Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kertoa isälleni että tiedän sisaruksestani?

Vierailija
23.01.2017 |

Isälläni siis lapsi, josta sain kuulla aikuisiällä. Asia ilmeisesti hyvin vaikea niin isälle kuin äidilleni (ovat eronneet). Kuinka saan sanotuksi isälleni että tiedän asiasta! Näemme isän kanssa n.4 kertaa vuodessa, soittelemme viikottain. Voiko puhelimessa tälläisestä puhua, miten??

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella siis eri äiti kuin minulla.. ap

Vierailija
2/28 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä, tiedän "markosta"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä, tiedän sisarestani.

Vierailija
4/28 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo niin helppoa.. olen tiennyt jo puoli vuotta mutta en saa sanotuksi. Käsitykseni mukaan isä kieltänyt lapsen eikä uusi avovaimo tiedä tietenkään lapsesta.. ap

Vierailija
5/28 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo niin helppoa.. olen tiennyt jo puoli vuotta mutta en saa sanotuksi. Käsitykseni mukaan isä kieltänyt lapsen eikä uusi avovaimo tiedä tietenkään lapsesta.. ap

Sitten annat asian vaan olla, jos se on noin pirun vaikeaa puhua asioista niiden oikella nimilllä. 

Vierailija
6/28 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö keksiä joku leikki tai loru, jolla asian saisi rallateltua? Tai soittaa jollekin räppärille, että tekisi sinkun  jonka saisi radio soittoon?

Vierailija
7/28 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro hellävaraisesti. Ei sisaruksesi mihinkään katoa, mietit häntä kuitenkin päivittäin. Ehkä hänkin sinua, jos sinusta tietää. Ellet ole vielä ottanut yhteyttä sisarukseesi, ota. Kerro siitä myös isällesi. Ei vanhempien ongelmien takia kannata jättää omasta elämästään pois lähisukua.

Vierailija
8/28 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä tiedän! Ja asia ei kuulu sinulle.

Vierailija
9/28 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- moi mitä kuuluu?

- ihan hyvää, mitä sulle?

- tapasin tänään mun siskon/veljen, oli kiva rupatella kun ei olla nähty ikinä.

Vierailija
10/28 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä tiedän! Ja asia ei kuulu sinulle.

Kyllä oma sisar kuuluu, halusit tai et.

Vierailija
11/28 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö keksiä joku leikki tai loru, jolla asian saisi rallateltua? Tai soittaa jollekin räppärille, että tekisi sinkun  jonka saisi radio soittoon?

Kerro mieluummin asiallisesti. Isällä voi olla sydänkipuja ja vihjailut voivat aiheuttaa ties mitä reagointeja. Ehkä isäkin miettii toista lastaan, luonnollisesti. Ehkä hänellekin tekee hyvää, että saa jakaa asian kanssasi.

Vierailija
12/28 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulle on tärkeää, että isäsi saa tietää, että sinä tiedät?

Vierailija
13/28 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaaminen on kyllä kaivertavaa. Miksi pitäisi salata sisaruksen olemassaolo?

Vierailija
14/28 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on syntynyt isäni pettämisestä.. siksi asiaa salaillaan. Ap

Vierailija
15/28 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulle on tärkeää, että isäsi saa tietää, että sinä tiedät?

Se vain helpottaisi oloani.. ap

Vierailija
16/28 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on syntynyt isäni pettämisestä.. siksi asiaa salaillaan. Ap

Voithan kuitenkin vain isällesi kertoa. Oletko ollut sisareesi yhteydessä tai aiotko olla?

Vierailija
17/28 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että isäsi on biologinen isä sille toiselle? Miten voit olla varma?

Vierailija
18/28 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkatodistuksesta saisi varmuuden omista sisaruksistaan.

Vierailija
19/28 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskä, pyypyy kelli kaakaa, peepee paapaa.

Vierailija
20/28 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä mikä siinä on niin vaikeeta. Onko tuollainen salailun kulttuuri teillä oikein hyväksytty tapa? Nosta kissa pöydälle. Aika alkaa olla avoin.

Hommaat isäsi kahden kesken ja sanot sitten: "Isä, mulla on sulle asiaa. Vakavaa asiaa." "Mä olen kuullut, että mulla on sisarus ja tiedän jotain siitä, miten hän on tähän maailmaan tullut. Miksi et ole kertonut minulle siitä? Kuvittelitko että voit koko ikäsi salailla tätä asiaa?"

Ota se puheeksi. Isäni paras kaveri sai vasta oman isänsä perunkirjoituksessa tietää, että hänellä on sisarus. Samoin leski sai tietää miehensä pettämisestä. Ihan hirveä tilanne hänelle, kun ei tiennyt pitäisikö vihata vai saisiko surra, eikä ollut vastauksia tapahtumiin. Voit arvata sen kivun ja kysymättömät kysymykset, jotka jäivät. Puhu nyt, kun se on mahdollista, hautajaisissa et ehdi kysellä.

Avovaimonkin kuuluu tietää!