Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex-miehen törkeydellä ei näköjään mitään rajaa

Vierailija
27.01.2017 |

Lapseni isä ei ole osallistunut lapsen elämään eron jälkeen (6 vuotta) lainkaan, lähinnä esittänyt milloin mitäkin vaatimuksia ja uhkauksia jne. Elatusmaksuja ei työttömänä miehenä tietenkään maksa.

Elätän siis yksin itseni ja 9-v tyttäreni. Joustan omista kuluistani luonnollisesti, että pystyisin tarjoamaan lapselle mahdollisimman hyvän lapsuuden, saisi harrastaa jonkun verran edes jne. Matkustamme kerran vuodessa, kunhan ei tule erityisiä kuluja joihin säästöt menisi.

Lapsi käy isänsä luona joka toinen viikonloppu. Isä vaati lastenvalvojan välityksellä, että minun on ostettava hänen määrämät vaatteet lapselle luokseen ts. kaikki mahdolliset samat vaatteet mitä kotona (2 x luistimet, 2 x talvihaalari, 2 x hiihtosukset) koska saan lapsilisän ja elatustuen Kelasta! Siis vaatimus aivan käsittämätön koska eivät koskaan käy luistelemassa tms lapsen kanssa, ja lapsi voisi hyvin ottaa kotoa luistimet mukaan: ja ennen kaikkea miksi minun pitäisi maksaa ne tuplasti, ostaa isän luokse toiset kun olen jo yhdet kotiin hankkinut? Lastenvalvoja on kurkkuaan myöten täynnä näitä isän vaatimuksia eikä suostunut edes varaamaan aikaa (asiaa puitiin s-postitse). Totesi vaan että lapsi on isän vastuulla niin vaatteiden kuin muunkin osalta silloin kun lapsi on isällään. Sanoin että voin laittaa lapselle mukaan vaikka muovikassillisen varavaatteita, olen hyvä hommaamaan kirpparilta vaatteita meille. Tähän isä sanoi ettei hänen tyttärensä kulje missään kirppisretkuissa, on ostettava uutta ja tuli listakin vaatemerkeistä jotka kelpasi.
Kun isän jakeluun vihdoin meni ettei saa kiusattua mua näillä vaatimuksilla, putosi tänään pommi.
Isä oli hakenut lapsen iltapäiväkerhosta, koska tänään on hänen tapaamisviikonloppunsa. Mutta, oli mennyt lapsen avaimilla meidän kotiimme "hakemaan jotain järkevää vaatetta" lapselle koska vaatteet jotka lapsella oli, eivät kelvanneet. Lapsi soitti että iskä tutkii ipadiani ja penkoo muutenkin asuntoamme! Mitä helvettiä pitäisi tehdä?? Eihän se voi mennä jonkun tekosyyn varjolla kotiimme penkomaan asuntoa lapsen avaimilla! En voi pyytää lasta jättämään avainta kotiinkaan silloin kun on menossa isälleen, koska joskus isä ilmoittaa että hakeekin lapsen kotoa iltapäiväkerhon jälkeen. Tuntuu että tuon k*sipään törkeydellä ei ole mitään rajaa!!

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää. Anna riehua yksinään, mutta jos esim. tunkeutuu kotiisi ilman lupaa, ilmoita poliisille. Ja tarkista että kodissa on kaikki ennallaan.

Vierailija
2/55 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitus poliisille exän  toiminnasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hirveä eksä sulla, käsittämätöntä toimintaa. Pistä sille luu kurkkuun jotenkin

Vierailija
4/55 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies teki hiukan vastaavanlaisen tempun kerran aiemmin, luuli etten ollut kotona ja oli ottanut lapsen avaimen ja tuli kotiimme. Se vaan että olin kotona ja se jäi rysänpäältä kiinni. Olin ihan raivona, että mitä helvettiä se tekee, ja se selitti että "tulin hakemaan vaan lapsen unilelua". Soitin poliisit, ja mies ehti häipyä ennenkun poliisit tuli paikalle, poliisien suhtautuminen oli aivan naurettava. Toinen poliisi kommentoi jopa että "kyllä se olis sun hyvä päästä jo erosta yli.." Juttelivat miehen kanssa ja minulle ilmoitettiin että kyse on olut väärinkäsityksestä, mies oli kuulemma yrittänyt soittaa minulle (ei todellakaan ollut) ja asiassa ei ole tapahtunut rikosta.

Nyt tänään sama! Poliisi ei tee mitään, kuten jo todistettiin. En tajua mitä pitää tehdä että tuo kotiini luvatta tuleminen loppuu!

-AP

Vierailija
5/55 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisille heti soitto!

Vierailija
6/55 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa on rajalla voisiko tehdä rikosilmoituksen. Lapsi kuitenkin saa kutsua kotiinsa henkilön kulkiessaan omilla avaimilla.

Vierailija
7/55 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiellä lasta antamasta avainta isille. Ja exän vaatimuksiin esim. omista talviurheiluvälineistä sinun ei tarvitse taipua. Ja miksi miehellä on noin kova halu päästä asuntoosi? Tarkista että ei tee siellä tuhojaan.. Ja useampaa ilmoitusta poliisille jos viimeksi oli huono tuuri ja kusipää-poliisi ei ollut moksiskaan.

Vierailija
8/55 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli.

Vierailija
9/55 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rikosilmoitus

Vierailija
10/55 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kotiisi kameravalvonta! Eihän sitä tiedä mitä se siellä vielä tekee, ja sinä saat syyt niskoillesi.

Vierailija
11/55 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tossa on rajalla voisiko tehdä rikosilmoituksen. Lapsi kuitenkin saa kutsua kotiinsa henkilön kulkiessaan omilla avaimilla.

Näinpä :(

Kerrottakoon vielä että tämä alistettu ja kaltoinkohdeltu exäni meuhkaa Isät lasten asialla ry:ssa kuinka huonossa asemassa isänä on ja kuinka estän tapaamiset lapsen kanssa. Exä itse ei välillä hae lasta ollenkaan, eikä vaivaudu siitä ilmottamaan. Lapsikin on jo tottunut siihen että isäviikonloppuina perjantaisin ei ole varmaa hakeeko isä vai ei (silloin menee kotiin iltapäiväkerhosta jos ei hae ja soittaa mulle). "Itsepähän lähivanhemmuuden halusit, kestä se" on isän kommentit kun koitan selittää miten epäreilua touhu on ennenkaikkea lasta kohtaan. Koko 6 v tämä elämä ollut yhtä vitun taistelua exän kanssa, tekee kaikesta vaikeaa, ja joka juttu mentävä aina hankalimman kautta. Ei jousta missään piiruakaan, ja aina asianajajan kanssa hyökkäämässä vastaani (saa ilmaisen oikeusavustajan).  Minä alan olla väsynyt, mies itse sanoi erotessa että jos hänet jätän, hän tuhoaa minut ja tällä touhullaan alkaa onnistua siinä. Henkisesti olen ihan hermoraunio.

-AP

Vierailija
12/55 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies teki hiukan vastaavanlaisen tempun kerran aiemmin, luuli etten ollut kotona ja oli ottanut lapsen avaimen ja tuli kotiimme. Se vaan että olin kotona ja se jäi rysänpäältä kiinni. Olin ihan raivona, että mitä helvettiä se tekee, ja se selitti että "tulin hakemaan vaan lapsen unilelua". Soitin poliisit, ja mies ehti häipyä ennenkun poliisit tuli paikalle, poliisien suhtautuminen oli aivan naurettava. Toinen poliisi kommentoi jopa että "kyllä se olis sun hyvä päästä jo erosta yli.." Juttelivat miehen kanssa ja minulle ilmoitettiin että kyse on olut väärinkäsityksestä, mies oli kuulemma yrittänyt soittaa minulle (ei todellakaan ollut) ja asiassa ei ole tapahtunut rikosta.

Nyt tänään sama! Poliisi ei tee mitään, kuten jo todistettiin. En tajua mitä pitää tehdä että tuo kotiini luvatta tuleminen loppuu!

-AP

Pakko sopia että se lapsen avain jää iltahoitopaikkaan tai sitten ottaa tylysti  avain lapselta veks silloin kun on exän hakuvuoro. Tee hyvä ihminen tuosta kotirauhan rikkomisesta ilmoitus poliisille niin sulla on todisteita jos tarviit myöhemmin. Tai  hae läh.kieltoa teidän asuntoon.

Vierailija
13/55 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se auta sun alkaa kun taistelemaan vastaan. Rikosilmoitus ja laitat valvontakamerat kotiin. Sitten voit toki sopia esim naapurin kanssa että heillä on teidän avain josta lapsi sen hakee isäviikonloppuina ja ainoastaan saa lapselle antaa avaimen ja lapselle kertoo ettei saa kertoa isälle miten pääsee kotiin

Vierailija
14/55 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta luin tuon, että sorkki siis ipadiasikin?! Se on rikos ja lapsi on todistaja!

Vierailija
15/55 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Pakko sopia että se lapsen avain jää iltahoitopaikkaan tai sitten ottaa tylysti  avain lapselta veks silloin kun on exän hakuvuoro. Tee hyvä ihminen tuosta kotirauhan rikkomisesta ilmoitus poliisille niin sulla on todisteita jos tarviit myöhemmin. Tai  hae läh.kieltoa teidän asuntoon.

Lapselta ei voi ottaa avainta pois koska jos isä ei tulekaan hakemaan, ja joutuu menemään ip kerhosta kotiin; joutuisi odottelemaan ulkona että tulen kotiin. Ei reilua! Tuntuu että aseet on vähissä, mies osaa käyttää hyväkseen JUST ne oikeat lain harmaat alueet ja toimii niin että tietää ettei riko lakia.

-AP

Vierailija
16/55 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on ip kerhopaikka 9 vuotiaalle?

Vierailija
17/55 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vasta luin tuon, että sorkki siis ipadiasikin?! Se on rikos ja lapsi on todistaja!

Voiko 9- vuotiasta laittaa todistamaan isäänsä vastaan? Isänsä on aivan uskomattoman taitava manipuloimaan, ja pelkään että alkaisi manipuloida lasta jos nostan tästä jutun? Milläs todistan että äijä on ipadiin koskenut (siinä mm. facebook kokoajan auki, eli niitä viestejähän se paska on varmasti mennyt lukemaan, oli sairaalloisen kiinnostunut viesteistäni ja s-posteistani jo yhdessäolomme aikana, etten vaan petttäisi)? Jotain tähän on keksittävä, jotenkin tuo miehen käytös on saatava kuriin. Mies on täysin rajaton, hänellä on vain oikeuksia ja muilla velvollisuudet.

-AP

Vierailija
18/55 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään isätkin osaa. Taannoin seurasin vierestä, kun äiti halusi mennä lastenvalvojalle keskustelemaan  tapaamisista. Niin, lapsi oli 17v.10kk. Lastenvalvoja oli jokseenkin kypsä. Totesi kuulemma suoraan, että tämä on ihan turhaa täällä säätää näitä asioita ja vatvoa, kun lapsi on ihan justiinsa täysi-ikäinen. Jotain kai päättivät lopulta, kun lain mukaan kai asiat pitää käsitellä. Mutta millainen on äiti, joka haluaa viedä tuossa vaiheessa isän lastenvalvojalle keskustelemaan, onko viikonlopputapaaminen pe klo 18-su klo 18 vai pe klo 17- su klo 19 tai jotain vastaavaa. Lv:n olisi pitänyt vissiin tehdä selväksi, että viikonlopputapaamiset on toteuduttava minuutilleen, ei saa venyttää yhtään. Todellisuudessa lapsi itse suhaa vanhempien väliä omaan tahtiinsa, mutta isän pitäisi kuulemma tasan klo 18:00 tuoda tämä "lapsi" oven taakse ja on kuulemma muutenkin kohtuutonta, ettei isä tuo lasta vaan lapsi tulee ominpäin äidilleen. (välimatka 1km)

Vierailija
19/55 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on ip kerhopaikka 9 vuotiaalle?

Helsingissä tokaluokkalaiset saavat vielä iltapäiväkerhopaikan. Tyttäreni on syntynyt tammikuun alussa.

-AP

Vierailija
20/55 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko 9- vuotiasta laittaa todistamaan isäänsä vastaan? Isänsä on aivan uskomattoman taitava manipuloimaan, ja pelkään että alkaisi manipuloida lasta jos nostan tästä jutun? Milläs todistan että äijä on ipadiin koskenut (siinä mm. facebook kokoajan auki, eli niitä viestejähän se paska on varmasti mennyt lukemaan, oli sairaalloisen kiinnostunut viesteistäni ja s-posteistani jo yhdessäolomme aikana, etten vaan petttäisi)? Jotain tähän on keksittävä, jotenkin tuo miehen käytös on saatava kuriin. Mies on täysin rajaton, hänellä on vain oikeuksia ja muilla velvollisuudet.

-AP

Sormenjäljet? et koske siihen padiin, vaan teet sen rikosilmoituksen. Ota kaveri mukaan, kun teet.

Sitten ota yhteyttä oikeusaputoimistoon, ja kerrot tilanteen, että mies menee lapsen avaimilla teidän kotiinne, vaikka ei ole lupaa.