Kotihoidontuki???
Jos työtön siskoni hoitaa lapsiani kotonani kun olen töissä ja maksan hänelle palkkana kotihoidontuen vaikuttaako tämä jotenkin sisareni työttömyyskorvaukseen? Siis summahan on naurettavan pieni vajaa 400eur kahdesta lapsesta, joten vaikuttaako mitenkään?. Meneekö tuosta vielä verotkin ja muut eläke jne maksut?
Tarkoitus olisi että hän on työmarkkinoiden käytettävissä jos joku hänet haluaa palkata. Saako työtön tehdä mitään työtä?
Entä jos maksankin hänelle " pimeästi" ja jään kiinni niin mitä seuraamuksia siitä minulle on? Entä hänelle?
Kommentit (7)
Lain mukaan esim. mummo tai sisko saa hoitaa ilmatteeks lapsia. Heidän voi olettaa tekevän sen " puhtaasti auttamisen halusta" . Eli älä maksa mitään siskon tilille (ettei jää todistusaineistoa), vaan nosta aina ja rahat ja maksa käteisellä. Jos jäisitte kiinni siitä, että maksat hänelle " palkkaa" sinä joutuisit maksamaan sotut sun muut takautuvasti ja siskolta perittäisiin takaisin liikaa maksettua työttömyyskorvausta.
, vaan että siskosi hoitaa :)
ja siis saat tienata vaikka 6000 euroa/kk, ja silti saat kotihoidontukea, koska lapset eivät ole kunnallisessa hoidossa!
siihen lomakkeen kohtaan voi kyllä vastata että sisko hoitaa. Ilmaiseksi.
En mä ainakaan ole huomannut. tietääkö kukaan?
mutta tässä tapauksessahan voi ihan ilmoittaa niinkuin asia onkin että sisko.
maksa siis siskollesi pimeästi ja pitäkää asia omana tietonanne,
kavereillekkaan ei kannata kauhean yksityiskohtaisesti kertoa...
Vierailija: