Millaisen yhteiskunnan nämä feminisminvihaajamiehet oikein haluaisivat?
Ovat vaan kamalan täynnä vihaa ja katkeruutta kun nyky-yhteiskunta ei ole heidän mielensä mukainen. Mutta millainen se heidän ihanneyhteiskuntansa oikein olisi?
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin ap, unohda nuo katkera/viha/kamala sanat, ja otetaan nyt ihan neutraalisti mielipiteet mielipiteinä.
Ihanneyhteiskunnassa miehiä arvostetaan miehisten ominaisuuksien vuoksi (ei toki pelkästään) ja naisia naisellisten ominaisuuksien vuoksi. Yhtä paljon. En halua mitään sukupuolineutraalia lässytystä, vaan miehet ja naiset ovat lähtökohtaisesti erilaisia, ja siksi kiinnostavia. Toki yksilökohtaisia eroja on paljon, mutta usein tuntuu, että feminismillä on taipumus vain poistaa kaikki erot miesten ja naisten väliltä, jättäen näin jälkeensä tylsän, sukupuolettoman harmaan massan.
Mutta tuohon on täysin vetelällä pohjalla koska jokaisella kultuurillakin on jo omat käsityksensä siitä mitä on miehiset ja mitä naiselliset ominaisuudet. Ja me vaan synnytään jo jokainen niin yksilöinä ettei voi koko sukupuolta määrittää tiettyjen ominaisuuksien kautta.
Kyllä se on hyvinkin kovalla pohjalla. Tässä oli kyse omasta ihanneyhteiskunnasta, joka siten samalla luo sen oman ihannekulttuurinsa. Sanoinkin, että yksilökohtaisia eroja on, mutta sukupuolien vahvuuksien määrittelyt on paljon parempi ja mielenkiintoisempi kuin yksi harmaa massa, jossa ei miestä erota naisesta.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin ap, unohda nuo katkera/viha/kamala sanat, ja otetaan nyt ihan neutraalisti mielipiteet mielipiteinä.
Ihanneyhteiskunnassa miehiä arvostetaan miehisten ominaisuuksien vuoksi (ei toki pelkästään) ja naisia naisellisten ominaisuuksien vuoksi. Yhtä paljon. En halua mitään sukupuolineutraalia lässytystä, vaan miehet ja naiset ovat lähtökohtaisesti erilaisia, ja siksi kiinnostavia. Toki yksilökohtaisia eroja on paljon, mutta usein tuntuu, että feminismillä on taipumus vain poistaa kaikki erot miesten ja naisten väliltä, jättäen näin jälkeensä tylsän, sukupuolettoman harmaan massan.
Mitä nämä miehiset ja naiselliset ominaisuudet ovat? Ulkonäköön ja luonteeseen liittyviäkö? Tarkoittaako se, että jos naisella on lyhyet, värjäämättömät hiukset, ei meikkiä, matalakantaiset kengät ja farkut eikä hän hihittele ja punastele miesten seurassa eikä tykkää siivota, niin hän ei ole naisellinen nainen eikä ansaitse arvostusta?
Itse haluan yhteiskunnan, jossa ei etukäteen määritellä, että tyttönä tai poikana sinun pitää olla tällainen. Ihmiset olisivat onnellisempia, kun saisi olla sellainen kuin haluaa olla.
Haluamme tasa-arvoisen yhteiskunnan. Siksi on pakko vastustaa feminismiä. Etenkin niitä vatipäitä ja valehtelijoita, jotka toitottavat että feminismi tavoittelisi tasa-arvoa.
On mahdotonta haluta sekä tasa-arvoa että vastikeetonta erityiskohtelua, silti suurin osa feministeistä haluaa molempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö "feminisiminvihaajanaisten" mielipide kiinnosta ap:ta?
En kysynyt mielikuvitusolentojen mielipidettä.
ap
Olin juuri tulossa kysymään ap:lta samaa kuin ylempi. Minulla nousee heti karvat pystyyn jos joku sanoo olevansa feministi, joten olen kai feminisminvihaajanainen. Tasa-arvoa toki kannatan mutta mielestäni feminismi ei yleensä sitä ole.
Olen silti kyllä ihan ihka oikea 26-vuotias nainen. Elämääni tyytyväinen, lämmin, kaikin tavoin naisellinen nainen, enkä suinkaan taruolento.
Tässä puhuttiin feminismistä, ei äärifeminismistä. Olet ihan selkeästi feministi jos kannatat naisten ja miesten tasa-arvoa.
Millä oikeutuksella sinä ja muut feministit kuvittelette päättävänne siitä, että tasa-arvo on synonyymi tasa-arvolle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Olin juuri tulossa kysymään ap:lta samaa kuin ylempi. Minulla nousee heti karvat pystyyn jos joku sanoo olevansa feministi, joten olen kai feminisminvihaajanainen. Tasa-arvoa toki kannatan mutta mielestäni feminismi ei yleensä sitä ole.
Olen silti kyllä ihan ihka oikea 26-vuotias nainen. Elämääni tyytyväinen, lämmin, kaikin tavoin naisellinen nainen, enkä suinkaan taruolento.
Tässä puhuttiin feminismistä, ei äärifeminismistä. Olet ihan selkeästi feministi jos kannatat naisten ja miesten tasa-arvoa.
Millä oikeutuksella sinä ja muut feministit kuvittelette päättävänne siitä, että tasa-arvo on synonyymi tasa-arvolle?
siis, että feminismi on synonyymi tasa-arvolle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jos kannatat tasa-arvoa, olet feministi :) ole hyvä.
Jos kannatat feminismiä, olet feministi. Jos kannatat tasa-arvoa, olet egalitaristi.
Feminismi kannattaa nimenomaan sukupuolten välistä tasa-arvoa, egalitaristi laajemmin kaikkien ihmisten tasa-arvoa. Käytännössä jokainen egalitaristi on nimenomaan myös feministi.
Ei mikään ideologia voi julistautua tasa-arvon määrittelijäksi. Tasa-arvo ei toimi niin, että ryhmä naisia päättää keskenään mikä on tasa-arvoa ja mitkä tasa-arvo-ongelmat ovat niitä, joihin resurssit tulee ensisijaisesti käyttää.
Feministien tasa-arvo tarkoittaa yleensä sitä, että naisten tulee saada samat oikeudet kuin miehillä, mutta ei samoja velvollisuuksia.
Nykyään onkin tullut tavaksi tarkistaa, mikä kenenkin mielestä on tasa-arvoa jos siitä tulee puhetta. Jokaisella omat käsityksensä asiasta..
Tajuaisittepa naiset jo oikeasti miten paljon miehet vihaavat teitä. Globaali naisviha yritetään tyrehdyttää samalla "ei kaikki" mantralla kuin keskustelu islamistakin.
Jos naiset tekisivät lakon ja oikeasti näyttäisivät mikä heidän panoksensa on ja mitä sen puuttuminen aiheuttaa voisivat miehet vihdoin lopettaa ikivihansa. Miehet ovat vihanneet, alistaneet ja leimanneet vähäihmisiksi naiset ja te vain palvotte.
Miettikää kuinka moni suuri filosofi ja tieteilijä on käyttänyt aikaansa esimerkiksi 1800-luvun alistettujen naisten haukkumiseen ja leimaamiseen. Sigmund Freud, Kant, Darwin.. lista voisi jatkua sivuja.
Miehet vihaavat naisia kaikissa talousmalleissa, kaikissa yhteiskuntamalleissa oli naisen panos mikä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nämä miehiset ja naiselliset ominaisuudet ovat? Ulkonäköön ja luonteeseen liittyviäkö? Tarkoittaako se, että jos naisella on lyhyet, värjäämättömät hiukset, ei meikkiä, matalakantaiset kengät ja farkut eikä hän hihittele ja punastele miesten seurassa eikä tykkää siivota, niin hän ei ole naisellinen nainen eikä ansaitse arvostusta?
Itse haluan yhteiskunnan, jossa ei etukäteen määritellä, että tyttönä tai poikana sinun pitää olla tällainen. Ihmiset olisivat onnellisempia, kun saisi olla sellainen kuin haluaa olla.
Jos yhdellä naisella on aina nuo kaikki mainitsemasi ominaisuudet, niin ei se kyllä hänestä varsinaisesti kovin naisellista tee. Mutta olkoon hänellä oikeus valintoihinsa, jos hän niin haluaa. Kuinka paljon miehet sitten arvostaa sellaista, niin se on toinen juttu.
Jotenkin utopistista tuokin, että ihminen saisi olla täysin sellainen kuin haluaa. Kyllähän yhteiskunta ohjaa meitä varsin monin tavoin. Veikkaisin, että kukaan meistä ei kävisi koulua, tai töissä 8 tuntia päivässä, jos saisimme olla juuri sitä kuin haluamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
En ole. Feminismi on pilattu, ainakaan enää nykyään se ei tarkoita sellaista tasa-arvoa mitä itse kannatan.
Feminismi on tasa-arvon kannatusta. Voit kutsua haarukkaa lusikaksi, mutta sama haarukka se silti on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Et sinä sitä määrää.
Katsopa sanakirjasta mitä feminismi tarkoittaa. Eli juu en määrää, mutta niin se nyt vain on. Se että joku ihminen kutsuu itseään joksikin ("äärifeministit" jotka eivät välttämättä aja tasa-arvoa ollenkaan) ei muuta sen sanan määritelmää.
Vierailija kirjoitti:
En tunnustaudu vihaajaksi, kun ei kiinnosta, mutta vapaan yhteiskunnan haluaisin jossa voi rakentaa itselleen talon ja elää ilman 100% veroja ja kaiken hilaamista miljoonan hintaiseksi, viljellä, kalastaa, metsästää, sienestää jne. vapaana miehenä.
Ja sellaisen ettei ole pakko elää kusipäiden kanssa ja kuunnella niitä sekunttiakaan. Sellaisen.
Vapaus yrittää, vapaus elää, vapaus rakentaa itselleen asumus jne.
Hyvä vastaus muuten, mutta ei vastaa AP:n kysymykseen. Kaikkihan me tuollainen elämä haluttaisiin. Tämä on mielenkiintoinen kysymys, vastauksia vaan ei oikein tunnu tulevan. Kaikkea muuta jankkausta ja heti eka kommentti on vastakysymys, kun vastausta on ollut liian vaikea keksiä, niin on menty siitä mistä aita on matalin(tai ei ole aitaa ollenkaan) ja tehty vain vastakysymys. Vastatkaa hyvät ihmiset AP:n kysymykseen, älkääkä muuta höpiskö. Eli millaisen yhteiskunnan haluatte feminisminvihaaja(t)miehet? Millälailla naisten tasavertaisuus miehiin nähden on uhka joillekin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
siis, että feminismi on synonyymi tasa-arvolle
Samalla tavalla kuin sovinismi on synonyymi tasa-arvolle. Kyllä te femakot olette sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
En ole. Feminismi on pilattu, ainakaan enää nykyään se ei tarkoita sellaista tasa-arvoa mitä itse kannatan.
Feminismi on tasa-arvon kannatusta. Voit kutsua haarukkaa lusikaksi, mutta sama haarukka se silti on.
Kannattaa ehkä tarkistaa feminismin määritelmä.
Feminismin tavoitteena on edistää naisten oikeuksia, ei se ole tasa-arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jos kannatat feminismiä, olet feministi. Jos kannatat tasa-arvoa, olet egalitaristi.
Feminismi kannattaa nimenomaan sukupuolten välistä tasa-arvoa, egalitaristi laajemmin kaikkien ihmisten tasa-arvoa. Käytännössä jokainen egalitaristi on nimenomaan myös feministi.
Ei mikään ideologia voi julistautua tasa-arvon määrittelijäksi. Tasa-arvo ei toimi niin, että ryhmä naisia päättää keskenään mikä on tasa-arvoa ja mitkä tasa-arvo-ongelmat ovat niitä, joihin resurssit tulee ensisijaisesti käyttää.
Ja tadaa! Tässä on oikeastaan se ydin, miksi feministejä vihataan.
Vierailija kirjoitti:
Tajuaisittepa naiset jo oikeasti miten paljon miehet vihaavat teitä. Globaali naisviha yritetään tyrehdyttää samalla "ei kaikki" mantralla kuin keskustelu islamistakin.
Jos naiset tekisivät lakon ja oikeasti näyttäisivät mikä heidän panoksensa on ja mitä sen puuttuminen aiheuttaa voisivat miehet vihdoin lopettaa ikivihansa. Miehet ovat vihanneet, alistaneet ja leimanneet vähäihmisiksi naiset ja te vain palvotte.
Miettikää kuinka moni suuri filosofi ja tieteilijä on käyttänyt aikaansa esimerkiksi 1800-luvun alistettujen naisten haukkumiseen ja leimaamiseen. Sigmund Freud, Kant, Darwin.. lista voisi jatkua sivuja.
Miehet vihaavat naisia kaikissa talousmalleissa, kaikissa yhteiskuntamalleissa oli naisen panos mikä hyvänsä.
Niinpä, feministit onkin jääny elämään sitä 1800- lukua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Entä jos minä sanon, että natsismi on tasa-arvon kannatusta. sillonhan se on, kun minä niin sanon. Eikös niin feministi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunnustaudu vihaajaksi, kun ei kiinnosta, mutta vapaan yhteiskunnan haluaisin jossa voi rakentaa itselleen talon ja elää ilman 100% veroja ja kaiken hilaamista miljoonan hintaiseksi, viljellä, kalastaa, metsästää, sienestää jne. vapaana miehenä.
Ja sellaisen ettei ole pakko elää kusipäiden kanssa ja kuunnella niitä sekunttiakaan. Sellaisen.
Vapaus yrittää, vapaus elää, vapaus rakentaa itselleen asumus jne.
Hyvä vastaus muuten, mutta ei vastaa AP:n kysymykseen. Kaikkihan me tuollainen elämä haluttaisiin. Tämä on mielenkiintoinen kysymys, vastauksia vaan ei oikein tunnu tulevan. Kaikkea muuta jankkausta ja heti eka kommentti on vastakysymys, kun vastausta on ollut liian vaikea keksiä, niin on menty siitä mistä aita on matalin(tai ei ole aitaa ollenkaan) ja tehty vain vastakysymys. Vastatkaa hyvät ihmiset AP:n kysymykseen, älkääkä muuta höpiskö. Eli millaisen yhteiskunnan haluatte feminisminvihaaja(t)miehet? Millälailla naisten tasavertaisuus miehiin nähden on uhka joillekin?
Ainakin minä vastasin jo sivulla kaksi, mutta feministi rupesi sopertamaan hiustenvärjäämisestä ohittaen kaikki oleelliset kohdat.
Kukaan ei ole naisten oikeuksia poistamassa, sinä tosin voisit ajaa tasa-arvoa vaikkapa Intian naisten hyväksi miesvihan lietsomisesi sijasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Entä jos minä sanon, että natsismi on tasa-arvon kannatusta. sillonhan se on, kun minä niin sanon. Eikös niin feministi?
Lukeeko sanakirjassa niin? Jos lukee, sitten se on tietysti niin :)
Et sinä sitä määrää.