Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin tänään rekryasiantuntijalla näyttämässä työhakemukseni ja CV:ni. Syy sille, miksen työllisty, selvisi.

Vierailija
26.01.2017 |

Rekryasiantuntija sanoi, että työhakemukseni on persoonallinen, erinomainen, erottuva, asiallinen ja kaikin puolin juuri sellainen millainen sen pitäisikin olla. Olen panostanut visuaaliseen ilmeeseen, hakemus on kompakti ja siitä ilmenee kaikki tarvittava.

CV on loistava. Minulla on hyvä koulutustausta, kaksi korkeakoulututkintoa ja jatkuvaa näyttöä siitä, että kouluttaudun edelleen. On kursseja ja avointa yliopistoa ja vaikka mitä kieliopintoja. Työurani on johdonmukainen ja vailla mitään taukoja, eteenpäin menevä ja aina vain vaativampiin töihin tähtäävä.

Rekryasiantuntijan arvio: minussa ja hakemuksissani ei ole mitään vikaa, mutta hakijoita on vain liikaa. Työnantajilla on niin paljon erinomaisia hakemuksia käsiteltävänä, että voivat valita jo ihan ulkonäön tai hakemuksen fontin miellyttävyyden perusteella.

Rohkaisevaa! Tästä vaan seuraavia satoja työhakemuksia naputtelemaan.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea. Voitko tiivistää pähkinänkuoressa?

Sinkkumies (meillä rekry)

Vierailija
2/60 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, pakotin itseni lukemaan. Olet todella tylsä ja tekstisi on monotoonista, lähinnä kielioppiin perustuvaa, mutta persoonaa ei ole..

Sinkkumies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistutan hakijoille, että jokainen hakemus on erilainen ja joka kerta pitää CV:ssä muistaa painottaa juuri siinä tehtävässä tarvittavia asioita. Miksi sinun konsulttisi ei muistuttanut, että yksi hyvä hakemus ei riitä?

Vierailija
4/60 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Tuolla toisessa ketjussa kun syyllistettiin yksilöä valinnoistaan. On tehnyt lapsia, ei valinnut oikeita harjoittelupaikkoja ja priorisoinut työtä. Niin se nyt vaan on että vaikka priorisoisi työtä niin jos ei tule valituksi, ei tule valituksi. Sama koskee harjoittelupaikkoja ei niihin vain kävellä vaan niihin päästään. Jossain vaiheessa huomaa että elämässä on muutakin kuten perhe ja ystävät.  

Vierailija
5/60 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuullut kerrottavan että pitäisi laittaa vain tärkeimmät asiat paperille. työnantajaa ei välttämättä kiinnosta työn kannalta epäoleelinen tieto. jos pyydetään lisätietoja, niin silloin annetaan pyydetyt tietot.

Vierailija
6/60 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama, mutta sillä erotuksella että onnistun aina mokaamaan haastattelun. En vain osaa vakuuttaa haastattelijaa siitä että heidän kannattaisi palkata minut. En ole tottunut myymään ja markkinoimaan itseäni, oman hännän nostelemisesta puhumattakaan. Noh, aina ei voi voittaa :(

Vierailija
7/60 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkojako ei ole tarpeeksi? Miksi kouluttautua, kun kouluttamattomille on työpaikkoja.

Vierailija
8/60 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma on mennyt siihen, että pienikin virhe esim. yhdyssanavirhe hakemuksessa voi johtaa hylkäykseen. Väärä fontti niin menee hylkyjen pinoon. Nämä siis niille, joilla työttömyys ei ole päässyt pitkittymään. Ongelmia vaan tulee monelle siinä, että kun hylkyyn menee ensimmäisen vuoden aikana suurin osa hakemuksista suoraan ja haastattelussa ei tärppää, niin vuoden töistä poissa ollut on jo sitten kokonaan out. Ei auta enää tutkinnot tai muut siinä vaiheessa. Minä jouduin perustamaan firman ja elän nyt köyhyydessä. En vain yksinkertaisesti löytänyt töitä. Toisaalta sitten olen liian kouluttautunut siivoojaksi tai tiskaajaksi.

Vierailija
9/60 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisit supwrlahjakkuus niin jos olet alle 30 tai yli 39 niin turha vaiva. Etenkin jos olet 50....

Vierailija
10/60 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa mulle miten cv:n voi tehdä jokaiseen työpaikkaan oman! Tätä toitotetaan joka paikassa. Mulla on aina samanlainen cv. Miten sitä voi muka muokata? Samat koulutukset ja työthän sinne on listattu. Aina olen töitä saanut, että ei ole tuosta jäänyt kiinni.

Vierailija
11/60 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain lähipiiri pääsee kirjoitti:

Vaikka olisit supwrlahjakkuus niin jos olet alle 30 tai yli 39 niin turha vaiva. Etenkin jos olet 50....

Superlahjakkuus ei tarvitse ketään muita. Siinä se ero on. Sitten et ole sitä.

Vierailija
12/60 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa mulle miten cv:n voi tehdä jokaiseen työpaikkaan oman! Tätä toitotetaan joka paikassa. Mulla on aina samanlainen cv. Miten sitä voi muka muokata? Samat koulutukset ja työthän sinne on listattu. Aina olen töitä saanut, että ei ole tuosta jäänyt kiinni.

Kerrot niitä vahvoja puolia joita oletat työssä tarvittavan ja itse mielestäsi omaat.

Sinkkumies

Vierailija
13/60 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muistutan hakijoille, että jokainen hakemus on erilainen ja joka kerta pitää CV:ssä muistaa painottaa juuri siinä tehtävässä tarvittavia asioita. Miksi sinun konsulttisi ei muistuttanut, että yksi hyvä hakemus ei riitä?

Ei kun mulla oli esimerkkinä kolmeen eri työpaikkaan laitettu hakemus. Jokainen erilainen ja jokainen oli tuon asiantuntijan mielestä erinomainen, juuri nimenomaiseen työpaikkaan kohdistettu ja olin avannut koulutuksestani ja työkokemuksestani juuri niitä asioita, joita työssä vaadittiin tai erikseen mainittiin.

Eli ei yksi ja sama hakemus, mutta toki samantyyppiset, kun on sama ihminen kyseessä.

ap

Vierailija
14/60 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä eniten itseään tyrkyttävä pääsee jatkoon, vaikka ei osaaminen olisikaan ihan huippuluokkaa. Monen osaajan ongelma on se, ettei osata tyrkyttää itseään. Ei-ulospäinsuuntautunutta ei kukaan palkkaa, vaikka olisi kuinka nero. Tajusin tämän, kun aloin kehua ja tyrkyttää itseäni oikeen kunnolla. Osa hakemuksista oli jopa hieman ylimieliseen sävyyn kirjoitettu, ja pääsin niilläkin haastatteluvaiheeseen. Sitä ennen hakemukseni olivat tasapaksua puuroa, eikä tärpännyt. Osaamisessani ei ollut tapahtunut merkittävää muutosta.

Vierailija
15/60 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exä teki kaikki CV juuri niin kuin sata muutakin, minulla oli viestinnän kokemusta ja kirjoitin hänen CVn uusiksi, kun hän jäi työttömäksi. Suuntasin sen juuri kyseiseen firmaan ja tehtävään nostin esiin esimerkkejä mitä hän oli tehnyt haettavaan toimeen nähden.

Nyt hän on pörssiyrityksen johtoryhmässä yo-merkonomina ja tietenkin jätti minut, kun jouduin sairaseläkkeelle.

Vierailija
16/60 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hakemassani tehtävässä etsitään johtajaa, painotan CV:ssä esimiestehtäviä ja muut työt jätän pelkän nimikkeen varaan tai jos haetaan kehittäjää, painotan niitä työsuhteita, joissa tein ko. tehtäviä.

Vierailija
17/60 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla CV:ssä kuva?

Vierailija
18/60 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrot niitä vahvoja puolia joita oletat työssä tarvittavan ja itse mielestäsi omaat.

Sinkkumies

Nuo kerron hakemuksessa. Cv on vaan luettelo koulutuksesta ja työkokemuksesta. Ehkä mulla on jotenkin vääränlainen cv..

Vierailija
19/60 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitaanko kauniimpi, jos 2 hakijaa paperilla tasavahvoja ja haastattelun perusteella ei isoja eroja?

Vierailija
20/60 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea. Voitko tiivistää pähkinänkuoressa?

Sinkkumies (meillä rekry)

Tiivistettynä: energiaa pitäisi olla edes sen verran, että jaksaa lukea pari riviä. Ei kukaan palkkaa noin laiskaa.