaisin kiinnitetään.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/384342/Koukkukansi

'

AP:n kuvailemassa tapauksessa ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi