Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko samalla paikkakunnalla mahdollista olla kaksi samannimistä ja melkein samanikäistä?

Vierailija
24.01.2017 |

Kuulin yhdestä tapauksesta ja siinä tuli esiin yhden tutun nimi, mutta en uskoisi kyseisestä tutusta sellaista. Miten todennäköistä on, että kyseessä on vain toinen samanniminen? Paikkakunta ja ikä täsmää. En kerro asiasta tämän enempää tietoja, tällaisenaan tämä ei vielä paljasta mitään.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai on, jollei nimi ole jotain Peppi Lotta Sikuriina Rullakartiina Kissanminttu-tyyppistä.

Vierailija
2/59 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, se kielletään laissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat "onko mahdollista"? Meinaatko, että kaksi Matti Virtasta, 56 v. eivät jostain syystä SAA asua samalla paikkakunnalla?

Vierailija
4/59 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat "onko mahdollista"? Meinaatko, että kaksi Matti Virtasta, 56 v. eivät jostain syystä SAA asua samalla paikkakunnalla?

Lue aloitusviesti.

Vierailija
5/59 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo olisikin hyvä systeemi. Pitäisi vaan olla säännöt, että rotaatiota pitää olla, eikä kukaan Matti Virtanen saa jumittua vaikka Tampereelle koko iäkseen, vaan pitää muuttaa vaikka Forssaan, että joku toinen Matti Virtanen voi nauttia Tampereella asumisesta, edes vaikka vaan 15 vuotta.

Vierailija
6/59 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista. Koulussani on tyttö jolla on samat etunimi ja sukunimi ja ikä kuin minulla.

Vierailija
7/59 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koulussa oli kolme Ville Virtasta.

Vierailija
8/59 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on kaima täällä pikkukaupungissa ja 2 muuta joiden nimessä 1 eri kirjain, tyyliin anna mäki ja anne mäki

Vierailija
9/59 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin on mahdollista, varsinkin jos etunimi on ollut silloin antamisaikaan suosittu Juhani on ollut top 10 ykkösenä miehillä jo 1940 luvulta lähtien ja Korhonen on suomen yleisin sukunimi joten Juhani Korhosia voi olla paikkakunnalla vaikka kuinka.

Mutta jos etu tai sukunimi on erikoinen niin sitten asia erikseen

Vierailija
10/59 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue aloitusviesti.

No minähän luin! Mitä vittua siinä sitten kysytään?

Vierailija
11/59 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä avaus. Mutta mä olen ollut työpaikassa, jossa mulla oli täyskaima. Aika hyvin alle sadan henkilön työpaikassa.

Vierailija
12/59 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ala-asteen luokalla oli kaksi samannimistä poikaa. Olivat jotain kaukaista sukua toisilleen (pikkupikkuserkkuja tms.). Etunimi tavallinen, sukunimi ainoastaan sen suvun käytössä, n. 15000 asukkaan paikkakunta.

Vierailija
13/59 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin on mahdollista, varsinkin jos etunimi on ollut silloin antamisaikaan suosittu Juhani on ollut top 10 ykkösenä miehillä jo 1940 luvulta lähtien ja Korhonen on suomen yleisin sukunimi joten Juhani Korhosia voi olla paikkakunnalla vaikka kuinka.

Mutta jos etu tai sukunimi on erikoinen niin sitten asia erikseen

Taitaa kyllä Matti Korhosia olla eniten. Juhani ei ole koskaan ollut erityisen suosittu ensimmäisenä etunimenä, toisena sen sijaan ykkönen.

Vierailija
14/59 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvinkin mahdollista, eikä nimen tarvitse olla edes "Matti Virtanen" - yleisyysluokassa.

Minulla oli koulussa kaksi saman ikäistä nimikaimapoikaa, jopa niin, että toisen nimen nimikirjaikin täsmäsi (tyyliin Jarno J. Juuti). Hiljattain tuomittiin törkeästä rikoksesta näiden poikien nimikaima samalla paikkakunnalla ja ikäkin täsmäsi, jolloin jouduin jo pohtimaan olisiko kolmaskin nimikaima voinut olla olemassa. Ei sentään. Todella ikävää kuitenkin tälle nimikaimalle moinen sattuma, kun iltapäivälehtien lööpit huusivat nimeä ilman kuvaa naamasta. Vielä kun moiset tuomiot säilyvät googlella haettaessa loppuelämän, niin hae siinä nyt töitä tai deittiseuraa...

Vierailija
15/59 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on mahdollista?

Mulla on hieman erikoinen sukunimi ja siihen todella huonosti sopiva etunimi ja silti löytyi täysi nimikaima joka on syntynyt samana päivänä parin päivän heitolla.

Sain tietää asiasta kun joku tullin kusipää tuli kiukkuamaan,en käyttänyt silmälaseja autoa ajaessa ja kysyin että mitä vittua nyt? En ole ikinä tarvinnut laseja.

Tarkemmin kun tutki tietoja se olikin joku muu.

Vierailija
16/59 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain onnitteluja opiskelemaan pääsystä, vaikka en ollut mihinkään hakenut. Joten kaima löytyy.

Vierailija
17/59 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin mahdollista. Tiedän saman nimisen (myös toinen nimi) ja saman ikäisen (muutaman kuukauden ikäero), eivätkä ole keskenään mitään sukua.

Ja mikä yllättävintä, jopa sairaalassa on sekoitettu henkilöt toisiinsa ja hoidot.

Kuolivat muutaman kuukauden aikaerolla ja hautapaikat ovat n. 10m päästä toisistaan.

Henkiöt itse eivät ole koskaan tavanneet.

Vierailija
18/59 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeahko sanoa mitään todennäköisyyksistä, koska se riippuu vain nimien yleisyydestä ja paikkakunnan koosta. Täysin mahdollista se ainakin on, vaikka paikkakunta olisikin pieni eivätkä nimet kovin yleisiä.

Vierailija
19/59 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On täysin mahdollista. Tiedän saman nimisen (myös toinen nimi) ja saman ikäisen (muutaman kuukauden ikäero), eivätkä ole keskenään mitään sukua.

Ja mikä yllättävintä, jopa sairaalassa on sekoitettu henkilöt toisiinsa ja hoidot.

Kuolivat muutaman kuukauden aikaerolla ja hautapaikat ovat n. 10m päästä toisistaan.

Henkiöt itse eivät ole koskaan tavanneet.

Kuoliko ne vääriin hoitoihin?

Vierailija
20/59 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä avaus. Mutta mä olen ollut työpaikassa, jossa mulla oli täyskaima. Aika hyvin alle sadan henkilön työpaikassa.

Meillä asu kerrostalossa kaks samannimistä, jotka olivat vielä samalla työnantajalla (tosin yli 100 työntekijää) . Talossa 27 asuntoa. Postit menivät kuulemma jatkuvasti sekaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi