Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävä jatkuvasti huomauttaa ruokavaliostani

Tyttö23v
27.01.2017 |

Avomieheni sanoi, että syön huonosti ja vihjasi, että pitäisi syödä terveellisesti, kuntoilla ja siinä samalla myös laihtua. Hän koko ajan hokee, että kun naiset aina lihoo parisuhteessa ja niin käy mullekin kun kuulemma syön nykyään niin huonosti. En varmaankaan ole tarpeeksi hoikka hänen mielestään. Painoindeksini on 23?
Ensinnäkin. En ole lihonut grammaakaan tässä kahden-kolmen vuoden aikana. Ja toiseksi. Olen aina syönyt yhtä huonosti.
Meillä oli jo lapsena uunissa tehtyjä ranskalaisia, pitsaa, lihapiirakkaa ym. niin en kunnolla tiedä miten kuuluisi syödä.

Esimerkkinä tämän päivän ruuat: aamupalaksi kaksi leivänpuolikasta juustolla ja margariinilla, jätskiä, töissä tauolla mikropitsa, seuraavalla tauolla rahka ja sitä seuraavalla makupala. Nyt kaksi lihapiirakkaa juustolla ketsupilla ja sinapilla ja myöhemmin syön vielä jotain. Olen juonut tänään pelkkää vettä.
Ei mielestäni mitenkään "huono"?

Alkaa kyllästyttyään ikuinen hokeminen, että kuinka pitäisi kuntoilla jne. Teen istumatyötä ja töihin menen autolla niin ei tule kyllä yhtään liikuttua sen myönnän.
Jatkuvasti kuulen myös kuinka yhtäkkiä lihon kun en yhtään liiku tai syö hyvin. Oikeasti mitä ihmettä?? Hän on lihonut suhteemme aikana 10kg, litteä vatsa on poissa ja käsivarsien lihakset hiljalleen surkastuu. Miten hän ajattelee, että voi sanoa mulle jotain? Mielestäni olen vielä paremman näköinen kuin sillon kun tavattiin. Söin silloin pitkän kortisonikuurin ja naama oli turvonnut kuin ilmapallo. Jotkut jopa kehtasivat sanoa, että olen lihava, vaikka painoin saman verran kuin nyt ja nyt mulle sanotaan että olen hoikka.

Painoni on alkanut oleen mielessä melkein joka päivä nykyään kun jatkuvasti kuulen siitä. Olen itse tyytyväinen tähän, mutta ajattelin laihduttaa tänä vuonna 10kg näyttääkseni muille etten ole sen kauniimpi laihempana.

Voiko joku kertoa esimerkkinä päivänsä "terveelliset" ruuat? :)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lihominen ole suurin haitta tuossa ruokavaliossa, vaan siinä kuinka paska nykyinen ruokavaliosi on.

Vierailija
2/21 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäelimet ainakin huutaa hoosiannaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla noin tietämätön terveellisestä ruokavaliosta. Kukaan ei ole, varsinkaan nuori nainen joka seuraa tiedotusvälineitä ja somea.

Vierailija
4/21 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö23v kirjoitti:

Esimerkkinä tämän päivän ruuat: aamupalaksi kaksi leivänpuolikasta juustolla ja margariinilla, jätskiä, töissä tauolla mikropitsa, seuraavalla tauolla rahka ja sitä seuraavalla makupala. Nyt kaksi lihapiirakkaa juustolla ketsupilla ja sinapilla ja myöhemmin syön vielä jotain. Olen juonut tänään pelkkää vettä.

Ei mielestäni mitenkään "huono"?

Eiih, apua. 🙈 Kyllä tuo nyt vaan on huono. Siis todella huono.

Syötkö koskaan salaattia? Kasviksia? Teetkö koskaan mitään kunnon ruokaa? Entä miehesi?

Vierailija
5/21 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ruokavalio on niin paska, pystyitkö naama peruslukemilla kirjoittamaan tän ja väittämään ettei ole mitään vikaa?

Vierailija
6/21 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä olisin sun kumppani, olisin tosi huolissani sun ruokavalion yksipuolisuudesta ja terveydestä, en niinkään painosta. Missä kaikki tuore? Kasvikset, hedelmät?

Oma ruokailu tänään tähän asti:

Kaurapuuro kauramaidolla, musta kahvi ja kiivi

Nuudelia, kikherneitä ja hernemaissipaprikaa ja kurkkua ja tomaattia

Reilu kourallinen pähkinöitä

Sitruunalla maustettua vettä

Illallaayön varmaan itsetehtyjä lohkoperunoita ja täytettyjä herkkusieniä.

Vierailija
7/21 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi mun mielestä ole mitenkään mahdottoman huono ees.. mikä olo sulla itelläs on? Eri ihmisille sopii erilaiset ruokavaliot. Toki totuus on se että 23-vuotiaana huono ruokavalio ei näy, se sitten lähempänä kolmeakymppiä ilmenee jos ilmenee. :p

Vierailija
8/21 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet 23? Mitä teet suhteessa? Mene ja harrasta kiihkeää seksiä niin monen miehen kanssa kuin mahdollista.

Vierailija
9/21 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, googleta hakusanoilla "terveellinen ruokavalio" jos et sitä vielä ole tehnyt.

Vierailija
10/21 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala- 1.5dl kaurapuuroa (kuivamitta) ja saman verran raejuustoa sekaan, omena, monivitamiinijuoma, vettä ja kahvi.

Välipala- kaksi siivua kauraleipää, margariinia, juustoa ja kinkkua siivut per leipä. Kurkkua, paprikaa, tomaattia ja saalinlehdet päälle. Kahvi.

Lounas (lounasravintolassa)- isolle ruokalautaselle 3/4 salaattia ja vihanneksia (monipuolinen valikoima), siemeniä ja kastiketta päälle. Lasagnea 1/4 verran lautasesta. Vettä, jälkkärinä hedelmäsalaattia ja kahvi.

Välipala- rahkajogurtti ja pari desiä mustaviinimarjoja. Kahvi.

Päivällinen- pari desiä tummaa makaronia ja pari desiä vähärasvaista naudan jauhelihaa, ketsuppia. Vettä. Pari isoa porkkanaa ja pätkä tuorekurkkua.

Iltapala- rahkajogurtti, onenasosetta, rusinoita ja cashewpähkinöitä n ruokalusikallinen päällä.

Vettä päivän mittaan n 2l mainittujen lisäksi. Työmatka 8km pyöräillen. Työ puoleksi istumista, puoleksi jalkojen päällä oloa. 3-4 krt viikossa kotona lihaskuntotreeni esim tv:ta katsoessa. Viikonloppuisin tunnin hiihtolenkit (tai kävely jos keli ei salli hiihtoa) per päivä.

Vierailija
11/21 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin jo parantaa ruokavaliotasi, että teet niiden pitsojen ja piirakoiden kylkeen salaatin. Tosi maukas salaatti syntyy näin:

Salaattia

Kirsikkatomaatteja

Paprikaa

Auringonkukansiemeniä

Fetaa

Sitruunapippuria

Loraus oliiviöljyä

Ja teet aina sen kokoisen salaatin, mitä syöt, koska ei oikein hyvänä säily. Esim.rasiallinen kirsikkatomaatteja riittää n.neljään annokseen, samoin 200g pala fetaa.

Vierailija
12/21 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tollainen ruokavalio on ollut lapsesta asti, niin aika vähän on tehtävissä. Kolesteroli- ja muut arvot saa kyllä ruokavaliolla korjattua, mutta verisuonten kuntoon on jo tullut peruuttamatonta vahinkoa.

Vierailija
13/21 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Hmm.

Mulla on aina ollut hyvät veriarvot ym. Joskus oli liiankin hyvät, veri liian paksua tai jotain sinnepäin. Harrastin viisi vuotta sitten 10 vuotta säännöllisesti yleisurheilua.

Lopetin urheilun töiden takia, tein kahta työtä ja lopulta olin melkein burn outissa. Ennen oli vapaa-aikaa päivästä 8 tuntia, eli se minkä nukuin plus joka sunnuntai vapaa päivä. Nyt olen puoli vuotta tehnyt vain yhtä työtä ja vapaa-aikani suurimmaksi osaksi nukun.

En ole vain jaksanut ryhdistäytyä ja tehdä kunnon ruokaa.

Mies syö töissä aina lounaan ja kotona joskus tekee ruokaa, mutta olen usein töissä silloin, välillä syön.

En uskonut että "heräisin" teidän vastauksistanne :D mutta lihapiirakat, pitsat ym saa nyt jäädä. Mulle on sanottu, että leipä ei oikeasti ole terveellistä eikä juusto? Ja että jugurtissakaan ei ole kuin hiilihydraatteja? Mitä otatte töihin evääksi? Meillä on lyhyet tauot joiden aikana ei ehdi oikein edes lämmittään ruokaa mikrossa jos haluaa ehtiä syödä. Mitä laitatte esim eväsleivän täytteeksi? Alan googlettelemaan :)

Vierailija
14/21 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja nuudeleista on myös sanottu ettei niissä ole mitään kuin tyhjiä hiilihydraatteja. Entä kaupan maksalaatikot? Nekin on eineksiä, niin onko nekin epäterveellistä?

Kasviksia, vihanneksia, valkoista lihaa ja kalaa. Entä ne mikro puurot? Onko ne ihan terveellisiä? Entä leivän päälle kinkkua vai juustoa? Sori en oikeasti tiedä.. :D

Mutta enköhän mä jotain osaa :)

Aamulla puuroa, sen kanssa esim marjoja ja raejuustoa.

Töissä rahkaa, luonnon jugurttia, hedelmiä, vihanneksia, vaikka nuudeleitakin tauoilla.

Kotona ruuaksi vaikka tummia makaroneja, perunaa? Ja sen kanssa kanaa tai kalaa ja hyvä salaatti.

Oisko siinä tarpeeksi monipuolinen? :) jos en paljon vaihtelisi kuin noita keskenään, kun en jaksaisi suunnitella joka päivälle uutta.

Vierailija
15/21 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellisellä ruokavaliolla voit ehkä laihduttaa porsastuneen puolisosi.

Suomi on täynnä lihavia miehiä... :(

Vierailija
16/21 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on epäterveellistä, ei voi syödä kuin ituja.

Vierailija
17/21 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Leipä on ok, jos ei ole pullamössöä eli mieluiten täysjyväviljaa, eikä leipää kannata silti liikaa syödä (itse syön 2, joskus 3 palaa)

-Keitetyt kananmunat on hyviä proteiini pitoisia ja helppo ottaa evääksi

-Muuta evääksi: Tonnikalaa, rahkaa, tuorepuuroa, banaania, appelsiinia, omenia salaatia ( esim. feta-kurkku-tomaatti....salaatti)

Vierailija
18/21 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka ehdotuksia

Aamupala: puuroa maidolla, hedelmä/ 2 leipää juustolla ja kasviksilla/ Rahka marjoilla...

Lounas: kanasalaattia (kanaa, paprikaa, tomaattia, kurkkua, punasipulia, salaattia)/ kasvissosekeittoa, 1 kananmuna leipä, omena....

Välipala (jos tarvitsee): Rahka marjoilla/keitetty kananmuna/banaani tai muuta pientä

Päivällinen: Kalaa,uunijuureksia (porkkanaa, lanttua, punajuurta)/ Kanawokkia...

Iltapala (jos tarvitsee): 2 hapankorppua/ banaani/ jotain muuta pientä

Netistä löytyy hyviä ohjeita ja vinkkejä :)

Vierailija
19/21 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet 23? Mitä teet suhteessa? Mene ja harrasta kiihkeää seksiä niin monen miehen kanssa kuin mahdollista.

😂

Vierailija
20/21 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toi mun mielestä ole mitenkään mahdottoman huono ees.. mikä olo sulla itelläs on? Eri ihmisille sopii erilaiset ruokavaliot. Toki totuus on se että 23-vuotiaana huono ruokavalio ei näy, se sitten lähempänä kolmeakymppiä ilmenee jos ilmenee. :p

Ai mikä "olo"?? Se olo ei kerro mitään roskaruoan epäterveellisyydestä.Ensimmäinen oire voi olla aivohalvaus tai muuta yhtä hauskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän