Kuinka kertoa isälleni että tiedän sisaruksestani?
Isälläni siis lapsi, josta sain kuulla aikuisiällä. Asia ilmeisesti hyvin vaikea niin isälle kuin äidilleni (ovat eronneet). Kuinka saan sanotuksi isälleni että tiedän asiasta! Näemme isän kanssa n.4 kertaa vuodessa, soittelemme viikottain. Voiko puhelimessa tälläisestä puhua, miten??
Kommentit (28)
Otat kahdenkesken puheeksi asian. Sanot, että olet saanut tietoosi, että sinulla on veli ja olet tavannut Mikon. Sinusta on mukavaa, että sinulla on veli ja haluaisit olla hänen kanssaan tekemisissä. Haluaisit jutella asiasta isäsi kanssa ja kuulla, miksi hän ei ole pitänyt Mikkoon yhteyttä. Sinä en halua salailla tällaista asiaa. Oletko kertonut tästä äidilleni tai nykyiselle avovaimollesi? Miksi et voisi heillekin avoimesti asiasta puhua?
Minun mielestäni voit puhelimessa kysyä asiasta, kerro vaan että olet kuullut sisaruksesta. Isä sitten kertoo mitä katsoo tarpeelliseksi, yllättyy varmaankin mutta voi olla hänellekin helpottavaa ettei tarvitse enää salailla.
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että isäsi on biologinen isä sille toiselle? Miten voit olla varma?
Olen, kuulin siitä niin että äitini oli paikalla, hän sanoi "siitä ei puhuta". Ap
Äitsikö estää sisaruksesi "olemassolon", koska isäsi petti? Jos näin, niin jopa on äidillä prioriteetit.
Äidille asia tietysti niin vaikea ettei halua puhua siitä. Eikä minun mielestä tarvitsekaan. Isä kuitenkin on itse päättänyt ettei lasta elämäänsä halua..ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on syntynyt isäni pettämisestä.. siksi asiaa salaillaan. Ap
Voithan kuitenkin vain isällesi kertoa. Oletko ollut sisareesi yhteydessä tai aiotko olla?
Haluaisin olla yhteydessä, mutta jotenkin tuntuu että olisi mukava puhua asiasta ensin isälle. Ap
Vierailija kirjoitti:
Virkatodistuksesta saisi varmuuden omista sisaruksistaan.
DNA-testillä pikemminkin, virkatodistus nyt tuskin totuutta välttämättä kertoo.
Mistä sinulle tulee parempi olo? Varmaan siitä että sinun ei tarvitse enää salailla. Niinpä sanot jossain kohtaa että mun on pitänyt sanoa yhdestä asiasta. Että mä kuulin että mulla on sisko.
Pallo on sitten sun isällä etkä voi mitään, jos hän ei suostu puhumaan asiasta. Mutta ainakin se salaisuus on pois sinun tunnolta, kun ei se edes ole sinun salaisuus.
Jos isäsi on pitänyt salaisuuden näin kauan, voi olla että hän ei halua puhua siitä.
Varmasti pahin hänelle on se pettämisen häpeä, ja pelko että saat tietää ja alat inhota häntä sen takia. Myös voi olla häpeä ja suru ettei ole ollut isänä sisaruksellesi.
Sinun on hyvä miettiä valmiiksi, mitä sanot isällesi asian siitä puolesta.