Miksi jotkut ihmiset eivät ole tekemisissä vanhempiensa kanssa?
Jos siis ei ole lapsuudessa/nuoruudessa ollut mitään silmitöntä väkivaltaa tai päihdeongelmaa. Mitä muita syitä on? Kokemuksia?
Kommentit (96)
Koska en pidä niistä. Ne on itsekkäitä ja tyhmiä rasistisia juntteja, enkä halua lapsiani niiden vaikutuspiiriin.
Itse pidän hajurakoa, sillä äitini ei pidä lapsistani ja puhuu heistä pahaa sisaruksilleni sekä myös suoraan itselleni.
Niin, lasten on pakko olla yhteydessä vanhempiin aina. Vain SILMITÖN väkivalta ja päihdeongelma on syitä katkaista yhteys.
Pää pois perseestä ap.
Ps. Paljonko sinua lyötiin kotona, kun puhut silmittömästä väkivallasta?
Itse olen traumatisoitunut ja äitini pitää olla aina niskan päällä.
Uusperheiden onni ja autuus, joihin en halua sekaantua.
Vanhempani ovat alkoholisoituneita, vihaisia ja riitelevät jatkuvasti.
Paljon hyvääkin on, mutta huonot puolet peittävät hyvät. Ei riitä, että on normaali 6 päivää viikosta, jos aina seitsemäs päivä on hirveä k*sipää.
No kun mua ei kiinnosta kuunella mitä työkaverin naapurin kaimalle kuuluu. Äitiä ei kiinnosta mun kuulumiset.
Kulissit pysyy paremmin pystyssä, kun ei nähdä tai jutella.
Vierailija kirjoitti:
Niin, lasten on pakko olla yhteydessä vanhempiin aina. Vain SILMITÖN väkivalta ja päihdeongelma on syitä katkaista yhteys.
Pää pois perseestä ap.
Halusin vain lähinnä tietää, mitä muita syitä ihmisillä on. Ota rauhallisesti vaan. Minua ei lyöty ikinä kovin kovaa. Ikinä ei jäänyt edes jälkiä. Ja olen käsitellyt nämä asiat vanhempieni kanssa ja olemme hyvissä väleissä.
-Ap
Jotkut vanhemmat eivät ymmärrä että lapsensa ovat ihan oikeita aikuisia ihmisiä joilla on oma elämä.
Joillekin vanhemmille lapset ovat oman itsen jatke, ja heitä voi ohjailla mielensä mukaan. Huutaa ja raivota, paheksua, syyllistää, soittaa vaikka poliisille että saa lapset tekemään kuten vanhempi haluaa.
Aika harva jaksaa semmoista että kohdellaan kuin pikkulasta ja yritetään kontrolloida ihan kaikkea.
Eli siis ihan normaali perusväkivalta on aloittajan mielestä OK, vain silmitön ei käy. Jos siitä ihan tavallisesta, hyvässä hengessä toteutetusta väkivallasta nillittää vielä aikuisena, on hemmoteltu pullamössö jonka sietäisi tukkia suunsa. Kun sentään ei ollut alkoholismiakaan.
Isä hylkäsi äidin ja minut ollessani 2-vuotias. Hänestä ei ole sen kummemmin kuulunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pää pois perseestä ap.
Halusin vain lähinnä tietää, mitä muita syitä ihmisillä on. Ota rauhallisesti vaan. Minua ei lyöty ikinä kovin kovaa. Ikinä ei jäänyt edes jälkiä. Ja olen käsitellyt nämä asiat vanhempieni kanssa ja olemme hyvissä väleissä.
-Ap
Mikä ihmeen järki on ottaa rauhallisesti, kun puhutaan väkivallasta? Ja vielä lapsia kohtaan?
-eri
Ei ollut silmitöntä fyysistä väkivaltaa, mutta oli jatkuvaa henkistä mitätöintiä ja sisimpäni tappamista. Se jatkui myös aikuisikään, ja lopulta sain tarpeekseni.
Vierailija kirjoitti:
Eli siis ihan normaali perusväkivalta on aloittajan mielestä OK, vain silmitön ei käy. Jos siitä ihan tavallisesta, hyvässä hengessä toteutetusta väkivallasta nillittää vielä aikuisena, on hemmoteltu pullamössö jonka sietäisi tukkia suunsa. Kun sentään ei ollut alkoholismiakaan.
Jööö. En näin väittänyt kyllä :D Lähinnä tarkoitin, että mielestäni väkivalta ja päihdeongelmat ovat itsestään selviä syitä olla olematta tekemisissä vanhempiensa kanssa. En siis hyväksy väkivaltaa missään muodossa, vaan haluan vain tietää niitä muita syitä. Comprende?
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pää pois perseestä ap.
-Ap
Mikä ihmeen järki on ottaa rauhallisesti, kun puhutaan väkivallasta? Ja vielä lapsia kohtaan?
-eri
Ei toki tarvitse, mutta keskustelu on hedelmällisempää kun aloittajaa ei heti lahdata ja käsketä ottamaan päätä pois perseestä, kun asia on mitä ilmeisemmin väärin (ehkä jopa tahallaan) ymmärretty. -Ap
Äitini on narsistinen,kontrolloiva, epävakaa, vähättelevä ja kaikin puolin raskas ihminen.
Samalla myös fiksu,hauska ja hyvälle päälle sattuessaan lämmin ja rakastava. Tämä "hyvä puoli" vaan on sen verran harvoin näkyvissä, että pakko rajoittaa näkemisiä oman mielenterveyden tähden. Jos hänen kanssaan voisi puhua avoimesti siitä miltä hänen loukkaava käytöksensä tuntuu, ongelmia tuskin olisi. Ei kuitenkaan halua kuulla mitään negatiivista.
Isä häipyi pois kuvioista jo lapsuudessa. Äiti lopetti yhteydenpidon minuun lähes kokonaan, kun muutin pois kotoa. En tiedä miksi. Häntä ei ole koskaan kiinnostanut, mitä minulle kuuluu. Äitini ei muutenkaan pidä yhteyttä sukulaisiin ja ystäviä hänellä ei ole. En ole osannut luoda vanhempiini kiintymyssuhdetta enää aikuisiällä, kun sitä ei ole varsinaisesti koskaan ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jööö. En näin väittänyt kyllä :D Lähinnä tarkoitin, että mielestäni väkivalta ja päihdeongelmat ovat itsestään selviä syitä olla olematta tekemisissä vanhempiensa kanssa. En siis hyväksy väkivaltaa missään muodossa, vaan haluan vain tietää niitä muita syitä. Comprende?
-Ap
No kuule ei comprende. Juurihan tuolla kehuit että sinua ihan pikkuisen lyötiin ja mitäpä tuosta ja sitten vielä päivittelet, että joku ei ole tekemisissä vanhempiensa kanssa. Kun kerran SILMITÖNTÄ väkivaltaa ei ole ollut. Ja sitten vielä lässytät, että et hyväksy väkivaltaa missään muodossa. Hoet vain yleisesti hyväksyttyjä latteuksia, ajattelematta yhtään mitä sanot.
Vierailija kirjoitti:
Jos siis ei ole lapsuudessa/nuoruudessa ollut mitään silmitöntä väkivaltaa tai päihdeongelmaa. Mitä muita syitä on? Kokemuksia?
Mistä sinä päättelet ettei ole ollut ongelmaa? Oletko käynyt joka kodissa kurkkimassa?Jos eivät ole vanhempiensa kanssa tekemisissä niin varmasti on ollut ongelmaa ja syy on ihan validi. Sä et tiedä kaikkea, esität vain olettamuksia!
Tunteettomia vanhempia, mielisairauksista kärsiviä, uskonnolla tukahduttajia, narsisteja, tai muuten henkistä väkivaltaa harjoittavia vanhempia. Jos ei ole lasta halunnut eikä hänestä koko hänen lapsuutensa aikana välittänyt ja aikuisena tämä lapsi on osannut pyristellä aikuista vastaan niin miksi hän enää altistaisi itsensä sille jatkuvalle henkiselle väkivallalle.