Oletko herkkä ASMR:lle?
Jos olet, millaiset äänet toimivat ns. triggerinä? Katsotko esim. youtubesta ASMR -videoita? Kuka on suosikki ASMRtistisi?
Kommentit (50)
ASMR suosikkini on aivan ehdottomasti ASMR Darling eli Taylor Darling.
Huh huh, miten kaunis nuori nainen.
Olen aina rentoutunut hiusten harjaamisen katsomisesta, mutta en ennen tiennyt että tuolle tunteelle on olemassa nimikin. Mutta kyllä, kaikki meikkausvideot ja hiusten harjaus videot on niin parasta ASMR-matskua minulle :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä tykkään katsoa puuhastelua, mutta ei ole oikein mitään hyviä ASMR-videoita. Aina joku teinihoro vaan tyrkyttää lollojansa ja tuottaa runkkumatskua asmr-tekosyyllä.
Ja tästä syystä en halua katsoa enää yhtään naista joka tuottaa noita videoita. Miehiä voin katsoa, kun he eivät yritä myydä itseään seksillä.
On tosi paljon naisia, jotka ei myy seksillä! Esim. SouthernASMR Sounds, LauraLemurex ASMR, WhispersUnicorn, WhispersRed ASMR ja suomalainen Whitewinterwhispers :)
Paskapuhetta etteivät myy. Ovatko he jotain 90v mummeleita? Nuoret naiset aika myyvät seksillä, halusivat sitä tai eivät.
Mä rakastan Danipink89:n laminaattitason raapimista/naputtelua. Ne kotkan kynnet on tosin ihan kamalat, mutta kiva ääni niistä lähtee laminaattia vasten.
GentleWhispering on myös lemppareita.
Vierailija kirjoitti:
Villi veikkaukseni on se, että ne jotka ei koe asmr:ää ei myöskään ymmärrä niitä jotka sitä kokee :)
Totta. Kaikesta kiinnostuneena ja kokeilunhaluisena persoonana olen katsellut ja kuunnellut ja avoimin mielin yrittänyt kokea / ymmärtää. Mutta kun ei niin ei. Koen lähinnä myötähäpeää fiiliksillä että itkisikö vaiko nauraisiko.
The one and only Gentlewhispering :)
Satunnaisesti kuuntelen töissä.. En edes muista kenestä oon tykännyt. Mulla toimii kyl ihan musiikkikin, esim beethovenin jotkut 'biisit' teettää hyvät tinglet.
Olen asmr-herkkä monella tavalla.
- äänet: mm. kirjojen käsittelemisen äänet, kostealla tussilla piirtäminen, naisen kuiskaus varsinkin läheltä, monien materiaalien naputtelu kynsillä, muovipakkausten käsittelemisen äänet
- tuoksut, mm. lääkärin vastaanottohuoneen ja laboratorion tuoksu (jonkin desinfiointiaineen tuoksu?), puhtaan linja-auton tuoksu
- kosketus: hively, hieronta, iholle piirtäminen
- tietyt vuorovaikutustilanteet, esim. joku selittää minulle yksityiskohtaisesti jotain täysin selvää asiaa
- virheet, esim. joku lausuu jonkin sanan toistuvasti väärin tai käyttää väärää kieliopillista muotoa toistuvasti
Youtuben asmr-artisteista minunkin pitkäaikainen suosikkini on Whispersunicorn. Hän on taitava kuiskaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villi veikkaukseni on se, että ne jotka ei koe asmr:ää ei myöskään ymmärrä niitä jotka sitä kokee :)
Totta. Kaikesta kiinnostuneena ja kokeilunhaluisena persoonana olen katsellut ja kuunnellut ja avoimin mielin yrittänyt kokea / ymmärtää. Mutta kun ei niin ei. Koen lähinnä myötähäpeää fiiliksillä että itkisikö vaiko nauraisiko.
Haha uskon, että voi olla kummallisen kuuloista! Varsinkin kun asmr-artistit tekee välillä ihan kummallisia juttuja saadakseen aikaan hyviä ääniä... mutta sitten taas on tosi paljon sellaisia videoita, joissa tyyppi vaan höpöttää päivänsä kuulumiset ja/tai näyttää päivän ostokset ja kertoo niistä. Mulle tän tyyppiset videot toimii tosin hyvin kun työskentelen koneella ja ne pyörii taustalla. Vähän kuin telkkari: on mukavaa että talossa on "ääntä".
Pidän mm. seuraavista naputtelu, muovinen ritinä, paperiäänet, sivujen kääntely, ruuanlaittaminen, pienet lasiset pullot ja pipetit, hiusten harjaaminen, hieronta, kankaan sively
En voi sietää: tissien esittelyä ASMR-videoilla, suun maiskutusta, syömisääniä, massutusta, kimakkaa kuiskausta jossa s-kirjain sihahtaa korkealta, se sattuu korviin, liiallista keikistelyä ja epäluontevaa esitystä.
Kuuntelen: aina huippuja: gentle whispering, olivia's kissperr, whispers red, fre spirit asmr
Muut: asmr requests, asmr massage psychetruth, easyasmr, jessica cross, made in france asmr, fatfr33pudding, fredsvoice
En tykkää yhtään suomalaisista
Tämä nyt ei ole ääni, mutta saan asmr-tuntemuksia siitä kun kaverini lähettää messengerissä kysymyksiä. Siis kun olen kertonut jostain ja kaveri kirjoittaa takaisin tarkentavia kysymyksiä. Outoa.
Myös siitä kun puhelinmyyjä soittaa, vaikka enää nyt en ole edes vastannut. Äänen pitää olla sellainen terävä naisääni.
Tykkään. En tosin lämpene puheelle, jota ymmärrän. Sen takia esimerkiksi korealaiset videot ovat suosikkeja :)
Lemppariartisteja PPOMO ASMR, AsmrRappeler, Danipink89, UncleJ&Mia ASMR, RaffyTaphy ASMR, Caroline ASMR, näin alkajaisiksi :) Englanniksi puhuvista GentleWhispering ja Fairy Char ovat ainoat joiden puhevideoille olen lämmennyt.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään. En tosin lämpene puheelle, jota ymmärrän. Sen takia esimerkiksi korealaiset videot ovat suosikkeja :)
Lemppariartisteja PPOMO ASMR, AsmrRappeler, Danipink89, UncleJ&Mia ASMR, RaffyTaphy ASMR, Caroline ASMR, näin alkajaisiksi :) Englanniksi puhuvista GentleWhispering ja Fairy Char ovat ainoat joiden puhevideoille olen lämmennyt.
Ai niin, yksi ehdottomista suosikeista unohtui eli Suzevi ASMR :) Hän on itse rakentanut mikkinsä itse tekemiensä korvamuottien "sisään" ja sillä saa aikaan todella kutkuttavia ääniä, tuntuu että ääni on ihan tärykalvon vieressä!
Katson ASMR-videoita lähes päivittäin, mutta suurinosa ei herätä mitään tingle tuntemuksia. Noin viikko siiten katsoin seuraavan videon
ja siitä tuli heti tehokkaita ASMR fiiliksiä. Useamman katselukerran jälkeen tuntemukset eivät enää ole yhtä voimakkaita. Toinen artisti jolta tulee usein ASRM-tuntemuksia on Dr. Tingles ASMR.M34
Parhaiten toimii crinklet, naputtelu ja 3dio-korvien hieronta! MickelousProductions on aivan mieletön, samoin Sensoradi hassuine aksentteineen.
Katson siis pääasiassa miesartisteja, koska kuten joku asian rehellisesti ilmaisi, naisartistit ovat useimmiten "lollojaan esitteleviä teinihoroja". Poikkeuksena tästä fastASMR, todella hyvä, taitava ja ammattimainen.
Tingle kirjoitti:
Jos olet, millaiset äänet toimivat ns. triggerinä? Katsotko esim. youtubesta ASMR -videoita? Kuka on suosikki ASMRtistisi?
En seuraa muotia joten ASMR touhut eivät kiinnosta minua.
Olen herkkä asmr:lle ja nyt etsin surullisena sitä ihanaa ketjua, joka oli vielä eilen täällä! Jossa kerrottiin asia ja peukutettiin jos se on ihana tai tuntuu ihanalta. Poistettiinko se?
Haha mä taas ihan innoissani papatan asmr:stä kaikille jotka jaksaa kuunnella :'D Jotkut pitää hulluna ja jotkut taas innostuu että "siis onko näille mun tuntemuksille nimikin!"