Dna Onni-liittymän käsittämätön hinnannousu
Liittymän kuukausimaksu oli vuosien ajan 0,69 euroa. Syyskuussa 2016 hinta nousi 2,87 euroon. Tänään tuli DNA:lta ilmoitus, että kuukausimaksu nousee maaliskuussa 4,90 euroon! Ei jumankekale. Onko tuollainne hinnankorotus edes laillista? Tarvitsen liittymän vain vähäisiä puheluita ja tekstiviestejä varten. Suositelkaa edullista liittymää, nyt lähtee DNA vaihtoon!
Kommentit (165)
Nykyään operaattori tekisi jollain alle euron kuukausimaksulla käytännössä tappiota, siinä on vain DNA lopettanut hyväntekeväisyyden ja tullut muiden perässä. Minä en vaihtanut tuon takia, sama se on kaikilla muillakin.
hjghjgj kirjoitti:
Nykyään operaattori tekisi jollain alle euron kuukausimaksulla käytännössä tappiota, siinä on vain DNA lopettanut hyväntekeväisyyden ja tullut muiden perässä. Minä en vaihtanut tuon takia, sama se on kaikilla muillakin.
Ai että aiheutetaan paskahalvauksia asiakkaalle? Kyllä korotukset ymmärrän, mutta jotain tolkkua niihin prosenttimäärissä. Ei satoja prosentteja kerralla, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Globetel. Vaihdoin Onnista tuonne.
Vähänlaisesti tietoa firmasta netissä.Kuka omistaa ja miten toimii reklamaatiotilanteissa? Saako halutessaan numeron siirrettyä niin että se on jatkossakin salainen?
Kysymällä selvinnee.
Itse olen ollut tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähänlaisesti tietoa firmasta netissä.Kuka omistaa ja miten toimii reklamaatiotilanteissa? Saako halutessaan numeron siirrettyä niin että se on jatkossakin salainen?
Kysymällä selvinnee.
Itse olen ollut tyytyväinen.
Reklamaatiotilanteita sulla ei ole siis ollut? Miltä tahansa operaattorilta kun kysyy, hoituuko ongelmat helposti, vastaus on taatusti että kyllä. Käyttäjäkokemuksiin voi enemmän luottaa nykyään.
Minulla on vanha Nokia ja käytän kännykkää vain soittamiseen ja tekstiviestien lähettämiseen. Monta vuotta sitten vainhdoin Soneralta DNA.n halvan hinnan takia. DNA Onni on ollut ihan hyvä ja edullinen liittymä. Ärsyttää tämä hinnankorotus kun mukana tulee pakolla palveluita, joita en tarvitse. Yritin etsiä halvempaa liittymää,mutta en löytänyt mitään järkevää. Toivon DNA:lta liittymää, johon ei sisälly nettiä vain halpa kuukausimaksu ja puhelut ja viestit käytön mukaan siis sellaista kun DNA Onni ennen oli. Taidan laittaa palautetta DNA:lle. Paremman puutteessa joudun nyt pitämään DNA Onnin vai mikä se nimi nykyään onkaan.
hjghjgj kirjoitti:
DNA tehnyt hyväntekeväisyyttä.:D Tämä nkyinen Onni on sitten rajua riistoa.
Vierailija kirjoitti:
Elisa myy ainakin täällä Pohjois-Karjalassa "Tarkka 2G" -nimistä liittymää, jossa on kuukausimaksu 1,90 e/kk. Mäkin vaihdoin DNA:lta pois kun tuli tuo hinnankorotus syksyllä.
Ei ole myynnissä enää.
Vierailija kirjoitti:
Halvin hinta tällä hetkellä on melkein kaikilla muillakin 4,90 €/kk, avausmaksu 3,90 €.
http://www.pkt.fi/liittymavertailu/puhe-kayton-mukaan/viestit-kayton-mukaan/netti-kaikki
Linkissä mainitut liittymät sisältävät kaikki netin. Haussa halpa liittymä ilman nettiä.
Tuntuu epäreilulta että nyt esim. senioripuhelinta, jolla ei nettiin pääse, käyttävällä 87-vuotiaalla isoäidilläni on kuukausimaksu melkein 5 euroa, tosin puhelinlaskut menee suoramaksuna tililtä joten ehkä hän ei edes kiinnitä asiaan huomiota. :/
Vierailija kirjoitti:
Tänne pitäisi yrittä vaihtaa 1.59 kuukausi.
https://globetel.fi/liittym%C3%A4t
Mistä tietää oman puhelimen sim-kortin kooon. Oma puhelin Nokia RM-945 ja pitäisi liittymän vaihdon yhteydessä tilata sim-kortti?
Epäilen että on mini-sim.
Dna meni pörssiin. Nyt revitään asiakkailta rahaa osinkoihin.
Hyvä Elisa!
Perusliittymän (ei puhe- eikä viestipakettia) kuukausimaksu on edelleen 4,90 euroa, mutta nyt siinä ei näyttäisi olevan enää edes perusdataa.
https://elisa.fi/kauppa/#!/matkapuhelinliittymat
PUHE
Liittymä ilman nettiä
Puhelut normaalihintaisiin kotimaan lanka- ja matkapuhelinliittymiin 0,069e /min
Tekstiviestit kaikkiin matkapuhelinliittymiin 0,069e /kpl, ulkomaille 0,19e /kpl
Multimediaviestit kaikkiin matkapuhelinliittymiin 0,069e /kpl, ulkomaille 0,19e /kpl
Ei sisällä nettiyhteyttä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänne pitäisi yrittä vaihtaa 1.59 kuukausi.
https://globetel.fi/liittym%C3%A4t
Mistä tietää oman puhelimen sim-kortin kooon. Oma puhelin Nokia RM-945 ja pitäisi liittymän vaihdon yhteydessä tilata sim-kortti?
Epäilen että on mini-sim.
Tässä juttua eri kokoisista sim-korteista.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu epäreilulta että nyt esim. senioripuhelinta, jolla ei nettiin pääse, käyttävällä 87-vuotiaalla isoäidilläni on kuukausimaksu melkein 5 euroa, tosin puhelinlaskut menee suoramaksuna tililtä joten ehkä hän ei edes kiinnitä asiaan huomiota. :/
Tämä! Koskee asia nuorempiakin, varsinkin kaltaisiani "ei näistä asioista ymmärtäviä". Ei ole varaa maksella. Tarkkaan on laskettava kuukausimenot, enkä enää ymmärrä, mistä vielä pihistäsi. Puhelin on kuitenkin välttämätön.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Elisa!
Perusliittymän (ei puhe- eikä viestipakettia) kuukausimaksu on edelleen 4,90 euroa, mutta nyt siinä ei näyttäisi olevan enää edes perusdataa.
PUHE
Liittymä ilman nettiä
Puhelut normaalihintaisiin kotimaan lanka- ja matkapuhelinliittymiin 0,069e /min
Tekstiviestit kaikkiin matkapuhelinliittymiin 0,069e /kpl, ulkomaille 0,19e /kpl
Multimediaviestit kaikkiin matkapuhelinliittymiin 0,069e /kpl, ulkomaille 0,19e /kpl
Ei sisällä nettiyhteyttä
Vaihtoon.
Perheessä 3 Onni-liittymää. Mitä tekisit?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Elisa!
PUHE
Liittymä ilman nettiä
Ei sisällä nettiyhteyttä
Et osaa tulkita elisan sotkuista sivua. Siinä ei puhuta mitään 2 geestä vaan 4 gee ja aina netti mukana.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki liittymät vanhentuvat aikanaan vaikka niitä yhä laskutetaan ja hinta nousee jatkuvasti. Kannattaa päivittää parin vuoden välein uuteen, vaikka ei vaihtaisi palveluntarjoajaa.
Miksi ihmeessä, jos ei tarvitse mitään puhepaketteja tai datansiirtoja?
Jos käyttää puhelinta käytännössä siihen, että vastaa jos joku toinen soittaa?
Hei, suositelkaahan te tietävämmät jotakin edullista, kuukausimaksultaan halpaa, liittymää. Mistä kannattaa ostaa? Liittymän vaihto on ajankohtainen lähiaikoina....
Prepadi on outo. Onko se sellainen, johon pitää ostaa säännöllisesti jotain puheaikaa? Ei tule onnistumaan, jos näin, en muista uusia puheaikoja. Ja onko prepaid-numero salainen? Sekään ei kävisi minulle.