Palkka myöhässä puolitoista VUOTTA !
Mitä tekisitte jos teille kävisi noin ja syynä olisi vain se että maksaja ei ole ehtinyt tarkastaa kuinka paljon sitä palkkaa maksetaan?
Minulle tehtiin noin ja toissavuoden lomake tuli juuri postissa.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Kai tiesit, että sinulla on oikeus korkolain mukaiseen viivästyskorkoon, kun palkanmaksu myöhästyy sovitusta?
Valtio on maksajana, niin ei taida kannattaa edes yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tiesit, että sinulla on oikeus korkolain mukaiseen viivästyskorkoon, kun palkanmaksu myöhästyy sovitusta?
Sinun olisi kannattanut jo yli vuosi sitten ottaa yhteyttä sen henkilön esimieheen, jonka viivyttelystä palkanmaksu oli kiinni. Näin olisit saanut rahat selvästi nopeammin.
Lomake tuli postissa eli tuliko palkka nyt?
Väärin maksettu palkka on "perittävä" kahden vuoden aikana, raukeaa muuten koko maksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun olisi kannattanut jo yli vuosi sitten ottaa yhteyttä sen henkilön esimieheen, jonka viivyttelystä palkanmaksu oli kiinni. Näin olisit saanut rahat selvästi nopeammin.
Mukana oli lappu ja valittivat että organisaatiomuutoksien takia maksuissa on mennyt aikaa.
Oli se jo tiedossa aiemmin, että niillä on systeemit ihan sekaisin ja uutissakin oli mainintoja.
Vierailija kirjoitti:
Väärin maksettu palkka on "perittävä" kahden vuoden aikana, raukeaa muuten koko maksu.
Ilmeisesti tuli, mutten ole vielä tarkastanut.
Verotukseenkin tuo vaikuttaa, sillä nythän pitäisi toissavuoden veroja käsitellä uudelleen.
Harmillista.
Vierailija kirjoitti:
https://lehti.tek.fi/lakitieto/palkka-myohassa
Peruspalkkasaatavan vanhenemisaika on 5 vuotta ja lisien 2 vuotta, aika lasketaan vuoden lopusta.
Ai niin, kyseessä on maataloustuki, mutta palkkaahan sekin tavallaan on, sillä ne käyvät pellon laidassa tarkastamassa mitä siellä on tehty ja maksavat jos työt on hoidettu kuten on sovittu.
Ei kuitenkaan oikein tuo maksupuoli toimi tuolla valtion puolella.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekisitte jos teille kävisi noin ja syynä olisi vain se että maksaja ei ole ehtinyt tarkastaa kuinka paljon sitä palkkaa maksetaan?
Minulle tehtiin noin ja toissavuoden lomake tuli juuri postissa.
Laittaisin ammattiliiton juristin asialle. Sitä varten minä jäsenmaksuja olen maksanut. Toinen vaihtoehto olisi AVI:n työsuojeluviranomainen.
Minä vaan ihmettelen, millaisella palkansaajalla on mahdollisuus olla ilman palkkaa noin pitkään, tai siis ei itse ole tullut tarkistaneeksi, onko saanut palkan.
Toissa vuoden veroja pitäisi käsitellä ... eli onko se kuitenkin ilmoitettu jo silloin maksetuksi ja verotukseen, mutta onkin jäänyt maksamatta? Jos se maksetaan korkoineen vasta tänä vuonna, eikö se tule vasta tämän vuoden verotettavaksi tuloksi?
Hankalampi homma, jos olet työttömänä, mutta saa vasta nyt palkan muinoin tekemästäsi työstä, vaikka eihän se vaikuta muuhun kuin sosiaalitukiin.