Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Dna Onni-liittymän käsittämätön hinnannousu

Vierailija
27.01.2017 |

Liittymän kuukausimaksu oli vuosien ajan 0,69 euroa. Syyskuussa 2016 hinta nousi 2,87 euroon. Tänään tuli DNA:lta ilmoitus, että kuukausimaksu nousee maaliskuussa 4,90 euroon! Ei jumankekale. Onko tuollainne hinnankorotus edes laillista? Tarvitsen liittymän vain vähäisiä puheluita ja tekstiviestejä varten. Suositelkaa edullista liittymää, nyt lähtee DNA vaihtoon!

Kommentit (165)

Vierailija
81/165 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

GLOBETEL, Globetel, Globetel. https://globetel.fi/

Vaihdoin sinne jo viime vuoden puolella avauduttuani ensin Dna Onni -asiasta täällä (http://www.vauva.fi/keskustelu/2687257/keitaan-dna-onni-liittyman-omist…) ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Vaihtaminen oli todella helppoa ja varmistivat vielä perään, että avataanko liittymä vasta seuraavaan kuun alusta, niin ei turhaan mene kahta maksua päällekkäin. On toiminut aivan mainiosti ja minulla on siis sellainen Nokian perusluuri, jolla voi tekstata ja soittaa ja jossa akku kestää puolitoista viikkoa. Tässä tuohon mainitsemaani vanhempaan ketjuun kirjoittamani kommentti:

Minä vaihdoin liittymää, se oli kiitti ja moro DNA:lle 16 vuoden yhteismatkan jälkeen. Ja tämä ei sitten ole maksettu mainos tai spämmi, vaan ihan oikeasti vietin yhden illan käymällä läpi liittymiä ja laskin paljonko menee tekstareihin, puheluihin ja perusmaksuun. Globetelillä oli pari selkeää eri pakettia ja se käyttää Soneran verkkoa, eli ihan varteenotettava vaihtoehto. Jos käyttää puhelinta aika vähän, niin Perus-liittymän kuukausimaksu on 1,59 e ja siihen puhelut/tekstarit 0,059 e /min tai kpl. Minulle sopi Mini-liittymä, koska soittelen ja tekstaan perusperheen arjen verran, eli soitetaan teiniä kotiin, kysellään kauppalista, hoidetaan asioita jne., välillä saattaa olla tunninkin puhelu kaverille, mutten kuitenkaan istu koko iltaa puhelin kädessä juttelemassa tai tekstaamassa. Mini-paketti on 7,90 e/kk ja siihen sisältyy 300 min puheaikaa ja 300 tekstaria, mikä riittää minulle vallan mainiosti. Minä en löytänyt parempaa tarjousta miltään muulta operaattorilta, saa toki vinkata jos löysi. Lisäksi tuolla oli tosi mukava asiakaspalvelu, vastasivat puheluun ja sähköpostiin heti, eivätkä yrittäneet myydä lisäksi nettiyhteyttä, tv-kanavia tai lisäliittymiä.

Tulkaa tänne, täällä me muutkin ollaan. :)

Vierailija
82/165 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni hermot joskus Dnan puhelinmyyjien suhteen. Soittelivat kertoen, että nyt on aika varattuna jossain marketissa, supertarjous vain minulle. Ihmettelin, että miksi ihmisen pitäisi lähteä kilometrien päähän, kuulemaan jotain tarjousta. Jäi kakka maku suuhun kyseisestä firmasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/165 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teille tullut mitään ilmoitusta etukäteen, että DNA:n paperilasku maksaisi 1,90 euroa? Missä vaiheessa laskun veloitus muuttuu?

Eka paperilasku oli ainakin mulla ilmainen, sen jälkeen muuttuu maksulliseksi. Joten kandee heti vaihtaa e-laskuun verkkopankissa (hyvä myös koska Posti hukkaa nykyisin niin paljon kirjeitä).

Vierailija
84/165 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

46, ei sitten minkäänlaista kuukausimaksua! Avaus taisi maksaa jotain, mutta mukaan saa melkein yhtä paljon puheaikaakin. :) 

Jos avausmaksu on 3,90 euroa, enkä soita, vaan otan vain vastaan puheluita, niin ei tarvitse maksaa enempää kun tuon avausmaksun verran 3,90?

Ei tarvitse. Et tule saamaan yhtään laskua tms. koskaan. 

Kyllä sinne pitää kerran puolessa vuodessa ladata jokin summa, muuten se lakkaa toimimasta.

Vierailija
85/165 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin sinne jo viime vuoden puolella avauduttuani ensin Dna Onni -asiasta täällä (http://www.vauva.fi/keskustelu/2687257/keitaan-dna-onni-liittyman-omist…) ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Vaihtaminen oli todella helppoa ja varmistivat vielä perään, että avataanko liittymä vasta seuraavaan kuun alusta, niin ei turhaan mene kahta maksua päällekkäin. On toiminut aivan mainiosti ja minulla on siis sellainen Nokian perusluuri, jolla voi tekstata ja soittaa ja jossa akku kestää puolitoista viikkoa. Tässä tuohon mainitsemaani vanhempaan ketjuun kirjoittamani kommentti:

Minä vaihdoin liittymää, se oli kiitti ja moro DNA:lle 16 vuoden yhteismatkan jälkeen. Ja tämä ei sitten ole maksettu mainos tai spämmi, vaan ihan oikeasti vietin yhden illan käymällä läpi liittymiä ja laskin paljonko menee tekstareihin, puheluihin ja perusmaksuun. Globetelillä oli pari selkeää eri pakettia ja se käyttää Soneran verkkoa, eli ihan varteenotettava vaihtoehto. Jos käyttää puhelinta aika vähän, niin Perus-liittymän kuukausimaksu on 1,59 e ja siihen puhelut/tekstarit 0,059 e /min tai kpl. Minulle sopi Mini-liittymä, koska soittelen ja tekstaan perusperheen arjen verran, eli soitetaan teiniä kotiin, kysellään kauppalista, hoidetaan asioita jne., välillä saattaa olla tunninkin puhelu kaverille, mutten kuitenkaan istu koko iltaa puhelin kädessä juttelemassa tai tekstaamassa. Mini-paketti on 7,90 e/kk ja siihen sisältyy 300 min puheaikaa ja 300 tekstaria, mikä riittää minulle vallan mainiosti. Minä en löytänyt parempaa tarjousta miltään muulta operaattorilta, saa toki vinkata jos löysi. Lisäksi tuolla oli tosi mukava asiakaspalvelu, vastasivat puheluun ja sähköpostiin heti, eivätkä yrittäneet myydä lisäksi nettiyhteyttä, tv-kanavia tai lisäliittymiä.

Kuulosta hyvältä tuo perusliittymä. Taidan tulla sinne. Jos jotain dnan kaltaista kakkaa ilmenee, niin valitettavasti en osaa pitää suutani kiinni. :D

Vierailija
86/165 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin viime vuonna DNAlta Teleen. Kuukausimaksu on 3 euroa, ja lasku tulee parin, parhaimmillaan kolmen kuukauden välein. Mininetti (0,2 M) sisältyy hintaan, joten wappi ja satunnaiset nettiselailut hoituvat sillä. Liittymää ei löydy enää listoilta, joten täytyy pitää silmällä nouseeko kuukausimaksu jossain vaiheessa.

Vierailija
87/165 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teille tullut mitään ilmoitusta etukäteen, että DNA:n paperilasku maksaisi 1,90 euroa? Missä vaiheessa laskun veloitus muuttuu?

Eka paperilasku oli ainakin mulla ilmainen, sen jälkeen muuttuu maksulliseksi. Joten kandee heti vaihtaa e-laskuun verkkopankissa (hyvä myös koska Posti hukkaa nykyisin niin paljon kirjeitä).

Mulle ei tullut mitään ilmoitusta siitä DNA:lta. Kiinnitin asiaan huomiota verkkopankissa, kun ekan kerran tuli ruutuun ilmoitus e-maksusta. Sitten huomasin, että laskusssa paperilaskussa oli alennettu 1,90 euroa. En löytänyt mistään tietoa, mistä lähtien 1,90 euroa veloitettaisiin. Siksi painoin ok e-laskuihin. Kylllä jossain pitäisi selkeästi ilmoittaa, mistä lähtien paperilaskusta veloitetaan.

Vierailija
88/165 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

46, ei sitten minkäänlaista kuukausimaksua! Avaus taisi maksaa jotain, mutta mukaan saa melkein yhtä paljon puheaikaakin. :) 

Jos avausmaksu on 3,90 euroa, enkä soita, vaan otan vain vastaan puheluita, niin ei tarvitse maksaa enempää kun tuon avausmaksun verran 3,90?

Kyllä sinne pitää kerran puolessa vuodessa ladata jokin summa, muuten se lakkaa toimimasta.

Öö, mikä summa ja miksi, jos ei itse soita tai lähetä viestejä, vaan ottaa vain vastaan puheluita?

Vierailija
89/165 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä perusteellisesta "mainoksesta". Saako tuohon liittymään oman vanhan numeronsa vai pitääkö vaihtaa uusi numero?

Vierailija
90/165 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, mikä summa ja miksi, jos ei itse soita tai lähetä viestejä, vaan ottaa vain vastaan puheluita?

No minulla ainakin on sellainen prepaid joka toimii vain puoli vuotta viimeisen latauksen jälkeen. Siis DNA.

Vierailija
91/165 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä perusteellisesta "mainoksesta". Saako tuohon liittymään oman vanhan numeronsa vai pitääkö vaihtaa uusi numero?

Voi pitää vanhan numeron.

Vierailija
92/165 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minulla ainakin on sellainen prepaid joka toimii vain puoli vuotta viimeisen latauksen jälkeen. Siis DNA.

En ymmärrä. Avausmaksu 3,90, miksi sinne pitäisi ladata sen jälkeen rahaa, ellei ole samperi käyttöä, muutakuin vastaanottaa puheluita? Selittäkää urpolle.

Vierailija
93/165 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö liittymän vaihtoa varten pidä vaihtaa sim-korttikin? Ja jos se ei sovi puhelimeen, niin pitäisi ostaa uusi puhelinkin. Ei hyvvee päivvee.

Sieltä liittymän tarjoajalta tulee sim-kortti, jossa on kaikki kolme kokovaihtoehtoa. Pienimmän kortin ympärillä on isompi kehys, ja sen ympärillä on vielä isompi kehys. Siitä napsautetaan irti sopivan kokoinen kortti, ja sen voi myös napsauttaa takaisin kehykseen. Saat siis kaikkiin puhelimiin sopivan kortin.

Vierailija
94/165 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö liittymän vaihtoa varten pidä vaihtaa sim-korttikin? Ja jos se ei sovi puhelimeen, niin pitäisi ostaa uusi puhelinkin. Ei hyvvee päivvee.

Sieltä liittymän tarjoajalta tulee sim-kortti, jossa on kaikki kolme kokovaihtoehtoa. Pienimmän kortin ympärillä on isompi kehys, ja sen ympärillä on vielä isompi kehys. Siitä napsautetaan irti sopivan kokoinen kortti, ja sen voi myös napsauttaa takaisin kehykseen. Saat siis kaikkiin puhelimiin sopivan kortin.

Kiitos, tämä tulikin jo selväksi, ettei tarvitse luuria vaihtaa. Prepaidia varten vaihtuisi numero pakosta?

Vierailija
95/165 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille globetelin maininneet! Täällä myös tuleva uusi asiakas :)

- se kesäkuussa liittymänsä menettävä dna-lainen, asiakkuutta 17 vuotta

Vierailija
96/165 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka viides suomalainen on vähintään 65-vuotias. On se pkl, kun markkinat eivät ota huomioon tätä ikäryhmää. Joka on tottunut lankapuhelimiin, osalla vain se käytössä, tai simppeli kännykkä, väline ulkomaailmaan. Miten helkkarissa markkinat voivat vinoutua näin, etteivät palvelutarjoajat edes ymmärrä, mikä kohderyhmä heillä olisi, tarjoten edelleen edullista perusliittymää, ilman nettiä?

Vierailija
97/165 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Avausmaksu 3,90, miksi sinne pitäisi ladata sen jälkeen rahaa, ellei ole samperi käyttöä, muutakuin vastaanottaa puheluita? Selittäkää urpolle.

No etsin tuon käyttöohjeen, ja siinä lukee näin:

"Sopimus päättyy 240 vuorokauden kuluttua viimeisimmästä latauksesta, tai jos asiakas ei lataa palvelua kertaakaan sen ostamisen jälkeen, 150 vuorokauden kuluttua. ---------- Lataamalla uutta saldoa vähintään kerran kuudessa kuukaudessa pidät liittymäsi aina toimintakunnossa".

En osaa tuon tarkemmin selittää.

Vierailija
98/165 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prepaid on varmaan paska. Globetel ylläri, kiinnostaa.

Vierailija
99/165 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka viides suomalainen on vähintään 65-vuotias. On se pkl, kun markkinat eivät ota huomioon tätä ikäryhmää. Joka on tottunut lankapuhelimiin, osalla vain se käytössä, tai simppeli kännykkä, väline ulkomaailmaan. Miten helkkarissa markkinat voivat vinoutua näin, etteivät palvelutarjoajat edes ymmärrä, mikä kohderyhmä heillä olisi, tarjoten edelleen edullista perusliittymää, ilman nettiä?

Lisäksi alle 65-vuotiaissakin on meitä, jotka emme käytä älypuhelinta. Minullakin on töihin läppäri ja leikkiin täppäri (ilman omaa liittymää, käytän avoimia verkkoja), mihin tarvitsen enää nettiä puhelimessa?

Vierailija
100/165 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hjghjgj kirjoitti:

Nykyään operaattori tekisi jollain alle euron kuukausimaksulla käytännössä tappiota, siinä on vain DNA lopettanut hyväntekeväisyyden ja tullut muiden perässä. Minä en vaihtanut tuon takia, sama se on kaikilla muillakin.

DNA tehnyt hyväntekeväisyyttä.:D Tämä nkyinen Onni on sitten rajua riistoa.

Ei mitään hyväntekeväisyyttä vaan miljoona voittoja. DNA on matkalla pörssiin ja haluaan vain monikertaistaa voittojaan mahdollisimman nopeasti. DNA voitot googlettamalla selviää homman oikea laita joka ei hyväntekväisyydeltä vaikuta vaan lähinnä asiakkaalta varastamiselta.

No eikun osakkeita ostamaan!😀

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme