Mikä on eläkekertymäsi?
https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000009246896.html
Vuosimallisi, sukupuolesi, eläkekertymäsi? Miksi? Koska kiinnostelee.
Itse: nainen, 1982, 910€/kk
Oikeastiko mediaanikertymät on noin pieniä?
Kommentit (85)
Pikkuisen vajaa 400 euroa.
Olen 55v nainen. Olin pitkään kotona lasten kanssa ja sen jälkeen vain osa-aikatyössä. Olen tehnyt töitä tosi paljon ennen kuin täytin 23v, mutta olen sitä ikäluokkaa, jolla tuota aikaa ei lasketa. Lisäksi minun aikanani ei kertynyt eläkettä äitiys-tai hoitovapaalta.
Mies vm. 1980, kertymä 1500€kk. Lisäksi pari velatonta sijoitusasuntoa (1400€/kk), kasvava osakesalkku.
Olen ollut muutaman vuoden koti-isänä myös.
1230 e, v.1979, nainen. Työelämässä vakituisesti viimeiset 21 vuotta, opiskellut myös työn ohessa. Kerran vanhempainvapaalla yhden vuoden ajan, jonka jälkeen n. vuoden tein 80% työaikaa. Työttömänä tosin olen ollut n. 6kk työelämäni aikana.
Säästän vapaaehtoista eläkettä myös, en tiedä onko ollut fiksu päätös.
Saan eläkettä 2890 €/kk, toimistosihteeri olin, 43 v työura.
Mies 1979 syntynyt, eläkekertymä 1248€.
Mulla on jotain 700€, mutta ei haittaa, koska omaisuutta on pari miljoonaa ja niistä hyvät tulot.
N1972
Olen 51m eläkekertymä 500€/kk. Haluan pois tästä elämästä. En ajattele eläkkeelle pääsemistä vaan hautuumaalle pääseväni lepäämään äitini kanssa samaan hautaan. Tulee se päivä kun hirtän itseni.
20€ alle oman ikäluokan keskiarvon.
Olen sairastanut 2 vakavaa sairautta.
2400 e, nainen 1955 paperitehtaan siivooja 45vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Olen eri. Alapeukutatteko kateudesta jonkun eläkettä, joka on 43 v. tehnyt töitä?
Kyllä sieltä joku 5 dounaria nettona sitten tulee kuussa, jos jaksaa tappiin asti. Todennäköisesti ei jaksa.
Miksi haluatte tuntemattomien tiedoilla.. Kysyn vaan.. 🤭🙄
Paljoko on likaa kertynyt kynsien alle
Vierailija kirjoitti:
Täähän on kova summa, sulla oli palkka semmoiset 5000 e lähes koko työuran ajan? Minä toimistosihteeri saan 42 työvuoden jälkeen eläkettä 1709 e/kk (brutto).
Mies, 1968, 2480 €/kk