Veljeni elää sossutuilla paremmin kun minä työnteolla
Se tunne kun kovalla opiskelulla saadusta työstä tienaa vähemmän kuin sossutuilla omasta tahdostaan elävä pummi.
Kommentit (207)
Se pummi ei voi säästää senttiäkään, tai tukia tulee seuraavana kuuna vähemmän. Tietysti patjan alle voi nostaa käteistä muutaman kympin kuussa.
No kertokaa jotain konkreettisia lukuja mitä saavat ja mitä itse saatte? Ei mitään käsitystä sossu/kelajutuista..
Voi säästää. Eihän ne säästöt ole mitään tuloja? Sehän olisi sama asia kun haet seuraavassa kuussa tt-tukea ja tililläsi on vielä vaikka 70€. Ei sitä 70 euroa vähennetä seuraavasta tuesta :D ainakaan pk seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Voi säästää. Eihän ne säästöt ole mitään tuloja? Sehän olisi sama asia kun haet seuraavassa kuussa tt-tukea ja tililläsi on vielä vaikka 70€. Ei sitä 70 euroa vähennetä seuraavasta tuesta :D ainakaan pk seudulla.
Varmasti vähennetään, jos sen jättää tilille. Sitten ei, jos sen nostaa tililtä pois.
Kdvdjdj kirjoitti:
No kertokaa jotain konkreettisia lukuja mitä saavat ja mitä itse saatte? Ei mitään käsitystä sossu/kelajutuista..
Kerro sinä paljonko "vain" saat? Siis vain ja saada.
Vierailija kirjoitti:
No mitä väliä jollain 70 eurolla? Jos säästöt menevät moneen sataan euroon, niin todellakin ne pitää käyttää ennen kun saa toimeentulotukea.
"Tuloja ovat hakijan tai perheen käytettävissä olevat nettotulot eli tulot verojen jälkeen sekä varat. Varoilla tarkoitetaan esimerkiksi pankkitilillä olevia säästöjä."
http://www.kela.fi/usein-kysyttya-toimeentulotuesta
Vai olenko nyt käsittänyt jotain väärin? Saisinko toimeentulotukea vielä työttömyystuen ja asumistuen päälle, vaikka minulla on 2000 euroa tilillä?
Kdvdjdj kirjoitti:
Sossutuilla vuokran, veden, sähkön ja kotivakuutuksen jälkeen käteen jää yksinasuvalla 485e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti vähennetään, jos sen jättää tilille. Sitten ei, jos sen nostaa tililtä pois.
Ei mulla ainakaan koskaan vähennetty jos edellisen kuun tukia sattui olemaan tilillä vielä muutama kymppi. Sitten varmasti ois jos ois pidempiaikaisesti alkanut säästämään niitä tilille. Mutta se nyt on varmasti riippunut paikkakunnasta ja käsittelijästä, en tiedä miten nykyään sit menee kun Kela hoitaa.
Kdkdkd kirjoitti:
Vähennetään t.sossussa töissä
Ilmainen asunto yksinäiselle Helsingissä. Työttömyystuki, toimeentulotuki, asumiskulut maksetaan, hammaslääkäri, terveydenhoito lääkkeineen, muuttoapua maksetaan, huonekalurahaa, kotivakuutus jne.
Että saa saman kuin tuilla elävä pitää tienata noin 3 000e/kk.
Ei tilille jääneet rahat ole mikään este toimeentulotuelle, vaikka olisi 100 euroa jäljellä sen kuun aikana kun tukea hakee. Mistä olette repineet edes koko jutun ettei voisi säästää? Kuinka kuvittelette sossupummien ostavan pesukoneita tai muuta kalliimpaa itselleen jos ei saa mitään säästää?? Eri hommahan se on jos ennen sossu asiakkuutta on tilillä 2000 e ja lisäksi saa muita tukia nostettua
Vierailija kirjoitti:
Kdvdjdj kirjoitti:
Sossutuilla vuokran, veden, sähkön ja kotivakuutuksen jälkeen käteen jää yksinasuvalla 485e.
Plus ilmainen terveydenhoito ja hammaslääkäri. Vuokraan saa Helsingissä 800e/kk asumistukena ja sossusta loput. Siwan kassaksi ei kannata lähteä.
Mäkin haluaisin kuulla ne tulot ja menot, ap:n ja ap:n veljen.
Nimittäin minulla on aina jäänyt huomattavasti enemmän rahaa kun olen käynyt töissä, niin pätkätöissä kuin kokoaikatöissä vajaa 2000e bruttotuloilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei tilille jääneet rahat ole mikään este toimeentulotuelle, vaikka olisi 100 euroa jäljellä sen kuun aikana kun tukea hakee. Mistä olette repineet edes koko jutun ettei voisi säästää? Kuinka kuvittelette sossupummien ostavan pesukoneita tai muuta kalliimpaa itselleen jos ei saa mitään säästää?? Eri hommahan se on jos ennen sossu asiakkuutta on tilillä 2000 e ja lisäksi saa muita tukia nostettua
Ei se ole mitään säästämistä, jos tilille saa muutaman satasen. Töissä käynnin idea on nimenomaan se, että tilille saa paljon rahaa ja elämän suunnittelu muuttuu aivan erilaiseksi kuin sellaisella, jolla ei ole muuta mahdollisuutta kuin käyttää kaikki pois aina.
En tiedä mitään niin idioottimaista, kuin työssäkäyvä ihminen, jonka tili on nollilla kuun päätteeksi. Ilmeisesti ap on sellainen, kun kitisee veljensä tuista, joista ei todellisuudessa ole mitään muuta hyötyä kuin se, että hän saa katon pään päälleen ja jotain syödäkseen. Jos työssäkäyvän elämä on samanlaista, niin silloin pitää analysoida rahankäyttönsä todellakin uudelleen.
Kysymykset: kuka tässä tekee väärin, kenen vika tilanne on, ja kuka on tyhmä?
Miksi kaverilla sitten on säästössä noin 3000e vaikka saa toimeentulotukea. Miksi ei vaadita ensin käyttämään omia rahojaan?? Herää myös kysymys miten on saanut säästöön tuollaisen summan kun ei ole eläessään töitä tehnyt.
Mitenkäs tämän nyt ratkaisisi...
Veli töihin, vaikka ei hyödy siitä mitään? (Voisi toki saada vielä enemmän rahaa, jos löytäisi sellaisia töitä, mutta mitä jos hänellä on jo riittävästi rahaa elämiseensä, miksi hän näkisi vaivaa saadakseen jotain, mitä ei halua/tarvitse?)
Vai ryhtyisitkö sinäkin "sossupummiksi"?
Vierailija kirjoitti:
Se pummi ei voi säästää senttiäkään, tai tukia tulee seuraavana kuuna vähemmän. Tietysti patjan alle voi nostaa käteistä muutaman kympin kuussa.
Muutaman kympin? Minä nostan 200 euroa kuukaudessa.
Niinpä ja valittaa vielä kuinka sillä summalla kuvitellaan elävän...