Mikä hampurilaisessa on epäterveellistä?
HS:n jutussa todetaan, että majoneesi ei olekaan epäterveellistä. Majoneesin epäterveellisen maineen arvellaan johtuvan siitä, että ”perinteisesti majoneesia on käytetty epäterveellisten ruokien kuten hampurilaisten yhteydessä".
Hmm. Jos majoneesikin on terveellistä, niin mitä epäterveellistä siihen hampurilaiseen oikestaan jää? Leipää, jauhelihapihvi, tomaatti, salaatinlehti... ?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Runsas suolan määrä nyt ainakin. Ja annosten suuret kalorimäärät ellei se hamppari + ranskikset ole päivän ainoa ateria.
Suolaa ei hampurilaiseen ole mikään pakko lisätä yhtään. Eikä syödä ranskalaisia.
Vaikkei lisäisi itse yhtään, niin esimerkiksi Big Macissa on 2,3g suolaa, eli noin puolet päivän maksimisuositussaannista.
No big Macissa on lisättyä suolaa! Tee hampurilainen, johon et laita! Sämpylänkin voi leipoa ilman suolaa.
Ja tähän vielä, että mikä tahansa pikaruoka/ravintolaruoka on yleensä liian suolaista. Jos puhutaan terveellisestä ruuasta, kannattaa aina miettiä itse tuoreista aineksista tehtyä ruokaa, myös hampurilaisten kohdalla.
Mä tykkään burgereista. Teen mieluiten ite, joten saan just niin ravitsevaa kuin itse haluan ja tiedän mitä siinä on sisällä ja missä määrässä rasvaa liha paistettu ym. Syön välillä ketjuburgereitakin, tykkään osasta niistäkin.
Voin veikata, että jos kadulla kysyttäisi ihmisiltä antamaan esimerkki, mikä on epäterveellistä, niin moni varmaan vastaisi hampurilaiset ja kokiksen. Liekö media luonut tämän päähän pinttymän? Vai se että kokis ja burgerit rinnastetaan amerikkaan ja hehän toimii tahtomattaan ihan ylipainon esimerkkikansana.
Työkaverini juo noin litran zerokokista päivässä ja aina on joku kauhistelemassa kuinka epäterveellistä on!
Jos sen sijaan hän menisi ravintolaan ja joisi kaksi tuoppia, ei se herättäisi kessään mitään tunteita, päinvastoin, olipa maltillista juomista...
Hampurilainen ei ole epäterveellinen, sehän on ravintoa sielulle. Tykkään niin mennä hamppiravintolaan, ottaa annoksen, istua rauhassa syömässä. Tiedän aina mitä saan, kun tilaan. Ja nälkä on pois lopun päivää.
Hampurilainen on varmasti yhtä terveellistä/epäterveellistä kuin mitä esim itse saan työpaikkaruokalasta päivittäin. Salaattikastikkeita, vaaleaa leipää, voita, raejuustoa, rasvassa paistettua lihaa jne.
Mäkin pihvistä voi usein puristaa juoksevaa rasvaa.
Mikä tässä on sekavaa? Kuidut ovat pitkäketjuisia hiilihydraatteja. Sinä väität, ettei niitä tarvita, minä väitän, että tarvitaan. Kyse ei ole netin hankaluudesta, vaan siitä, että ihmiset uskovat mieluummin kaikenlaista humpuukia ja huuhaata ottamatta oikeasti edes faktoista selvää. Kuten tuo hiilihydraattien pahuus-usko.