Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhdekriisiin vinkkejä?

Lapral
23.01.2017 |

Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta, miten siitä päästiin yli?

Tilanne siis se, että 5v yhdessä ollaan miehen kanssa oltu, ja rakennettu se unelma mistä haaveiltiin (lapsi, talo, työt ym). 3,5kk sitten mies toi esiin että miettii eroa. Ongelmina esitti sen, että mä välillä korotan ääntäni. Korjasin sen heti, mutta jotenkin parisuhde on jumiutunut tähän kriisiin, enkä tiedä mitä voisin tehdä jotta pääsisimme pois tästä tilanteesta.

Ei riidellä, arki luistaa, nukutaan samassa sängyssä ja lähekkäin, tehdään asioita yhdessä mutta... ei suukkoja. Ei seksiä. (Toki mies on muutamaan kertaan sormin minua hyväillyt mutta suukot ja muu puuttuu).
Mies sanoo rakastavansa kun kysyn mutta ei vastaa kun sanon että rakastan tai sano sitä omaehtoisesti.

Mies saa aikaa itselleen ja touhuaakin omiaan enemmän kuin aiemmin. Ei puhu, eikä pysty siihen. Parisuhdeterapia ei ole vaihtoehto. Käyn yksin terapeutilla....

Erota en halua, jos mies ei sitä tee... nyt siis kaipaankin kokemuksia että tälläisestäkin voisi selvitä!

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah haa... Sulla on kiirettä pitänyt.

Muuten hyvä tarina, mut noi ajat on liian lyhyitä ja jätä noi sormihyväilyt pois, hyi helvetti! Koita kohta uusiksi!;)

Vierailija
2/41 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskin vain tarina.

Mies on kaikin puolin kunnollinen ollut aina ja seksielämäkin on luistanut koko suhteen ajan ennen tätä.

Mies on saanut lisäkiloja, ja vaikuttaa suht tyytymättömältä itseensä. Kuitenkin muistan kehua ja kiittää häntä. Koska ei hän silmissäni ole miksikään muuttunut vaikka onkin muutaman lisäkilon saanut. Yhä seksikkäin mies silmissäni....

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei ota kikkiin. Problem soved. Next..

Vierailija
4/41 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ongelma siinä ettei ottais eteen. Kun sormin muakin hyväilee niin seistä jöpöttää vaikka kuinka mut seksi ei innosta muuten :(

Ap

Vierailija
5/41 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toinen ongelmahan on tarkalleen se, etten yhtään tiedä onko mies vielä ajatellut erota vai ei. Vastaus kysymyksiin on "emmä tiiä" ja nyt oon sit lakannut jo kyselemästä...

Pientä mustasukkaisuutta on ilmassa, kun oon käynyt kavereilla tai sit saanut viestejä jne, ja selkeästi mies silti välittää...

Ap

Vierailija
6/41 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kun keksit keinon kerrotko meillekin? Meillä sama juttu. Mies pohtii eroa koska olen herkkä suuttumaan ja valitan. Teen hänen elämästä hirveää kuulemma. Ok, muutin käytöstä, mutta mies ei sitä ole huomannut vaan edelleen syyttää asioista, joita tein vuosi sitten.

Minä en keksi enää muuta kuin eron.

Vierailija
7/41 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä taitaa olla toinen nainen mielessä (ja todennäköisesti myös sängyssä, kun ei sinun kanssa suostu), silloin omasta etsitään virheitä suurennuslasin kanssa.

Vierailija
8/41 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon mä pohtinut et olisiko toinen nainen mutta ei oo käytännössä oikein mahdollista.. ei mitään ylimääräisiä juoksenteluja missään. Töissä käy ja thats it.

Oon yrittänyt puhua, alkuun suutuin mut sit otin lempeemmän linjan, mut mitään ei tapahdu! Ei kommentoi musta mitään hyvää muttei kyllä huonoakaan, toki perjantaina sanoi et on ollut mun kanssa silti mukavaa nyt viime aikoina..

Ap

9/41 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä voi olla masennus, ja onhan se ongelma sinullekin, mutta älä nyt ainakaan ota sitä masennusta itsellesi.

Kannattaa lukea pariterapiatekstejä: kahdenvälisen vuorovaikutussuhte äen hoitaminen on kuitenkin aika erilaista kuin yksilöterapia. Olen ihan vaan kyökkipsykologi itse, ja lukemani perusteella vaikuttaa että teille on kehittynyt tai on kehittymässä jahtaaja-vetäytyjä-kuvio.

Tuntuuko siltä että auttaisi jos mies vain tulisi ja halaisi omasta aloitteestaan? Joudutko pyytämään hellyyttä? Oletko se joka reagoi äänekkäästi ja joutuu pyytelemään reaktioitaan anteeksi?

Toi on kuvio joka ei koskaan lopu siihen mitä sinä teet, vaan siihen että annat miehelle tilaa ottaa askelia sinua kohti.

Jos siis haluat jatkaa tuon miehen kanssa, vetäydy mutta älä katkerana. Harvempi haluaa lähteä sellaisen perään joka esittää uhkavaatimuksen kitkerällä äänellä, ja poistuu ovia paukutellen.

Järjestä itsellesi tekemistä ja ole ihan sika ihana itsesi just ennen kuin menet, niin ehkä ukkokin herää itsekseen pohtimaan että oho, hän ei ole nyt paikalla, olisipa.

Vierailija
10/41 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen nainen kyseessä kun:

- suutelu loppuu

- seksin laatu heikkenee/ loppuu kokonaan

- vaimon ulkonäköä ei enää kehuta

- mies ajoittain hyvin ärtynyt, poissaoleva, hämmentyneen oloinen

- mies puhuu vähemmän ja viihtyy enemmän omissa oloissaan

Vierailija
11/41 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumasukki, sää taidat osua kyllä naulan kantaan. Mies ei myönnä olevansa masentunut mutta eipä kai hän sitä itse tajuakaan.

Mies kyllä tulee itse halaamaan ja ehdottaakin silloin tällöin yhteistä tekemistä. Mut nyt oon just koittanut vähentää sitä että itse halailisin tai kiehnäisin, en olis just niin "tyrkky". Jotenkin toivoisin että se auttaisi.

Tekemistä oon kehittäny ja kavereillakin käynyt, joka saanut aikaan reaktion mustasukkaisuus (lievä, pientä piikittelyä)

Miehellä on ollut mahdollisuuksia erota tässä ajassa jo useampi, eikä vieläkään ole tehnyt sitä. Sanonut että yritetään, silti en välillä koe hänen toimintaansa yrittämiseksi mutta yritän nyt itse antaa tilaa sille että hän oireilee ja yrittää omalla tavallaan...

Ap

Vierailija
12/41 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta toi jokaisen liikkeesi ja tekemisesi analysointi. Halaanko, pussaanko, kuinka sormettaa, ottaako eteen, mitä sanoo kun käyn kavereilla...

Ärsytät jo ainakin minua jo niin paljon, että ymmärrän miestäsi.

Voi voi, se halusi erota kun korotan ääntöni, nyt sekin korjattu... Lässyn lässyn lää..

Vierailija
13/41 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen nainen kyseessä kun:

- suutelu loppuu

- seksin laatu heikkenee/ loppuu kokonaan

- vaimon ulkonäköä ei enää kehuta

- mies ajoittain hyvin ärtynyt, poissaoleva, hämmentyneen oloinen

- mies puhuu vähemmän ja viihtyy enemmän omissa oloissaan

Meiltä loppui suutelu ja väheni seksi, kun vaimo lopetti läheisyyden. Ei nyt kieltänyt, mutta ei tule itse koskaan halaamaan tai pussaamaan eikä juuri ilahdu, jos minä halaan.

Vaimon ulkonäköä en enää kehu, kun se saa niin ynseän vastaanoton. Pahimmillaan on alkanut väittää vastaan, ettei ole hyvännäköinen. Toisten miesten kehuille kyllä hymyillään niin maireasti. Eikä hän ole vuosiin sanonut mitään positiivista minun ulkonäöstä.

Olen ärtynyt ja poissaoleva kun töissä on kiireistä ja parisuhteen ongelmat painaa. Puhun vähemmän, koska seinille on tylsä puhua. Jos toinen ei viitsi katsettaan puhelimesta nostaa, niin turha jatkaa keskustelua.

Vierailija
14/41 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme lässytystä...täälläköhän minunkin ex ruoti meidän suhdetta! Hyvä että erottiin.

Vierailija
15/41 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jaksaa ihmetyttää se miten ynseästi suhtaudutaan kun toinen pyytää apua ongelmiinsa. Toivon että teillä ap ongelmat ratkeaa. Älä ainakaan miehelle tee selväksi analysoivasi hänen käytöstään. Ei se ainakaan sillä selviä, mut olishan se helpompi kun mies pystyis sulle puhumaan. Nyt kun ei pysty niin ei auta kuin odottaa, josko mieskin sitä odottaa että jokin vaan muuttuu.

Vierailija
16/41 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin lähinnä kokemuksia siitä miten parisuhdekriisit ovat selvinneet...

Ap

Vierailija
17/41 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies mietti eroa mutta aikanaan tuli järkiinsä kun vain jaksoin kärsivällisesti odottaa...

Vierailija
18/41 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon mä pohtinut et olisiko toinen nainen mutta ei oo käytännössä oikein mahdollista.. ei mitään ylimääräisiä juoksenteluja missään. Töissä käy ja thats it.

Oon yrittänyt puhua, alkuun suutuin mut sit otin lempeemmän linjan, mut mitään ei tapahdu! Ei kommentoi musta mitään hyvää muttei kyllä huonoakaan, toki perjantaina sanoi et on ollut mun kanssa silti mukavaa nyt viime aikoina..

Ap

Nähty ja koettu. Mun mies petti työmatkoilla ja silloin kun ei ollut työmatkoilla niin petti ruokatunnilla kesken työpäivän! Eli miehellä oli treffi-ilmoitukset netissä, etsi pelkkää panoseuraa. Olihan se shokki, kotona oli seksiä monta kertaa viikossa (3-4 kertaa viikossa). Lopulta mies tunnusti kaiken, kun oli salaa tutkinut sen puhelimen ja löytänyt todisteet.

Pettämisen syy oli miehen sanojen mukaan se, että en panostanut tarpeeksi ulkonäkööni (olen juristi ja pukeudun arkenakin jakkupukuihin), olen rajoittunut sängyssä (en halua että mies laittaa erilaisia dildoja sisääni) ja en kehunut miestä tarpeeksi. Siinä vaiheessa totesin, että etsi nainen joka on parempi.

Vierailija
19/41 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua kiinnostaa miten parisuhde kriisit on ratkenneet..? Kun korotat ääntäsi ja mies uhkaa erolla ja antaa sulle sormea?

Öööö....

Vierailija
20/41 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänen korottamisen lopetin heti kun mies siitä mainitsi. Nyt vastaa kaikkeen meihin liittyvään ettei hän tiedä. Rakastaa, sanoo arvostavansa mutta ei näytä sitä. Kerran kuussa joo sormea. Ei puhu.

Lähinnä haluaisin tietää miten tälläisestä tilanteesta pääsisi eteenpäin, kun erota en itse halua.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi