Miksi niin moni vastustaa sitä, että Prismat olisi auki 24/7?
En tajua..
Kannelmäen Prismassa alkaa nyt kokeilu, että kauppaa pidetään auki 24/7.
Huippu homma ja toivottavasti tulee pysyväksi käytännöksi ympäri Suomen!
Kommentit (453)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla kyllä tyhmä, jos ei tajua että kalliimpi kulurakenne näkyy suoraan ruuan hinnassa.
Jollain ne kulut on katettava eikä ihmiset osta ruoka sen enempää, vaikka se osto jakautuisi ympäri vuorokauden.
Miksi tehtaat ovat kolmessa vuorossa? Siksi että se on halvempaa.
Ei se halvempaa ole koska koneiden käyttö ja huolto ja palkat kolmessa vuorossa maksaa enemmän kuin yhdessä tai kahdessa mutta siinä saa tuotettua enemmän myytävää tavaraa eli tienaa enemmän vaikka kustannukset onkin isommat, jos siis tavaralle riittää markkinoita.
Ihan sama juttu se on kaupassakin. Investointi tuottaa paremmin jos asiakkaita käy kahden sijaan kolmessa vuorossa.
Ketkä alkaa käydä yhden sijaan kaksi kertaa päivässä kaupassa?
Sen jälkeen, kun lähikauppa alkoi olla avoinna klo 7-23, olen käynyt lähes päivittäin kaksi kertaa kaupassa. Monesti kolme kertaa ja joskus jopa neljä kertaa. Ei mun tarvitse varastoida ruokaa kotiini, kun voin hakea tarvitsemani aina silloin, kun tarvitsen.Ja luonnollisesti ostat joka kerralla yhtä paljon, kuin yhdellä käyntikerrallakin ostaisit, eikös?
En tietenkään. Jos kävisin vain kerran päivässä kaupassa, ostaisin enintään 2/3 siitä, mitä nyt tulee ostettua. Ihan vain siksi, että en jaksaisi kantaa enempää. Aiemmin esim tilasin kaikki kissanhiekat, kissanruuat, koiranruuat ja pesuaineet netistä, nykyisin haen ne lähikaupasta. En hakisi, jos tekisin vain kerran päivässä kauppareissun.
Ja lisään vielä, että jos kävisin vain kerran päivässä kaupassa, mulla melko varmasti mehupuristin pölyttyisi jossain kaapinperällä. Nyt on helppoa, kun voi hakea ison läjän hedelmiä ilman, että pitää jättää jotain muuta ostamatta, koska en jaksa kantaa.
Miten se mehupuristimesi pölyisyys kiinnostaisi kauppaa? Jos et jaksaisi kantaa hedelmiä kaupasta, ostaisit varmaankin valmista mehua tai laittaisit suuhusi jotain muuta sen edestä. Ja edelleenkään en ymmärrä, miten et jaksa kantaa ostoksia, mutta silti jaksat käydä kaupassa useampia kertoja päivässä. Ja vielä se, miten aukiolot tähän vaikuttavat. Näistä sinun ostoksistasi todennäköisesti ehkä yksi on niiden suppeampien aukioloaikojen ulkopuolella ja kolme kertaa pääsisit käymään ilman niitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielipiteeni, kaupat auki klo 6-20, lauantaisin klo 12-16 ja sunnuntaisin kiinni. Siellä kaupoissa ole ennenkään öisin juostu ja hyvin on pärjätty. Sai kioskitkin vähän myyntiä viikonloppuisin ja etenkin sunnuntaisin. Kohta sulkee monet kioskit ovensa, koska sieltä ostetaan vaan postimerkkejä, tupakkaa ja lapset hakee parinkymmenen sentin nameja.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla kyllä tyhmä, jos ei tajua että kalliimpi kulurakenne näkyy suoraan ruuan hinnassa.
Jollain ne kulut on katettava eikä ihmiset osta ruoka sen enempää, vaikka se osto jakautuisi ympäri vuorokauden.Miksi tehtaat ovat kolmessa vuorossa? Siksi että se on halvempaa.
Ei se halvempaa ole koska koneiden käyttö ja huolto ja palkat kolmessa vuorossa maksaa enemmän kuin yhdessä tai kahdessa mutta siinä saa tuotettua enemmän myytävää tavaraa eli tienaa enemmän vaikka kustannukset onkin isommat, jos siis tavaralle riittää markkinoita.
Ihan sama juttu se on kaupassakin. Investointi tuottaa paremmin jos asiakkaita käy kahden sijaan kolmessa vuorossa.
Ketkä alkaa käydä yhden sijaan kaksi kertaa päivässä kaupassa?
Sen jälkeen, kun lähikauppa alkoi olla avoinna klo 7-23, olen käynyt lähes päivittäin kaksi kertaa kaupassa. Monesti kolme kertaa ja joskus jopa neljä kertaa. Ei mun tarvitse varastoida ruokaa kotiini, kun voin hakea tarvitsemani aina silloin, kun tarvitsen.
Ja luonnollisesti ostat joka kerralla yhtä paljon, kuin yhdellä käyntikerrallakin ostaisit, eikös?
En tietenkään. Jos kävisin vain kerran päivässä kaupassa, ostaisin enintään 2/3 siitä, mitä nyt tulee ostettua. Ihan vain siksi, että en jaksaisi kantaa enempää. Aiemmin esim tilasin kaikki kissanhiekat, kissanruuat, koiranruuat ja pesuaineet netistä, nykyisin haen ne lähikaupasta. En hakisi, jos tekisin vain kerran päivässä kauppareissun.
Ja lisään vielä, että jos kävisin vain kerran päivässä kaupassa, mulla melko varmasti mehupuristin pölyttyisi jossain kaapinperällä. Nyt on helppoa, kun voi hakea ison läjän hedelmiä ilman, että pitää jättää jotain muuta ostamatta, koska en jaksa kantaa.
Osta sellainen vedettävä kassi. Ohan ne mummomaisia, mutta minäkin sellaisella ostoksiani vetelin 2-3km ja ikää oli 16-17v (asuin jo omillani ja kauppa kaukana). Reppu selkään kanssa ni johan mahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa voin sanoa, että tykkään työstäni kovasti. Asiakkaat ovat ihania ja työyhteisö. Mutta ihan oikeasti laajentuneet aukiolot ja työvuorojen muutokset ovat vaikuttaneet elämääni niin paljon, että minun on pakko pian vaihtaa työpaikkaa. Eihän tämä tietenkään työnantajaa tai asiakaskuntaa hetkauta, mutta kyllä se yksittäisen ihmisen elämässä on aika iso juttu, kun joutuu luopumaan muuten mielekkäästä työstä. Koskas työntekijän hyvinvointi olisi ketään kiinnostanut.
Tai asiakkaan. Kumpi on tärkeämpää?
Jos minä voin hyvin sen takia, että voin käydä kaupassa omaan aikatauluuni paremmin sopivina ajankohtina kun se vihdoinkin on mahdollista niin millä oikeudella sinä vaadit minulta minun hyvinvointiani lisäävää asiaa pois?
En ole tämä kelle kysymyksesi esitit, mutta ABC:n marketit ovat olleet 24/7 auki jo kauan. Eikö me riitä? Pitääkö vaatteita, kodinkoneita, leluja jne päästä ostamaan yölläkin?
Miksi ei?
Miksi ostamisen ajankohtia pitäisi jotenkin säännöstellä? Mitä ihmeen hyötyä säännöstelystä muka on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa voin sanoa, että tykkään työstäni kovasti. Asiakkaat ovat ihania ja työyhteisö. Mutta ihan oikeasti laajentuneet aukiolot ja työvuorojen muutokset ovat vaikuttaneet elämääni niin paljon, että minun on pakko pian vaihtaa työpaikkaa. Eihän tämä tietenkään työnantajaa tai asiakaskuntaa hetkauta, mutta kyllä se yksittäisen ihmisen elämässä on aika iso juttu, kun joutuu luopumaan muuten mielekkäästä työstä. Koskas työntekijän hyvinvointi olisi ketään kiinnostanut.
Jos minä voin hyvin sen takia, että voin käydä kaupassa omaan aikatauluuni paremmin sopivina ajankohtina kun se vihdoinkin on mahdollista niin millä oikeudella sinä vaadit minulta minun hyvinvointiani lisäävää asiaa pois?
a) asia vaikuttaa isommin minun elämääni kuin sinun b) en näe asiassa isoa taloudellista hyötyä. Jos sinä et oikeasti pääse kauppaan silloin, kun ne ovat auki ja elämänlaatusi on tämän takia erityisen huonoa, etkö näe ongelmaa niissä omissa työvuoroissasi, vaan syytät huonosta elämänlaadustasi ainoastaan kauppaa? Mikset sinä sitten vaihda töitä sen takia? Niin, koska se ei ehkä ole sinulle sittenkään niin iso juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla kyllä tyhmä, jos ei tajua että kalliimpi kulurakenne näkyy suoraan ruuan hinnassa.Jollain ne kulut on katettava eikä ihmiset osta ruoka sen enempää, vaikka se osto jakautuisi ympäri vuorokauden.
No juuri tämä näkyy monelle tämänkin ketjun vastaajalle olevan ihan käsittämätön asia. Ei se riitä, että yölläkin on myyntiä, kun se on päivän myynnistä kuitenkin pois. Jos haluat kaupasta jotain yöllä, aika harvoin sinä sinne lähdet sitä yhtä asiaa hakemaan, vaan varmasti otat jotain muutakin, ettei heti seuraavana päivänä tarvitse taas sinne mennä.
Uskallan olla erimieltä a) Prismajohtaja tuskin jatkaa 24/7 aukioloa, jos se alkaa näyttäytymään tappiollisena tuloksena. b) jos lähde hakemaan jotain mieliteko/välttämätöntä tarvetta keskellä yötä, en yleensä osta samalla koko viikonostoksia, koska en jaksa. En jaksa miettiä, mitä syötäisiin enkä varsinkaan vetää niitä ostoksia. Se on ihan oma keikkansa.c) Mielitekoa hakiesssa usein tarttuu jotain muutakin kaupasta.
Kaikki eivät tietenkään toimi näin, mutta kaikki eivät myöskään hyödynnä 24/7 aukioloa välttääkseen perjantai-illan ruuhkan.
Bonuksena: se on jumalauta bisneksen omistajan oma bisnes ja perinteisesti lain rajoissa sitä bisnestä on saanut harjoittaa, miten huvittaa. Jos hinnat kerta tämän takia nousee niin menkää K-kauppaan tai M-markettiin(Meikussa ainakin on yksi: 41 ja 43 pääsee) tai Anton&Antoniin.En minä mistään viikko-ostoksista puhunutkaan, vaan niistä seuraavan päivän ostoista. Juurihan itsekin sanoit, että kun haet sitä mielitekoa, mukaan tarttuu muutakin. Mitähän se muu mahtaisi olla, jos ei esim seuraavan päivän leipä ja maito? Omituinen ajatusmaailma, että lisäaukioloilla ostettaisiin ainoastaan sellaisia asioita, joita ei muuten ostettaisi.
Ajattelehan nyt tilanne. Illalla huomasit, että maito ja juusto alkaa olla vähissä, joten niitä pitää huomenna hakea. Muuta et kaupasta tarvitse. Yhdeltä yöllä sinun alkaa tehdä mieli suklaata. Kaksi skenaariota: 1) Lähdet ostamaan suklaata yöllä, koska kauppa on auki. Samalla ostat maitopurkin ja juuston. Et osta maitopurkkia ja juustoa enää seuraavana päivänä. 2) Menet kauppaan seuraavana päivänä, koska tarvitset sen maitopurkin ja juuston. Mahdollisesti ostat myös sen suklaapatukan, koska illalla saattaa taas himo iskeä. Missä tässä on se myynnin kasvu? Se ei tule siitä suklaasta + maidosta + juustosta, vaan pelkästään mahdollisesti siitä suklaasta, jos seuraavana päivänä et enää haluakaan suklaata.
Ei vaan siitä että en osta sitä maitoakaan.
Nyt kun kaupat on auki niin vähän aikaa niin siellä on ihmisiä aivan liikaa. Sen takia käyn harvoin ostoksilla ja ostan hyvin säilyvää ruokaa ja paljon.
Haluaisin ostaa vihanneksia, maitoa jne, mutta kun ne ei säily. En todellakaan lähde sinne ruuhkaan ostelemaan useaa kertaa viikossa ruokaa.
Kun asuin kaupan lähellä joka oli auki 24/7 niin ostin tuore kalaa, kasviksia, maitoa joka päivälle jne. Kun sain käydä rauhassa kaupassa.
Sama vaateostoksien tai elektroniikan kanssa. Ostan nyt ulkomailta koska kauppaan ei voi mennä kun siellä ei saa rauhassa tutustua tavaroihin ja siellä joutuu jonottamaan niin kauan. Joten ostan ulkomailta kaiken mahdollisen (jopa toimituskulut on halvempia kuin Suomesta tilattaessa).
Joten kyllä myynti kasvaisi huomattavasti omalla kohdallani.
Olen lopettanut myös mm. elokuvissa käynnin koska en halua sinne ruuhkaan. Kävisin siellä jos ne olisi yöllä auki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä voin hyvin sen takia, että voin käydä kaupassa omaan aikatauluuni paremmin sopivina ajankohtina kun se vihdoinkin on mahdollista niin millä oikeudella sinä vaadit minulta minun hyvinvointiani lisäävää asiaa pois?a) asia vaikuttaa isommin minun elämääni kuin sinun b) en näe asiassa isoa taloudellista hyötyä. Jos sinä et oikeasti pääse kauppaan silloin, kun ne ovat auki ja elämänlaatusi on tämän takia erityisen huonoa, etkö näe ongelmaa niissä omissa työvuoroissasi, vaan syytät huonosta elämänlaadustasi ainoastaan kauppaa? Mikset sinä sitten vaihda töitä sen takia? Niin, koska se ei ehkä ole sinulle sittenkään niin iso juttu.
Maailma toimii 24 tuntia vuorokaudessa 7 päivää viikossa. Töissä pitää olla silloin kun työtä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielipiteeni, kaupat auki klo 6-20, lauantaisin klo 12-16 ja sunnuntaisin kiinni. Siellä kaupoissa ole ennenkään öisin juostu ja hyvin on pärjätty. Sai kioskitkin vähän myyntiä viikonloppuisin ja etenkin sunnuntaisin. Kohta sulkee monet kioskit ovensa, koska sieltä ostetaan vaan postimerkkejä, tupakkaa ja lapset hakee parinkymmenen sentin nameja.
Miksi?
No kioskit heräsi taas henkiin. Ai miks tollai kaupat auki, en mä tiiä :D Ehkä siks, että sillon kun sunnuntait oli kaupat kii meni rahaakin vähemmän. Perjantaina haettiin koko viikonlopun ruoat ja lauantaina juostiin hakee vielä niitä unohtuneita. Ehkä ihmiset taas oppis, että ei se ole niin kamalaa jos kauppa on päivän kiinni. Täällä oli nyt jouluaaton ja joulupäivänkin kaupat auki... sillon pitäs olla kaikkien perheittensä luona tai kotona rauhoittumassa. Sen sijaan on ilmoitettu että sinä ja sinä päivänä on kauppa kii ni on ihan maailmanlopun meininkiä. Ihmiset ostaa ruokaa oikeesti viikoks, ettei vaan lopu mikään just sinä päivänä. Hamstraavat sikana kaikkea, kiukuttelevat henkilökunnalle miks en pääse huomenna kauppaan jne. :D Ettekö oo huomanneet samaa?
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin muuten hassua, että tämä voitto-odotus koskee nimenomaan kauppaa, josta aika harvoin ostetaan enempää kuin oikeasti on tarvetta. Luulisi, että tämä toimisi paremmin sellaisilla aloilla, joissa se kulutustarve/potentiaali voi kasvaa paljon merkittävämmin. Esimerkiksi ravintolat. Siellähän yöllä syöminen ei ole pois päivän ruokailusta, koska nälkä tulee useamman kerran päivässä etkä voi syödä varastoon. Ja aika harvalla on vuodesta toiseen sama pakollinen ravintolassakäyntibudjetti, josta yksi ravintolakäynti vähentää käyntimäärää jossain toisessa kohtaa.
Hä? Tietysti yösyöminen on pois aamusyömisestä. Ei ihminen voi määrättömiä syödä.
Kaupan yöukioloahan kilpailee mm. roskaruokapaikkojen kanssa. Itse kävisin mielummin ravintolasta palatessa kaupasta ostamassa kunnon ruokatarvikkeet, jolloin se olisi pois hampurilaispaikan myynnistä. Minä söisin terveellisemmin ja halvemmalla.
Koska jonkun pitää olla siellä töissä, eikä henkilökunnan määrää lisätä! Siis täähän olisi ihan mahtava homma, jos kaupat työllistäisivät 24/7 aukiolojen myötä vaikka 50% enemmän porukkaa, mutta mitä luultavammin 20% työntekijöistä saa kenkää kasvaneiden menojen takia ja loput tekevät 14 tuntisia työvuoroja.
Jos alkoholin myynti vapautettaisiin ja kaupat saisivat myydä juopoille ja mattimyöhäisille alkoa koko yön, niin silloin tämä olisi erittäin kannattavaa, mutta nykymuodossaan - ei todellakaan.
Kaupan aukiolorajoitukset oli joku ihmeellinen jäänne menneestä ja oli täysin vääjäämätöntä että se tulee poistumaan jossain vaiheessa. Vielä kun saadaan alkoholinmyynti vapautettua, jotta voi käydä ostamassa juomansakin koska haluaa, niin aletaan pikkuhiljaa elää kuin sivistysvaltioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tämä kelle kysymyksesi esitit, mutta ABC:n marketit ovat olleet 24/7 auki jo kauan. Eikö me riitä? Pitääkö vaatteita, kodinkoneita, leluja jne päästä ostamaan yölläkin?
Miksi ei?
Miksi ostamisen ajankohtia pitäisi jotenkin säännöstellä? Mitä ihmeen hyötyä säännöstelystä muka on?
Ruokaa saa kaupasta, joistain abceista 24/7 ja toisista klo 24 asti. Verkkokaupat on auki 24/7 joissa voi shoppailla haluamanansa ajankohtana. Onhan se kiva niille, jotka VOI tehdä yötöitä että saa sitä kaupastakin, liksa kohdillaan. Mutta kaikille se ei ole hyväksi. Tiedän myyjiä, jotka on kaupan kassalle menneet just siks, että ovat henkisesti olleet loppu 24/7 töihin. Halunneet viettää yönsä kotona perheidensä kanssa niin niille aika ikävää, että sekin työpaikka nyt muutetaan 24/7 auki olevaks. Työnantajat tuntien, jokaisen työntekijän on voitava tehdä jokaista vuoroja ja niitä vuorotellaan.
Vierailija kirjoitti:
Koska jonkun pitää olla siellä töissä, eikä henkilökunnan määrää lisätä! Siis täähän olisi ihan mahtava homma, jos kaupat työllistäisivät 24/7 aukiolojen myötä vaikka 50% enemmän porukkaa, mutta mitä luultavammin 20% työntekijöistä saa kenkää kasvaneiden menojen takia ja loput tekevät 14 tuntisia työvuoroja.
Jos alkoholin myynti vapautettaisiin ja kaupat saisivat myydä juopoille ja mattimyöhäisille alkoa koko yön, niin silloin tämä olisi erittäin kannattavaa, mutta nykymuodossaan - ei todellakaan.
Suurin osa kapan työntekijöistä kylläkin todellisuudessa valittaa siitä että eivät saa tehdä töitä niin paljon kuin haluaisivat. Saavat vaan jotain 20 tuntia viikossa vaikka haluaisivat täyden työajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei?
Ruokaa saa kaupasta, joistain abceista 24/7 ja toisista klo 24 asti. Verkkokaupat on auki 24/7 joissa voi shoppailla haluamanansa ajankohtana. Onhan se kiva niille, jotka VOI tehdä yötöitä että saa sitä kaupastakin, liksa kohdillaan. Mutta kaikille se ei ole hyväksi. Tiedän myyjiä, jotka on kaupan kassalle menneet just siks, että ovat henkisesti olleet loppu 24/7 töihin. Halunneet viettää yönsä kotona perheidensä kanssa niin niille aika ikävää, että sekin työpaikka nyt muutetaan 24/7 auki olevaks. Työnantajat tuntien, jokaisen työntekijän on voitava tehdä jokaista vuoroja ja niitä vuorotellaan.
Enpä usko että yövuoroihin tarvii pakottaa ketään. Monet tekee yötyötä mielellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla kyllä tyhmä, jos ei tajua että kalliimpi kulurakenne näkyy suoraan ruuan hinnassa.Jollain ne kulut on katettava eikä ihmiset osta ruoka sen enempää, vaikka se osto jakautuisi ympäri vuorokauden.
No juuri tämä näkyy monelle tämänkin ketjun vastaajalle olevan ihan käsittämätön asia. Ei se riitä, että yölläkin on myyntiä, kun se on päivän myynnistä kuitenkin pois. Jos haluat kaupasta jotain yöllä, aika harvoin sinä sinne lähdet sitä yhtä asiaa hakemaan, vaan varmasti otat jotain muutakin, ettei heti seuraavana päivänä tarvitse taas sinne mennä.
Uskallan olla erimieltä a) Prismajohtaja tuskin jatkaa 24/7 aukioloa, jos se alkaa näyttäytymään tappiollisena tuloksena. b) jos lähde hakemaan jotain mieliteko/välttämätöntä tarvetta keskellä yötä, en yleensä osta samalla koko viikonostoksia, koska en jaksa. En jaksa miettiä, mitä syötäisiin enkä varsinkaan vetää niitä ostoksia. Se on ihan oma keikkansa.c) Mielitekoa hakiesssa usein tarttuu jotain muutakin kaupasta.
Kaikki eivät tietenkään toimi näin, mutta kaikki eivät myöskään hyödynnä 24/7 aukioloa välttääkseen perjantai-illan ruuhkan.
Bonuksena: se on jumalauta bisneksen omistajan oma bisnes ja perinteisesti lain rajoissa sitä bisnestä on saanut harjoittaa, miten huvittaa. Jos hinnat kerta tämän takia nousee niin menkää K-kauppaan tai M-markettiin(Meikussa ainakin on yksi: 41 ja 43 pääsee) tai Anton&Antoniin.En minä mistään viikko-ostoksista puhunutkaan, vaan niistä seuraavan päivän ostoista. Juurihan itsekin sanoit, että kun haet sitä mielitekoa, mukaan tarttuu muutakin. Mitähän se muu mahtaisi olla, jos ei esim seuraavan päivän leipä ja maito? Omituinen ajatusmaailma, että lisäaukioloilla ostettaisiin ainoastaan sellaisia asioita, joita ei muuten ostettaisi.
Ajattelehan nyt tilanne. Illalla huomasit, että maito ja juusto alkaa olla vähissä, joten niitä pitää huomenna hakea. Muuta et kaupasta tarvitse. Yhdeltä yöllä sinun alkaa tehdä mieli suklaata. Kaksi skenaariota: 1) Lähdet ostamaan suklaata yöllä, koska kauppa on auki. Samalla ostat maitopurkin ja juuston. Et osta maitopurkkia ja juustoa enää seuraavana päivänä. 2) Menet kauppaan seuraavana päivänä, koska tarvitset sen maitopurkin ja juuston. Mahdollisesti ostat myös sen suklaapatukan, koska illalla saattaa taas himo iskeä. Missä tässä on se myynnin kasvu? Se ei tule siitä suklaasta + maidosta + juustosta, vaan pelkästään mahdollisesti siitä suklaasta, jos seuraavana päivänä et enää haluakaan suklaata.Ei vaan siitä että en osta sitä maitoakaan.
Nyt kun kaupat on auki niin vähän aikaa niin siellä on ihmisiä aivan liikaa. Sen takia käyn harvoin ostoksilla ja ostan hyvin säilyvää ruokaa ja paljon.
Haluaisin ostaa vihanneksia, maitoa jne, mutta kun ne ei säily. En todellakaan lähde sinne ruuhkaan ostelemaan useaa kertaa viikossa ruokaa.
Kun asuin kaupan lähellä joka oli auki 24/7 niin ostin tuore kalaa, kasviksia, maitoa joka päivälle jne. Kun sain käydä rauhassa kaupassa.
Sama vaateostoksien tai elektroniikan kanssa. Ostan nyt ulkomailta koska kauppaan ei voi mennä kun siellä ei saa rauhassa tutustua tavaroihin ja siellä joutuu jonottamaan niin kauan. Joten ostan ulkomailta kaiken mahdollisen (jopa toimituskulut on halvempia kuin Suomesta tilattaessa).
Joten kyllä myynti kasvaisi huomattavasti omalla kohdallani.
Olen lopettanut myös mm. elokuvissa käynnin koska en halua sinne ruuhkaan. Kävisin siellä jos ne olisi yöllä auki
Kaupat ovat auki joka ikinen arkipäivä suunnilleen klo 7-21 ja sunnuntaisinkin. On se nyt kumma, jos ei sieltä yhtään ajankohtaa löydy, jolloin pääsisi rauhassa käymään. Jos tapanasi on käydä ruuhkaisimpaan aikaan, niin se ei ole kaupan syy.
Onko tilanne nyt sellainen, että koska et pääse ostamaan tuoreita kasviksia, et syö ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Sinun ei onneksi tarvitse vaivata päätäsi sillä että onko yöaukiolo kannattavaa vai ei.
Kauppaa ei pidetä auki yöllä, jos se ei ole kannattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei?
Enpä usko että yövuoroihin tarvii pakottaa ketään. Monet tekee yötyötä mielellään.
Kyllä! Ja mikäs siinä, että ne yötyöt teetätetään halukkailla. Mutta näin ei ole / tuskin tulisi olemaan. Kaikkien työntekijöiden on tehtävä myös niitä yötöitä. Luulen että näin. Koska mitä juttelin niin pyhien aikaankin on kaikkien tehtävä joko tai vuoro. Ei ole syy perhe tai muu, vaan teet esim. Joulun TAI uudenvuoden, mutta jokaisen on jompikumpi tehtävä. Kuinkas sitten yövuorot? Tuskinpa pomo kysyy kuka haluaa, tekee työvuorolistat ja kierrättää myyjiä vuorosta toiseen, sinne yövuoroon myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. En asu minkään ABC:n lähellä. Eikä siellä myydä kodinkoneita eikä vaatteita. Minun tarpeisiini sopii Prisma paljon paremmin. En minä maitolitraa yöllä tarvitse mutta pidän siitä, että minulla on vapaus lähteä ostoksille myöhään illalla. Olen koko ajan kärsinyt tästä aamupainotteisesta elämäntavasta mikä Suomessa on vallinnut. Tervehdin ilolla sitä, että voin alkaa tehdä ostoksiani myös kello 18 jälkeen.
Eipä tuo nyt ihan hirveän kannattavaa ole, ennen kuin alkoholin myynti vapautetaan. Sittenhän siinä on kauppiaille oikea kultakaivos.