Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin moni vastustaa sitä, että Prismat olisi auki 24/7?

Vierailija
30.01.2017 |

En tajua..
Kannelmäen Prismassa alkaa nyt kokeilu, että kauppaa pidetään auki 24/7.
Huippu homma ja toivottavasti tulee pysyväksi käytännöksi ympäri Suomen!

Kommentit (453)

Vierailija
281/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu, että eniten tästä vapauttamisesta ovat riemuissaan asiakkaat ja esimiehet (joita ei paljon viikonloppu- ja iltavuoroissa näy). Sitten vain sanotaan, että voi voi, mitäs läksit. Älä nyt siinä itke. Meidän mielestä tämä on hyvä juttu. Minusta sellaisen, jota asia ei kovin isosti kosketa, ei pitäisi mennä vouhkaamaan, miten hyvästä jutusta on kyse. Joo, kyllähän minustakin tuntuisi todella kivalta ajatus, että voisin käydä vaikka uimahallissa keskellä yötä, mutta se minun kiva vapauden tunnetta uhkuva ajatukseni ei ole kyllä sen arvoinen, että joku oikeasti istuu siellä uimahallissa kaiket yöt.

Vierailija
282/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kaikki työpaikat pitäisi olla auki 24/7.

Pankit, kela, vaatekaupat yms. Sitten ei olisi ruuhkia ja ihmisiä työllistyisi enemmän.

Päiväkodit ja koulut myös 24/7, koska jonnekkin ne lapset täytyy laittaa noiden vuorojen ajaksi.

Lukiot ja yliopistot samoin.

IT-yritykset, rakennustyömaat, uimahallit, mitä näitä nyt on. Yötäpäivää vaan painetaan.

Sitten kun huomattaisiin, että tuleepa kalliiksi, niin nostetaan joko hintoja tai leikataan työntekijöitä ne ilta-, yö- ja viikonloppulisät pois. Tai miksei molemmat.

Kaupat ja parturiliikkeet olivat ainoat joiden aukioloa oli rajoitettu. Vaatekauppakin on kauppa.

Kela, pankit ja päiväkodit ovat saaneet olla tähänkin asti auki täysin sen mukaan miten fiksuksi näkevät, samoin kuin IT-yritykste, rakennustyömaat ja uimahallit.

Esimerkiksi tierakennuttöitä on usein tehty juurikin yöllä, siksi että se säästää kustannuksia.

Olisko nyt kuitenkin niin, että tietöitä tehdään öisin, koska silloin on vähemmän liikennettä? Ja kun tehdään sekä yöllä että päiväll, tulee nopeammin valmista ja tietyömaa ei ole haittaamsaa liikennettä niin kauan.

Niin juuri, tietyöt yöllä vähentävät kustannuksia. Homma voidaan tehdä nopeammin, liikenteen ohjausta ei tarvita ja haittaa (=kustannuksia) ei autoilijoille ole niin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa voin sanoa, että tykkään työstäni kovasti. Asiakkaat ovat ihania ja työyhteisö. Mutta ihan oikeasti laajentuneet aukiolot ja työvuorojen muutokset ovat vaikuttaneet elämääni niin paljon, että minun on pakko pian vaihtaa työpaikkaa. Eihän tämä tietenkään työnantajaa tai asiakaskuntaa hetkauta, mutta kyllä se yksittäisen ihmisen elämässä on aika iso juttu, kun joutuu luopumaan muuten mielekkäästä työstä. Koskas työntekijän hyvinvointi olisi ketään kiinnostanut.

Tai asiakkaan. Kumpi on tärkeämpää?

Jos minä voin hyvin sen takia, että voin käydä kaupassa omaan aikatauluuni paremmin sopivina ajankohtina kun se vihdoinkin on mahdollista niin millä oikeudella sinä vaadit minulta minun hyvinvointiani lisäävää asiaa pois?

En ole tämä kelle kysymyksesi esitit, mutta ABC:n marketit ovat olleet 24/7 auki jo kauan. Eikö me riitä? Pitääkö vaatteita, kodinkoneita, leluja jne päästä ostamaan yölläkin?

Ei. En asu minkään ABC:n lähellä. Eikä siellä myydä kodinkoneita eikä vaatteita. Minun tarpeisiini sopii Prisma paljon paremmin.  En minä maitolitraa yöllä tarvitse mutta pidän siitä, että minulla on vapaus lähteä ostoksille myöhään illalla. Olen koko ajan kärsinyt tästä aamupainotteisesta elämäntavasta mikä Suomessa on vallinnut. Tervehdin ilolla sitä, että voin alkaa tehdä ostoksiani myös kello 18 jälkeen. 

Kyllä meillä päin Prisma on ollut auki klo 21 asti niin kauan kuin muistan. Nyt ovat klo 22 ja osa jopa 23 asti. Eikö tämäkään riitä? Täytyykö oikeasti olla vapaus mennä kauppaan klo 04 baari reissun jälkeen ostamaan telkkari? Tai kun herää klo 01 ni ei voi odottaa aamuun vaan on päästävä sinne just sillon kun itseänsä huvittaa? Klo 07-22/23 on monta tuntia, eiköhän JOKAINEN johonkin väliin itsensä kauppaan saa :)

Vierailija
284/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa voin sanoa, että tykkään työstäni kovasti. Asiakkaat ovat ihania ja työyhteisö. Mutta ihan oikeasti laajentuneet aukiolot ja työvuorojen muutokset ovat vaikuttaneet elämääni niin paljon, että minun on pakko pian vaihtaa työpaikkaa. Eihän tämä tietenkään työnantajaa tai asiakaskuntaa hetkauta, mutta kyllä se yksittäisen ihmisen elämässä on aika iso juttu, kun joutuu luopumaan muuten mielekkäästä työstä. Koskas työntekijän hyvinvointi olisi ketään kiinnostanut.

Jos minä voin hyvin sen takia, että voin käydä kaupassa omaan aikatauluuni paremmin sopivina ajankohtina kun se vihdoinkin on mahdollista niin millä oikeudella sinä vaadit minulta minun hyvinvointiani lisäävää asiaa pois?

En ole tämä kelle kysymyksesi esitit, mutta ABC:n marketit ovat olleet 24/7 auki jo kauan. Eikö me riitä? Pitääkö vaatteita, kodinkoneita, leluja jne päästä ostamaan yölläkin?

Ei. En asu minkään ABC:n lähellä. Eikä siellä myydä kodinkoneita eikä vaatteita. Minun tarpeisiini sopii Prisma paljon paremmin.  En minä maitolitraa yöllä tarvitse mutta pidän siitä, että minulla on vapaus lähteä ostoksille myöhään illalla. Olen koko ajan kärsinyt tästä aamupainotteisesta elämäntavasta mikä Suomessa on vallinnut. Tervehdin ilolla sitä, että voin alkaa tehdä ostoksiani myös kello 18 jälkeen. 

Mutta ymmärrätkö, että se sinun ihana vapautesi ei ole ilmaista. Ja missä kaupat ovat tähän asti olleet auki vain klo 18? Sinun suurin ongelmasi on taitanut olla tietämättömyys. Yhdeksään asti ovat olleet auki pitkään. Nautihan kuules siitä tiedosta vaikka näin alkuun.

Vierailija
285/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

a) asia vaikuttaa isommin minun elämääni kuin sinun b) en näe asiassa isoa taloudellista hyötyä. Jos sinä et oikeasti pääse kauppaan silloin, kun ne ovat auki ja elämänlaatusi on tämän takia erityisen huonoa, etkö näe ongelmaa niissä omissa työvuoroissasi, vaan syytät huonosta elämänlaadustasi ainoastaan kauppaa? Mikset sinä sitten vaihda töitä sen takia? Niin, koska se ei ehkä ole sinulle sittenkään niin iso juttu.  

Vänky vänky. Sä olet vaan itsekäs yksinkertaisesti. Et suostu antamaan muille ihmisille tilaa elää oman tyylinsä mukaisesti. 

Vierailija
286/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla kyllä tyhmä, jos ei tajua että kalliimpi kulurakenne näkyy suoraan ruuan hinnassa.Jollain ne kulut on katettava eikä ihmiset osta ruoka sen enempää, vaikka se osto jakautuisi ympäri vuorokauden.

Miksi tehtaat ovat kolmessa vuorossa? Siksi että se on halvempaa.

Ei se halvempaa ole koska koneiden käyttö ja huolto ja palkat kolmessa vuorossa maksaa enemmän kuin yhdessä tai kahdessa mutta siinä saa tuotettua enemmän myytävää tavaraa eli tienaa enemmän vaikka kustannukset onkin isommat, jos siis tavaralle riittää markkinoita.

Ihan sama juttu se on kaupassakin. Investointi tuottaa paremmin jos asiakkaita käy kahden sijaan kolmessa vuorossa.

Ketkä alkaa käydä yhden sijaan kaksi kertaa päivässä kaupassa?

Sen jälkeen, kun lähikauppa alkoi olla avoinna klo 7-23, olen käynyt lähes päivittäin kaksi kertaa kaupassa. Monesti kolme kertaa ja joskus jopa neljä kertaa. Ei mun tarvitse varastoida ruokaa kotiini, kun voin hakea tarvitsemani aina silloin, kun tarvitsen. 

Ja luonnollisesti ostat joka kerralla yhtä paljon, kuin yhdellä käyntikerrallakin ostaisit, eikös?

En tietenkään. Jos kävisin vain kerran päivässä kaupassa, ostaisin enintään  2/3 siitä, mitä nyt tulee ostettua. Ihan vain siksi, että en jaksaisi kantaa enempää. Aiemmin esim tilasin kaikki kissanhiekat, kissanruuat, koiranruuat ja pesuaineet netistä, nykyisin haen ne lähikaupasta. En hakisi, jos tekisin vain kerran päivässä kauppareissun. 

Ja lisään vielä, että jos kävisin vain kerran päivässä kaupassa, mulla melko varmasti mehupuristin pölyttyisi jossain kaapinperällä. Nyt on helppoa, kun voi hakea ison läjän hedelmiä ilman, että pitää jättää jotain muuta ostamatta, koska en jaksa kantaa. 

Miten se mehupuristimesi pölyisyys kiinnostaisi kauppaa? Jos et jaksaisi kantaa hedelmiä kaupasta, ostaisit varmaankin valmista mehua tai laittaisit suuhusi jotain muuta sen edestä. Ja edelleenkään en ymmärrä, miten et jaksa kantaa ostoksia, mutta silti jaksat käydä kaupassa useampia kertoja päivässä. Ja vielä se, miten aukiolot tähän vaikuttavat. Näistä sinun ostoksistasi todennäköisesti ehkä yksi on niiden suppeampien aukioloaikojen ulkopuolella ja kolme kertaa pääsisit käymään ilman niitäkin.

Kauppiasta kiinnostaa juuri se, että minä ostan hedelmiä. En ostaisi tilalle mitään kuukausia takaperin puristettua tölkkimehua vaan olisin kokonaan ilman tuoremehua. Tuo vastapuristettu mehu on juuri yksi niitä asioita, joita ilmankin pärjäisin ihan hyvin. En ostaisi tilalle mitään korvaavaa. Ja tuon kauppiaalle enemmän rahaa  ostamalla hedelmiä kuin jos ostaisin valmista purkkimehua. 

Lähikauppa on parin minuutin kävelymatkan päässä. Ei tuota mitään ongelmaa kävellä sinne. Nivelreuma vaikuttaa kuitenkin sormiini niin, että pystyn kantamaan vain rajallisen määrän ostoksia. On aika tavallista, että illalla joskus klo 22 maissa mietin, mitä haluan aamiaiseksi. Jos tekee mieli tuoremehua, lähden käymään lähikaupassa ostamassa hedelmiä. Samalla kauppareissulla, jos huomaan pikkukaupassa olevan tuoreita mansikoita tai pensasmustikoita, ostan niitäkin. Jos niitä ei ole, pärjään hyvin ilmankin, mutta ostan, jos niitä on. 

Vierailija
287/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tarvitsee kodinkoneita ja vaatteita keskellä yötä?! Minäkin asun pienessä kylässä ja kodinkoneet ja vaatteet saa vain omista myymälöistä (aukeaa ehkä 10 aamulla ja menee kiinni viimeistään kuudelta) tai naapurikaupungin prismasta.

Vierailija
288/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ymmärrätkö, että se sinun ihana vapautesi ei ole ilmaista. Ja missä kaupat ovat tähän asti olleet auki vain klo 18? Sinun suurin ongelmasi on taitanut olla tietämättömyys. Yhdeksään asti ovat olleet auki pitkään. Nautihan kuules siitä tiedosta vaikka näin alkuun.

Jos kauppias pitää liikettään auki kello 18 jälkeen, niin minä asioin siellä silloin ihan kannatuksen vuoksi. Ei kaupan auki pitäminen ilmaista ole kello seitsemältäkään aamulla mutta silti monet avaavat ovensa jo silloin. Yhtä hyvää kaupassakäyntiaikaa se iltakin on.

Vierailija
289/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monta syytä miksi vastustan näitä uusia aukioloaikoja. Tässä muutama syy:

-Meidän kaupassa ollaan pääasiassa yksin vuorossa. Aukioloajat ovat laajentuneet. Silti kaupassa ei ole vartijaa.Ilalla jokunen asiakas hakemassa sen unohtuneen maitopurkin. Muut asiakkaat ovat päihderiippuvaisia, jotka tulevat sisälle juttelemaan ja lämmittelemään. Jos kauppa haluaa laajentuneet aukioloajat, on sitten myös palkattava se vartija ja toinen työntekijä. Työntekijän turvallisuus on tärkeämpää kuin rahallinen voitto ja sinun maitopurkkisi :-)

Kauppa ei halua pitää kahta työntekijää vuorossa samanaikaisesti.Työvuorot kestävät tavallisesti sen 4-6h. Tämä aika ollaan yksin ja ilman taukoja. Kauppa tarvitsee siis monta työntekijää, koska kukaan ei jaksa olla siellä yksin 8h. Toisinsanoen:kokoaikaisten työpaikkojen määrä on vähentyy. Nyt joku sanoo, että opiskelijoilla hyvä juttu. No ei ole, koska näitä 4-6h vuoroja laitetaan lähes jokapäivälle. Esim. Ma-pe +su. Koska opiskellaan? Itselle tämä sovittelu on ollut vaikeaa.

Nyt joku sanoo, et vaihda alaa, anna työpaikkasi minulle. Kaupassa työskentely ei ole kokoajan kauheaa, välillä se on tosi kivaa ja saan siitä rahaa. Mielelläni rahoitan opiskeluni näin. Mielestäni tätä turvallisuusasiaa ei vain voi ohittaa, voiko teidän mielestä? Sairaaloissa on paljon henkilökuntaa paikalla. Poliisit ovat koulutettuja ja aseistautuneita. Millä se yksin vuorossa oleva nainen puolustautuu? Niimpä.

Vierailija
290/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla kyllä tyhmä, jos ei tajua että kalliimpi kulurakenne näkyy suoraan ruuan hinnassa.Jollain ne kulut on katettava eikä ihmiset osta ruoka sen enempää, vaikka se osto jakautuisi ympäri vuorokauden.

Ei se halvempaa ole koska koneiden käyttö ja huolto ja palkat kolmessa vuorossa maksaa enemmän kuin yhdessä tai kahdessa mutta siinä saa tuotettua enemmän myytävää tavaraa eli tienaa enemmän vaikka kustannukset onkin isommat, jos siis tavaralle riittää markkinoita.

Ihan sama juttu se on kaupassakin. Investointi tuottaa paremmin jos asiakkaita käy kahden sijaan kolmessa vuorossa.

Sen jälkeen, kun lähikauppa alkoi olla avoinna klo 7-23, olen käynyt lähes päivittäin kaksi kertaa kaupassa. Monesti kolme kertaa ja joskus jopa neljä kertaa. Ei mun tarvitse varastoida ruokaa kotiini, kun voin hakea tarvitsemani aina silloin, kun tarvitsen. 

Ja luonnollisesti ostat joka kerralla yhtä paljon, kuin yhdellä käyntikerrallakin ostaisit, eikös?

En tietenkään. Jos kävisin vain kerran päivässä kaupassa, ostaisin enintään  2/3 siitä, mitä nyt tulee ostettua. Ihan vain siksi, että en jaksaisi kantaa enempää. Aiemmin esim tilasin kaikki kissanhiekat, kissanruuat, koiranruuat ja pesuaineet netistä, nykyisin haen ne lähikaupasta. En hakisi, jos tekisin vain kerran päivässä kauppareissun. 

Ja lisään vielä, että jos kävisin vain kerran päivässä kaupassa, mulla melko varmasti mehupuristin pölyttyisi jossain kaapinperällä. Nyt on helppoa, kun voi hakea ison läjän hedelmiä ilman, että pitää jättää jotain muuta ostamatta, koska en jaksa kantaa. 

Miten se mehupuristimesi pölyisyys kiinnostaisi kauppaa? Jos et jaksaisi kantaa hedelmiä kaupasta, ostaisit varmaankin valmista mehua tai laittaisit suuhusi jotain muuta sen edestä. Ja edelleenkään en ymmärrä, miten et jaksa kantaa ostoksia, mutta silti jaksat käydä kaupassa useampia kertoja päivässä. Ja vielä se, miten aukiolot tähän vaikuttavat. Näistä sinun ostoksistasi todennäköisesti ehkä yksi on niiden suppeampien aukioloaikojen ulkopuolella ja kolme kertaa pääsisit käymään ilman niitäkin.

Kauppiasta kiinnostaa juuri se, että minä ostan hedelmiä. En ostaisi tilalle mitään kuukausia takaperin puristettua tölkkimehua vaan olisin kokonaan ilman tuoremehua. Tuo vastapuristettu mehu on juuri yksi niitä asioita, joita ilmankin pärjäisin ihan hyvin. En ostaisi tilalle mitään korvaavaa. Ja tuon kauppiaalle enemmän rahaa  ostamalla hedelmiä kuin jos ostaisin valmista purkkimehua. 

Lähikauppa on parin minuutin kävelymatkan päässä. Ei tuota mitään ongelmaa kävellä sinne. Nivelreuma vaikuttaa kuitenkin sormiini niin, että pystyn kantamaan vain rajallisen määrän ostoksia. On aika tavallista, että illalla joskus klo 22 maissa mietin, mitä haluan aamiaiseksi. Jos tekee mieli tuoremehua, lähden käymään lähikaupassa ostamassa hedelmiä. Samalla kauppareissulla, jos huomaan pikkukaupassa olevan tuoreita mansikoita tai pensasmustikoita, ostan niitäkin. Jos niitä ei ole, pärjään hyvin ilmankin, mutta ostan, jos niitä on. 

No kyllä sinä sen jollakin korvaat. Et välttämättä mehulla, mutta jollain muulla energialähteellä. Ihminen katsos toimii niin.

Vierailija
291/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokakauppa ilman henkilökuntaa:

Ruotsin tyyli: http://yle.fi/uutiset/3-8709190

Yhdysvaltojen tyyli: http://www.iltasanomat.fi/digitoday/art-2000005000790.html
[/quote]

Tässä taas hyvä esimerkki siitä, miten joidenkin mielestä kaupan henkilökunta = kassa. :D Joo, ostotapahtumassa ei ole henkilökuntaa, mutta eipä se älypuhelin taida niitä tavaroita sinne hyllyyn laittaa. Aika paljon on kaupassa henkilökuntaa, jotka eivät juuri koskaan istu kassalla. Mutta juu, yöaukioloissahan tuo olisi ihan hyvä systeemi. Muut hommat voi tehdä päiväsaikaankin.

Niiden tavaroiden laittamisessa ei oikeasti kauaa mene kun ne on hyvin organisoitu.

Ei kaupassa pidä olla päivisinkään mitään kassaa. Turhaa ajan ja rahan hukkaa.

Kaupoissa minusta pitäisi mennä sellaisen perus Ikea malliin. Lopetetaan se hienostelu ja ollaan valmiita ostamaan tuotteita eikä katsella nähtävyyksiä. Tavarat voidaan laittaa isoissa tehdaspaketeissa paikoilleen/lavoissa ja vaan avata. Säästyy niin kiinteitä kustannuksia (ei tarvitse olla niin hienoa) ja säästyy työkustannuksia kun niitä ei tarvotse jokaista tavaraa käsin laittaa paikoilleen

Vierailija
292/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kauppias pitää liikettään auki kello 18 jälkeen, niin minä asioin siellä silloin ihan kannatuksen vuoksi. Ei kaupan auki pitäminen ilmaista ole kello seitsemältäkään aamulla mutta silti monet avaavat ovensa jo silloin. Yhtä hyvää kaupassakäyntiaikaa se iltakin on.

No mikset sitten asioi, vaan valitat, kun et pääse kauppaan nykyisillä aukioloilla ja elämäsi on siksi kurjaa?

Vierailija
293/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Meidän kaupassa ollaan pääasiassa yksin vuorossa. Aukioloajat ovat laajentuneet. Silti kaupassa ei ole vartijaa.Ilalla jokunen asiakas hakemassa sen unohtuneen maitopurkin. Muut asiakkaat ovat päihderiippuvaisia, jotka tulevat sisälle juttelemaan ja lämmittelemään. Jos kauppa haluaa laajentuneet aukioloajat, on sitten myös palkattava se vartija ja toinen työntekijä. Työntekijän turvallisuus on tärkeämpää kuin rahallinen voitto ja sinun maitopurkkisi :-)

Kauppa ei halua pitää kahta työntekijää vuorossa samanaikaisesti.Työvuorot kestävät tavallisesti sen 4-6h. Tämä aika ollaan yksin ja ilman taukoja. Kauppa tarvitsee siis monta työntekijää, koska kukaan ei jaksa olla siellä yksin 8h. Toisinsanoen:kokoaikaisten työpaikkojen määrä on vähentyy. Nyt joku sanoo, että opiskelijoilla hyvä juttu. No ei ole, koska näitä 4-6h vuoroja laitetaan lähes jokapäivälle. Esim. Ma-pe +su. Koska opiskellaan? Itselle tämä sovittelu on ollut vaikeaa.

Nyt joku sanoo, et vaihda alaa, anna työpaikkasi minulle. Kaupassa työskentely ei ole kokoajan kauheaa, välillä se on tosi kivaa ja saan siitä rahaa. Mielelläni rahoitan opiskeluni näin. Mielestäni tätä turvallisuusasiaa ei vain voi ohittaa, voiko teidän mielestä? Sairaaloissa on paljon henkilökuntaa paikalla. Poliisit ovat koulutettuja ja aseistautuneita. Millä se yksin vuorossa oleva nainen puolustautuu? Niimpä.

Vihjaat että vuorossa yksin oleva nainen on heikommilla kuin mies. Olet siis rasisti ja seksisti eikä sinun elämästäsi tarvitse välittää.

t. Voimakas feministi

Vierailija
294/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla kyllä tyhmä, jos ei tajua että kalliimpi kulurakenne näkyy suoraan ruuan hinnassa.

Jollain ne kulut on katettava eikä ihmiset osta ruoka sen enempää, vaikka se osto jakautuisi ympäri vuorokauden.

Missä Prismassa myydään vain ruokaa? Mä inhoan marketeissa asiointia, koska niissä on aina ihan helevetisti porukkaa. Jo pelkästään ruokaostosten tekemiseen menee kolme-neljä kertaa enemmän aikaa kuin jos tekee ostokset pienestä lähikaupasta. Ostan ruokani pääasiassa lähikaupasta ja kaiken muun tilaan netistä, useimmiten ulkomaalaisista verkkokaupoista. Sen harvan kerran, kun asioin marketeissa, on ensimmäinen ajatus: miten täältä pääsee mahdollisimman nopeasti ulos. En mä ala marketeissa katselemaan tai sovittelemaan vaatteita, valitsemaan muita kodin tavaroita, kosmetiikkaa tms vaan haen mahdollisimman nopeasti juuri sen tavaran, mitä en lähikaupasta saa tai jota en voi jäädä odottamaan verkkokaupasta. Jos asuisin tuollaisen 24/7 Prisman lähellä, varsinkin netistä tilaamiseni vähenisi varmasti hyvin paljon, koska voisin asioida marketissa haluamaani aikaan. 

Tämä. Jos teen heräteostoksen yöllä kaupassa, joka on saanut minut tulemaan sinne aukioloaikansa avulla, en välttämättä olisi valinnut tehdä sitä ostosta juuri siinä kaupassa päiväsaikaan. En edes välttämättä olisi siinä kaupassa, saattaisin olla vaikka internetissä ostoksilla.

Lisäksi öisin on vaikeaa saada mistään ruokaa, jos kaappi on tyhjä. Joku pikaruokala saattaa olla auki, mutta en syö mitään pizzaa yms. Huoltoasemaltakaan en saa mitään syötäväksi kelpaavaa ja ruoka maksaa siellä kolminkertaisesti normaaliin kauppaan verrattuna. Joten ilolla menen keskittämään tällaiset ostokset Prismaan ja tuon sinne sellaista rahaa, joka olisi siltä muuten pois (koska olisi siis mennyt huoltoaseman kassaan). 

Jotenkin keskustelijoilta koko ajan unohtuu se, että Prisma ei ole Suomen ainoa kauppa. Ne ostokset, jotka siellä öisin vahingossakin tehdään, eivät välttämättä tapahtuisi siellä päiväsaikaan. Ne siis todellakin ovat kauppiaalle lisää tuloa.

Vierailija
295/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä sinä sen jollakin korvaat. Et välttämättä mehulla, mutta jollain muulla energialähteellä. Ihminen katsos toimii niin.

Tosiasiassa en korvaa. Mulla on aamiainen ja siinä joko on tuoremehua tai ei ole. Muuten se on täsmälleen samanlainen aamiainen. Kaurapuuroni on kaurapuuro ja siinä joko on päällä tuoreita marjoja tai ei ole. Nuo mainitsemani ovat juuri sellaista ekstraa, jota ilmankin pärjäisin. Tähän aikaan vuodesta tuoreet marjat ovat varsin kalliita ja on ihan kauppiaan etu, että niitä ostan enkä jätä ostamatta. Myös hedelmi menee yhteen lasilliseen aika paljon ja siten kauppalaskuni on suurempi kuin jos ostaisin tölkkituoremehua tai olisin kokonaan ilman tuoremehua. 

Vierailija
296/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta nyt joku tulee kertomaan sinulle, et baarissakin työskennellään yksin. Ja siellä ollaan ei 8h yksin. Laitetaan porukka ulos yksin jne. Jopa me naiset. On kiva poistaa tilasta itseänsä 50cm pidempi, 100kg painavampi raivostunut mies henkilö, etenkin kun omassa vatsassa on jo selvästi näkyvä vauva. Kokemusta on! Mitä nyt meni yks pöytä ja seinä rikki. Ilman toisia asiakkaita, olisin varmaan menettänyt lapseni ja ehkä pääni. Mites siellä kaupoissa, kun ei välttämättä ole niitä muita asiakkaita! Paniikkinappulalla ei ole vartija paikalla sekunnissa.

Vierailija
297/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska jonkun pitää olla siellä töissä.

Ja sen, että jonkun pitää olla töissä on siis nyt huono juttu?

Minä, kun olen kuvitellut, että tässä työttömien maassa töihin pääseminen olisi ollut hyvä juttu?

Vierailija
298/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokakauppa ilman henkilökuntaa:
Ruotsin tyyli: http://yle.fi/uutiset/3-8709190
Yhdysvaltojen tyyli: http://www.iltasanomat.fi/digitoday/art-2000005000790.html
[/quote]
Tässä taas hyvä esimerkki siitä, miten joidenkin mielestä kaupan henkilökunta = kassa. :D Joo, ostotapahtumassa ei ole henkilökuntaa, mutta eipä se älypuhelin taida niitä tavaroita sinne hyllyyn laittaa. Aika paljon on kaupassa henkilökuntaa, jotka eivät juuri koskaan istu kassalla. Mutta juu, yöaukioloissahan tuo olisi ihan hyvä systeemi. Muut hommat voi tehdä päiväsaikaankin.

Niiden tavaroiden laittamisessa ei oikeasti kauaa mene kun ne on hyvin organisoitu.

Ei kaupassa pidä olla päivisinkään mitään kassaa. Turhaa ajan ja rahan hukkaa.

Kaupoissa minusta pitäisi mennä sellaisen perus Ikea malliin. Lopetetaan se hienostelu ja ollaan valmiita ostamaan tuotteita eikä katsella nähtävyyksiä. Tavarat voidaan laittaa isoissa tehdaspaketeissa paikoilleen/lavoissa ja vaan avata. Säästyy niin kiinteitä kustannuksia (ei tarvitse olla niin hienoa) ja säästyy työkustannuksia kun niitä ei tarvotse jokaista tavaraa käsin laittaa paikoilleen

Entä sitten? Totuus nyt vain on se, että henkilökuntaa tarvitaan, vaikka olisi miten hienosti organisoitu. Kyllähän nykysysteemikin on melkoisen tehokas verrattuna siihen, että kauppias merkitsee jokaisen tuotteen hinnan erikseen ja laskee helmitaulun kanssa.

Vierailija
299/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä päin Prisma on ollut auki klo 21 asti niin kauan kuin muistan. Nyt ovat klo 22 ja osa jopa 23 asti. Eikö tämäkään riitä? Täytyykö oikeasti olla vapaus mennä kauppaan klo 04 baari reissun jälkeen ostamaan telkkari? Tai kun herää klo 01 ni ei voi odottaa aamuun vaan on päästävä sinne just sillon kun itseänsä huvittaa? Klo 07-22/23 on monta tuntia, eiköhän JOKAINEN johonkin väliin itsensä kauppaan saa :)

Sanavalintasi ovat söpön paljastavia. Sinua vituttaa että ihmisillä on vapauksia tehdä asioita mielensä mukaan. Asioita joita sinä et tekisi. Ja sekös vituttaa.

Luulen että saat syövän tuosta vitutuksesta ja kuolet hirveissä tuskissa yksin klo 04.00 kun kaikki muut ovat Prismassa.

Karma, bitch.

Vierailija
300/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiasiassa en korvaa. Mulla on aamiainen ja siinä joko on tuoremehua tai ei ole. Muuten se on täsmälleen samanlainen aamiainen. Kaurapuuroni on kaurapuuro ja siinä joko on päällä tuoreita marjoja tai ei ole. Nuo mainitsemani ovat juuri sellaista ekstraa, jota ilmankin pärjäisin. Tähän aikaan vuodesta tuoreet marjat ovat varsin kalliita ja on ihan kauppiaan etu, että niitä ostan enkä jätä ostamatta. Myös hedelmi menee yhteen lasilliseen aika paljon ja siten kauppalaskuni on suurempi kuin jos ostaisin tölkkituoremehua tai olisin kokonaan ilman tuoremehua. 

Eli sinä nyt ihan tosissasi väität, että jos et kävisi kaupassa monta kertaa päivässä, laihtuisit ja lopulta kuihtuisit olemattomiin. Koska et korvaisi sitä hedelmistä saamaasi energiaa millään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi