Dna Onni-liittymän käsittämätön hinnannousu
Liittymän kuukausimaksu oli vuosien ajan 0,69 euroa. Syyskuussa 2016 hinta nousi 2,87 euroon. Tänään tuli DNA:lta ilmoitus, että kuukausimaksu nousee maaliskuussa 4,90 euroon! Ei jumankekale. Onko tuollainne hinnankorotus edes laillista? Tarvitsen liittymän vain vähäisiä puheluita ja tekstiviestejä varten. Suositelkaa edullista liittymää, nyt lähtee DNA vaihtoon!
Kommentit (165)
Saakohan johonkin tietsikan nettiliittymän yhdistettyä edullisesti puhelinliittymän?
Kuinka kauan nuo prepaid/lataus-liittymät ovat voimassa? Tai miten pitkään niiden saldo on käytettävissä?
Minä vaihdoin Onkin DNA Miniin, kk-maksu 73 senttiä. Puheliittymä ilman nettiä ja paketteja. Maksu käytön mukaan. Eikö sitäkään saa enää?
Vierailija kirjoitti:
Minä vaihdoin Onkin DNA Miniin, kk-maksu 73 senttiä. Puheliittymä ilman nettiä ja paketteja. Maksu käytön mukaan. Eikö sitäkään saa enää?
UPS, alv jäi. Kk-maksu 90 senttiä.
Eikö liittymän vaihtoa varten pidä vaihtaa sim-korttikin? Ja jos se ei sovi puhelimeen, niin pitäisi ostaa uusi puhelinkin. Ei hyvvee päivvee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
UPS, alv jäi. Kk-maksu 90 senttiä.
Linkki? Löysin vain Dna mini datan, kuukausimaksu 4,90. http://www.puhelinliittymat.fi/liittymien-vertailu/
Vierailija kirjoitti:
Korjaan vielä kerran ja lakkaan söhläämästä...Siis liittymä on DNA Puheliittymä ja sen kk-maksu, DNA Mini, on 90 senttiä, maksut käytön mukaan. En omista älypuhelinta enkä suostu maksamaan netistä, jota en käytä. Toivottavasti eivät lakkauta tätä liittymätyyppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaan vielä kerran ja lakkaan söhläämästä...Siis liittymä on DNA Puheliittymä ja sen kk-maksu, DNA Mini, on 90 senttiä, maksut käytön mukaan. En omista älypuhelinta enkä suostu maksamaan netistä, jota en käytä. Toivottavasti eivät lakkauta tätä liittymätyyppiä.
Koska olet kyseisen liittymän ottanut, kun sitä ei netistä löydy?
Vierailija kirjoitti:
Eikö liittymän vaihtoa varten pidä vaihtaa sim-korttikin? Ja jos se ei sovi puhelimeen, niin pitäisi ostaa uusi puhelinkin. Ei hyvvee päivvee.
Operaattoreilla on nykypäivänä samassa kortissa kaikki kolme kokoa, joista saa itse irroittaa sen sopivan kokoisen omaan puhelimeensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Operaattoreilla on nykypäivänä samassa kortissa kaikki kolme kokoa, joista saa itse irroittaa sen sopivan kokoisen omaan puhelimeensa.
Sopiiko yli 10 vuotta vanhaan nokialaiseen?
DNA on puolipakolla yrittänyt saada minut vaihtamaan Onni liittymä toisenlaiseksi. Minulla myös siis tämä aikoinaan 0.69e kuukaudessa maksanut liittymä. On ehdoteltu vaikka minkälaista pakettia ja tarjousta jossa ensimmäiset 6kk edullisesti ja sen jälkeen kallista taas. Kerran yksi DNA puhelinmyyjä sanoi rehellisesti että eihän tätä onni liittymää kannata vaihtaa pois koskaan sillä samanlaista ei ole eikä tule. Jokainen yrityshän voi itse hinnoitella tuotteensa vapaasti mutta DNA:n tapa toimia yksipuolisesti toistuvilla isoilla korotuksilla on kyllä aika röyhkeää. Irtisanon itse kaikki DNA liittymät, nyt maksan n. 90€ kuukaudessa perheen laajakaista- ja puhelinliittymistä. "So Long, and Thanks for All the Fish" :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
23.6.2016, lukee laskussa. Määräaikaisuus kestää vuoden. Onnista soittelivat minullekin ja ilmoitin puhelimessa vaihtavani operaattoria, jos peruslittymää ei löydy. Heti löytyi, en ole tilannut mitään netistä (ja ei tätä tosiaan näytä edes olevan netissä?). Uuden simkortin sain kotiin. Toivottavasti eivät lakkauta tätäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
23.6.2016, lukee laskussa. Määräaikaisuus kestää vuoden. Onnista soittelivat minullekin ja ilmoitin puhelimessa vaihtavani operaattoria, jos peruslittymää ei löydy. Heti löytyi, en ole tilannut mitään netistä (ja ei tätä tosiaan näytä edes olevan netissä?). Uuden simkortin sain kotiin. Toivottavasti eivät lakkauta tätäkin.
Nyt löytyi käytöstä poistuneiden listasta.
https://www.dna.fi/documents/15182/79029/DNA_myynnista_poistuneiden_lii…
Tarkoittaa sullakin sitä, että saman ongelman edessä olet kesäkuussa.
Vierailija kirjoitti:
Globetel. Vaihdoin Onnista tuonne.
Samoin. Globetel on btw Soneran tytärfirma.
Nuo hinnathan nousee älypuhelimien vuoksi, että saadaan kaikille rajoittamaton netti. Katsoin, että minun ei tarvitse kustantaa muiden netinkäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopiiko yli 10 vuotta vanhaan nokialaiseen?
Kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt löytyi käytöstä poistuneiden listasta.
https://www.dna.fi/documents/15182/79029/DNA_myynnista_poistuneiden_lii…
Tarkoittaa sullakin sitä, että saman ongelman edessä olet kesäkuussa.
No sillä lailla. Kiitos tiedosta, täytyy ruveta etsimään seuraavaa käypää vaihtoehtoa. Hyvä että löysin tämän ketjun, harmi etten ollut avuksi. Liittymä on kyllä hyvä vielä muutaman kuukauden :)
Vierailija kirjoitti:
Globetel. Vaihtakaa sinne niin ehkä muutkin heräävät siihen, etteivät kaikki halua sitä perskeleen vakoiluluuria (=älypuhelin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukausimaksu 1,59 euroa?
Joo. Toimii Soneran verkossa, joten luotettavuus ja kuuluvuus on isomman firman käsissä.
Testattu on jo myös ulkomailla.
Ei ole varaa ostaa mitään iphoneja, eikä tarvetta nettiliittymään kännykässä. En voi ymmärtää, miksi nettiä tyrkytetään puhelimeen, kun sillä ei ole käyttöä, eikä varaa maksaa. Tietsikkaliittymänkin hinta nousi vuoden sisään rajusti.
Lähetin äsken palautetta DNA:lle palvelu@dna.fi tästä hinnankorotusasiasta. Kerroin olleeni vuosia tyytyväinen DNA Onni liittymään, mutta hinnankorotusten myötä tyytyväisyyteni laskeneen huomattavasti. Kerroin myös käyttäväni puhelinta vain soittamiseen ja viestien lähettämiseen ja että en tarvitse minkäänlaista nettiä puhelimeen ja että en siksi haluaisi siitä kuukausimaksussakaan maksaa. Koska tarvitsen vain toteutuneeseen käyttöön perustavan entisen DNA Onnin kaltaisen liittymän tiedustelin voisiko yritys jatkossakin tarjota tuollaista pelkkään soittamiseen ja tekstiviestien lähettämiseen perustuvaa toteutuneen käytön perusteella laskutettavaa liittymää vanhoille asiakkailleen, siis liittymää ilman minkäänlaista nettiä. Lähettäkää muutkin pettyneet vastaavaa palautetta niin toivottavasti jotain tapahtuu.