Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukausi ilman herkkuja ja sokeria, liikuntaa joka päivä, mutta paino ei putoa?

Vierailija
27.01.2017 |

Olen nyt siis koko tammikuun ollut ilman herkkuja ja sokeria, aloitin myös liikunnan joka päivä ja yritän syödä mahdollisimman terveellisesti ja monipuolisesti ja tasaisin väliajoin.

Kävin vaa'alla joulukuun lopulla, kävin tammikuun puolessa välissä ja olin lihonut puolen kiloa. Silloin en vielä niin ajatellut asiaa, mutta kävin tänään aamulla vaa'alla ja paino on nyt kilon alle aloituspainon. Ylipainoa kuitenkin minulla on n.20kg. Aloinkin miettimään, ettei minulla voisi olla kilpirauhasen vajaatoiminta?

Olen jo pitkän aikaa ollut jatkuvasti todella kiukkuinen ja ärsyynnyn todella helposti ja pienistä asioista. Sinänsä olen koko ikäni ollut helposti tulistuva ja ärsyynnyn helposti, mutta en näin pienistä ennen. Alakuloisuuttakin on ollut aika paljon, mutta olen laittanut sen tämän pimeän vuodenajan ja väsymyksen piikkiin. Tämä paino asia vain laittoi miettimään. Muutin kuitenkin kaikki tottumukseni, mutta muutosta ei ole tapahtunut.

Pääsen verikokeisiin vasta ensi viikolla, joten siksi kyselen täältä, onko jollakulla ollut joskus samanlaista?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöt liikaa. Kaikki välipalat pois, ehkä aamupalakin jos pystyt. Pari lämmintä ateriaa päivässä riittää.

Toistan vielä, kaikki välipalat, mehut(vaikka olisi tuorepuristettuja), karkit ja limut (kaikki) pois. Ihmisen energiantarve on niin vähäinen että välipaloja tarvitsee vain huippu-urheilijat.

Ylipäätään ruoka ei saa näytellä elämässä liian suurta osaa.

Samaa mieltä, itse syön vain lounaan ja päivällisen. Aikoinaan siihen meni hieman reilu viikko, että tottui uuteen syömisrytmiin. Välipalat ovat yleensä täysin turhia, poikkeuksia on varmasti. 

Jep, minä pärjään sillä kun syön kerran päivässä töistä tultuani. Toki työni on päätteen edessä istumista, vähänkin fyysisempi työ varmasti vaatii lisäenergiaa päivän aikana. En liiku muutenkaan työmatkoja lukuunottamatta, se on hyvä huomioida tässä minun tyylissäni.

Mutta tuntuu tosiaan ihan liioittelulta tuo ajattelu, että muutaman tunnin välein pitäisi olla syömässä jotain.

Vierailija
62/65 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilu ei painoa tiputa, jos sitä ei yhdistä selvästi kulutusta pienempään energian sisäänheittoon. Olo kyllä paranee kun kunto kohenee.

Otat aamiaiseksi kunnolla vettä ja vaikka proteiinirahkan ja kahvia. samat rahkat menee välipaloista ja lounaaksi vaikka joku kanasalaatti ilman majoneeseja. päivälliseksi sitä mitä perhe nyt sattuu syömään, mutta vain pienehkö annos. Ja rahkaa kun taas tulee nälkä.. iltapalaksi sitä rahkaa.

Tolla meet kuukauden niin 7kg on kadonnut. Verensokerit voi vähän dipata tolla joten esim pieni banaaninpala välillä niin ei sippaa. Tsemppiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikutat tosi symppikseltä :) tsemppiä!

Vierailija
64/65 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kohta kuukauden (12.1. alkaen) syönyt hiilaria alle 20 g päivässä ja kokonaiskalorit n. 1200-1400/pv. Hyvin on lähtenyt rasvaa etenkin vyötäröltä ja reisistä. Liikuntaa en ole harrastanut koska liikuntaa en harrasta. 😃

Jätin siis leivän, kaikki jauhot, puuron, juurekset, pastan ym. turhan pois. Olen syönyt paljon salaattia ja kanaa, lihaa, kalaa, juustoa, munakkaita. Suosikkiaterioitani tällä hetkellä on täytetty kesäkurpitsa tai täytetyt paprikat jauheliha- ja sienitäytteellä. Kukkakaalimuusia ja jauhelihakastiketta syön myös usein, nami. Kana- tai juustosalaattia tulee syötyä usein lounaaksi. Niin ja nälkä ei ole tullut vielä kertaakaan.

Mä en tosiaan oo mikään ekspertti ap, mutta sanotaan nyt että epäonnistuneiden diettien ekspertti ja ainainen jojottaja olen joten tiedän ainakin mikä EI toimi. Tää on eka dieetti joka ei tunnu dieetiltä vaan aidosti pysyvältä elämäntapamuutokselta. Olen opetellut laittamaan herkullista ruokaa uudella tavalla ja laihtunut siinä ohessa. Vaikee kuvitella että haluisin palata siihen entiseen syömismalliin sittenkään kun ihannepaino on saavutettu. Kukkakaalimuusi on itse asiassa perunamuusia herkullisempaa 😜

Tsemppiä sulle kovasti ap! Kyl se siitä, ennemmin tai myöhemmin!

Vierailija
65/65 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkista jokaisesta pakkauksesta kalorit, laita sitten normi annos vaan päälle ja ylläty. esim makaroneissa melkein 300g pieni annos (80g). 

Jätä pastat, riisit ja leivät sekä murot pois. Aamupalaksi puuroa, laita banaani päälle jos haluat makeaa (ei sokeria tai muuta makeaa). Juo vain vettä ja teetä, kumpikin 0 kal. Opit parin viikon päästä tykkäämään jos nyt ei kelpaa. 

Yksi näkkileipä jos on pakko saada voileipää. Tai hapankorppu. 

Hedelmissä on paljon sokeria (vaikka se on parempi kun valkoinen sokeri) niin syö niitä maltillisesti. Syön max. kaksi hedelmää päivässä (banaani puuron kanssa ja vaikka omppu välipalana). Kurkku on 16kaloria/100g. Syö niitä kun nälkä iskee.

Tarkista kalorit myös välipala kekseistä, jogurteista, proteiini rahkoista ja kaikesta muusta "terveellisestä". Meinasin putoa tuolilta kun huomasin että välipala keksissä oli PUOLET mun päivän kalorimäärästä.

Googlaa netistä pari kalorilaskuri sivustoa. Pistä laskuriin sun TAVOITE paino eikä tämänhetkinen. Laske kalorit eikä perunat ja jauheliha kauhat. Yllöyty varmasti kuina vähän 1200 kaloria tai 1400 kaloria on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme