Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veljeni elää sossutuilla paremmin kun minä työnteolla

Vierailija
24.01.2017 |

Se tunne kun kovalla opiskelulla saadusta työstä tienaa vähemmän kuin sossutuilla omasta tahdostaan elävä pummi.

Kommentit (207)

Vierailija
81/207 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten kun sossupummilla on lapsi tai lapsia? Lapsilisän lisäksi hälyttävän moni saa tukea erityislapsesta, ja sitten se kaikkein raivostuttavin juttu: päivähoito ei maksa mitään!

Meillä se on kahdesta lapsesta n.550€ euroa kuussa.

Vierailija
82/207 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tunne kun kovalla opiskelulla saadusta työstä tienaa vähemmän kuin sossutuilla omasta tahdostaan elävä pummi.

Mun entinen työkaveri sanoi itsensä irti kun ei tykännyt olla meillä töissä. Tai en tiiä oliko kiinni tykkäämisestä muuten mutta meillä työajat joka toinen viikko 9 - 17 ja joka toinen viikko 12 - 20 (viikonloput vapaat) ja kyllähän tuo 12 - 20 vuoro itseäkin välillä ottaa päähän, ei niillä viikoilla kerkeä tekemään mitään. No on nyt ollut kohta pari vuotta vaan kotona, saa sitä peruspäivärahaa, asumistukea, lapsilisät ja myös sossusta. Hänellä on kaksi lasta jotka ovat kolmos ja vitosluokkalaiset, ovat joka toinen viikko isällään. Sanoi ihan suoraan ettei aio enää ikinä hakea töitä koska nyt jää enemmän rahaa eikä tartte käydä töissä vaan saa tehdä mitä huvittaa. On käynyt työkkärin pakottamana muutamissa työhaastatteluissa mutta sanoi että esittää niissä aina että käy vähän hitaalla.

On myös kuulema kivaa kun saa käydä lähes ilmaiseksi uimahallissa ja kuntosalilla, se on vissiin joku työttömien etu. Silmälasit maksoi sossu, ei ollut pakko ottaa edes niitä kaikista edullisimpia.

Asuu keskustassa uudehkossa yksityiseltä vuokraamassa asunnossa, sanoi et kannattaa ottaa kallein mihin vaan saa täydet tuet. No niinkai kannattaa mutta en kehtaisi itse myöntää että maksatan tahallaan mahdollisimman kalliin asunnon muilla ihmisillä.

Joskus kyllä ottaa päähän, ollaan samana vuonna synnytty eli 1984, sama koulutuskin ja töitä tosiaan olisi ollut. Palkka mulla nettona noin 2200 eli ihan ok. Ei siis muuten ota päähän mutta se että joku viitsii noin huvikseen käyttää yhteiskunnan tukia hyväkseen. Karenssiajallakin sai rahaa sossusta. Nuori ihminen ja opettaa lapsilleenkin ettei töissä kannata käydä.

Valittaakin kyllä sitä esim että kun ei ole varaa käydä ulkomailla, itse reissaan vähintään kerran vuodessa jonnekin kaukokohteeseen ja sitten käyn jossain euroopassa ja tyyliin tallinnasa kerran/pari vuodessa. Tuosta meille tuli viimeksi vähän riitaakin kun kävin kahvilla ja tuli puheeksi että olin varanut lennot balille, on niin epäreilua kun käyn kokoajan jossain ja hän ei pääse ikinä minnekään. Ilmeisesti on sitä mieltä että yhteiskunnan pitäs kaiken muun lisäksi maksaa muutama tonni vuodessa reissurahaa...

Järkeviä pointteja sinulla, mutta silti. Tämä tuttavasi on työtön yksinhuoltaja. Haluaisitko todella vaihtaa paikkaa hänen kanssaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/207 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs sitten kun sossupummilla on lapsi tai lapsia? Lapsilisän lisäksi hälyttävän moni saa tukea erityislapsesta, ja sitten se kaikkein raivostuttavin juttu: päivähoito ei maksa mitään!

Tämä rasauttaa. Meillä yhdestä lapsesta ph-maksu liki 300. Samalla pph:lla on elämäntapatyöttömien 4-vuotias ilmaiseksi täysillä tunneilla, usein vanhemmat hakevat vieläpä myöhässä tämän lapsukaisensa. Samaan aikaan työssäkäyvien lapsia pompotellaan väliaikaisesta resurssiryhmästä ja varahoidosta toiseen. Pitäähän tämän työttömien lapsella olla hoitopaikka, kun se "työn ettiminen" on niin rankkaa...

Vierailija
84/207 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain suomalainen voi olla kateellinen jopa työttömille, sairaille, köyhille ja huono-osaisille. Samat ihmiset luultavasti kadehtii joidenkin mielenterveys ja päihdeongelmia, pirinistillä se elämä vasta juhlaa onkin joten ruvetkaa tekin vetämään piriä.

Vierailija
85/207 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä rasauttaa. Meillä yhdestä lapsesta ph-maksu liki 300. Samalla pph:lla on elämäntapatyöttömien 4-vuotias ilmaiseksi täysillä tunneilla, usein vanhemmat hakevat vieläpä myöhässä tämän lapsukaisensa. Samaan aikaan työssäkäyvien lapsia pompotellaan väliaikaisesta resurssiryhmästä ja varahoidosta toiseen. Pitäähän tämän työttömien lapsella olla hoitopaikka, kun se "työn ettiminen" on niin rankkaa...

Olen tuo jota lainasit ja kyllä, suututtaa. Meillä mies on töissä ja minä opiskelen lisää etten tippuisi kelkasta (kun menin helvetti lisääntymään). Kaikkemme tehdään ilman tukiverkkoja, että lapsilla on vajaat hoitoviikot. Ja silti minulle tuhistiin tänään aamulla että eikös teillä pitänyt olla aina yksi vapaa viikossa. Vastasin että olen syytön tenttiaikataulujen muutoksiin, että jätänkö opiskelun tähän ja alan työttömäksi?

Vierailija
86/207 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun entinen työkaveri sanoi itsensä irti kun ei tykännyt olla meillä töissä. Tai en tiiä oliko kiinni tykkäämisestä muuten mutta meillä työajat joka toinen viikko 9 - 17 ja joka toinen viikko 12 - 20 (viikonloput vapaat) ja kyllähän tuo 12 - 20 vuoro itseäkin välillä ottaa päähän, ei niillä viikoilla kerkeä tekemään mitään. No on nyt ollut kohta pari vuotta vaan kotona, saa sitä peruspäivärahaa, asumistukea, lapsilisät ja myös sossusta. Hänellä on kaksi lasta jotka ovat kolmos ja vitosluokkalaiset, ovat joka toinen viikko isällään. Sanoi ihan suoraan ettei aio enää ikinä hakea töitä koska nyt jää enemmän rahaa eikä tartte käydä töissä vaan saa tehdä mitä huvittaa. On käynyt työkkärin pakottamana muutamissa työhaastatteluissa mutta sanoi että esittää niissä aina että käy vähän hitaalla.

On myös kuulema kivaa kun saa käydä lähes ilmaiseksi uimahallissa ja kuntosalilla, se on vissiin joku työttömien etu. Silmälasit maksoi sossu, ei ollut pakko ottaa edes niitä kaikista edullisimpia.

Asuu keskustassa uudehkossa yksityiseltä vuokraamassa asunnossa, sanoi et kannattaa ottaa kallein mihin vaan saa täydet tuet. No niinkai kannattaa mutta en kehtaisi itse myöntää että maksatan tahallaan mahdollisimman kalliin asunnon muilla ihmisillä.

Joskus kyllä ottaa päähän, ollaan samana vuonna synnytty eli 1984, sama koulutuskin ja töitä tosiaan olisi ollut. Palkka mulla nettona noin 2200 eli ihan ok. Ei siis muuten ota päähän mutta se että joku viitsii noin huvikseen käyttää yhteiskunnan tukia hyväkseen. Karenssiajallakin sai rahaa sossusta. Nuori ihminen ja opettaa lapsilleenkin ettei töissä kannata käydä.

Valittaakin kyllä sitä esim että kun ei ole varaa käydä ulkomailla, itse reissaan vähintään kerran vuodessa jonnekin kaukokohteeseen ja sitten käyn jossain euroopassa ja tyyliin tallinnasa kerran/pari vuodessa. Tuosta meille tuli viimeksi vähän riitaakin kun kävin kahvilla ja tuli puheeksi että olin varanut lennot balille, on niin epäreilua kun käyn kokoajan jossain ja hän ei pääse ikinä minnekään. Ilmeisesti on sitä mieltä että yhteiskunnan pitäs kaiken muun lisäksi maksaa muutama tonni vuodessa reissurahaa...

Tässä on nyt kyllä sellainen propagandakirjoitus, että ihmetyttää miten joku viitsiikin kirjoittaa moista roskaa. Mitä iloa te saatte, kun kerrotte värikynien avulla näistä hankinnoista mitä sossun (nyk. Kelan) harkinnanvaraiseen tukeen kuuluu?

Esim. noi silmälasit. Juu, minä sain silmälaseihin tukea/maksusitoumuksen, mutta se tuki laskettiin jonkun taulukon avulla ja monitehoihin oli 150e. Noh, se ei riittänyt niihin mitkä jouduin hankkimaan, joten loput 150e maksoin itse. En valita, kunhan mainitsin.

Sitten tuo asunto, esim. Vantaalla saa olla 1 henk. vuokra korkeintaan 694e, kaikki ylimenevä maksetaan itse. Olen juuri muuttamassa ja neuvotteluvaraa Kelan kanssa ei ole. Mitäs luulette, montako alle 700e asuntoa löytyy Vantaalta? Niin, eipä montaa ja totta kai ne ovat varattuja edullisen hintansa vuoksi. Nyt ei ole kyse yksityisten vuokraamista, koska kaikki eivät voi hakea niitä, vaan mm. VVO, VAV ja Sato. Alla linkki kelan hyväksymiin vuokriin paikkakunnittain... Moni henkilö joka saa tällä hetkellä ylisuureen vuokraan toim.tulotukea, saa Kelalta huomautuksen, että aikaa on siihen ja siihen päivään asti etsiä edullisempi tai he kohtuullistavat vuokran alla olevan linkin summien tasolle. Tarkoittaa, että jos vuokrasi vaikka Vantaalla on 830e, niin he hyväksyvät 694e ja loput maksat itse tai muutat. 

http://www.kela.fi/documents/10180/2628102/Kela_fi_Totun+rajat22122016.pdf/d4c3ba5f-3502-48c5-b7bb-299e952e9245

Ja edelleen jaksetaan kertoa tarinaa näistä pesukoneista, televisioista, kännyköistä, tietokoneista ym. elektroniikasta, kodinkoneista ja huonekaluista, että kuinka naapurin tutun tyttären ystävän 5 henk. perheelle on kustannettu kaikki. Kyllä niihin voi saada HARKINNANVARAISTA TUKEA, mutta mikään automaattinen oikeus saada sitä se ei ole. Pitää olla helkkarin hyvät perustelut, jos meinaa saada tukea joihinkin noihin ja voin sanoa ettei tukea saa ollenkaan tietokoneeseen tai televisioon.

Usein itsenäistymässä olevat nuoret voivat saada muutaman satasen kodin ensi hankintohin, jos perhetilanne on sellainen ettei sieltä ole saatavilla minkäänlaista avustusta. Ja samoin muuttoavustusta myös. Mutta usein siitäkin pitää viedä kuitit todisteeksi, että kyllä, tuli ostettua lautasta ja kattilaa, eikä uutta läppäriä.

Vierailija
87/207 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tässä kovasti ihmettelen, että kun joku narisee ja itkee pienituloisuudestaan, niin miksi ei vaan mene sinne paremmin palkattuihin töihin? Mikä siinä on en vaikeampaa kuin työttömän pääseminen töihin ylipäänsä? 

Vierailija
88/207 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkeviä pointteja sinulla, mutta silti. Tämä tuttavasi on työtön yksinhuoltaja. Haluaisitko todella vaihtaa paikkaa hänen kanssaan?

No en todellakaan haluaisi, sanoinko niin? Kerroin vaan oman koemukseni ihmisestä joka elää sossun tuella ja ihan vapaaehtoisesti. Voisinhan itsekin sanoa itseni irti, on minullakin lapsi. Vaan sittenpä ei matkusteltaisi. En myöskään tahdo opettaa lapselleni asennetta ettei haluaisi tehdä jotain oman leipänsä eteen.

Vierailija
89/207 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on nyt kyllä sellainen propagandakirjoitus, että ihmetyttää miten joku viitsiikin kirjoittaa moista roskaa. Mitä iloa te saatte, kun kerrotte värikynien avulla näistä hankinnoista mitä sossun (nyk. Kelan) harkinnanvaraiseen tukeen kuuluu?

Esim. noi silmälasit. Juu, minä sain silmälaseihin tukea/maksusitoumuksen, mutta se tuki laskettiin jonkun taulukon avulla ja monitehoihin oli 150e. Noh, se ei riittänyt niihin mitkä jouduin hankkimaan, joten loput 150e maksoin itse. En valita, kunhan mainitsin.

Sitten tuo asunto, esim. Vantaalla saa olla 1 henk. vuokra korkeintaan 694e, kaikki ylimenevä maksetaan itse. Olen juuri muuttamassa ja neuvotteluvaraa Kelan kanssa ei ole. Mitäs luulette, montako alle 700e asuntoa löytyy Vantaalta? Niin, eipä montaa ja totta kai ne ovat varattuja edullisen hintansa vuoksi. Nyt ei ole kyse yksityisten vuokraamista, koska kaikki eivät voi hakea niitä, vaan mm. VVO, VAV ja Sato. Alla linkki kelan hyväksymiin vuokriin paikkakunnittain... Moni henkilö joka saa tällä hetkellä ylisuureen vuokraan toim.tulotukea, saa Kelalta huomautuksen, että aikaa on siihen ja siihen päivään asti etsiä edullisempi tai he kohtuullistavat vuokran alla olevan linkin summien tasolle. Tarkoittaa, että jos vuokrasi vaikka Vantaalla on 830e, niin he hyväksyvät 694e ja loput maksat itse tai muutat. 

http://www.kela.fi/documents/10180/2628102/Kela_fi_Totun+rajat22122016.pdf/d4c3ba5f-3502-48c5-b7bb-299e952e9245

Ja edelleen jaksetaan kertoa tarinaa näistä pesukoneista, televisioista, kännyköistä, tietokoneista ym. elektroniikasta, kodinkoneista ja huonekaluista, että kuinka naapurin tutun tyttären ystävän 5 henk. perheelle on kustannettu kaikki. Kyllä niihin voi saada HARKINNANVARAISTA TUKEA, mutta mikään automaattinen oikeus saada sitä se ei ole. Pitää olla helkkarin hyvät perustelut, jos meinaa saada tukea joihinkin noihin ja voin sanoa ettei tukea saa ollenkaan tietokoneeseen tai televisioon.

Usein itsenäistymässä olevat nuoret voivat saada muutaman satasen kodin ensi hankintohin, jos perhetilanne on sellainen ettei sieltä ole saatavilla minkäänlaista avustusta. Ja samoin muuttoavustusta myös. Mutta usein siitäkin pitää viedä kuitit todisteeksi, että kyllä, tuli ostettua lautasta ja kattilaa, eikä uutta läppäriä.

Vantaasta en tiedä, emme asu lähelläkään pääkaupunkiseutua. Ystäväni vuokra on huomattavasti suurempi kuin minulla, molemmilla kolmio. Ainoa ero on se että minä asun muutaman kilsan päässä keskustassa (ja toki kuljen töihin sinne keskustaan kun taas tämä entinen työkaverini asuu siellä keskustassa eikä käy töissä missään koska ei halua). Ja tietenkin se että minä maksan itse vuokrani palkastani.

Vierailija
90/207 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt ihmeessä miten sieltä sossusta saa sen perustoimeentulotuen lisäksi astianpesukoneet, kuivurit ja pesukoneet ja jotain huonekalurahaa? Minä kun olen ollut siinä luulossa että ei tuollaisia voi pyytää koska niitä ei todellakaan kustanneta. Korkeintaan ehkä pesukone lapsiperheelle jos taloyhtiössä ei ole pesutupaa. Onko joku oikeasti saanut sossusta esim. astianpesukoneen?

Huonekalurahaa saavat ainoastaan positiivisen oleskeluluvan saaneet turvapainahakijat sen jälkeen kun ovat saaneet sen asunnon ja avaimen. Yritä nyt itse mennä sanomaan että tarvitset huonekalurahaa niin ei tipu tai joudut ehkä jotenkin todistelemaan että miten olet asunut siihen asti, missä ne kaikki huonekalut on? Vain sen takia että olisivat kuluneita ei mitään uusia saa. Sängyn ja ruokapyödän voi saada jos sellaisia ei ole omasta takaa. Tietenkin jos perhe esim. menettää kaiken tulipalossa voi saada vaikka mitä mutta normaalista ei saa mitään.

Tyttäreni muutti opiskelemaan ja keräsi sukulaisiltaan vanhat huonekalut kotiinsa.

Hänen ihan kantasuomalaista ystävänsä muutti omilleen ja sai 'historiansa' ansioista 500€ lahjakortin Ikeaan että sai 'perushankinnat' tehtyä.

Vierailija
91/207 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt ihmeessä miten sieltä sossusta saa sen perustoimeentulotuen lisäksi astianpesukoneet, kuivurit ja pesukoneet ja jotain huonekalurahaa? Minä kun olen ollut siinä luulossa että ei tuollaisia voi pyytää koska niitä ei todellakaan kustanneta. Korkeintaan ehkä pesukone lapsiperheelle jos taloyhtiössä ei ole pesutupaa. Onko joku oikeasti saanut sossusta esim. astianpesukoneen?

Huonekalurahaa saavat ainoastaan positiivisen oleskeluluvan saaneet turvapainahakijat sen jälkeen kun ovat saaneet sen asunnon ja avaimen. Yritä nyt itse mennä sanomaan että tarvitset huonekalurahaa niin ei tipu tai joudut ehkä jotenkin todistelemaan että miten olet asunut siihen asti, missä ne kaikki huonekalut on? Vain sen takia että olisivat kuluneita ei mitään uusia saa. Sängyn ja ruokapyödän voi saada jos sellaisia ei ole omasta takaa. Tietenkin jos perhe esim. menettää kaiken tulipalossa voi saada vaikka mitä mutta normaalista ei saa mitään.

Tyttäreni muutti opiskelemaan ja keräsi sukulaisiltaan vanhat huonekalut kotiinsa.

Hänen ihan kantasuomalaista ystävänsä muutti omilleen ja sai 'historiansa' ansioista 500€ lahjakortin Ikeaan että sai 'perushankinnat' tehtyä.

Siis sossusta.

Vierailija
92/207 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on AP ihan omaa tyhmyyttäsi, jos olet "kovalla työllä" ja monta vuotta opiskellut surkeapalkkaiseen ammattiin. Opiskele itsellesi ammatti josta saa kohtuullista palkkaa, niin ei tarvitse kadehtia työttömiä ja mt-/päihdeongelmaisia. Vai eikö rahkeet riitä?

Vierailija
93/207 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tätä urbaanilegendaa, ollaan kateellisia köyhille ja kipeille. Samaa sarjaa sen legendan kanssa kuinka leipäjonoissa on oikeasti rikkaat minkkiturkit ja rolexit ranteessa, koska ovat niin pihejä sillä eihän Suomessa voi oikeasti köyhiä, asunnottomia ja huono-osaisia olla.

Yleensä nämä on jotain kokoomus ja hyväosaisten propagandaa, urbaanilegendoja kehitellään ja jutut on mitä mielikuvituksellisempaa roskaa. Surullisinta on se, että jotkut jopa uskoo tuohon hölynpölyyn.

Minä olisin rolexi ranteessa leipäjonossa, mutta edellyttää sitä, että menee kirkkoon ruikuttamaan, joten en viitsi mennä. 

Vierailija
94/207 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo. Ei varmasti yksinasuva elä paremmin tuilla kuin palkkatyöläinen.

Otetaan esimerkiksi Turku. Hyväksyttävät asumismenot yhdelle hengelle 390 e. Mitä tuolla saa? Kaupungin 25 neliön asunnon. Yksityiltä markkinoilta et saa mitään.

Jos vuokra on vaikka 370 e + vesimaksu, asumistukea saa työmarkkinatuen ohella 310 e.

Eli työmarkkinatuki nettona 557 e + asumistuki 310 e. On yhteenä 867 euroa. Tästä maksat vuokran ja veden ja jäljelle jää 477 e. Tämä jää alle yksinasuvan toimeentulotuen perusosan verran, joten sossusta tulee tähän päälle kymmenen euroa + maksavat sähkölaskun ja reseptilääkkeet.

Käytössä siis toimeentulotuen peruosa yksinasuvalle eli 485 euroa. Tähän päälle ei saa enää mitään.

Toimeentulotuella hyväksyttävät asumismenot Turussa on 480e + vesi 21e.

Tuohon päälle saa vielä sen 485 euroa, josta helposti laittaa reilun satasen tai pari vuokraan lisää. 

Vierailija
95/207 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tätä urbaanilegendaa, ollaan kateellisia köyhille ja kipeille. Samaa sarjaa sen legendan kanssa kuinka leipäjonoissa on oikeasti rikkaat minkkiturkit ja rolexit ranteessa, koska ovat niin pihejä sillä eihän Suomessa voi oikeasti köyhiä, asunnottomia ja huono-osaisia olla.

Yleensä nämä on jotain kokoomus ja hyväosaisten propagandaa, urbaanilegendoja kehitellään ja jutut on mitä mielikuvituksellisempaa roskaa. Surullisinta on se, että jotkut jopa uskoo tuohon hölynpölyyn.

Minä olisin rolexi ranteessa leipäjonossa, mutta edellyttää sitä, että menee kirkkoon ruikuttamaan, joten en viitsi mennä. 

Onneksi täällä pääsee vielä leipäjonoon kuka vaan, ei tarvitse kirkon tai sossun lappuja.

Vierailija
96/207 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitä nuorta kannattaa nyt sitten kadehtia? Oliko mahdollisesti jälkihuollossa, eli huostaanoton jälkeen kun muutti sijaisperheestä/laitoksesta omilleen niin tätä tuettiin?

Jossain on kyllä vikaa, jos näkee asiakseen kadehtia lastensuojelun asiakasta. Ja vaikka ei olisi ollut edes sijoituksessa vaan huoltajillaan, niin lastensuojelun asiakas todennäköisesti oli silti kun kerran sossu oli kuviossa tukemassa omilleen muuttoa.

Vierailija
97/207 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksiköhän valtio maksaa sosiaalituesta mutta ei kykene vähentämään veroja.

Vierailija
98/207 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas tällainen "hyvinvointivaltio". Onneksi vimeistään 10 vuoden päästä menee Suomen lainahanat kiinni, niin loppuu tämäkin hullutus.

Vierailija
99/207 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin lähes jokaisella, työttömällä yksinhuoltajalla on elintaso, josta puoli vuosisataa sitten moni työsaäkäyväkään eu osannut uneksia, varsinkaan maaseudulla asuva.

Läges jokaisella on kodissaan:

-keskuslämmitys

-lämmin vesi

-sisä wc

-televisioja elektroniikkaa

-kodinkoneet

Lähes jokaisella puhelin.

Auto aika monella.

Ulkomaanmatkoja tehdään aika paljon.

Koulutus:

Peruskoulu kiistatta maailman huippua.

Ammattikoulut, amkJa korkeakoulut kaikille tarjolla syntyoerästä riippumatta. Opiskelu ei oaljoa maksa, päinvastoin: Opiskelusta maksetaan paikkaa. ... Viitseliäisyyttä se vähän vaatii, ketään ei haeta jotka taksilla koulutukseen ja tungeta matkalla rahaa taskuihin; mutta opiskelu on mahdollista ja aika moni sitä tekee.

Sairaanhoito neuvolasta angiinan ja murtumien ja syövän hoidosta sydänsiirtoon, maailman ehdotonta huippua, JOKAISELLE tarjolla.

Kirjastot ja muut kulttuuripalvelut.

Virkamiehet puolueettomia, korruption suhteen kolmanneksi parhaita maailmassa, eikä lahjuksia suvaita sen enempää sairaalassa kuin koulussa tai verovirastossa.

Aliravittuja näkee harvassa.

Kerjäläisten häviämisen näin ja totesin 1960 paikkeilla, ( palatakseen puoli vuosisataa myöhemmin ulkomailta).

...

Naapurilla saattaa olla vähän parempi auto tai asunto ja näköala siitä; mutta hän saattaa ahkeroida Sinua enemmän, tai tupakan ja alkoholin sijaan sijoittaa muuhun.

.

Ja täällä Suomessa koulutuksen hankittuaan on täysi vapaus muuttaa muualle töihin, ja jos suoraan sanotaan niin suosittelen jokaista nuorta sitä vakavasti harkitsemaan; oman etunsa vuoksi.

Vierailija
100/207 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällä sossurahalla voi mennä esim Thaimaahan kuukaudeksi golffaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi