Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystäväni vaatii estämään exäni ja entisen säätöni

Vierailija
23.01.2017 |

Instagramissa ja snapchatissa... En toisaalta edes keksi syytä siihen miksi en estäisi/poistaisi heitä, mutta en vaan jotenkin kehtaa. Miksihän se on miehelleni niin tärkeä asia..? En minäkään vaadi häntä poistamaan ketään entisiään mistään.

Kommentit (310)

Vierailija
101/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervettä meininkiä, jos noin moni vastaajista kokee kumppanin exän niin isona uhkana 👍

Sanoisin, että juokse. Jos toinen kihisee mustasukkaisuudesta jo vain siitä, että sinulla on ex somessa kaverilistalla, niin seuraavaksi annatkin jo puhelinta tarkistettavaksi (ettei vaan salarakkaat soittele!), ulkona ollessasi kuittaat viiden minuutin välein tarkistuspuheluita, vaaditaan rajaamaan ystäväpiiriä (koska se ja se kaveri voi yllyttää pettämään!) ja lopulta jo pelkkä käynti lähikaupassa ruokaostoksilla saa aikaan vahvat epäilyt salarakkaista.

Nimimerkillä kokemusta on 😐

Kannatta nostaa kytkintä jo nyt.

Liioittelet.

Kyllä kumppaninsa tunteita voi kunnioittaa epäilemättä tätä sairaalloisesta mustasukkaisuudesta.

Ihan aidosti, moni meistä ajattelee eri lailla tämän asian kuin te yltiösuvaitsevaiset. Monelle on loukkaavaa, että entisen panokumppanin kanssa kaveerataan seurustelun alkamisen jälkeen. Ei siinä edes epäillä mitään pettämistä, se vaan tuntuu pahalta.

No mutta mikä siinä tuntuu pahalta?

Itse en vaan käsitä, miksi välit pitäisi laittaa poikki entiseen "panokaveriin" tai exään uuden suhteen alkaessa, jos ei ole pelkoa ns. retkahtamisesta?

Minusta olisi van outoa, jos mies olisi poistanut kavereista exät, eikä mitään hyvönpäiväntuttujen kuulumisten vaihtoakaan olisi enää voinut tehdä.

Jos ei hyväksy toisen menneisyyttä, niin sitä asiaa täytyy lähteä tutkimaan itsestään. Eikä niin, että pakotetaan toinen lakaisemaan se menneisyys mahdollisimman piiloon.

Sinusta ihan aidosti on ookoo, jos alamme suhteeseen ja minä soittelen joka päivä jollekin entisistä n. kolmestakymmenestä panostani?

Estää somessa / soitella päivittäin jollekin vanhalle panolle. Ihan kuin olisi pikkuisen muuttunut keskustelunaihe matkan varrella ;-)

Tätä vähän tarkoitinkin, kun kirjoitin että ensin estät somessa exät ja seuraavaksi teet tiliä joka aivastuksestasi.

Jutut paisuu, kuten tässäkin: puhutaan somen kaverolistoista (välttämättä ei edes keskustella, toisen nimi ehkä vain keikkuu listoilla), mutta seuraavaksi tilannetta verrataankin panokaverien kanssa tirskumiseen.

Siksi sanonkin ap:lle, että juokse. Mustasukkaisuus on paha sairaus, etenkin kun ei edes näe siinä mitään epätavallista.

Tartun sanoisi nyt, kuten tekin teitte aikaisemmalle kirjoittajalle. Miksi ko. entinen seksikaveri heiluu siis kaverislistoilla, jos sen kanssa ei edes keskustella? Eikö tuossa tilanteessa olisi samantekevää myös poistaa ko. henkilö omasta somesta, varsinkin, jos hänen läsnäolonsa siellä loukkaa puolison tunteita?

Ei, vaan tässä kohtaa esitetään kysymys, että miksi se nimi listassa loukkaa niin paljon, vaikkei hänen kanssaan edes ola tekemisissä.

Ja tämän kysymyksen esität itsellesi.

Koska sille on syy miksi se nimi roikkuu vielä siellä. Ei kukaan pidä puhelimessakaan numeroita johon ei koskaan aio soittaa.

Minulla on FB:ssä vajaat 400 kontaktia. Osa työhön liittyviä, osa luottamustehtäviin, osa harrastuksiin, osa opintoihin ja osa on ystäviä ja tuttavia. En todellakaan viestittele kaikkien heidän kanssa ja silti pidän hyödyllisenä ja kiinnostavana pitää heidät some-kontakteinani.

Olisin aika - ei vaan todella - yllättynyt, jos miesystäväni alkaisi vaatia minua tekemään tiliä jokaisesta miespuolisesta some-tuttavastani ja kertomaan, mikä suhteeni heihin on. Hänellä on paljon vähemmän FB-ystäviä enkä siitä huolimatta ole itse edes ajatellut, että minun kuuluisi tietää mistä hän kenetkin tuntee tai onko joku heistä eksä tai hoito.

En kiellä ketään asettamasta parisuhdekumppanille tuollaisia ehtoja, kunhan tekee sen hyvin varhaisessa vaiheessa, jotta toinen tietää mihin on ryhtymässä. Tuntuisi vain kamalan ahdistavalta elää suhteessa, jossa joutuu koko ajan pelkäämään ja pahoittamaan mielensä milloin mistäkin.

No minusta siinä on kuitenkin vielä selvä ero, että kyttääkö joku maanisesti toisen somekavereita ja vaatii selityksiä mistä heidät tuntee, vai bongaako sieltä jonkun tietyn eksän / panon ja kysyy että oletteko vielä tekemisissä ja voisitko poistaa hänet.

Mistä hän sitten sen eksän voisi bongata ellei kyselemällä kuka kukin on? Ja kyllä, kysyä saisi ja vastaisin täysin rehellisesti, mutta jos pyydettäisiin poistamaan niin haluaisin kyllä erittäin hyvät perustelut. Pelkkä "en tykkää että pidätte yhteyttä" ei riittäisi vaan siinä pitäisi kyllä olla valmis avautumaan aidosti omista peloista ja epävarmuuksista, ja sitten mietittäisiin mitä ne tarkoittavat suhteemme kannalta. Jos mies kokisi, ettei voi luottaa minuun vaan kuvittelee että olen valmis hyppäämään sänkyyn eksän kanssa niin luultavasti hän pelkäisi minun pettävän häntä myös muiden kanssa. Sellainen suhde olisi todella, todella ahdistava minulle mutta ennen kaikkea hänelle itselleen. Me kuitenkin molemmat matkustelemme jonkin verran, minulla on työmatkoja myös ulkomaille ja välillä joudun olemaan kotimaassa viikonkin kerrallaan toisessa kaupungissa. Jos luottamusta ei olisi niin miten ihmeessä suhteemme voisi toimia?

Miehet haluaa AINA panna naispuolisia kavereitaan. Jos ne on siis heteroita.

Siksi ne ei olekkaan kavereita koska kaveria ei halua panna.

Kaverisuhde loppuu heti jos toinen haluaa panna toista. Ihan sama vaikka mitään ei tapahtuisi

Noi alapeukuttajat on aivan varmasti naisia. Ne oikeasti luulee että mies ei haluaisi panna heitä.

Se on sinisilmäistä ja oikeastaan säälittävää.

Sitähän voi noi alapeukuttajat testata. Menkää tarjoamaan itseänne niille miespuolisille kavereille. Jos ne on kiinnostuneita niin tiedätte sen että ne on aina halunnut teitä panna eikä ne koskaan ole kavereita ollutkaan.

Mitähän väliä sillä on, haluaako joku kaverimies panna minua? Ei sitä silti tule ikinä tapahtumaan. Vahingossa kaksi ihmistä eivät seksiä päädy harrastamaan. 

Oletko tyhmä vai esitätkö vain?

On aivan oikein että puoliso suuttuu jos sinun "kaverisi" haluaa panna sinua. Jokainen täysijärkinen siitä suuttuu.

Seksi ei ole edes pahinta pettämistä vaan henkinen pettäminen on vielä paljon pahempaa. Jos toinen osapuoli näkee sinut mahdollisena tyttöystävänä/panokaverina ja sinä jatkat yhteydenpitoa siihen niin se on pettämistä

Miksi ihmeessä minä miehelle suuttuisin siitä, jos paljastuisi että hänen joku kaverinsa haluaisi häntä panna? :D

Osoittaa vain hyvää miesmakua, kyllähän itsekin haluan miestäni panna ;)

No mutta vakavasti; mitä hittoa se minulle kuuluu mitä joku miehen kaveri haluaa, niin kauan kuin mies pysyy toimissaan asiallisena. Vain sillä on väliä.

Vierailija
102/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Eikö ole itsestään selvää, että normaalit ihmiset eivät halua nähdä kumppaninsa eksiä? Siinähän väkisinkin tietää ex-pariskunnan muistelevan yhteisiä hetkiään, aina kun näkevät toisensa. Ne saavat harrastaa tuota jotka tykkäävät, mutta turha tulla haukkumaan niitä jotka eivät halua.

N20

Olen samaa mieltä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Eikö ole itsestään selvää, että normaalit ihmiset eivät halua nähdä kumppaninsa eksiä? Siinähän väkisinkin tietää ex-pariskunnan muistelevan yhteisiä hetkiään, aina kun näkevät toisensa. Ne saavat harrastaa tuota jotka tykkäävät, mutta turha tulla haukkumaan niitä jotka eivät halua.

N20

Huomaatko, että itse tekstissäsi sanot epänormaaleiksi niitä, jotka eivät koe noita epävarmuuden tunteita.

Itse olen ollut parisuhteessa mieheni kanssa jo melkein seitsemän vuotta, meillä on lapsi ja olemme naimisissa. Mies vaihtaa välillä kuulumisia exiensä kanssa, enkä näe tässä mitään pahaa. He ovat toisensa vuosia tunteneet, niin miksi pitäisi alkaa leikkiä tuntemattomia ihan vaan minun takiani?

Ja etenkin kun ollaan parisuhteessa tässä vaiheessa, niin sitä luottoa pitää vaan jo olla. Jos kokisin, etten voisi luottaa mieheeni sen vertaa, ettei hän saisi exänsä kanssa edes kuulumisia vaihtaa, niin voisi kysyä että miksi sitten vielä olen hänen kanssaan.

Vierailija
104/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervettä meininkiä, jos noin moni vastaajista kokee kumppanin exän niin isona uhkana 👍

Sanoisin, että juokse. Jos toinen kihisee mustasukkaisuudesta jo vain siitä, että sinulla on ex somessa kaverilistalla, niin seuraavaksi annatkin jo puhelinta tarkistettavaksi (ettei vaan salarakkaat soittele!), ulkona ollessasi kuittaat viiden minuutin välein tarkistuspuheluita, vaaditaan rajaamaan ystäväpiiriä (koska se ja se kaveri voi yllyttää pettämään!) ja lopulta jo pelkkä käynti lähikaupassa ruokaostoksilla saa aikaan vahvat epäilyt salarakkaista.

Liioittelet.

Kyllä kumppaninsa tunteita voi kunnioittaa epäilemättä tätä sairaalloisesta mustasukkaisuudesta.

Ihan aidosti, moni meistä ajattelee eri lailla tämän asian kuin te yltiösuvaitsevaiset. Monelle on loukkaavaa, että entisen panokumppanin kanssa kaveerataan seurustelun alkamisen jälkeen. Ei siinä edes epäillä mitään pettämistä, se vaan tuntuu pahalta.

Itse en vaan käsitä, miksi välit pitäisi laittaa poikki entiseen "panokaveriin" tai exään uuden suhteen alkaessa, jos ei ole pelkoa ns. retkahtamisesta?

Minusta olisi van outoa, jos mies olisi poistanut kavereista exät, eikä mitään hyvönpäiväntuttujen kuulumisten vaihtoakaan olisi enää voinut tehdä.

Jos ei hyväksy toisen menneisyyttä, niin sitä asiaa täytyy lähteä tutkimaan itsestään. Eikä niin, että pakotetaan toinen lakaisemaan se menneisyys mahdollisimman piiloon.

Sinusta ihan aidosti on ookoo, jos alamme suhteeseen ja minä soittelen joka päivä jollekin entisistä n. kolmestakymmenestä panostani?

Estää somessa / soitella päivittäin jollekin vanhalle panolle. Ihan kuin olisi pikkuisen muuttunut keskustelunaihe matkan varrella ;-)

Tätä vähän tarkoitinkin, kun kirjoitin että ensin estät somessa exät ja seuraavaksi teet tiliä joka aivastuksestasi.

Jutut paisuu, kuten tässäkin: puhutaan somen kaverolistoista (välttämättä ei edes keskustella, toisen nimi ehkä vain keikkuu listoilla), mutta seuraavaksi tilannetta verrataankin panokaverien kanssa tirskumiseen.

Siksi sanonkin ap:lle, että juokse. Mustasukkaisuus on paha sairaus, etenkin kun ei edes näe siinä mitään epätavallista.

Tartun sanoisi nyt, kuten tekin teitte aikaisemmalle kirjoittajalle. Miksi ko. entinen seksikaveri heiluu siis kaverislistoilla, jos sen kanssa ei edes keskustella? Eikö tuossa tilanteessa olisi samantekevää myös poistaa ko. henkilö omasta somesta, varsinkin, jos hänen läsnäolonsa siellä loukkaa puolison tunteita?

Ei, vaan tässä kohtaa esitetään kysymys, että miksi se nimi listassa loukkaa niin paljon, vaikkei hänen kanssaan edes ola tekemisissä.

Koska sille on syy miksi se nimi roikkuu vielä siellä. Ei kukaan pidä puhelimessakaan numeroita johon ei koskaan aio soittaa.

Minulla on FB:ssä vajaat 400 kontaktia. Osa työhön liittyviä, osa luottamustehtäviin, osa harrastuksiin, osa opintoihin ja osa on ystäviä ja tuttavia. En todellakaan viestittele kaikkien heidän kanssa ja silti pidän hyödyllisenä ja kiinnostavana pitää heidät some-kontakteinani.

Olisin aika - ei vaan todella - yllättynyt, jos miesystäväni alkaisi vaatia minua tekemään tiliä jokaisesta miespuolisesta some-tuttavastani ja kertomaan, mikä suhteeni heihin on. Hänellä on paljon vähemmän FB-ystäviä enkä siitä huolimatta ole itse edes ajatellut, että minun kuuluisi tietää mistä hän kenetkin tuntee tai onko joku heistä eksä tai hoito.

En kiellä ketään asettamasta parisuhdekumppanille tuollaisia ehtoja, kunhan tekee sen hyvin varhaisessa vaiheessa, jotta toinen tietää mihin on ryhtymässä. Tuntuisi vain kamalan ahdistavalta elää suhteessa, jossa joutuu koko ajan pelkäämään ja pahoittamaan mielensä milloin mistäkin.

No minusta siinä on kuitenkin vielä selvä ero, että kyttääkö joku maanisesti toisen somekavereita ja vaatii selityksiä mistä heidät tuntee, vai bongaako sieltä jonkun tietyn eksän / panon ja kysyy että oletteko vielä tekemisissä ja voisitko poistaa hänet.

Mistä hän sitten sen eksän voisi bongata ellei kyselemällä kuka kukin on? Ja kyllä, kysyä saisi ja vastaisin täysin rehellisesti, mutta jos pyydettäisiin poistamaan niin haluaisin kyllä erittäin hyvät perustelut. Pelkkä "en tykkää että pidätte yhteyttä" ei riittäisi vaan siinä pitäisi kyllä olla valmis avautumaan aidosti omista peloista ja epävarmuuksista, ja sitten mietittäisiin mitä ne tarkoittavat suhteemme kannalta. Jos mies kokisi, ettei voi luottaa minuun vaan kuvittelee että olen valmis hyppäämään sänkyyn eksän kanssa niin luultavasti hän pelkäisi minun pettävän häntä myös muiden kanssa. Sellainen suhde olisi todella, todella ahdistava minulle mutta ennen kaikkea hänelle itselleen. Me kuitenkin molemmat matkustelemme jonkin verran, minulla on työmatkoja myös ulkomaille ja välillä joudun olemaan kotimaassa viikonkin kerrallaan toisessa kaupungissa. Jos luottamusta ei olisi niin miten ihmeessä suhteemme voisi toimia?

Miehet haluaa AINA panna naispuolisia kavereitaan. Jos ne on siis heteroita.

Siksi ne ei olekkaan kavereita koska kaveria ei halua panna.

Kaverisuhde loppuu heti jos toinen haluaa panna toista. Ihan sama vaikka mitään ei tapahtuisi

Ikävää, että sinulla on tuollainen kokemus miehistä. Itse uskon, että miehet eivät ensinnäkään halua aina panna naispuolisia kavereitaan ja toiseksi, vaikka joku kaverinainen erityisen viehättävä olisikin niin he pystyvät kuitenkin hillitsemään itsensä. Toisen ihmisen ajatuksia en edes yritä hallita. Muistelen kuulleeni, että miehet ajattelevat seksiä monta monituista kertaa päivässä ja jokainen mies varmasti näkee päivittäin omasta mielestään "pantavia" naisia. Silti vain harva on valmis panemaan jokaista.

Mutta tässä se taas nähdään; kun mustasukkaisuus vaivaa, niin ollaan tietävinään jo toisen halut ja ajatuksetkin ;-)

Minä olen mies ja tiedän miesten ajatusmaailman erittäin hyvin.

Miehet kyllä panisi niitä kaikkia pantavia naisia jos vain siihen saisi mahdollisuuden.

Kaveria kukaan ihminen maailmassa ei halua panna. Jos haluaa jotain panna niin se ei ole kaveri.

Sinä kyllä petät silloin jos tiedät että toinen sinua haluaisi panna ja kuitenkin sen kanssa olet tekemisissä.

Juuri tämän ajatusmaailman takia itse juoksisin ja lujaa, jos toisesta alkaisi paljastumaan mustasukkaisia piirteitä.

Sinä oletkin pettäjä ja ihminen joka ei kunnioita kumppaniaan pätkääkään. Joten en ihmettele ollenkaan tekemisisäsi

Niin no, se että tämän perusteella sanot toista pettäjäksi, kertoo paljon.

Sinä taidat olla ihminen, jolle ei mikään riittäisi todisteeksi uskollisuudesta. Vaikka tonkisit läpi puhelimet ja sivuhistoriat, kumppani katkaisisi välinsä jokaiseen tuntemaansa ihmiseen ja viettäisi kaikki aikansa kotona, niin silti mielessäsi kytisi jatkuvasti mustasukkaisia ajatuksia.

Tuo kaupan kassa hymyili hänelle, haluaako hän panna tuota?

Kumppani ei vastannut töissä ollessaan heti puhelimeensa, onko panolla jonkun työkaverinsa kanssa?

Kumppani vastasi heti puhelimeensa töissä ollessaan, ei varmaan oikeasti edes ole työpaikalla, vaan salarakkaansa luona!

Vierailija
105/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se on, näin miehenä ketuttaa armottomasti kun oma rakas viestittelee entisille panoilleen. Itse en hyväksyisi, suhteen jatkumisen ehtona olisi yhteyksien katkaisu entisiin seksikumppaneihin ja piste.

Itsellä oli usean vuoden aikainen säätö/FWB/kaveri ja suhteen alkamisen edellytys oli, että mies hyväksyy että kaverit pysyvät elämässäni. Toki sekstaaminen kaverin kanssa loppui seurusteluun.

Hm, meistä ei olisi koskaan tullut paria.

Olen varmaan dinosaurus (okei tiedän että olen :D ) mutta minulle olisi kyllä aivan mahdotonta olisi ajatus, että esim. yhteiseen kotiin kutsuttaisiin vieraaksi kaveri, joka on vuosien ajan paukuttanut puolisoani sängyssä. Vieläpä jossain fwb-suhteessa, jossa vain naidaan. Juu kiitos ei.

Sinullako on niin huono itsetunto, ettet kestä kumppanin menneisyyttä vai mistä kiikastaa?

Miehellä on kaverilistallaan exänsä, jonka kanssa välillä vaihtelee kuulumisia. Mitä ihmeen väärääkään siinä on, nämä kuitenkin ovat toisensa tunteneet jo vuosia, niin miksi erossa pitäisi kaikki välit kokonaan?

Miehen yksi naispuolinen kaveri oli myös aikoinaan hetken miehen tyttöystävä, mutta mies itse halusi vetäytyä takaisin kaveriasteelle. Kavereita ovat yhä, vaikkakin nainen olisi pitkään halunnut olla enemmänkin.

Tästä koin vähän epävarmoja fiiliksiä minun ja miehen suhteen alkuaikoina. Mutta sitten otin asenteen, että mies itse on hommasta vetäytynyt, ja jos jotain pettämiseen viittaavaa joskus tapahtuu niin murehditaan sitä sitten silloin.

En itse jaksaisi miettiä jotain pettämiskuvioita ja kuka on menneisyydessä pannut ketä. Mielenterveys tuossahan jo menisi.

Kyse ei lainkaan ole pettämiskuvioiden miettimisestä. Se ei ole mikään juttu omassa päässäni, jos kumppani pettää niin sitten pettää ja suhde oli jo valmiiksi heikko. Ero vaan ja morjens.

Kyse on kunnioituksesta toisen tunnemaailmaa kohtaan. Mua loukkaa se, että joudun katselemaan kumppanini entisiä seksikumppaneita ja kuuntelemaan heidän juttujaan ja kuulumisiaan. En voi mitään sille. Minusta ihmisen on pystyttävä kuuntelemaan toisen tunteita, eli tässä tapauksessa katkaisemaan ne yhteydenpidot, jotka toinen kokee loukkaavana.

Jos tätä et ymmärrä, niin sitten et ymmärrä. No problems, meidän ajatusmaailmamme ovat vain hyvin kaukana toisistaan.

Viimeisenä huomiona, silloin toki yhteydenpito eksiin on hyväksyttävää, jos parilla on yhteisiä lapsia. Kyllä asetan lasten edun oman tunnehyvinvointini yläpuolelle, tietenkin.

Siis miksi sinun pitää heitä katsella ja kuunnella heidän kuulumisiaan? Ei kai tässä puhuttu siitä, että heitä pitäisi tavata?

Luulen, että sinä vain et ymmärrä tätä asiaa samalla tavalla kuin minä. Kun alkaa suhteeseen niin täytyy kunnioittaa toisen tunteita, se on minusta ihan minimivaatimus. Jos tähän ei pysty niin ei pidä alkaa suhteeseen.

Minusta tuntuu kamalalta, kun naisystäväni puhuu ja tirskuu puhelimessa entisen panokaverinsa kanssa. En voi sille mitään eikä tunteita tarvitse perustella: tilanne tuntuu alentavalta ja loukkaavalta nimenomaan minua kohtaan - siinä näytetään konkreettisesti naamaan hieromalla, että olen vain yksi mies pitkässä rivissä. Suhde kaatuu tuohon kohdallani, ihan oikeasti.

Missä välissä te nuoret naiset kadotitte hienotunteisuuden, eikö sillä ole enää arvoa ollenkaan?

Kumman tunteita kunnioitetaan?

Toisella on hyviä ystäviä joista vaadit luopumaan? Mikset kunnioita ystävyyttä?

Minä en riskeeraisi vanhaa hyväksi havaittua ystävyyttä mahdollisen seurustelun kustannuksella. Toki pari poikaystäväkandidaattia jäi matkasta tämän vuoksi... mutta lopulta löysin rinnalleni sen oikean MIEHEN, jolla oli oikea asenne elämään. Sanoisin että hyvää kannatti odottaa eikä tehdä keskinkertaisia kompromisseja.

Puoliso on AINA elämän tärkein henkilö. Muuten ei kannata edes seurustella.

Ei ne mitään ystäviä ole.

Minulle lapseni on elämäni tärkein henkilö. Pitääkö ottaa miehestä ero? :D

Vierailija
106/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko te pidätte tuota nykyään ihmeellisenä pyyntönä?

Mun nuoruudessani eli vielä n. kymmenen vuotta sitten oli ihan selvää, ettei millekään eksille paljon soiteltu/tekstailtu sitten kun seurustelu oli alkanut. Siis sehän on vähän loukkaavaakin?

M32

Olen sua pari vuotta vanhempi joten ollaan oltu nuoria samaan aikaan.En ole ikinä käsittänyt miksei joku voisi olla ex:n ystävä tai ok väleissä.Riitaisuus ex:n kanssa on mielestäni epäkypsää ja lähinnä teinien touhuja.Aikuinen osaa kyllä olla asiallisissa väleissä ex:ään jos tarpeen.

Minulla on joku ex fb-kaverina,mutta emme juuri juttele.Kun hän meni naimisiin ja sai vauvan,niin onnittelin,tietenkin.

Ap:lle,poikaystäväsi pyyntö on lapsellinen ja mikä huolestuttavaa,niin se on mustasukkainen.Tuo mustasukkaisuus ei jää tuohon eikä hänellä ole oikeutta vaatia tuollaisia.Valitettavasti mun mies on hyvin samanlainen,ei ole muuttunut 5 vuodessa.Jatkuvasti väännetään näistä jutuista ja se on raskasta.Älä anna nyt periksi,pidä rajasi ja puolesi.Sinusta ex:t kaverina on ok joten se on niin!

Vierailija
107/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset rakastavat huomiota ja mitä enemmän draamaa sen parempi. Tuntuu oikein kivalta kun koirat tappelee luusta. Onpa ihanaa pelata pelejä ihmisnappuloilla, sätkynukkeja ovat suorastaan. Mitäs siitä jos jonkun sieluun sattuu (juu, monilla sellainen on...), jos ei hyväksy MUN sää(n)töjä, aina on tulijoita tilalle.

Kumman kaa?

Minä en ole Riinis, potku tulisi persauksiin just säätäjälle. 

Vierailija
108/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otsikossa se on poikaystävä mutta tekstissä jo mies. Anyway, itse en voisi olla miehen kanssa, joka ei luota. Tai jolle ylipäänsä pitäisi tehdä tiliä siitä, kuka kukin some-kontaktini on.

Kun oikeasti seurustelet jonkun kanssa niin silloin kuuluukin tehdä tiliä toiselle. Koska silloin ne asiat ei kuulu vain sinulle enään.

Juuri näin. Kun seurustelee toisen kanssa niin elämä on yhteistä. Asunto on yhteinen, rahat on yhteisiä jne.

Ylipäätänsä siinä jaetaan kaikki toisen kanssa.

No kyllä minun rahani ovat ihan vain minun rahojani nyt ja tulevaisuudessa, ja samoin omistuskotini on ihan vain minun, ei poikaystävän. Ja seurustelen.

Vierailija
109/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otsikossa se on poikaystävä mutta tekstissä jo mies. Anyway, itse en voisi olla miehen kanssa, joka ei luota. Tai jolle ylipäänsä pitäisi tehdä tiliä siitä, kuka kukin some-kontaktini on.

Kun oikeasti seurustelet jonkun kanssa niin silloin kuuluukin tehdä tiliä toiselle. Koska silloin ne asiat ei kuulu vain sinulle enään.

Juuri näin. Kun seurustelee toisen kanssa niin elämä on yhteistä. Asunto on yhteinen, rahat on yhteisiä jne.

Ylipäätänsä siinä jaetaan kaikki toisen kanssa.

Aika ahdistavaa olisi suhde, jossa kaikki pitäisi olla yhteistä. Mitä säilytät itsestäsi, onko sinulla mitään omia ystäviä tai harrastuksia?

Vierailija
110/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää, että mistä te edes tiedätte, ketä ne kumppaninne somen kavereistaan on pannut? :D Ymmärrän, että eksät (siis sellaiset, joiden kanssa ihan seurusteltu) tietää ainakin nimeltä mutta että kaikki muut epämääräisemmät säädöt? Käyttekö te kaveri kaverilta ne listat läpi vai miten te ne tiedätte? En mä ainakaan kaikista aiemmista säädöistäni/panoistani edes kumppanilleni varmaan sanoisi, en edes ymmärrä miksi pitäisi.

Vierailija
111/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää, että mistä te edes tiedätte, ketä ne kumppaninne somen kavereistaan on pannut? :D Ymmärrän, että eksät (siis sellaiset, joiden kanssa ihan seurusteltu) tietää ainakin nimeltä mutta että kaikki muut epämääräisemmät säädöt? Käyttekö te kaveri kaverilta ne listat läpi vai miten te ne tiedätte? En mä ainakaan kaikista aiemmista säädöistäni/panoistani edes kumppanilleni varmaan sanoisi, en edes ymmärrä miksi pitäisi.

No, sairaalloisen mustasukkainen exäni tenttasi minulta kaikki entiset suhteeni yksityiskohtineen. Halusi oikein kieriskellä mstasukkaisuuden tuskassaan ja kuulla, kenen kanssa olin ollut ja kenen en.

Yhden teiniaikaisen exän kanssa en ollut harrastanut lyhyeksi jääneen suhteemme aikana kertaakaan seksiä, ja tätähän tämä mustis ei voinut uskoa. Kun oli ihan ennenkuulumatonta, joten piti kunnon gestapo-kuulusteluja, yrittäen saada "tunnustamaan".

Joo, ihmettelen itsekin, että miksen lähtenyt vaan heti kävelemään. Tuosta se meinaan vaan paheni, siksi neuvonkin ihmisiä nostamaan kytkintä, jos esiintyy mustasukkaisia piirteitä.

Vierailija
112/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se on, näin miehenä ketuttaa armottomasti kun oma rakas viestittelee entisille panoilleen. Itse en hyväksyisi, suhteen jatkumisen ehtona olisi yhteyksien katkaisu entisiin seksikumppaneihin ja piste.

Itsellä oli usean vuoden aikainen säätö/FWB/kaveri ja suhteen alkamisen edellytys oli, että mies hyväksyy että kaverit pysyvät elämässäni. Toki sekstaaminen kaverin kanssa loppui seurusteluun.

Hm, meistä ei olisi koskaan tullut paria.

Olen varmaan dinosaurus (okei tiedän että olen :D ) mutta minulle olisi kyllä aivan mahdotonta olisi ajatus, että esim. yhteiseen kotiin kutsuttaisiin vieraaksi kaveri, joka on vuosien ajan paukuttanut puolisoani sängyssä. Vieläpä jossain fwb-suhteessa, jossa vain naidaan. Juu kiitos ei.

Sinullako on niin huono itsetunto, ettet kestä kumppanin menneisyyttä vai mistä kiikastaa?

Miehellä on kaverilistallaan exänsä, jonka kanssa välillä vaihtelee kuulumisia. Mitä ihmeen väärääkään siinä on, nämä kuitenkin ovat toisensa tunteneet jo vuosia, niin miksi erossa pitäisi kaikki välit kokonaan?

Miehen yksi naispuolinen kaveri oli myös aikoinaan hetken miehen tyttöystävä, mutta mies itse halusi vetäytyä takaisin kaveriasteelle. Kavereita ovat yhä, vaikkakin nainen olisi pitkään halunnut olla enemmänkin.

Tästä koin vähän epävarmoja fiiliksiä minun ja miehen suhteen alkuaikoina. Mutta sitten otin asenteen, että mies itse on hommasta vetäytynyt, ja jos jotain pettämiseen viittaavaa joskus tapahtuu niin murehditaan sitä sitten silloin.

En itse jaksaisi miettiä jotain pettämiskuvioita ja kuka on menneisyydessä pannut ketä. Mielenterveys tuossahan jo menisi.

Kyse ei lainkaan ole pettämiskuvioiden miettimisestä. Se ei ole mikään juttu omassa päässäni, jos kumppani pettää niin sitten pettää ja suhde oli jo valmiiksi heikko. Ero vaan ja morjens.

Kyse on kunnioituksesta toisen tunnemaailmaa kohtaan. Mua loukkaa se, että joudun katselemaan kumppanini entisiä seksikumppaneita ja kuuntelemaan heidän juttujaan ja kuulumisiaan. En voi mitään sille. Minusta ihmisen on pystyttävä kuuntelemaan toisen tunteita, eli tässä tapauksessa katkaisemaan ne yhteydenpidot, jotka toinen kokee loukkaavana.

Jos tätä et ymmärrä, niin sitten et ymmärrä. No problems, meidän ajatusmaailmamme ovat vain hyvin kaukana toisistaan.

Viimeisenä huomiona, silloin toki yhteydenpito eksiin on hyväksyttävää, jos parilla on yhteisiä lapsia. Kyllä asetan lasten edun oman tunnehyvinvointini yläpuolelle, tietenkin.

Siis miksi sinun pitää heitä katsella ja kuunnella heidän kuulumisiaan? Ei kai tässä puhuttu siitä, että heitä pitäisi tavata?

Luulen, että sinä vain et ymmärrä tätä asiaa samalla tavalla kuin minä. Kun alkaa suhteeseen niin täytyy kunnioittaa toisen tunteita, se on minusta ihan minimivaatimus. Jos tähän ei pysty niin ei pidä alkaa suhteeseen.

Minusta tuntuu kamalalta, kun naisystäväni puhuu ja tirskuu puhelimessa entisen panokaverinsa kanssa. En voi sille mitään eikä tunteita tarvitse perustella: tilanne tuntuu alentavalta ja loukkaavalta nimenomaan minua kohtaan - siinä näytetään konkreettisesti naamaan hieromalla, että olen vain yksi mies pitkässä rivissä. Suhde kaatuu tuohon kohdallani, ihan oikeasti.

Missä välissä te nuoret naiset kadotitte hienotunteisuuden, eikö sillä ole enää arvoa ollenkaan?

Kumman tunteita kunnioitetaan?

Toisella on hyviä ystäviä joista vaadit luopumaan? Mikset kunnioita ystävyyttä?

Minä en riskeeraisi vanhaa hyväksi havaittua ystävyyttä mahdollisen seurustelun kustannuksella. Toki pari poikaystäväkandidaattia jäi matkasta tämän vuoksi... mutta lopulta löysin rinnalleni sen oikean MIEHEN, jolla oli oikea asenne elämään. Sanoisin että hyvää kannatti odottaa eikä tehdä keskinkertaisia kompromisseja.

Puoliso on AINA elämän tärkein henkilö. Muuten ei kannata edes seurustella.

Ei ne mitään ystäviä ole.

Minulle lapseni on elämäni tärkein henkilö. Pitääkö ottaa miehestä ero? :D

Niin joo, kyllähän niitä on tapauksia, jotka ovat jopa lapsille mustasukkaisia huomiosta ja välittämisestä. Uuden kumppanin entisen liiton lapsille, jotkut jopa omille lapsilleen.

Ammattiapuahan tuossa vaiheessa jo tarvitsisi.

Vierailija
113/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset rakastavat huomiota ja mitä enemmän draamaa sen parempi. Tuntuu oikein kivalta kun koirat tappelee luusta. Onpa ihanaa pelata pelejä ihmisnappuloilla, sätkynukkeja ovat suorastaan. Mitäs siitä jos jonkun sieluun sattuu (juu, monilla sellainen on...), jos ei hyväksy MUN sää(n)töjä, aina on tulijoita tilalle.

Kumman kaa?

Minä en ole Riinis, potku tulisi persauksiin just säätäjälle. 

Kumman sääntöjä sitten noudatetaan?

Tää on jo ihan sama keskustelu kuin se että naisten pitää laskea rimaa jotta peräkammarinpojat saa parisuhteen. En kyllä leiki teidän kanssanne....

Vierailija
114/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liioittelet.

Mustasukkaisuus on erittäin tervettä. Jos ei ole mustasukkaisuutta niin ei ole rakkauttakaan

Mustasukkaisuus ei ole rakkautta vaan omistushalua, huonoa itsetuntoa sekä menettämisen pelkoa. Rakastaa voi ilman mustasukkaisuuttakin.

Niin lapsia esimerkiksi, tai ystävää.

Vierailija
115/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä exää välttämättä minään uhkana koeta, mutta jos exiä pyörii kaikilla listoilla ja heitä joutuu tapaamaan niiden ollessa esimerkiksi yhteisissä kaveripiireissä, niin se on jatkuvaa muistuttelua siitä, että kumppanilla on ollut entisiä. Minä en ainakaan koe exiä uhkana tai pidä itseäni heitä huonompana, mutta en pidä siitä, että tällaiset asiat pakottavat ajatukseni siihen, että muillakin on ollut vastaavaa avovaimoni kanssa. Tulen kyllä asian kanssa toimeen, mutta paljon parempi on jos nuo ihmiset ovat kokonaan poissa hänen elämästään, jotta niihin ei joudu törmäämään. 

Olen myös itse toiminut sillä tavoin, että kun alan seurustelemaan, niin emme joudu suurella todennäköisyydellä törmäämään exiini. Eli en harrasta seksiä kenenkään kanssa pienellä paikkakunnalla, jossa vanhempani asuvat. Eli vanhemmillani vieraillessa ei tarvitse törmätä exiini. En harrasta seksiä kaveriporukkaani kuuluvien ihmisten kanssa. Sama läheisiin opiskelukavereihin ja työporukkaan. Tuntemattomiakin naisia riittää sen verran paljon, että ei ole mitään tarvetta luoda ongelmia tulevaisuuteen.

Minulle on itsestään selvää, että poistan kaikki kontaktit entisiini kun alan parisuhteeseen. Jos on jotain säätöjä, niin voin laittaa numerot ylös jos olen yhteydessä myöhemmin jos suhteeni päättyy, mutta suhteen aikana en ota mitään kontaktia. Tuo exien kanssa kaverina oleminen on mielestäni naurettavaa. Jos olet joskus ollut seksuaalisesti kiinnostunut toisesta ihmisestä, niin ei se koskaan mihinkään täysin katoa. Flirttailu on aina ilmassa ja mielestäni olisi aivan kohtuutonta, että olisin seurustelevana tekemissä näiden ihmisten kanssa. Samoin on kohtuutonta jos kumppanini olisi.

Mitä vähemmän näkee yhteisessä elämässä viittauksia entisiin, niin sitä ainutlaatuisemmalta ja vahvemmalta suhde tuntuu. Jos tilanne olisi se, että joutuisin lähes päivittäin olla tekemisissä avovaimoni entisten kanssa, niin tuskin tuo suhde kovin pitkään edes kestäisi. Se yksinkertaisesti laimentaisi tunteeni häntä kohtaan. 

Vierailija
116/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liioittelet.

Mustasukkaisuus on erittäin tervettä. Jos ei ole mustasukkaisuutta niin ei ole rakkauttakaan

Mustasukkaisuus ei ole rakkautta vaan omistushalua, huonoa itsetuntoa sekä menettämisen pelkoa. Rakastaa voi ilman mustasukkaisuuttakin.

Ei muuten voi. Niin biologit kuin psykologit on sitä mieltä että mustasukkaisuus on olennainen osa rakkautta ja jos ei ole mustasukkaisuutta niin ei ole rakkauttakaan.

Ihmisellä on luonnollinen halu olla toisen oma ja haluaa että se toinen on oma.

Amen. 

Näin jonkun amerikkalaisen talk shown missä juteltiin pettämisestä. Siellä oli juuri näitä jotka kauhistelivat kovaan ääneen että "sehän on OMISTAMISTA!!! Ei toista voi OMISTAA!!!" 

Ei tullut ollenkaan yllätyksenä että jokainen joka kauhisteli sitä, oli pettänyt kumppaneitaan. Ei tietenkään nykyistä, väittivät, mutta tietäähän sen että pettäjä on aina pettäjä.

Vierailija
117/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liioittelet.

Eli olet niitä pellejä jotka pitää jokaisen puolitutun kummin kaimankin kontaktina. Jo toi olisi syy miksi en ikinä seurustelisi kanssasi.

Yksi hyvä varoitusmerkki on myös se, että tyyppi haluaa sinulla olevan mahdollisimman vähän kontakteja ihmisiin ja pieni ystävä-/kaveripiiri (=vähemmän "riskiä" pettää).

Myöskin siksi, että tällä tyypillä todnäk itsellään on suppea kaveripiiri, ja sinun tulisi viettää kaikki vapaa-aikasi hänen kanssaan.

Vierailija
118/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liioittelet.

Ei muuten voi. Niin biologit kuin psykologit on sitä mieltä että mustasukkaisuus on olennainen osa rakkautta ja jos ei ole mustasukkaisuutta niin ei ole rakkauttakaan.

Amen. 

Näin jonkun amerikkalaisen talk shown missä juteltiin pettämisestä. Siellä oli juuri näitä jotka kauhistelivat kovaan ääneen että "sehän on OMISTAMISTA!!! Ei toista voi OMISTAA!!!" 

Ei tullut ollenkaan yllätyksenä että jokainen joka kauhisteli sitä, oli pettänyt kumppaneitaan. Ei tietenkään nykyistä, väittivät, mutta tietäähän sen että pettäjä on aina pettäjä.

Moni mustasukkainen ja kumppaniaan vartioiva on myös pettänyt kumppaniaan.

Itse sanoisin, että mitä neurtaalimmin asiaan suhtautuu, niin sen todennäkisimmin itsellään on puhtaat jauhot pussissa.

Jos vaadit toista poistamaan kaverilistoiltaan exät ja muut, niin ehkä sinä itse et osaisi pitää näppejäsi erossa existäsi, ja siksi kaikki yhteydet on katkaistava.

Vierailija
119/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liioittelet.

Amen. 

Moni mustasukkainen ja kumppaniaan vartioiva on myös pettänyt kumppaniaan.

Itse sanoisin, että mitä neurtaalimmin asiaan suhtautuu, niin sen todennäkisimmin itsellään on puhtaat jauhot pussissa.

Jos vaadit toista poistamaan kaverilistoiltaan exät ja muut, niin ehkä sinä itse et osaisi pitää näppejäsi erossa existäsi, ja siksi kaikki yhteydet on katkaistava.

Siihen listoilta poistamiseen on muitakin syitä kuin pettämisen pelko. 

Vierailija
120/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä exää välttämättä minään uhkana koeta, mutta jos exiä pyörii kaikilla listoilla ja heitä joutuu tapaamaan niiden ollessa esimerkiksi yhteisissä kaveripiireissä, niin se on jatkuvaa muistuttelua siitä, että kumppanilla on ollut entisiä. Minä en ainakaan koe exiä uhkana tai pidä itseäni heitä huonompana, mutta en pidä siitä, että tällaiset asiat pakottavat ajatukseni siihen, että muillakin on ollut vastaavaa avovaimoni kanssa. Tulen kyllä asian kanssa toimeen, mutta paljon parempi on jos nuo ihmiset ovat kokonaan poissa hänen elämästään, jotta niihin ei joudu törmäämään. 

Olen myös itse toiminut sillä tavoin, että kun alan seurustelemaan, niin emme joudu suurella todennäköisyydellä törmäämään exiini. Eli en harrasta seksiä kenenkään kanssa pienellä paikkakunnalla, jossa vanhempani asuvat. Eli vanhemmillani vieraillessa ei tarvitse törmätä exiini. En harrasta seksiä kaveriporukkaani kuuluvien ihmisten kanssa. Sama läheisiin opiskelukavereihin ja työporukkaan. Tuntemattomiakin naisia riittää sen verran paljon, että ei ole mitään tarvetta luoda ongelmia tulevaisuuteen.

Minulle on itsestään selvää, että poistan kaikki kontaktit entisiini kun alan parisuhteeseen. Jos on jotain säätöjä, niin voin laittaa numerot ylös jos olen yhteydessä myöhemmin jos suhteeni päättyy, mutta suhteen aikana en ota mitään kontaktia. Tuo exien kanssa kaverina oleminen on mielestäni naurettavaa. Jos olet joskus ollut seksuaalisesti kiinnostunut toisesta ihmisestä, niin ei se koskaan mihinkään täysin katoa. Flirttailu on aina ilmassa ja mielestäni olisi aivan kohtuutonta, että olisin seurustelevana tekemissä näiden ihmisten kanssa. Samoin on kohtuutonta jos kumppanini olisi.

Mitä vähemmän näkee yhteisessä elämässä viittauksia entisiin, niin sitä ainutlaatuisemmalta ja vahvemmalta suhde tuntuu. Jos tilanne olisi se, että joutuisin lähes päivittäin olla tekemisissä avovaimoni entisten kanssa, niin tuskin tuo suhde kovin pitkään edes kestäisi. Se yksinkertaisesti laimentaisi tunteeni häntä kohtaan. 

Niin. Alussa puhuttiin exitä kaverilistoilla, tässä taas niihin jo törmätäänkin usein ja kaikkialla on jatkuvaa muistuttelua näistä existä.

Se suhteellisuudentaju...

Ja oikeastaan koko viestisi kertoo, ettet voi koskaan hyväksyä kumppanisi historiaa. Se ei ole ihan tervettä menoa sekään. Ei niitä tarvitse naamaan hieroa, mutta on silti hyväksyttävä niiden olemassaolo. Jos ei pysty siihen, niin en suosittele parisuhdetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi