Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset eivät ole tekemisissä vanhempiensa kanssa?

Vierailija
24.01.2017 |

Jos siis ei ole lapsuudessa/nuoruudessa ollut mitään silmitöntä väkivaltaa tai päihdeongelmaa. Mitä muita syitä on? Kokemuksia?

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, lasten on pakko olla yhteydessä vanhempiin aina. Vain SILMITÖN väkivalta ja päihdeongelma on syitä katkaista yhteys.

Pää pois perseestä ap.

Ps. Paljonko sinua lyötiin kotona, kun puhut silmittömästä väkivallasta?

Halusin vain lähinnä tietää, mitä muita syitä ihmisillä on. Ota rauhallisesti vaan. Minua ei lyöty ikinä kovin kovaa. Ikinä ei jäänyt edes jälkiä. Ja olen käsitellyt nämä asiat vanhempieni kanssa ja olemme hyvissä väleissä. 

-Ap

Mikä ihmeen järki on ottaa rauhallisesti, kun puhutaan väkivallasta? Ja vielä lapsia kohtaan?

-eri

Ei toki tarvitse, mutta keskustelu on hedelmällisempää kun aloittajaa ei heti lahdata ja käsketä ottamaan päätä pois perseestä, kun asia on mitä ilmeisemmin väärin (ehkä jopa tahallaan) ymmärretty. -Ap

Miksi tästä pitäisi saada aikaan hedelmällinen keskustelu? Mitä jos sinut on ymmärretty tasan oikein eikä kukaan ole sitä mieltä että ajatuksesi ovat fiksuja? Ja ei, en poistu ketjusta.

Vierailija
22/96 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun he molemmat nukkuvat nurmen alla eivätkä vastaa minun kommunikointiyrityksiini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuu ja arvostelee kaikkea, mielellään myös haukkuu päinnaamaa, että seläntakana. Puhuu myös kovasti paskaa.

Äitini, miksi pitäisi tuollaiseen ihmiseen yhteyttä.

Vierailija
24/96 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni ei ole tekemisissä äitinsä kanssa, koska äiti ei hyväksynyt hänen lesbouttaan ja parisuhdetta naisen kanssa. Sukulaiseni nyt jo täysi-ikäinen lapsi taas ei ole tekemisissä äitinsä (/äitiensä) kanssa, koska on katkera isättömyydestä ja on itse nykyään uskovainen. 

Että sellaista. Itse olen iloinen siitä, että omassa lähipiirissä ainakin yritetään tulla perheenjäsenten ja lähisuvun kanssa toimeen, vaikkei kaikkia toisen mielipiteitä tai valintoja aina hyväksyisikään. Eri asia tietysti jos on väkivaltaa yms.

Vierailija
25/96 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas tuo yksi hakattu kiukkunen lapsi. Enpä ihmettele, että selkään on tullut ja usein.

Sinulla aloittaja tuntuu olevan ongelmia vihamielisyyden ilmaisemisessa. Se on niin epämääräistä, että tuskin tuokaan loukkaus menee perille.

Vierailija
26/96 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan aloittaja juuri lyönyt omaa lastaan ensimmäisen kerran ja nyt hakee täältä oikeutusta?

Vierailija
27/96 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinpitelyä lapsena (remmiä) ja myöhemmin sisarusten suosimista.

Vierailija
28/96 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No isä lähti jo ennenkuin olin edes kouluiässä, jonka jälkeen äiti huorasi pitkin kyliä ja raahasi uuden isäehdokkaan meille joka viikonloppu. Lisäksi isä ei koskaan halunnut minua, vaan ainoastaan isosiskoni, samoin isovanhemmat. Olin aina se suvun musta lammas, joten lähdin koko suvusta.

Vierailija
29/96 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas tuo yksi hakattu kiukkunen lapsi. Enpä ihmettele, että selkään on tullut ja usein.

Enpä ihmettele, kun lapsesi otetaan huostaan.

Vierailija
30/96 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla aloittaja tuntuu olevan ongelmia vihamielisyyden ilmaisemisessa. Se on niin epämääräistä, että tuskin tuokaan loukkaus menee perille.

Ei ollut aloittajan kommentti tuo :D T. Ap

Vierailija
31/96 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ihmettele, kun lapsesi otetaan huostaan.

Ensin olen aloittaja ja nyt mulla on lapsiakin. :D

Vierailija
32/96 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos siis ei ole lapsuudessa/nuoruudessa ollut mitään silmitöntä väkivaltaa tai päihdeongelmaa. Mitä muita syitä on? Kokemuksia?

Mistä sinä päättelet ettei ole ollut ongelmaa? Oletko käynyt joka kodissa kurkkimassa?Jos eivät ole vanhempiensa kanssa tekemisissä niin varmasti on ollut ongelmaa ja syy on ihan validi. Sä et tiedä kaikkea, esität vain olettamuksia!

En ole väittänyt, että jollakin randomilla henkilöllä ei ole ollut ongelmaa. Voi hyvä luoja mikä kaakaamyrsky :D En ole myöskään väheksynyt kenenkään syitä olla olematta tekemisissä vanhempiensa kanssa. Oliko oikeasti alotus noin vaikeasti ymmärrettävä? Edelleenkin, sanon jo kolmannen kerran, että koska mielestäni väkivalta ja/tai päihdeongelmat ovat hyvinkin valideja syitä olla olematta tekemisissä vanhempiensa kanssa, ne ovat myös hyvin itsestään selviä. Mielelläni kuulen siis muita syitä. Vai haluanko 300 samanlaista kommenttia perheväkivallasta ja päihteiden käytöstä? No en, koska ne ovat mielestäni itsestään selviä syitä olla olematta tekemisissä vanhempiensa kanssa. Mutta en toki sinua estä puhumasta päihteidenkäytöstä ja/tai väkivallasta tässä ketjussa, jos haluat. :) -Ap 

Vierailija
33/96 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utelu, juoruilu, arvostelu, vertailu sisaruksiin, mitätöinti... Pysyn henkisesti paremmassa kunnossa kun en käy pahoittamassa mieltäni äitini luona.

Isä on ollut aina etäinen, kylmä, naimisissa neljättä kertaa ja asuu kaukana.

Vierailija
34/96 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis ihan normaali perusväkivalta on aloittajan mielestä OK, vain silmitön ei käy. Jos siitä ihan tavallisesta, hyvässä hengessä toteutetusta väkivallasta nillittää vielä aikuisena, on hemmoteltu pullamössö jonka sietäisi tukkia suunsa. Kun sentään ei ollut alkoholismiakaan.

Jööö. En näin väittänyt kyllä :D Lähinnä tarkoitin, että mielestäni väkivalta ja päihdeongelmat ovat itsestään selviä syitä olla olematta tekemisissä vanhempiensa kanssa. En siis hyväksy väkivaltaa missään muodossa, vaan haluan vain tietää niitä muita syitä. Comprende?

-Ap

No kuule ei comprende. Juurihan tuolla kehuit että sinua ihan pikkuisen lyötiin ja mitäpä tuosta ja sitten vielä päivittelet, että joku ei ole tekemisissä vanhempiensa kanssa. Kun kerran SILMITÖNTÄ väkivaltaa ei ole ollut. Ja sitten vielä lässytät, että et hyväksy väkivaltaa missään muodossa. Hoet vain yleisesti hyväksyttyjä latteuksia, ajattelematta yhtään mitä sanot.

Huhhuh. En kehunut, vaan totesin kun kysyit :D En myöskään päivitellyt, vaan kysyin. Okei, ymmärrän, että jos aloituksen oikein haluamalla haluaa ymmärtää noin, niin voi sen noinkin ymmärtää. Onneksi suurin osa ymmärsi kuitenkin pointin. Eli siis väännän tämän nyt rautalangasta: En tarkoittanut väkivallan ja päihteiden käytön mainitsemisella, että ne olisivat ainoita oikeita ja valideja syitä olla olematta tekemisissä vanhempiensa kanssa, vaan että ne ovat itsestään selviä syitä. Kiinnosti vain, että mitä mahdollisia muita syitä on. Tai sitten olet vain trolli, ja tuhlaan aikaani tähän selittämiseen :/ -Ap

Vierailija
35/96 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisoitunut vanhempi ei minulle ole ongelma, mutta väkivaltainen vanhempi on. Henkinen ja fyysinen väkivalta, tavaroihini eli omaisuuteeni kohdistunut väkivalta, jota vanhempi tekee varsinkin kynnyksen madaltua, juovuksissa. Ap, onko sulle narsistinen vanhempi tuttu käsite? Silmitön väkivalta voi olla todella sairasta henkistä väkivaltaa, silmitöntä ei ole pelkästään fyysinen väkivalta.

Vierailija
36/96 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan aloittaja juuri lyönyt omaa lastaan ensimmäisen kerran ja nyt hakee täältä oikeutusta?

Ei ole lapsia :) -Ap

Vierailija
37/96 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis ihan normaali perusväkivalta on aloittajan mielestä OK, vain silmitön ei käy. Jos siitä ihan tavallisesta, hyvässä hengessä toteutetusta väkivallasta nillittää vielä aikuisena, on hemmoteltu pullamössö jonka sietäisi tukkia suunsa. Kun sentään ei ollut alkoholismiakaan.

Jööö. En näin väittänyt kyllä :D Lähinnä tarkoitin, että mielestäni väkivalta ja päihdeongelmat ovat itsestään selviä syitä olla olematta tekemisissä vanhempiensa kanssa. En siis hyväksy väkivaltaa missään muodossa, vaan haluan vain tietää niitä muita syitä. Comprende?

-Ap

No kuule ei comprende. Juurihan tuolla kehuit että sinua ihan pikkuisen lyötiin ja mitäpä tuosta ja sitten vielä päivittelet, että joku ei ole tekemisissä vanhempiensa kanssa. Kun kerran SILMITÖNTÄ väkivaltaa ei ole ollut. Ja sitten vielä lässytät, että et hyväksy väkivaltaa missään muodossa. Hoet vain yleisesti hyväksyttyjä latteuksia, ajattelematta yhtään mitä sanot.

Huhhuh. En kehunut, vaan totesin kun kysyit :D En myöskään päivitellyt, vaan kysyin. Okei, ymmärrän, että jos aloituksen oikein haluamalla haluaa ymmärtää noin, niin voi sen noinkin ymmärtää. Onneksi suurin osa ymmärsi kuitenkin pointin. Eli siis väännän tämän nyt rautalangasta: En tarkoittanut väkivallan ja päihteiden käytön mainitsemisella, että ne olisivat ainoita oikeita ja valideja syitä olla olematta tekemisissä vanhempiensa kanssa, vaan että ne ovat itsestään selviä syitä. Kiinnosti vain, että mitä mahdollisia muita syitä on. Tai sitten olet vain trolli, ja tuhlaan aikaani tähän selittämiseen :/ -Ap

Kaikissa vastauksissa näyttää olevan samaan viittaava vastaus: narsismi. Tai narsistista käytöstä. Paitsi hänellä, jonka vanhemmat lepäävät nurmen alla. En ole yllättynyt syistä, kolahtaa kaikki.

Vierailija
38/96 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tynnekylmä koti. He saattoivat olla puhumatta minulle pitkään suuttuessaan, isäni esimerkiksi kieltäytyi puhumasta tai olemasta samassa huoneessa kanssani puolen vuoden ajan, kun en koulussa ottanut valinnaisaineeksi saksaa vaan ranskan (lukiossa otin saksan omasta kiinnostuksesta ja kirjoitin molemmista laudaturin). Vanhemmat myös käänsivät minulle selkänsä, kun olisin tarvinnut apua (väkivaltainen aviomies). Olin kuulemma itse valintani tehnyt. No, pääsin omin avuin eroon miehestä ja sain elämäni taas oikeille raiteille. Nyt on minulla hyvä mies ja lapsi, joka ei todellakaan vietä mitään mummulalomia.

Vierailija
39/96 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaatteko kuitenkin vanhempia, en tarkoita heitä omia vanhempianne, vaan vanhempia yleensäkin elämäänne? Minä kaipaan. Olen aina tuntenut, että olen jäänyt elämässä jostain paitsi. Ja miettinyt, millaista olisi, kun olisi normaalit vanhemmat. Vanhempani ovat elossa, vaan en ole tekemissiä, koska halusin itse jäädä henkiin. En ole ap.

Vierailija
40/96 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että isä hylkäsi sinut ja äidin kun olit 2 vuotias.  Oletko kuullut tämän isältä vai vain äidiltä + äidin lähipiiriltä, isälläsi voisi olla erilainen tarina?

Minä itse olen isä, jonka avovaimo otti ja lähti lapsen kanssa, ensin petettyään minua ja syytettyään minua siitä. Sen jälkeen kiersi sosiaalitoimistossa ja sukulaisissa kertomassa miten häiriköin ja vainoan ja että olen alkoholisti. 

Ei pitänyt paikkaansa, mutta ymmärsin sosiaalitoimiston uhkauksen ja jouduin enemmän tai vähemmän rangaistuksien uhalla lopettamaan kaiken yhteydenpidon lapseeni.  Kyllä, tämä Suomessa.

Toiveessa on että lapseni ottaa yhteyttä sitten kun on viimeistään täysi-ikäinen, koska minä en sitä voi tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan