Miksi näytän ylipainoiselta?
Olen 17 vuotias ja painan 44kg ja olen noin 160cm pitkä? Miksi silti näytän todella ylipainoiselta ja tuntuu että "löysää" löytyy joka puolelta >:( näytän siltä kun olisin raskaana ku maha on nii turvonnut! en syö aamupalaa, päivässä syön ehkä 1-2 kertaa pieniä määriä. saatana.
Kommentit (24)
Tarvitset lihaskudosta joka antaa ryhtiä.
Vierailija kirjoitti:
Käyn salilla n 3 kertaa viikossa mutta tuo maha-alue ei muutu mihinkään? Tuloksia on kyllä tullut mutta toi maha näyttää oikeasti todella turvonneelta..
Vierailija kirjoitti:
No onhan 44kg tuon pituisella jo läskin mitoissa.
Jep!! Pitäs vissii painaa 30kg :-) ootko tyhmä?
Sinulla on pään sisällä tuo "lihavuus" 😂
Olet alipainoinen ja luultavasti lihaksistosi on huonossa kunnossa. Veikkaan että sinulla on tästä syystä a) huono ryhti, jonka seurauksena koko rankasi (ja sen mukana myös maha) retkottaa, b) keskivartalossasi ei ole lihasta pitämässä pakettia kasassa, c) hintelässä kehossa mahan osuus näyttää isommalta, koska sisäelimet vievät tietyn määrän tilaa joka tapauksessa.
Hanki itsellesi massaa yläkroppaan ja jalkoihin, venyttele ja treenaa ryhtisi suoraksi ja laita syvät vatsalihakset kuntoon. Syö.
Jokin ruoka-aine voi aiheuttaa turvotusta. Esim. Joillakin maitotuotteet ja toisilla vilja. Sitähän voi kokeilla onko vaikutusta, jos jättää jonkin pois joksikin aikaa. Pitää kuitenkin huolehtia, että saa kaikki tarvittavat ravinteet jostain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn salilla n 3 kertaa viikossa mutta tuo maha-alue ei muutu mihinkään? Tuloksia on kyllä tullut mutta toi maha näyttää oikeasti todella turvonneelta..
Jos haluaa treenata lihasta, täytyy syödä enemmän kuin kuluttaa. Ruokamääräsi ovat liian pienet, eikä noin kuihtuneessa kehossa voi ylläpitää tervettä lihaksistoa. Syö paljon ja treenaa kunnollisilla painoilla. Juoksumatto ja koiranpissatusliikkeet ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa treenata lihasta, täytyy syödä enemmän kuin kuluttaa. Ruokamääräsi ovat liian pienet, eikä noin kuihtuneessa kehossa voi ylläpitää tervettä lihaksistoa. Syö paljon ja treenaa kunnollisilla painoilla. Juoksumatto ja koiranpissatusliikkeet ei toimi.
Kiitos vinkeistä kaikille. Tiedän että syön liian vähän mutta mulla ei oo ikinä oikeen nälkä ja siis painoa en halua pudottaa vaan "kiinteytyä"
Sekin turvottaa jos ei syö riittävästi.. Syö aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala terveellistä ruokaa niin vatsakin voi hyvin :)
Jos et syö aamupalaa ja syöt vain pieniä määriä 1-2 kertaa päivässä, et todennäköisimmin saa tarpeeksi energiaa. Olet näin ilkeästi sanottuna laihaläski. Vaikka kävisit salilla, niin todennäkösesti sun keho ei kykene kehittämään niitä lihaksia kunnolla, koska ne ei saa energiaa ruuasta. Että suosittelisin lisäämään ruokaa, jos kerran salillakin käyt.
Vierailija kirjoitti:
Jokin ruoka-aine voi aiheuttaa turvotusta. Esim. Joillakin maitotuotteet ja toisilla vilja. Sitähän voi kokeilla onko vaikutusta, jos jättää jonkin pois joksikin aikaa. Pitää kuitenkin huolehtia, että saa kaikki tarvittavat ravinteet jostain.
Tuo pitää täysin paikkansa. Ruokien kokeilussa kahden viikon jakso on hyvä.
Lisäksi syöt aivan liian vähän, varsinkin jos käyt salilla! Elimistösi on koko ajan hälytystilassa ja aineenvaihduntasi ei toimi. Tästä johtuen kaiken vähän mitä syöt, elimistö varastoi rasvaksi keskivartaloon. Netissä on paljon treenikanavia, joilta saat hyviä neuvoja aivan tavalliseen ruokailuun. Mitään ihme diettejä ei saa alkaa noudattamaan. Kaikkea kohtuudella jos tuntuu ettei mikään yksittäinen ruoka-aine aiheuta ongelmia. Ja todellakin määrät, mitä kasvava, liikkuva nuori voi syödä on yllättävän isoja!
Ala snäpissä seuraamaan vaikka muutamia personal trainereita, saat hyviä vinkkejä!
Olisko sama ongelma kuin kehitysmaan lapsilla?
laiha että kylkiluut paistaa mutta maha on turvoksissa...
Ei kannata olla hirveen huolissaan. Ruumiinrakenteita on monen laisia. Terveessä naisessa on aina pientä pyöreyttä ja minä ainakin miehenä myös arvostan sitä.
Taidan olla tollainen laihaläski vaikka inhottaaki myöntää.. Mun jalat ja kädet esimerkiksi on tosi hoikat mutta keskivartalo ja kasvot saattaa näyttää turvonneilta :s välillä vaikea uskoa että painan vaan tuon verran mutta joo alan syömään paremmin, mulla vaan oli sellanen "kausi" etten pystynyt syömään aamupalaa tai koulussa ollenkaan kun jännitin nii paljon sitä koulua. Nyt se on jääny tavaksi että syön ekan kerran vasta kolmen/neljän aikaan.. Mitenhän mä saisin mun ruokailutottumukset paremmiksi ku tuntuu aina että syön tarpeeksi eikä oo oikein nälkäkään ku elimistö on tottunu tähän että saatan syödä kerran päivässä pelkästää :/
Vierailija kirjoitti:
Taidan olla tollainen laihaläski vaikka inhottaaki myöntää.. Mun jalat ja kädet esimerkiksi on tosi hoikat mutta keskivartalo ja kasvot saattaa näyttää turvonneilta :s välillä vaikea uskoa että painan vaan tuon verran mutta joo alan syömään paremmin, mulla vaan oli sellanen "kausi" etten pystynyt syömään aamupalaa tai koulussa ollenkaan kun jännitin nii paljon sitä koulua. Nyt se on jääny tavaksi että syön ekan kerran vasta kolmen/neljän aikaan.. Mitenhän mä saisin mun ruokailutottumukset paremmiksi ku tuntuu aina että syön tarpeeksi eikä oo oikein nälkäkään ku elimistö on tottunu tähän että saatan syödä kerran päivässä pelkästää :/
Alat syödä kellon etkä nälän mukaan. Vaikkei tekisi mielikään, syöt kunnon aamupalan, lounaan ja päivällisen, ja muutaman välipalan lisäksi. Pakotat itsesi jos ei muuten onnistu. Et varmaan halua sairastua loppuiäksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkeistä kaikille. Tiedän että syön liian vähän mutta mulla ei oo ikinä oikeen nälkä ja siis painoa en halua pudottaa vaan "kiinteytyä"
Kiinteytyminen tarkoittaa käytännössä lihasten hankkimista. Muuta tapaa kiinteytymiseen ei ole, ellet tarkoia kiinteällä sitä että esillä on kiinteä luu. En kehottanut laihduttamaan, vaan päin vastoin hankkimaan massaa. Jos treenaat ja samalla jätät syömättä, keho tuhoaa ravinnoksi ne vähäisetkin lihaksenrippeesi. Sen jälkeen sinussa ei ole kuin roikuvaa löllörasvanahkaa luiden päällä. Onneksi olkoon.
Vierailija kirjoitti:
Paras keino on niinkin tylsä, että alat syödä säännöllisesti ja suurempia annoksia, vaikka ei tekisi mieli. Keholla kestää aikansa tottua, mutta vaivannäkö kannattaa. Olen käynyt läpi tämän muutosprosessin itsekin, ja vaikeaa se oli. Edelleen tahtoo lipsua syömättömyyteen jos en kiinnitä asiaan huomiota.
Kuinka monta kertaa päivässä olis hyvä syödä, ja mihin aikoihin vai onko sillä mitään merkitystä? Ja joo olis varmaan pitänyt koulussa kuunnella mutta mun syömisrytmi on niin sekasin etten enää tiiä :D
Määräät itelle kellon ajat, jolloin pitää syödä edes jotain. Aluksi vaikka ihan vähänkin kerrallaan mutta jotain kuitenkin. Esim aamulla tuoremehua jos ei mitenkään ruoka maistu. Marjoja, hedelmää... Vähitellen elimistö sitten tottuu. Huippua, ettei tarvi enää jännittää ja oot ymmärtäny ett jotain saattaa olla pielessä! Minäki oon ollu tuommonen laihalihava mutta paremmalla tiellä nyt. On siis omaa kokemusta. Tärkeintä on edetä pienin muutoksin. Kirjoitin jo aiemmin niistä personal trainereista. Oikeesti ala seuraan joitain! Ite ainaki saan niistä tsemppiä. Minusta hyviä esimerkkejä on @joosuavisuri, @anninavainio, @joonashaapasaar (instassa @joonashaapasaari)
ongelmana ei ole siis paino tiedän että se on normaali mutta se miltä näytän on iso ongelma :)