Onko samalla paikkakunnalla mahdollista olla kaksi samannimistä ja melkein samanikäistä?
Kuulin yhdestä tapauksesta ja siinä tuli esiin yhden tutun nimi, mutta en uskoisi kyseisestä tutusta sellaista. Miten todennäköistä on, että kyseessä on vain toinen samanniminen? Paikkakunta ja ikä täsmää. En kerro asiasta tämän enempää tietoja, tällaisenaan tämä ei vielä paljasta mitään.
Kommentit (59)
Minkä kokoluokan paikka? Joskus hain jostain isosta kaupungista henkilöä ja nimi tuotti 7 tulosta, ikiä en tosin tiedä.
Lapsuudessani kotikunnassani 12000 asukasta ja oli sukulaisellani kokonimikaima, syntymävuosi ei ollu sama, mutta ikäero alle 10v. Välillä sai kaimansa puheluita.
Ja yhellä kaverilla asu kokonimikaima parin korttelin päässä (postit välillä eksy) ja toinen toisella puolella (isompaa) kaupunkia.
Mun luokalla oli ala-asteella kaksi saman nimistä tyttöä, eivät olleet sukua toisilleen, mutta sekä etu- että sukunimet olivat tosi yleiset, tyyliä Anna Jokinen.
Oon kotoisin noin noin 8000 asukkaan kunnasta ja kyllä tätä silloin pidettiin niin maagisena asiana, että ihan paikallislehteenkin juttu tehtiin ja vähintään joka kevät- ja joulujuhlassa muistettiin asia mainita, kun oli niin hauska juttu :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On täysin mahdollista. Tiedän saman nimisen (myös toinen nimi) ja saman ikäisen (muutaman kuukauden ikäero), eivätkä ole keskenään mitään sukua.
Ja mikä yllättävintä, jopa sairaalassa on sekoitettu henkilöt toisiinsa ja hoidot.
Kuolivat muutaman kuukauden aikaerolla ja hautapaikat ovat n. 10m päästä toisistaan.
Henkiöt itse eivät ole koskaan tavanneet.
Kuoliko ne vääriin hoitoihin?
Siihen kukaan ei tiedä vastausta.
Henkilö x sai lääkäriltä vaihdevuosioireisiin hormoneita, joita tulisi käyttää vain, jos kohtu on poistettu.
Vuoden päästä hän meni uusimaan reseptiä ja lääkärillä oli x-henkilön kaiman paperit edessä ja virhe huomattiin, mutta samalla huomattiin, että vuosi aikaisemmat määrätyt hormoonit lisäävät merkittävää syöpätiskiä, kun x-henkilöltä ei oltu kohtua poistettu. (salaisuudeksi jäi, oliko lääkärillä käytössä kaiman paperit ja oliko häneltä poistettu kohtu.)
X-henkilö joutui puolivuosittain syöpäseurantaan ja kuoli syöpään 5v. päästä. Arvoitukseksi jää, oliko siihen syy hormooneissa, vaan muissa tekijöissä.
Vierailija kirjoitti:
Mun luokalla oli ala-asteella kaksi saman nimistä tyttöä, eivät olleet sukua toisilleen, mutta sekä etu- että sukunimet olivat tosi yleiset, tyyliä Anna Jokinen.
Oon kotoisin noin noin 8000 asukkaan kunnasta ja kyllä tätä silloin pidettiin niin maagisena asiana, että ihan paikallislehteenkin juttu tehtiin ja vähintään joka kevät- ja joulujuhlassa muistettiin asia mainita, kun oli niin hauska juttu :D
Onko tuo hymiö välttämätön tuossa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat "onko mahdollista"? Meinaatko, että kaksi Matti Virtasta, 56 v. eivät jostain syystä SAA asua samalla paikkakunnalla?
Tuo olisikin hyvä systeemi. Pitäisi vaan olla säännöt, että rotaatiota pitää olla, eikä kukaan Matti Virtanen saa jumittua vaikka Tampereelle koko iäkseen, vaan pitää muuttaa vaikka Forssaan, että joku toinen Matti Virtanen voi nauttia Tampereella asumisesta, edes vaikka vaan 15 vuotta.
Ja sitten tulisi ongelma, kun muuttavan Matti Virtassen vaimo on Heli Virtanen ja tällainen on jo Tampereella. Siinä sitten vaimo nimenvaihtoon ja ottamaan vaikka äitinsä tyttönimi Kingonkangas. Muuten tulee ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat "onko mahdollista"? Meinaatko, että kaksi Matti Virtasta, 56 v. eivät jostain syystä SAA asua samalla paikkakunnalla?
Lue aloitusviesti.
Justiinsa niin hän oli tehnytkin, vitun tampio.
Mun täyskaimaa samasta ikäluokasta tuskin löytyy, mutta mun yhteystiedot löytyy pelkän etunimen perusteella numeropalvelusta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue aloitusviesti.
:D Kiitos puolustuksesta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue aloitusviesti.
Aloitusviesti antaa vastauksen kysymykseesi. Seesi.
On. Meillä asui vieläpä melkein naapurissa äidin kanssa saman niminen (etu ja sukunimi) nainen vaikka melko harvinaisia nimiä molemmat, varsinkin sukunimi. Törmäsivät toisiinsa sattumalta neuvolassa kun odottivat samaan aikaan vauvaa.
Tietenkin on! Kaimani asuu 800m meistä samalla postinumeroalueella
Mulla on täyskaima tässä kaupungissa, toista nimeä myöten. Kaksi vuotta vanhempi.
Kävi ilmi aikoinaan, yli 15 vuotta sitten, kun hain toimeentulotukea ja sossu avasi tämän tiedot ja alkoi luetella.
Ööö...ei mulla ole lasta enkä tarvitse lääkkeisiin tukea... Sitten vasta sossu kysyi henkilötunnukseni. Oli hyvin hyvin kiusallista.
Opiskeluaikana oli samalla vuosikurssilla kaveri jolla oli sama nimi. Vuosikurssin koko oli 70 ja sekä etu- että sukunimeni ovat melko harvinaisia.
Vierailija kirjoitti:
Mun ala-asteen luokalla oli kaksi samannimistä poikaa. Olivat jotain kaukaista sukua toisilleen (pikkupikkuserkkuja tms.). Etunimi tavallinen, sukunimi ainoastaan sen suvun käytössä, n. 15000 asukkaan paikkakunta.
Kuinka nämä henkilöt erotettiin toisistaan? Ja rinnakkaisluokkaa siis ilmeisesti ei ollut
Asun 30 000 kaupunkiseudulla,täällä on samanniminen hieman nuorempi henkilö.
Tällä 3000 ihmisen paikkakunnalla asuu minun samana vuona ja samassa kuussa syntynyt täyskaima. Nimemme ovat sen vuoden suosituimpia nimiä. Tyyliin Hanna Maria Virtanen. Koulussa tämä oli jokseenkin ongelmallista.
Vierailija kirjoitti:
Asun 30 000 kaupunkiseudulla,täällä on samanniminen hieman nuorempi henkilö.
Ja nimi ei ole yleinen kuten Matti Virtanen tai Markku Salminen.
Meillä miehelläni ja hänen veljellään on etu- ja sukunimikaimat tällä kylällä ja nekin on veljeksiä, tosin himpun nuorempia, mutta samaa ikäpolvea kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mun koulussa oli kolme Ville Virtasta.
Ai niin,intissä oli kolme samannimistä ja pienessä yksikössä.
Ei voi olla mahdollista.
Jos joku yrittää muuttaa paikkakunnalle jossa on jo täyskaima niin tulee poliisi ja pistää putkaan.
Vai mitä sä ap oikeen ajattelit.
Yhdellä työpaikalla oli kyllä kerran neljä saman nimistä. Sähköpostien kanssa piti olla tarkkana.