Nainen, mitähän vittua nyt taas?
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/laidun-herefordille-huomautus-liha-ve…
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Esineellistämistä on mm ihmisen typistäminen ruumiinosaksi kuten perse tai tissi, ne ovat ns vaihdettavia ja voisivat olla kenen ruumiinosia vain, ne eivät ole yksilöitä, joilla on ajatuksia tai tunteita. Liha kuuluu samaan joukkoon.
Sellainen puhe aikaansaa, että osa miehistä wi näe naisia ihmisyksilöinä vaan kokoelmana panemiseen sopivia ruumiinosia, siis esineellistäen. Se vaikuttaa heidän suhtautumiseensa naisiin ja naisten saamaan arvostukseen ja kohteluun tasaveroisina älykkäinä normaaleina ihmisinä sekä edesauttaa väkivaltaa ja tunteetonta kohtelua, koska esineelläjän ei ole tunteita ja esineen voi omistaa toisin kuin on ihmisen laita.
Tästä syystä on oikein torjua ihmistä esineellistävää puhetta. Infoksi ap:lle.
Kerro toki, miten sana liha viittaa naiseen? Feministien mielensäpahoittaminen on saavuttanut huippunsa.
Pitääkö kauppaketjujen ja ravintoloidenkin kieltää sana liha mainoksissaan ja ruokalistoillaan?
Kyl mä vaan katon miehen ulkoisia puitteita.Siksi mulla ei kai ole ulkonäkö tai paino-ongelmia ollut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, kyllä naiset on huumorintajuttomia. Lapsena muistan, kun sunnuntaisin oli aina vähän parempaa lihakastiketta. Joka ikinen kerta isä sanoi, että "tässähän on enemmän lihaa mitä Raatteen tiellä". Joka ikinen kerta äiti suutahti.
En kyllä tästä vääntäisi vitsiä niin vakava asia kun on.
Vitsiä voi ja kuuluu vääntää mistä vaan. Kuolemastakin. Kaikki me kuollaan kuitenkin.
Sitäpaitsi tuo isäparkahan vain yritti kehua vaimonsa lihasoosia. Paskaa kastikettahan se olisi ollut, jos siinä olisi ollut vähän lihaa. Huumorintajuton äiti.
Mitä jos tuon äidin isä on ollut lihaa Raatteen tiellä ja mies on sen tiennyt?
Vitsiä kyllä voi vääntää mistä tahansa, ja pitääkin. Huumori on hyvä keino käsitellä vaikeita asioita. Muut pitäisi kuitenkin ottaa huomioon ja ymmärtää, että huumorintajuja on erilaisia, ja toisille tietyt asiat ovat niin kipeitä, ettei se huumorintajua löydy. Mene vaikka vitsailemaan puoli vuotta sitten lapsensa menettäneelle äidille jostakin lapsiin ja kuolemaan liittyvästä.
Kyllä, ukki oli siellä ja selvisi hengissä, mutta osa sukulaisista jäi sinne. Isä muuten syytti äitiä tosikoksi ja kehui omaa huumorintajuaan. No, kyllähän ne isää itseään nauratti.
467 kirjoitti:
Miksi ei naisetkin voisi alkaa sanomaan hyväraaminen, komee tukkainen, isomunainen, hyvähabainen. Puntit tasottuisivat.Miksi naiset ovat niin nössöjä
Mun miehellä on hyvä perse. Tykkään kouraista sitä vaikka kesken kauppareissun kassajonossa.
No heh heh. Liha-sana yksittäin on tietenkin ihan neutraali, mutta kun siinä on tuo Tinder mainittu, niin varmasti lähes kaikille tulee siitä mieleen että liha Tinderissä = naiset Tinderissä, koska tuossa yhteydessä useammin naisiin viitataan lihana kuin miehiin. Te tiedätte sen, ja mainoskampanjan tehneet tietävät sen ihan yhtä hyvin myös, esittävät vain viatonta ja vääntävät aiheen vierestä.
Mun miehelläkin pienu kiinteä peba, jota on kiva yrittää puristaa.Se kysyykin aina murtuko sormet :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, kyllä naiset on huumorintajuttomia. Lapsena muistan, kun sunnuntaisin oli aina vähän parempaa lihakastiketta. Joka ikinen kerta isä sanoi, että "tässähän on enemmän lihaa mitä Raatteen tiellä". Joka ikinen kerta äiti suutahti.
Ja miehet ilkeitä? Joka ikinen sunnuntai isäsi satutti tahallaan äitiäsi tietäen hyvin, mitä teki.
Näinpä.
Kaiken lisäksi nykymiehet heittäytyy uhriutumismoodille jos niille sanoo ettei seksistiset/rasistiset/muuten sortavat vitsit ole hauskoja. Keksisivät parempia vitsejä niiden ala-asteen välitunnilla opittujen tilalle.
Kuka muka uhriutuu? En minä ainakaan kysele muilta, että minkälaista huuoria saan viljellä. Vitseissä on yleensä hauskaa juurikin se, että niissä on jotain törkeää tai terävää. Se on se koko homman pointti. Mutta nykyään Suomeenkin yritetään ajaa sisään tätä loukkaantumiskulttuuria. Kummallista taantumista lapsen tasolle, kun maailmasta pitäisi jotenkin maagisesti tulla semmoinen, ettei vaan kenellekään tule mistään paha mieli koskaan. Ei tule onnistumaan, koska elämä ei ole reilua ja piste. Asiaa ei auta se, että jatkuvasti keksitään lisää syitä loukkaantua jostain.
Rakettikeiunkin mainokset ovat hauskempia.
Ne kaverit ilmeisesti on menneet saunomaan ja juoneet kossupullon puolikkaan ennen löylyjä ja toisen löylyjen jälkeen ja antaneet sitten ideoiden pursuta suotimia vailla.
Vierailija kirjoitti:
En tajua. Eihän tuossa mainoksessa naisista puhuta. Eikö tinderissä ole miehiäkin? Valaiskaa mua kun en kyseistä sovellusta ole ikinä käyttänyt.
N30
Ei ole. Se on deittisovellus rekkalesboille. Aika ihme, että se on maailman suosituin deittisovellus, vaikka siellä ei ole lainkaan miehiä.
Vierailija kirjoitti:
No heh heh. Liha-sana yksittäin on tietenkin ihan neutraali, mutta kun siinä on tuo Tinder mainittu, niin varmasti lähes kaikille tulee siitä mieleen että liha Tinderissä = naiset Tinderissä, koska tuossa yhteydessä useammin naisiin viitataan lihana kuin miehiin. Te tiedätte sen, ja mainoskampanjan tehneet tietävät sen ihan yhtä hyvin myös, esittävät vain viatonta ja vääntävät aiheen vierestä.
Eli sana liha ja Tinder pitää kieltää seuraavaksi?
Vain feministi, palstatussukka ja naisasianaiset voivat olla noin sekaisin.
Mä pidän itseäni feministinä, mutta tuossa mainoksessa en nähnyt mitään pahaa.
Eikös Tinderissä ole miehiä ja naisia, joten miksi tuo lihavertaus liitetään juuri naisiin? Eikö mainoksen pitäisi loukata ylipäätänsä ihmisiä, jos nyt jostain pitää loukkaantua??
Vierailija kirjoitti:
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/laidun-herefordille-huomautus-liha-ve…
missä on miehet missä naiset, tää ylenpalttinen paskanjauhanta ottaa pattiin
Vierailija kirjoitti:
Jännä kun se ostoshyvitysmainos saa pyöriä telkkarissa, vaikka rinnastaa miehet aivan debiileiksi.
No sehän on eri asia.
Mä en nää tossa mainoksessa mitään pahaa. Ainoo liha vertaus naiseen on baareihin liittyvä lihatiski ilmaus, mutta sitäkin kuulee enään todella harvoin. Aika sairas mieli ja köyhä elämä saa olla, jos tosta mainoksesta mielensä pahottaa.