Veljeni elää sossutuilla paremmin kun minä työnteolla
Se tunne kun kovalla opiskelulla saadusta työstä tienaa vähemmän kuin sossutuilla omasta tahdostaan elävä pummi.
Kommentit (207)
Käske veljeäsi menemään töihin. Selitä hänelle, että hän on yhteiskunnan pohjasakkaa jota ei arvosta kukaan, jos ei hän halua tedä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
erkkikin kirjoitti:
Nykyisin lähes jokaisella, työttömällä yksinhuoltajalla on elintaso, josta puoli vuosisataa sitten moni työsaäkäyväkään eu osannut uneksia, varsinkaan maaseudulla asuva.
Läges jokaisella on kodissaan:
-keskuslämmitys
-lämmin vesi
-sisä wc
-televisioja elektroniikkaa
-kodinkoneet
Lähes jokaisella puhelin.
Auto aika monella.
Ulkomaanmatkoja tehdään aika paljon.
Koulutus:
Peruskoulu kiistatta maailman huippua.
Ammattikoulut, amkJa korkeakoulut kaikille tarjolla syntyoerästä riippumatta. Opiskelu ei oaljoa maksa, päinvastoin: Opiskelusta maksetaan paikkaa. ... Viitseliäisyyttä se vähän vaatii, ketään ei haeta jotka taksilla koulutukseen ja tungeta matkalla rahaa taskuihin; mutta opiskelu on mahdollista ja aika moni sitä tekee.
Sairaanhoito neuvolasta angiinan ja murtumien ja syövän hoidosta sydänsiirtoon, maailman ehdotonta huippua, JOKAISELLE tarjolla.
Kirjastot ja muut kulttuuripalvelut.
Virkamiehet puolueettomia, korruption suhteen kolmanneksi parhaita maailmassa, eikä lahjuksia suvaita sen enempää sairaalassa kuin koulussa tai verovirastossa.
Aliravittuja näkee harvassa.
Kerjäläisten häviämisen näin ja totesin 1960 paikkeilla, ( palatakseen puoli vuosisataa myöhemmin ulkomailta).
...
Naapurilla saattaa olla vähän parempi auto tai asunto ja näköala siitä; mutta hän saattaa ahkeroida Sinua enemmän, tai tupakan ja alkoholin sijaan sijoittaa muuhun.
.
Ja täällä Suomessa koulutuksen hankittuaan on täysi vapaus muuttaa muualle töihin, ja jos suoraan sanotaan niin suosittelen jokaista nuorta sitä vakavasti harkitsemaan; oman etunsa vuoksi.Ei hyvää päivää taas.. Aika monella auto? No itselläni ei ollut edes bussikorttia koska siihen ei olisi ollut varaa, saati sitten autoa. Ulkomaan matkoja en todellakaan tehnyt,en edes kotimaan matkoja koska rahaa ei kertakaikkiaan saanut säästettyä sen vertaa. Vuokran jälkeen jäi 400e, tästä sitten laskut pois. 300euroa/kk oli itseni ja lapseni elättämiseen. Terveyskeskusmaksut,lääkkeet ym.maksoin ihan itse tuosta tuesta.
T. Työtön yksinhuoltaja(vaikkakin lapsen isän kanssa yht.huoltajuus,lapsi oli 70-90%ajasta minulla)
Hyvänen aika sentään? Etkö saa enempää? Miten voidaan antaa noin vähän ettei edes autoon tai lomailuun ole varaa? Kohtuutonta!
Minä pidän itsestäänselvyytenä ettei työttömällä ole moisiin varaa, mutta juuri yllä joku toitotti miten työttömät yksinhuoltajat käyvät monta kertaa vuodessa ulkomaan reissuilla ja autokin löytyy monelta.
Joku oli jo haukkunut idiootiksi kun en hakenut sossusta tukea lääkärikuluihin, koittakaapa nyt päättää mikä on oikein ja mikä ei! Jos ei hae sossusta mitään ja yrittää pärjätä minimaalisilla tuloilla, on idiootti luuseri. Jos hakee sossusta tukea kun rahat ei riitä, on idiootti luuseri.
Hankkikaa oikeasti psykiatrista apua itsellenne, älkääkä purkako omia ongelmianne köyhiin vähäosaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suututtaa tämä yhteiskunta, joka maksaa makaamisesta, kyllä tämäkin loppuu aikanaan ja saa ansionsa mukaan.
Ennen vanhaan ei ruokittu lusmuja, jotka eivät tehneet töitä.
Älä huoli, kyllä ne lusmut keksivät keinon pärjätä jos tukea yhteiskunnalta ei tule. Minä voisin esim.hyvin ryöstää sinut kadulla,varastaa autosi,kaupata huumeita lapsillesi tai murtautua asuntoosi.
Totta, ja minä poistaisin sinut tilastoista jos sattuisit kohdalleni ja näin yhteiskunta pikkuhiljaa puhdistuisi roskaväestä.
Eipä muuten todellakaan voi pitää tilillä ylimääräistä rahaa. Tilille saa tulla "ylimääräisiä tuloja" (esim. saat lahjaksi rahaa) 50€/kk Kelan mukaan. Kaikki muu ylimääräinen lasketaan tuloksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suututtaa tämä yhteiskunta, joka maksaa makaamisesta, kyllä tämäkin loppuu aikanaan ja saa ansionsa mukaan.
On ruokittu lusmuja monessakin maassa, tosin niiltä on vallankumouksissa sitten katkottu kaulat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli, kyllä ne lusmut keksivät keinon pärjätä jos tukea yhteiskunnalta ei tule. Minä voisin esim.hyvin ryöstää sinut kadulla,varastaa autosi,kaupata huumeita lapsillesi tai murtautua asuntoosi.
Totta, ja minä poistaisin sinut tilastoista jos sattuisit kohdalleni ja näin yhteiskunta pikkuhiljaa puhdistuisi roskaväestä.
Oho oho, suloista uhoa.Todellisuudessa se taitaisit olla sinä, jolle kävisi huonosti jos lähtisit uhoamaan mt-ongelmaisten rikollisten keskelle. Sinulla olisi jotain menetettävää, minulla ei.
Vierailija kirjoitti:
No, työ on paljon muutakin kuin rahaa. Aika harvalle tekee hyvää se, että vuodesta toiseen ei ole aamuisin mitään syytä nousta sängystä.
En kadehdi ketään sosiaaliturvan varassa elävää mutta ymmärrän, että on ongelma, jos työstä saatava palkka on niin pieni, ettei sillä pysty järkevästi elämään helsingissä. Ymmärrän, jos jollain käy siinä vaiheessa mielessä, että mitä jos heittäytyisi kokonaan yhteiskunnan elätettäväksi.
Ei työn itsensä takia kannata mennä palkkatöihin, kun samoja hommia voi harrastaa ihan itsenäisesti tai porukalla. Erona vaan se, että hauskakin harrastus muuttuu helposti tylsäksi puurtamiseksi, kun siitä tulee työ.
t: ohjelmistosuunnittelija
Tiesittekö, että neliraajahalvaantuneelle annetaan ruokakin suuhun asti? Ja sen kämppä siivotaan, eikä vaan makseta! Menkää kateelliset liukastelemaan nyt kun on tilaisuus, hyvällä säkällä ei tarvitse kohta kuin silmiä liikutella, kaiken muun tekee joku toinen.
Vierailija kirjoitti:
Kdkdkd kirjoitti:
Vähennetään t.sossussa töissä
Ilmainen asunto yksinäiselle Helsingissä. Työttömyystuki, toimeentulotuki, asumiskulut maksetaan, hammaslääkäri, terveydenhoito lääkkeineen, muuttoapua maksetaan, huonekalurahaa, kotivakuutus jne.
Että saa saman kuin tuilla elävä pitää tienata noin 3 000e/kk.
Muuttoapu maksetaan summaan x asti vain, jos muutat edullisempaan asuntoon!
Huonekalurahaa saa vaan harvat. Mieheni sai, kun muutti nuorisokodeista omilleen 50€ lahjakortin kierrätyskeskukseen! Minä kun muutin omilleni, en saanut edes sitä. Käskivät pyytää vanhemmilta. Sitten kun tuli asumusero joskus ja jouduin lähtemään pelkät vaatteet mukana, sain kuitteja vastaan hyvitystä 100€ ja huom, sain koska olivat uusia. Kirpputori ostoksista en saanut mitään, koska vaativat kuitin! (No eihän satasella asuntoa kalusteta!!!!)
Pesukoneeseen saa vain siinä tapauksessa, jos on suurperhe tai taloyhtiössä ei ole pyykkitupaa.
Hammaslääkäreissä ei kovin usein käydä. Oma edellinen laskuni oli 45€ ja se sisälsi röntgeninkin. Sama terveyskeskus käynneissä, onko se 16,50€/käynti ja ei siellä viikottain juosta. Lääkkeet saa, jos on reseptillä. Sama Kela korvaus meillä kun teillä, maksettavaa jää parista eurosta muutamaan kymppiin.
En ihan ymmärrä tätä 3000€ laskutapaasi. Jos lasken KAIKKI tuet mitä saan työttömänä, niin se on n. 1000€/kk. Tästä jää se alle 500€/kk elämiseen vuokran yms jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulisipa se sade se rankkasade joka huuhtoisi pois edellä mainitun paskan.
Se on kiva levennellä vauvapalstalla?
Vierailija kirjoitti:
Käske veljeäsi menemään töihin. Selitä hänelle, että hän on yhteiskunnan pohjasakkaa jota ei arvosta kukaan, jos ei hän halua tedä töitä.
En suosittele sossun tuilla makoilua (ihan sama minulle mitä kukin tekee), mutta tuskin normaalilla itsetunnolla varustettua henkilöä hirveästi kiinnostaa muiden arvostukset. Etenkin kun sossun/kelan rahoilla makaavista korkeintaan ehkä lässytetään selän takana muttei sanota suoraan, eli ei mitään merkitystä.
Ei enää työelämässä kirjoitti:
Juuri tämmöset jutut saa minut todella vihaiseksi, itse elämme köyhyysrajan alapuolella mieheni kanssa, emme ole töissä. Olemme 50+ vuotiaita, molemmat haluaisivat työtä tällä hetkellä, työtä josta saisi oikeaa palkkaa, ainakin se 8 tuntia/päivä työaika ja sairaudet pitää ottaa molemmilta huomioon, minä en esimerkiksi voi tehdä raskasta työtä enää ollenkaan, aloitin työnteon nuorena ja se vei terveyteni, samoin kävi puolisolleni. Olimme siis työelämässä molemmat noin 30 vuotta. Tukija emme saa kuin toimeentulotukea satasen ja samoin asumistukea satasen kuussa. Olemme Kelan alimmalla tuella myös molemmat, rahattomuus on meille tosiasia, emme voi tilanteelle nyt mitään. Voi olla, että monilapsinen perhe saakin tukia mutten alkaisi täällä siitä meuhaamaan koska työ on ihmiselle muutakin kuin elantoa. Me menisimme töihin heti jos saisimme meille sopivaa työtä. Ja olen sitä mieltä, että jos perheessä on lapsia niin heille pitää olla kunnon ruokaa, vaatetta ja harrastetta, ei niin kuin meillä, että syömme hernekeittoa kolmesti viikossa, munakasta kolmesti viikossa ja niin edelleen. Ei tämä ole enää elämää.
Miksi ette säästäneet rahaa ollessanne töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho oho, suloista uhoa.Todellisuudessa se taitaisit olla sinä, jolle kävisi huonosti jos lähtisit uhoamaan mt-ongelmaisten rikollisten keskelle. Sinulla olisi jotain menetettävää, minulla ei.
Teikäläiset olisi helppo tuhota. Ei rahaa, ei valtaa ei kykyjä mihinkään. 1918. Kuukausi ja Suomi olisi puhdas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teikäläiset olisi helppo tuhota. Ei rahaa, ei valtaa ei kykyjä mihinkään. 1918. Kuukausi ja Suomi olisi puhdas.
Talvi sota ysiviis
Sossupummeihin tai haittamatuihin ei tarvitse käyttää väkivaltaa, se on turhaa. Riittää kun suljetaan sossut heiltä ja nollatoleranssi rikoksiin. Vankilapalvelut ostettaisiin Venäjältä sitten, että paluuta ei olisi.
Sossupummeista ja haittamatuista muodostuva liete valuisi pois maasta tai kuihtuisi ravinnotta vain haisevaksi tahraksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinunlaisia ei yhteiskunta tarvitse ja minunlaiset rakentavat yhteiskuntia. Sinä olet turha ja hyödytön. Sinut voidaan poistaa.
Mitä helvetin väliä sillä on pitääkö sossun asiakas ne säästöt tilillä, vai nostaako loppukuusta "ylimääräiset" käteisenä talteen?
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvetin väliä sillä on pitääkö sossun asiakas ne säästöt tilillä, vai nostaako loppukuusta "ylimääräiset" käteisenä talteen?
Sossusta ei pitäisi antaa rahaa laisinkaan vaan ruokakasseja ja välttämättönät laskut maksettaisiin ja apua sen verran kun on maksanut veroja eli kasvattanut turvaverkkoa. Jos ei ole ollut veronmaksua, niin ei apuakaan.
Niin no tuo oli esimerkki ihan omasta elämästä, olen ollut toimeentulotuella useemman vuoden. Tietysti mulla on se hyvä että ulosottoja ei ole enkä matkakorttia tarvitse.