Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käly ei ulkoiluta lastaan

Vierailija
31.01.2017 |

Kälyni asuu maalla ja on kertonut ettei jaksa lastaan päivittäin käyttää ulkona. Saattavat olla yli kolme päivää sisällä.. Lapsi on vilkas 2-vuotias.. Olen oikeasti huolissani... Ei anna äitini käyttää lastaan ulkona, kun osaa huolehtia hänestä kyllä ihan itsekin. Veljeni on pitkiä päiviä töissä, mutta käly ei edes viikonloppuisin halua että veli vie lasta vanhemmilleni.. Ihan sairasta! Me asutaan kaupungissa, mutta käydään joka päivä lasten kanssa ulkona... Lisäksi he ovat päiväkodissakin ulkona. Mitä tuolle voi tehdä?

Kommentit (128)

Vierailija
121/128 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä juuri näen itsekin että vanhemmat eivät käyty lastaan ulkona. Mielummin jumitutaan sisälle kuin otetaan ulkona edes pieni happihyppely. On vanhempia jotka eivät itse jaksa siellä pihalla nyt varsinkaan talvisin seisoskella, mutta se on teidän velvollisuus käyttää lapsi haukkaamassa raitista ilmaa JOKA päivä!

Ei tasan ole! Ulkoilu on vain suositus, ei missään laissa lue että on pakko.

Nyt en ole puhunut Suomen laista. Mutta se on sinun asiasi jos sinusta tuntuu ettei sinulla ole velvollisuutta käyttää lapsiasi ulkona, tai sitten käytät kun sinua huvittaa.

Minä äitinä koen, että lapset tarvitsevat ulkoilua enemmän kuin vain muutaman kerran viikossa ja olen siitä todella ylpeä (varsinkin tätä ketjua lukiessa) että minun lapseni pääsevät joka päivä ulos puuhailemaan.

Minä olen ylpeä onnistuneesta pitkästä imetyksestä, lapsentahtisuudesta, sormiruokailusta, siitä ettei lapseni ole ikinä täytynyt olla erossa äidistään ikätasoon ja hänen henkilökohtaiseen kehitykseen nähden liian pitkää aikaa. Olen myös ylpeä siitä, etten ole hoidattanut muilla lastani usein, enkä vienyt päiväkotiin heti kun on konttaamaan oppinut. Mä olen äitinä kokenut, että nämä asiat ovat todella tärkeitä, kun miettii esimerkiksi turvallisen kiintymyssuhteen muodostumista. Kuulostiko ärsyttävältä? Jep.

Vanhempien hyvinvointi on lapsen hyvinvointia. Mun mielestä ap:n käly kuulostaa ihan tervejärkiseltä ihmiseltä, joka ei lähde ulkoilmaan rääkkäämään itseään ja lastaan päivittäin vain koska näin kuuluu tehdä. Pisteet siitäkin, ettei anna selvästi lasta sellaisten hoidettavaksi, joihin ei luota sataprosenttisesti.

Vierailija
122/128 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kälyni asuu maalla ja on kertonut ettei jaksa lastaan päivittäin käyttää ulkona. Saattavat olla yli kolme päivää sisällä.. Lapsi on vilkas 2-vuotias.. Olen oikeasti huolissani... Ei anna äitini käyttää lastaan ulkona, kun osaa huolehtia hänestä kyllä ihan itsekin. Veljeni on pitkiä päiviä töissä, mutta käly ei edes viikonloppuisin halua että veli vie lasta vanhemmilleni.. Ihan sairasta! Me asutaan kaupungissa, mutta käydään joka päivä lasten kanssa ulkona... Lisäksi he ovat päiväkodissakin ulkona. Mitä tuolle voi tehdä?

..ja nyt soitat sille kälylle ja sanot suorat sanat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/128 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kaikkia viestejä, mutta kerron silti oman mielipiteeni:

Ihmisten (jotka eivät ole liikuntarajoitteisia tai sairaita tms.) on syytä käydä ulkona joka päivä.

Mieluiten metsässä, puistossa, rannalla, luonnon helmassa.

+ Raitista ilmaa, mielenrauhaa, hyvää tuulta.

+ Energiaa väsyneille, rauhoittumista villiintyneille.

Ihmettelen, miksi suuri osa lukemistani viesteistä pitää ulkoilua jotenkin yhdentekevänä. Pöyristyttävää! :(

Vierailija
124/128 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentunut käly.

Lapsi on tärkeä osa häntä, eikä halua luovuttaa teille vahvoilla.

Yritä olla sille kälylle kaveri ja luotettava. Älä jyrää. Kun luottaa, niin uskaltaa anraa hoitoon. Pelkää, että menettää jotwun, jos te viette lasta liikaa.

Työttömyys on iso juttu. Itsetunto kolisee. Miten voisit kertoa ja osoittaa, että kälykin on arvokas...eikä vain kälyn lapsi. Tai onko?

Vierailija
125/128 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä voi sitten varmaan käydä vaikka lauantaina kaupassa, viikon ostokset kerralla niin voisi osallistua iltaisin edes vähän lapsen hoitoon niin äiti saa vähän levätä.. Isä voisi mennä myöhemmin töihin ja ulkoiluttaa lasta aamulla, ilmeisesti isä on yrittäjä kun joutuu tekemään jatkuvasti pitkää päivää, niin tällainen järjestely olisi mahdollinen...

Vai olisiko niin, että teet ihmeellisiä oletuksia perheestä jonka asioita et oikeastaan edes tiedä?

Vai onko sinulla joku valvontakamera asennettuna veljesi kotiin kun tiedät lapsen itkevän joka ilta itsensä uneen?

Voi juma! Vai että isän pitäisi vielä sopeuttaa omia työaikojaan, että lapsi pääsisi ulos kun äiti ei vain viitsi!?! Yhden lapsen kanssa!!? Halojaa! Mun äiti hoiti meidät kaikki viisi lasta kotona kouluikäisiksi asti. Isä oli pitkät päivät yrittäjänä pois kotoa. Jos meidän mamma ois sillon vielä vaatinu, että isännän täytyy lapset pitkän työpäivän jälkeen ulkoilittaa ni johan ois ollu prkl ja vaimo varmaan vaihtoon. Sylettää nämä nykyajan somemammat, jotka ei viiti yhtä lasta ulos pukea tai ylipäätään tehä niiden kans mitään.

Mua sylettää myös nämä 50-lukulaiset ajatukset että naisten pitää olla yksistään supervanhempia ja isä on etäinen bisnesmies.

Toki ulkoilu on pieni juttu mutta onhan se kohtuullista isän osallistua edes hieman lasten elämään kun toinen tekee kaiken muun.

Ekalle:Äitisi oli valinnut kotiäitiyden ja isäsi elätti hänet. Ja ap on myös somemamma.

Tokalle: juuri niin, nykyään isän täytyisi osallistua koska äidit ovat myös yrittäjiä ja tekevät pitkää työpäivää. Silti ne miehet ovat niin kuin kevyt toimistotyö olisi sama asia kuin ennen vanhaan kun miehet kävi töissä ns auringonnoususta auringonlaskuun ja todella elättivät perheensä.

Halojaaa, tämä ap:n käly ei tee töitä, vaan roikkuu himassa y h d e n lapsen kanssa. Eikös se kotona oleva (oli äiti tai isä) tee ne kotihommat, kun toinen puoliso tekee rahaa toisaalla? Meillä mä menin takaisin virkaan, mies hoiti taaperoa ja kotihommat. Hyvin sujui, kotiin oli kiva tulla työpäivän päätyttyä, kun toinen oli hoitanut kauppakäynnin ja ruuan pöytään. Ja perjantaisin oli siivottu.

Eiköhän sen ole helpompi käydä kaupassa, joka kulkee autolla töistäkin. Kuin kuljettaa käsin tai pyörän sarvissa kauppakasseja. Mitä kaikkea voikaan olla kotona tekemistä, josta kauppakäynti vie ison osan. Äidinkö pitäisi tehdä työtä yötä myöten kotona ilman vapaa-aikaa, kun isän tarvitsee vain käydä kaupassa, joka on lisäksi vielä ihmisten ilmoilla ja virkistävää monelle? Kaupan jälkeen isä tulee kotiin ja lyö jakat ylös tai menee harrastuksiin. Äiti laittaa kaiken valmiiksi niin, että sopivat vaatteetkin löytyvät alta aikayksikön.

Muiden asioihin ei kannata puuttua, jos ei tiedä puoliakaan muiden tekemisistä ja tarpeista. Eikä muulloinkaan.

Vierailija
126/128 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt tuo ulkoilu on oikeastaan sivuseikka ja pääosassa muiden ihmisten asioihin puuttuminen ja työnjako perheessä: isä-äiti. Ulkoilu on toki tärkeää, mutta ei välttämätöntä säällä kuin säällä ja joka päivä. Iso ongelma tässä on, että ap näkee vaan että kälyssään on vikaa, mutta ei kyseenalaista lainkaan veljensä toimintaa/toimimattomuutta.

Vierailija
127/128 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä juuri näen itsekin että vanhemmat eivät käyty lastaan ulkona. Mielummin jumitutaan sisälle kuin otetaan ulkona edes pieni happihyppely. On vanhempia jotka eivät itse jaksa siellä pihalla nyt varsinkaan talvisin seisoskella, mutta se on teidän velvollisuus käyttää lapsi haukkaamassa raitista ilmaa JOKA päivä!

Nyt en ole puhunut Suomen laista. Mutta se on sinun asiasi jos sinusta tuntuu ettei sinulla ole velvollisuutta käyttää lapsiasi ulkona, tai sitten käytät kun sinua huvittaa.

Minä äitinä koen, että lapset tarvitsevat ulkoilua enemmän kuin vain muutaman kerran viikossa ja olen siitä todella ylpeä (varsinkin tätä ketjua lukiessa) että minun lapseni pääsevät joka päivä ulos puuhailemaan.

Voi kyllä sinä olet Hyvä ihminen...

minun lapseni joutuu puuhailemaan usein sisätilossa..

minun on vaikea ymmärtää miten rakas taaperoni hyötyisi siitä, että vien hänet seisomaan ulos ensin taisteltuani hänelle ulkovaatteet.. kun hän sitä inhoaa.. ei leiki, yrittää kiivetä rattaisiin, että mentäisiin kotiin, alistuu kuitenkin keinumaan joskus jopa viisi minuuttia ennen kuin huuto alkaa.. ja sitten kotona kiukuttelee huonotuulisena väsyneenä itkemisestä..

Koen lapsen hyötyvän enemmän piirtämisestä jota rakastaa, palapeleistä, tanssimisesta, peuhaamisesta, nauramisesta, pikkuautoilla leikkimisestä jne.

Sinun kantasi asiaan tuli selväksi, ei sinun tarvitse itseäsi puolustella.

Vierailija
128/128 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kyllä sinä olet Hyvä ihminen...

minun lapseni joutuu puuhailemaan usein sisätilossa..

minun on vaikea ymmärtää miten rakas taaperoni hyötyisi siitä, että vien hänet seisomaan ulos ensin taisteltuani hänelle ulkovaatteet.. kun hän sitä inhoaa.. ei leiki, yrittää kiivetä rattaisiin, että mentäisiin kotiin, alistuu kuitenkin keinumaan joskus jopa viisi minuuttia ennen kuin huuto alkaa.. ja sitten kotona kiukuttelee huonotuulisena väsyneenä itkemisestä..

Koen lapsen hyötyvän enemmän piirtämisestä jota rakastaa, palapeleistä, tanssimisesta, peuhaamisesta, nauramisesta, pikkuautoilla leikkimisestä jne.

Sinun kantasi asiaan tuli selväksi, ei sinun tarvitse itseäsi puolustella.

Oi en siis aiemmin kommentoinut, hyppäsin vain mukaan keskusteluun, anteeksi sekaannus en oikein tunne palstan etikettiä, en siis ollut tuo joka puhui laista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme