Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko maksaisit lapsesi viikon hoidosta sukulaisellesi jolla tiukkaa rahasta?

Vierailija
05.07.2008 |

.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000 on normaali kuukausipalkka monelle, ja tässä ei edes ole kyse palkkatyöstä vaan ympärivuorokautisesta hoidosta joka on paljon rankempaa yleensä. Kumpi teistä hoitaa työnantajavelvoitteet?

Vierailija
22/29 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 euroa per päivä on mun mielestä sopiva, eli viikosta 350 e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*

Vierailija
24/29 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei hoida vaan tekisi hoitokeikan rahasta, en lasta kyseiselle henkilölle veisi. Jos taas olisi isovanhempi, joka lapsen kanssa haluaa ollakin, tilanne olisi eri. Viikko on kuitenkin pitkä aika, joten antaisin 100e "käyttörahaa" ja lisäksi veisin ruokia. Normaalisti, jos lapseni ovat isovanhemmilla yötä (olleet max 2 yötä ja kerran puolessa vuodessa), en maksa siitä mitään. Isovanhemmat tosin ovatkin varakkaita, jos eivät olisi antaisin ruokarahat.

Jos esimerkiksi kummityttöni tulee meille, en oleta saavani mitään maksua. Jotain pientä olen kyllä aina saanut ja esim rahan Särkänniemireissuun. Viikko tosin olisi pitkä aika, mutta ottaisin erityistilanteessa viikoksikin ihan ilmaiseksi. Eristyistilanteella tarkoitan tilannetta, jossa on pakko saada lapselle hoito. Ihan vaan huvikseen en viikoksi ottaisi, eikä kyse ole rahasta. Huvikseen voisi olla pari päivää ja ilman mitään korvausta. Myöskään itselleni yhden lapsen viikon kulut ei ole taloudellinen ongelma. Tilanne ehkä muuttuisi, jos rahasta olisi oikeasti tosi tiukkaa.

Vierailija
25/29 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti ei huoli mitään, vaikka yritin 100 euroa antaa kulukorvauksesksi, kun ostaa kuitenkin tosi paljon ruokaa ja mansikoita + herneitä joka päivä.

Vierailija
26/29 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai sitä kaikilla on aikaa järjestää kesän aikataulut niin ettei tarvitse pitkiä aikoja hoidattaa muilla?! Jos hoidatatte, älkää ainakaan sitä luulko ilmaiseksi tekevänne. Se on moukkamaista. Minä itse pyydän lapsia kylään, silloin en tietenkään kaipaa mitään korvausta, mutta viikko toisen lapsen hoitoa on jo työtä ja siitä kuuluu kohtuullinen korvaus. Itse olen aina saanut lasteni kesät järjestymään ilman sukulaisten apua (leirit, puistot jne).

Vierailija
27/29 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kerran kaverin lapsi hoidossa 7pv ja palkka 0€, sen verran taisi äitiä hävettää, ettei ilennyt edes itse hakea lastaan, vaan hänen ystävänsä.

Se olikin sitten viimeinen kerta ja sanoin, että vie lastenkotiin, jos et jaksa itse hoitaa. Siihen loppui kyselyt!

Vierailija
28/29 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailinkin jo tuohon toiseen ketjuun, että itse hoidan pikkusiskojani ihan mielellään enkä tosiaankaan mitään maksua halua ottaa (etenkin kun välillä olen itse se, joka pyytää heidät kylään :)). Ja samoin en minäkään maksa jos meidän lapsi menee äidilleni.

Eli se rahan pyytäminen tai antaminen riippuu varmasti siitä, kuinka läheinen on tälle sukulaiselle. Omasta kummilapsestanikaan en ottaisi mitään tai siskojeni lapsista, mielellään heitä hoidan jos tilanne on sellainen. Minun mielestä läheisiä tulee auttaa, jos vaan pystyy. Ja jos itse hoidan jonkun lapset ilmaiseksi, niin tottakai oletan vastavuoroisuutta eli toinen tekee tarvittaessa saman minulle.

Joku vähemmän läheinen sukulainen voisikin olla eri juttu, eipä ole kukaan koskaan pyytänytkään =) Oudolta kyllä tuntuisi, jos joku ei niin läheinen pyytäisi hoitoapua viikoksi eikä maksaisi mitään. Mitään vastavuoroisuuttakaan tuskin voisi odottaa.

Tosin viikko on pitkä aika hoitaa.Varmasti tässä vaikuttaisi sekin minkä takia lapsi tulisi hoitoon (vanhempien äkillinen sairastuminen, synnytys tai yllättävä hoitopaikan puute tms). Jos kyseessä olisi vanhempien lomamatka, niin tilanne voisi sitten taas olla eri; silloin nyt ainakin ruokakulut tulisi maksaa tai tuoda ruuat lasten mukana (näin ainakin meillä toimitaan eli ruuat tuodaan usein mukana).

Ja tietysti jos tietää, että toinen on pa, niin tottakai silloin kustannetaan ruuat vähintään plus jotain pientä hoitomaksua. En kuitenkaan ole samaa mieltä siinä, että useita satasia pitäisi maksaa, koska tosiaan itsekin voi joskus sitten tehdä saman palveluksen tälle sukulaiselle.

Vierailija
29/29 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän lapsianne yötäpäivää tuolla 1000 euron viikkomaksulla. Sisältää ruuat, yösijan, vessapaperit, askartelutarvikkeet ja kokopäiväisen viihdyttäjän...