Millaisen yhteiskunnan nämä feminisminvihaajamiehet oikein haluaisivat?
Ovat vaan kamalan täynnä vihaa ja katkeruutta kun nyky-yhteiskunta ei ole heidän mielensä mukainen. Mutta millainen se heidän ihanneyhteiskuntansa oikein olisi?
Kommentit (163)
Ensinnäkin ap, unohda nuo katkera/viha/kamala sanat, ja otetaan nyt ihan neutraalisti mielipiteet mielipiteinä.
Ihanneyhteiskunnassa miehiä arvostetaan miehisten ominaisuuksien vuoksi (ei toki pelkästään) ja naisia naisellisten ominaisuuksien vuoksi. Yhtä paljon. En halua mitään sukupuolineutraalia lässytystä, vaan miehet ja naiset ovat lähtökohtaisesti erilaisia, ja siksi kiinnostavia. Toki yksilökohtaisia eroja on paljon, mutta usein tuntuu, että feminismillä on taipumus vain poistaa kaikki erot miesten ja naisten väliltä, jättäen näin jälkeensä tylsän, sukupuolettoman harmaan massan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö "feminisiminvihaajanaisten" mielipide kiinnosta ap:ta?
En kysynyt mielikuvitusolentojen mielipidettä.
ap
Tää voi tulla sulle yllätyksenä, mutta valitettavasti on naisia, jotka vihaavat feminismiä ja feministejä, kun liittävät tuon aatteen feminatseuteen ja femakkouteen.
T. FeministiJoo, joillakin on vähän omat määritelmänsä mutta kun heidän kanssaan keskustelee niin huomaa että he oikeasti kannattavatkin tavallista maltillista feminismiä.
Tämähän pätee myös ap:n olkiukkoon. Muutamaa palstahihhulia lukuunottamatta harva tasa-arvoa vastustaa vaan.
Toisaalta kun keskustelet "feministin" kanssa, niin alkaa se "miehet sitä ja tätä" marina, mikä on seksismiä eikä tasa-arvoa. Ja jo ap onbistui täysin mitätöimään ne naiset, jotka suhtautuvat häneen kriittisesti. Eli elävä esimerkki "feminististä", joka halveksii naisia.
Vierailija kirjoitti:
En tunnustaudu vihaajaksi, kun ei kiinnosta, mutta vapaan yhteiskunnan haluaisin jossa voi rakentaa itselleen talon ja elää ilman 100% veroja ja kaiken hilaamista miljoonan hintaiseksi, viljellä, kalastaa, metsästää, sienestää jne. vapaana miehenä.
Ja sellaisen ettei ole pakko elää kusipäiden kanssa ja kuunnella niitä sekunttiakaan. Sellaisen.
Vapaus yrittää, vapaus elää, vapaus rakentaa itselleen asumus jne.
Haluat siis elää yhteiskunnan ulkopuolella, vähän niin kuin kirjassa Jäniksen vuosi? Tuo nyt ei varmaan liity feminismiin juurikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tää voi tulla sulle yllätyksenä, mutta valitettavasti on naisia, jotka vihaavat feminismiä ja feministejä, kun liittävät tuon aatteen feminatseuteen ja femakkouteen.
T. FeministiJoo, joillakin on vähän omat määritelmänsä mutta kun heidän kanssaan keskustelee niin huomaa että he oikeasti kannattavatkin tavallista maltillista feminismiä.
Tämähän pätee myös ap:n olkiukkoon. Muutamaa palstahihhulia lukuunottamatta harva tasa-arvoa vastustaa vaan.
Toisaalta kun keskustelet "feministin" kanssa, niin alkaa se "miehet sitä ja tätä" marina, mikä on seksismiä eikä tasa-arvoa. Ja jo ap onbistui täysin mitätöimään ne naiset, jotka suhtautuvat häneen kriittisesti. Eli elävä esimerkki "feminististä", joka halveksii naisia.
Kyllä näitä miehiä oikeasti on jotka olettavat että pelkän sukupuolensa perusteella heillä pitäisi olla tiettyjä etuja, osalla sama pätee myös ihonväriin.
Sinä kyllä kommentissasi heitit olkiukon,ei kukaan muu.
Vierailija kirjoitti:
Pystyttekö vastaamaan kysymykseen?
Sellaisen yhteiskunnan, jossa naisilla olisi myös velvollisuuksia ja vastuita pelkkien oikeuksien, kiintiöiden ja tulonsiirtojen sijaan.
Yhteiskunnan jossa naiset perustaisivat yli 10% uusista yrityksistä.
Kerro miten Suomen feministien näkyvin ja kuuluvin äänitorvi, Naisasialiitto Unioni ajaa tasa-arvoa?
Ei päästä miehiä jäsenikseen ja viime vuoden tärkein tehtävä oli lobata miehiä ja homomiehiä törkeästi eriarvoistavaa ja syrjivää lesboäitiyslakia? Tämäkö on sinun ihanteesi?
Mitä mieltä olet kainalokarvojen värjäämisestä ja termeistä mansplaining ja manspreading?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin sellainen asia olisi hyvä, että naisjärjestöt eivät pyrkisi estämään esimerkiksi naisten väkivaltaisuuden tutkimista. Ja että valtionapua jaettaisiin sekä mies. että naisjärjestöille, eiikä pelkästään naisjärjestöille kuten nykyään tehdään.
Tuskin kukaan oikea feministi sellaista haluaakaan estää, toisin kuin femakot ja feminatsit, jotka kutsuvat itseään valheellisesti feministeiksi.
Mm. sellaiset "feminatsit" kuten Naisjärjestöjen keskusliitto, Vihreät naiset ja Vasemmistonaiset vastustivat määrärahan myöntämistä tutkimukselle, jossa olisi selvitetty naisten harjoittaman väkivallan tutkimista. Tätä on feminismi käytännössä - vähän erilaista kuin sanakirjamääritelmä, eikö vain?
Feministi ei aja tasa-arvoa, egatilaristi sen sijaan kannattaa tasa-arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin ap, unohda nuo katkera/viha/kamala sanat, ja otetaan nyt ihan neutraalisti mielipiteet mielipiteinä.
Ihanneyhteiskunnassa miehiä arvostetaan miehisten ominaisuuksien vuoksi (ei toki pelkästään) ja naisia naisellisten ominaisuuksien vuoksi. Yhtä paljon. En halua mitään sukupuolineutraalia lässytystä, vaan miehet ja naiset ovat lähtökohtaisesti erilaisia, ja siksi kiinnostavia. Toki yksilökohtaisia eroja on paljon, mutta usein tuntuu, että feminismillä on taipumus vain poistaa kaikki erot miesten ja naisten väliltä, jättäen näin jälkeensä tylsän, sukupuolettoman harmaan massan.
Mutta tuohon on täysin vetelällä pohjalla koska jokaisella kultuurillakin on jo omat käsityksensä siitä mitä on miehiset ja mitä naiselliset ominaisuudet. Ja me vaan synnytään jo jokainen niin yksilöinä ettei voi koko sukupuolta määrittää tiettyjen ominaisuuksien kautta.
Vierailija kirjoitti:
Oisko jotain sellaista kun sotien jälkeen oli? Jokainen väkivaltainen ja mielenterveysongelmainenkin mies sai vaimon koska miehiä oli niin vähän. Töistä ei potkittu pois vaika meni sinne umpipäissään, kotona sai lojua sohvalla ja vaimo passasi kengätkin jalasta.
Joo tämä, paitsi että miehen ei tarvitse mennä ansiotyöhön vaan voi maata sohvalla pelaamaassa pleikkaa kun akka hoitaa sekä kodin että rahat ja antaa aina kun mies haluaa. Tämän johtopäätöksen oon vetänyt ihan siitä, että kaikki mun tuntemani työssäkäyvät miehet on melkein pahempia feministejä kun mä. Ja oon kuitenkin itsekkin töissä isossa firmassa jossa 75% henkilöstöstä on miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin sellainen asia olisi hyvä, että naisjärjestöt eivät pyrkisi estämään esimerkiksi naisten väkivaltaisuuden tutkimista. Ja että valtionapua jaettaisiin sekä mies. että naisjärjestöille, eiikä pelkästään naisjärjestöille kuten nykyään tehdään.
Tuskin kukaan oikea feministi sellaista haluaakaan estää, toisin kuin femakot ja feminatsit, jotka kutsuvat itseään valheellisesti feministeiksi.
No true Scotsman...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Olin juuri tulossa kysymään ap:lta samaa kuin ylempi. Minulla nousee heti karvat pystyyn jos joku sanoo olevansa feministi, joten olen kai feminisminvihaajanainen. Tasa-arvoa toki kannatan mutta mielestäni feminismi ei yleensä sitä ole.
Olen silti kyllä ihan ihka oikea 26-vuotias nainen. Elämääni tyytyväinen, lämmin, kaikin tavoin naisellinen nainen, enkä suinkaan taruolento.
Jos kannatat tasa-arvoa, olet feministi :) ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen yhteiskunnan, jossa naisilla olisi myös velvollisuuksia ja vastuita pelkkien oikeuksien, kiintiöiden ja tulonsiirtojen sijaan.
Kerro miten Suomen feministien näkyvin ja kuuluvin äänitorvi, Naisasialiitto Unioni ajaa tasa-arvoa?
Ei päästä miehiä jäsenikseen ja viime vuoden tärkein tehtävä oli lobata miehiä ja homomiehiä törkeästi eriarvoistavaa ja syrjivää lesboäitiyslakia? Tämäkö on sinun ihanteesi?
Mitä mieltä olet kainalokarvojen värjäämisestä ja termeistä mansplaining ja manspreading?
Kainalokarvojen värjäämisestä? Mihin ihmeeseen se liittyy? Eipä siinä mitääm, jos joku haluaa värjätä, olis sitten mies tai nainen, henkilökohtainen valinta siinä kuin tukanvärikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Olin juuri tulossa kysymään ap:lta samaa kuin ylempi. Minulla nousee heti karvat pystyyn jos joku sanoo olevansa feministi, joten olen kai feminisminvihaajanainen. Tasa-arvoa toki kannatan mutta mielestäni feminismi ei yleensä sitä ole.
Olen silti kyllä ihan ihka oikea 26-vuotias nainen. Elämääni tyytyväinen, lämmin, kaikin tavoin naisellinen nainen, enkä suinkaan taruolento.
Jos kannatat feminismiä, olet feministi. Jos kannatat tasa-arvoa, olet egalitaristi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunnustaudu vihaajaksi, kun ei kiinnosta, mutta vapaan yhteiskunnan haluaisin jossa voi rakentaa itselleen talon ja elää ilman 100% veroja ja kaiken hilaamista miljoonan hintaiseksi, viljellä, kalastaa, metsästää, sienestää jne. vapaana miehenä.
Ja sellaisen ettei ole pakko elää kusipäiden kanssa ja kuunnella niitä sekunttiakaan. Sellaisen.
Vapaus yrittää, vapaus elää, vapaus rakentaa itselleen asumus jne.
Haluat siis elää yhteiskunnan ulkopuolella, vähän niin kuin kirjassa Jäniksen vuosi? Tuo nyt ei varmaan liity feminismiin juurikaan.
Niinhän siinä lukee, etten tunnustaudu vihaajaksi. Outo otsikko muutenkin..
mutta kun oli sekoitettu yhteiskunta asiaan, niin ilmaisinpahan asiani vapaudesta. Omavarainen eläminen ei tarkoita yhteiskunnan ulkopuolella elämistä. Ainoastaan, ettei ole jokaisen Kataisen Jyrkin sähkönhinnan nostopäätöksestä riippuvainen.
Se taas pakottaa juoksemaan oravanpyörässä jos meinaa saada laskut maksettua.
Kaikesta on tehty tahalleen kallista ja kiristetään elämään muiden kanssa, vaikka ei haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tässä puhuttiin feminismistä, ei äärifeminismistä. Olet ihan selkeästi feministi jos kannatat naisten ja miesten tasa-arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
En ole. Feminismi on pilattu, ainakaan enää nykyään se ei tarkoita sellaista tasa-arvoa mitä itse kannatan.
Tasa-arvoisen yhteiskunnan, jossa sekä miesten, että naisten tasa-arvo-ongelmiin puututtaisiin samanlaisella päättäväisyydellä. Feminismi on nimensä mukaisesti tasa-arvoon pyrkimistä vain naisten asemaa kohentamalla. Se on siis lähtökohtaisesti epätasa-arvoista, jota jokaisen tasa-arvosta kiinnostuneen täytyykin inhota.
Julkisuudessa feministeinä esiintyvät ajavat kovaan ääneen juuri tätä sukupuolittunutta tasa-arvokäsitystä, minkä takia moni, etenkään mies, ei heistä pidä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kainalokarvojen värjäämisestä? Mihin ihmeeseen se liittyy? Eipä siinä mitääm, jos joku haluaa värjätä, olis sitten mies tai nainen, henkilökohtainen valinta siinä kuin tukanvärikin.
Eli joidenkin jenkkifeministisiskojesi mielestä et ole oikea feministi, koska et ole ottanut osaa kainalokarvojen kasvattamis- ja värjäämistrendiin.
Eikö olekin hauskaa, että hekin kuvittelevat olevansa ainoita oikeita feministejä?
Koko feminismin käsite on vuonna 2017 niin puuroutunut ja pirstaloitunut, että ette enää itsekään tiedä mitä feminismi on.
Hyvä niin, ja aidot tasa-arvon kannattajat eivät enää feminismistä puhukaan.
Tartuit siis vain kainalokarvojen värjäämiseen, ja jätit vastaamatta kaikkiin muihin OLEELLISIIN kohtiin.
Tämä on juuri teidän feministien suurin ongelma, tartutte lillukanvarsiin oikeiden asioiden sijasta ja keskustelu kanssanne on yhtä tyhjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jos kannatat feminismiä, olet feministi. Jos kannatat tasa-arvoa, olet egalitaristi.
Feminismi kannattaa nimenomaan sukupuolten välistä tasa-arvoa, egalitaristi laajemmin kaikkien ihmisten tasa-arvoa. Käytännössä jokainen egalitaristi on nimenomaan myös feministi.