Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se Oulun Stocka on suljettu

Vierailija
31.01.2017 |

Ihan itkettää kuinka syvissä vesissä rakas kotikaupunkini on! Stockan tilalle on kuulemma tulossa isoja toimijoita, mutta mitä olen kuullut huhuja, niin useat niistä ovat kuitenkin vetäytyneet. Lisäksi olen kuullut huhuja että Stockan tilalle tulisi cittari *oksennus*

Toivoisin että tilalle tulisi mm. Zara, mutta sitä on turha odottaa koska Stocka pyörittää suomen Zaroja... Valkea on täysin epäonnistunut kokonaisuus, mitä v-tun järkeä on tuoda samat teinien rättikaupat kuin Zeppelinissä ja Ideaparkissa, keskustaan?!

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa olisi rikkaitakin, mutta vähänkin paremmin tienaava porukka lähtee viikoloppuisin mökille kesällä ja laskettelukeskuksiin talvella. Pitkät viikonloput keski-euroopassa siihen päälle ja golflomat. Tuntevat paremmin Rukan ravintolat kuin Oulun.

Vierailija
42/48 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että jossakin Limingan ja Kempeleen kirkonkylillä on enemmän elämää kuin Oulun, 200k kaupungin, keskustassa. Ihme ja kumma Arina ei torpannut Limingan Halpa-Hallia. Oulussa liiketilojen vuokratkin on jotain ihan käsittämätöntä eikä niitä olla laskemassa. Onko tämäkin Arinan salajuoni?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivistys lähti ja arina jäi

Menkää prismaan

Nyt olisi näytön paikka tehdä Stockan kiinteistöstä kattava kokonaisuus, paljon parempi mitä Stocka itse oli. Oulussa riittää ihmisvirtaa ja maksavia asiakkaita, mutta kaikki kehitys tuntuu jäävän etelä-suomen alueelle. Firmat eivät suostu ymmärtämään, mitä potentiaalia Oulussa on. Se nakertaa koko suomen taloutta. 

On ilmiselvää, että jos Oulussa olisi ollut maksavia asiakkaita, ei Stocka olisi loppunut.

Stocka on tehnyt tappiota juuri siksi , kun ei ole ollut riittävästi rahakkaita asiakkaita.

Köyhät käyvät Tokmannilla ostamassa halpistuotteita. Rikkaita on vähän.

Stockan ongelma just on se että tähtäävät väärään asiakaskuntaan. Yrittävät houkutella sitä reippaasti Keski iän ylittänyttä osaa väestöstä jolla rahaa on paljon mutta joka sitä ei suostu käyttämään. Sen sijaan pitäisi tähdätä nuorempaan sukupolveen jolla on jonkun verran rahaa mutta on halukkaampi sitä käyttämään. Oulu on opiskelijakaupunki ja väestö on kohtuu nuorta. Eli asiakaskuntaa olisi jos vaan olisi oikea kohde.

Vierailija
44/48 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista tietää kuka hallinnoi Oulun keskustan vauhdilla tyhjentyneitä vuokratiloja? Ulkomainen sijoitusyhtiökö?

Aikoinaan ne olivat kotimaisessa omistuksessa.

Vierailija
45/48 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan itkettää kuinka syvissä vesissä rakas kotikaupunkini on! Stockan tilalle on kuulemma tulossa isoja toimijoita, mutta mitä olen kuullut huhuja, niin useat niistä ovat kuitenkin vetäytyneet. Lisäksi olen kuullut huhuja että Stockan tilalle tulisi cittari *oksennus*

Toivoisin että tilalle tulisi mm. Zara, mutta sitä on turha odottaa koska Stocka pyörittää suomen Zaroja... Valkea on täysin epäonnistunut kokonaisuus, mitä v-tun järkeä on tuoda samat teinien rättikaupat kuin Zeppelinissä ja Ideaparkissa, keskustaan?!

Stockalla ei ole itse asiassa enää mitään tekemistä Zaran kanssa. Ei ole ollut useampaan vuoteen, myivät Suomen omistuksensa tms. Tosin enpä usko, että Zara siltikään Ouluun tulisi, vaikka täällä paljon potentiaalisia asiakkaita olisikin. Jos vaan Turussa ja pääkaupunkiseudulla niin varmasti laskevat tarkasti milloin ja mihin laajentuvat, että toiminta on kannattavaa.

Ja mitä Oulun Stockaan tulee, Oulu oli myynnillisesti yksi parhaita paikallistaloista. (Eli muut kuin Hkin keskusta). Oli vain huonoa tuuria, että täällä oli sopivasti vuokrasopimus katkolla ja vuokraa ei saatu neuvoteltua alemmmaksi. Huhut kertoo, että vuokra ollut jopa 4 milj/vuosi.

Vierailija
46/48 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja turku seuraa kohta perässä ja verkkokauppa on ihan vaikeuksissa myös. myydään pelkkää ei oota

Minua rassaa kanta-asiakkaiden tarjousvihkosen poistuminen. Sähköpostissa tulee harva se päivä intoiluja kanta-asiakkaiden tarjouksista putiikin nettisivuilla, ja kun olen yrittänyt niitä lueskella, kyllästyn alta aikayksikön. Mm. kosmetiikassa ja kodin tavaroissa on sivu sivun perään "tarjouksia", joiden läpikäymiseen minulla ei todellakaan riitä kärsivällisyys. Stockmann Herkun sivut on jotain aivan mahdottoman sekavaa. Miksei Stockmann voinut edelleenkin tehdä kuukauden tarjousvihkoa, mutta laittaa se pelkästään nettikatseluun? Siitä olisi nähnyt heti muutamalla silmäyksellä, onko tarjouksessa jotain kivaa ja kaikki osastot olisivat yhdessä paikassa. Stockmannin nettisivuihin jotain järkeä, kiitos.

Tuo kanta-asiakasvihon loppuminen on Stockalta kyllä niin suuri virhe! Etenkään vanhemmat asiakkaat tuskin jaksaa/osaa vihkoa lukea sähköisesti. Tai ainakaan vartavasten sitä lähtee etsimään. Kun se tuli postissa niin siihen on helppo tarttua ja selailla se läpi. Monesti sinne Stockalla vielä lähdetään jonkin hyvän kantistarjouksen perässä.

Vierailija
47/48 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä! Tämähän on herättänyt mukavasti keskustelua :)

Olen pohtinut tämän päivän, että miten Oulu pääsee tästä eteenpäin. Kyllä oululaiset enemmän pitivät Stockasta kuin Valkeasta. Toivottavasti lupaukset uusista ketjuista Pekurilla pitää paikkaansa.

Mutta ihmetyttää minkälaiseen paskaan Stockmann on kätensä työntänyt viime vuosina: Lindex, vuosikausia konkurssikypsänä sinnitellyt Seppälä ja Hobby Hall! Nyt sitten myy paniikissa noita pois. Mitä järkeä ostaa kannattamattomia yrityksiä, kun itsekin keikkuu konkan partaalla? Kielii huonosta johtajuudesta. Mielestäni esim. Herkun voisi laajentaa ketjuksi. Eivät tietenkään Stockalla uskalla, kun Beauty-kaupat olivat täysi floppi. Nykyään ihmiset panostavat hyvään ruokaan eivätkä mihinkään turhaan, joten Herkku-kaupoista tulisi varmasti menestystarina.

Vierailija
48/48 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä! Tämähän on herättänyt mukavasti keskustelua :)

Olen pohtinut tämän päivän, että miten Oulu pääsee tästä eteenpäin. Kyllä oululaiset enemmän pitivät Stockasta kuin Valkeasta. Toivottavasti lupaukset uusista ketjuista Pekurilla pitää paikkaansa.

Mutta ihmetyttää minkälaiseen paskaan Stockmann on kätensä työntänyt viime vuosina: Lindex, vuosikausia konkurssikypsänä sinnitellyt Seppälä ja Hobby Hall! Nyt sitten myy paniikissa noita pois. Mitä järkeä ostaa kannattamattomia yrityksiä, kun itsekin keikkuu konkan partaalla? Kielii huonosta johtajuudesta. Mielestäni esim. Herkun voisi laajentaa ketjuksi. Eivät tietenkään Stockalla uskalla, kun Beauty-kaupat olivat täysi floppi. Nykyään ihmiset panostavat hyvään ruokaan eivätkä mihinkään turhaan, joten Herkku-kaupoista tulisi varmasti menestystarina.

Lindexillähän on mennyt viime vuosina hyvin ja se taisikin tehdä viime vuonna positiivisen tuloksen. Herkku on nimeenomaan se Stockan juttu. Ei varmaan oo uskallusta lähteä laajentamaan sitä, koska valitettavasti K ja S-ryhmä hallitsee ruokapuolella Suomessa ja määrittää hintatason.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi