Minkätakia imettäminen herättää niin paljon tunteita?
Kyse on maailman luonnollisimmasta asiasta, en ole ikinä ymmärtänyt tätä asiaa.
M
Kommentit (12)
Tarkoitatko miehen kalun imemistä?
Imettäminen haisee meidän herkkänenäisten onteloihin. Sellaiselle härskiintyneelle vanhalle maidolle. Viiden metrin päähän. Lieneekö sitten tihkunut jotain vanhaa eritettä rintsikoihin, vaatteisiin, vauvan naamalle? En sano että kaikki haisevat, sillä osa huolehtii varmasti oman ja vauvan hygieniasta.
Imettäjä ei haista itse tätä eikä käsitä haisevansa, koska eihän se oma pierukaan koskaan omaan nenään niin pahalta haise.
Herättää ja herättää. Asioita voi tehdä monella tavalla. Joku niistä on huomaamaton ja joku tahallisesti provosoiva.
Joku imettää niin, ettei sitä edes tarkkailematta huomaa, toinen ehtii olla molemmat tissit paljaana, uhmakas ilme kasvoillaan minuutteja jo ennen kuin lapsi on saanut ensimmäistäkään imua.
Mulle on ihan sama mitä teette, kun ette tule sitä esim. kahvilassa minun pöytääni kysymättä tekemään.
Varmaan juurikin sen luonnollisuuden takia. Jos imettäminen ei onnistu, otetaan se hyvin raskaasti. Itse imetän lastani ja olen asiasta ylpeä ja onnellinen. Kuitenkaan imettäminen ei ole itsestäänselvyys. Osa äideistä, jotka eivät imetä, yrittävät kovasti puolustella korvikkeita ja väittävät vähän liian voimakkaasti ettei imettäminen ole pääasia, niinkuin ei tietenkään olekaan. Tärkeintä on lapsen kasvaminen ja ravinnon riittävä saanti.
Johan oli taas ensimmäiset kommentit. Mitä ihmeen lapsen ruokinnalla on seksikkyyden kanssa, ei naisen tehtävä ole olla 24h seksikäs. Kun nainen imettää on hän lapsestaan huolta pitävä äiti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Imettäminen haisee meidän herkkänenäisten onteloihin. Sellaiselle härskiintyneelle vanhalle maidolle. Viiden metrin päähän. Lieneekö sitten tihkunut jotain vanhaa eritettä rintsikoihin, vaatteisiin, vauvan naamalle? En sano että kaikki haisevat, sillä osa huolehtii varmasti oman ja vauvan hygieniasta.
Imettäjä ei haista itse tätä eikä käsitä haisevansa, koska eihän se oma pierukaan koskaan omaan nenään niin pahalta haise.
Höhlä :) se on ihan tuoreen tissimaidon haju, joillain sitä maitoa tulee suurinpiirtein kokoajan eikä liivinsuojat kaikkea hajua ime. Lisäksi pikkuvauvat haisevat aina maidolle.
Ja taatusti sen tiedostaa äiti itsekkin, mutta ei sille vaan mitään voi. Mitään hajusteitakaan ihan imetyksen alussa ei kannata käyttää, ettei imetys häiriinny.
Se haju on siis sitä vauvaa varten jotta se löytää nännin vaikka on vielä melkein sokea.
Vierailija kirjoitti:
Herättää ja herättää. Asioita voi tehdä monella tavalla. Joku niistä on huomaamaton ja joku tahallisesti provosoiva.
Joku imettää niin, ettei sitä edes tarkkailematta huomaa, toinen ehtii olla molemmat tissit paljaana, uhmakas ilme kasvoillaan minuutteja jo ennen kuin lapsi on saanut ensimmäistäkään imua.
Mulle on ihan sama mitä teette, kun ette tule sitä esim. kahvilassa minun pöytääni kysymättä tekemään.
Ei millään pahalla mutta joskus tuntuu, että tämä suureen ääneen imetys on teidän mielikuvituksen tuotetta jolla voi perustella sitä omaa raivoa imetystä kohtaan. Joku muu syy tuolle raivolle on te ette vain halua kertoa sitä rehellisesti.
Ap
Siinä epäonnistuminen voi olla suuri pettymys? Muut asiat ajavat imetykseen sitoutumisen edelle ja sitä on vaikeaa myöntää itselleen, että ei vain viitsi? Imetys sattuu aluksi ja kipu voi olla liikaa?
Itse imetin kauan ja ei se aina helppoa ollut. Mietin noita hyvin karuja mahdollisia syitä, kun lähipiirissä samaan aikaan vauvoja saaneet eivät iimettäneet kuin alkuun vähän ja sen jälkeen kokivat tarvetta selitellä lopettamistaan, sitten suosittelivat lopettamista tiukasti minullekin, alkoivat pitämään minua omituisena ja ihmetellä, että miksi minä imetin.
Mun mies "imettää" mua mutta ei todellakaan julkisesti. Joten mistä sä tiedä mitä tunteita se toiminta kenessäkin herättää??? Ei sitä ole pakko muille esitellä.
Vierailija kirjoitti:
tän takia mä otan heti laukusta hajuvesipullon ja alan suihkimaan sitä ympärilleni jos näen että joku alkaa imettää mun lähellä kahvilassa, ravintolassa tms!
Imetys on ihan luonnollista ja imetin kumpaakin lastani melko pitkään, mutta en ikinä edes halunnut tehdä sitä julkisella paikalla. Eikä se kyllä silloin vielä ollut tapanakaan, kun esikoiseni sain. Ehkä se on jonkun mielestä jotain hienostelua tai turhan häpeämistä tai jotain, mutta minusta jotkut jutut nyt vaan tehdään enemmän tai vähemmän muiden katseilta piilossa.
Siksi koska suonitississä roikkuva lapsi ei anna enää naisen rinnasta seksikästä mielikuvaa, ikinä.
M31