Oletko herkkä ASMR:lle?
Jos olet, millaiset äänet toimivat ns. triggerinä? Katsotko esim. youtubesta ASMR -videoita? Kuka on suosikki ASMRtistisi?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Kun kuulin tämän termin ensimmäisen kerran, etsin youtubesta jotain asmr-videoita, niissä kuiskailtiin, maiskuteltiin yms. vastaavia ääniä. Mun on ihan mahdoton ymmärtää, että joku voi tykätä tällaisesta. Itseäni ne äänet ällöttivät. Harmi. Olisihan se mukavaa, jos kokisi jonkinlaiset sihautteluäänet rentouttavina.
Joillain se on kosketus. Mitä sinusta tuntuu esim. kampaajalla kun hän kampaa hiuksiasi?
Vierailija kirjoitti:
En tykkää yhtään suomalaisista
En minäkään, mutta poikkeuksena Asmr Flikkaanen, joka on mielestäni aivan ihana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kuulin tämän termin ensimmäisen kerran, etsin youtubesta jotain asmr-videoita, niissä kuiskailtiin, maiskuteltiin yms. vastaavia ääniä. Mun on ihan mahdoton ymmärtää, että joku voi tykätä tällaisesta. Itseäni ne äänet ällöttivät. Harmi. Olisihan se mukavaa, jos kokisi jonkinlaiset sihautteluäänet rentouttavina.
Joillain se on kosketus. Mitä sinusta tuntuu esim. kampaajalla kun hän kampaa hiuksiasi?
Ai en tiennyt, että myös kosketus voi olla. Tosin inhoan, jos joku vieras koskee hiuksiani. Tykkään kyllä hieronnasta. No, pitää näemmä kuitenkin paremmin perehtyä tähän teemaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt ei ole ääni, mutta saan asmr-tuntemuksia siitä kun kaverini lähettää messengerissä kysymyksiä. Siis kun olen kertonut jostain ja kaveri kirjoittaa takaisin tarkentavia kysymyksiä. Outoa.
Myös siitä kun puhelinmyyjä soittaa, vaikka enää nyt en ole edes vastannut.
Sama. Näitä löytyy videoista hakusanalla "personal attention". Kun toinen ihminen keskittyy sinuun, se tuntuu hyvältä. :)
Voimakkaimpia tosielämän tuntemuksia olen saanut, kun kuka hyvänsä lapsi vaikka piirtää oikein omistautuneesti ja selittää, mitä tekee.
En. Tosin löysin yhden missä "putsattiin korvia" ja tykkäsin siitä metallitikun raapimisäänestä.
En ole koskaan saanut sellaisia tuntemuksia joita ASMR-herkät näistä videoista saavat. Koska ekat näkemäni/kuuntelemani videot menivät jotenkin aivan liikaa nahkani alle, ajattelin yhdessä vaiheessa että voisikohan näitä käyttää siedätyshoitona misofinialleni. (kun kuulen ihmisen maiskuttavan ruokaa tai puhuvan ruoka suussa, tekee yhtäkkiä mieli lähteä karkuun tai käydä väkivaltaiseksi). Gibi-nimisen asmr-tapauksen videoita kuunneltuani olen joskus päässyt kokonaisen työpaikan lounastauon läpi ilman pako-/raivoreaktiota (kun kuuntelen noita videoita juuri ennen lounastaukoa, onnistun tässä joskus). Pieni voitto, tavallaan.
Oikeastaan kadehdin ihmisiä joille asrm-videot tuottavat niitä tuntemuksia. Olen varsin ääniherkkä monissa asioissa mutta asmr-taipumusta ei tunnu olevan. Näin asialle epäherkkänä nautin silti joistain videoista koska niissä on sellainen todella jännä läsnäolon tunne. Alun ällötyksen jälkeen olen joskus päätynyt jopa naureskelemaan spontaanisti joillekin videoiden äänille.
Gibi on tähän asti löytämistäni ainoa jonka videoista olen saanut jotain irti.
Tosielämässä pankkiasioinnit on parhaita asmr-hetkiä.. *voi kun aina olisi lainaneuvotteluja*
Kuuntelen usein iltaisin ennen nukkumaanmenoa. Lähinnä vaan Gentlewhispering kelpaa ja Whispersunicorn myös.
En voi sietää kuiskailua, tulee heti ällöttävä olo. Mutta normaali pehmeä puheääni on ihana, Pidän kaikista tutorialeista, kuten ne viikkausvideot, lautasliinan viikkausvideo ja sitten roolivideot, missä katsoja on ikään kuin asiakkaana jossain.
Mun työkaverilla on muhun kolahtava asmr-ääni kun se puhuu asiakkaille puhelimessa ja mä joskus jähmetyn vaan kuuntelemaan sitä :D
Kampaajalla sain tosi voimakkaat kihelmöinnit kun pestiin väriainetta pois ja kampaaja antoi parin minuutin päänahan hieronnan samalla kun laittoi shampoota. Mietin jo että varaan ajan johonkin haudehoitoon tai johonkin päähierontaan tunniksi, oli se niin ihanaa :D