Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheväkivalta.

Vierailija
28.01.2023 |

Jos kuulette, että naapurissanne on perheväkivaltaa, niin soittaisitteko poliisit paikalle? Itse todistin tänään vaimon kiljumista, avunhuutoja. Pelkään, että kyseinen naapuri ottaa minut kohteekseen, jos ilmoitan asiasta.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huutaa apua niin soittaisin. Kerran seurasin tilannetta, mutta nainen ei huutanut apua niin en puuttunut sitten. Joku muu soitti poliisit. Ehkä hän itse.

Vierailija
2/19 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen soittanut poliisille tuossa tilanteessa, siis hätäkeskukseen ja hätäkeskus lähetti poliisin. Poliisin käynnin jälkeen mies lähti asunnosta. Kyllähän nuo naapurit katseli meitä vähän aikaa sen jälkeen pahasti. Mutta häiritsivät meidän lasten nukkumista tappelullaan ja lapset pelkäsi seinän takana että jollekin käy huonosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon mä soittanut poliisit. Tulivat aika pian ja se huuto ja ryske loppui, kun toinen lähti asunnosta. Ei kerrostalossa tarvii kaikkea kuunnella, varsinkaan hiljaisuuden aikaan.

Vierailija
4/19 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut niin vähän kerrostalossa, että vain kerran elämässäni olen joutunut tuota pohtimaan. Poliisiauto ehti kuitenkin tulla jo  ennen kuin minä niille soitin.

Te jotka ette sekaannu naapureitten asioihin, miltä tuntuisi lukea lehdestä, että naapurinne on pahoinpidelty hengiltä ja te ette olisi mitenkään puuttuneen siihen?

Vierailija
5/19 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä todella soittaisin, enkä edes asiaa pidempää harkitsisi. Minä en surkeita naisten-, lasten- tai eläintenhakkaajia kumartele tai päätäni puskaan työnnö. Toimin velvollisuuteni mukaisesti ja moraalilleni uskollisesti.

Mikä edes oikeuttaa pohtimaan, hankkisiko heikossa ja alisteisessa asemassa olevalle apua vai ei? Jos et sinä niin kuka sitten? Ja samoin on oikeus ja poliisi puolellasi, jos sinuun/perheeseesi kohdistuisi (ja tuskin kohdistuisi, tuollaiset väkivaltasurkimukset saavat kerrankin näpeilleen) . Itse tasan kyllä pitäisin huolen juurikin poliisit naapuriinkin kutsuen, että täällä ei tuollaisia paskoka hyvällä katsota.

Vierailija
6/19 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan rupea vasikaksi!! Jos naapuri haluaa kouluttaa vaimoaan niin hänellä on siihen täysi oikeus.

Kouluttaa hiljaiseksi. Koskaan ei tiedä milloin tulee se viimeinen lyönti ja tulee lopullinen hiljaisuus.

Väkivallan "uhri" voi lähteä koska haluaa. Ensimmäisen lyönnin, teki sen nainen tai mies tulee olla se viimeinen.

Vierailija
7/19 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai.

Vierailija
8/19 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En soita poliiseja.

Suomessa menen itse ovelle ja pyydän lopettamaan melskaamisen.

Yleensä tilanne rauhoittuu puhejudolla, erittäin harvoin joutuu painimaan tai kilpailemaan päähänlyönnissä.

Missään noista kolmesta lajista ei vaimonhakkaajat ole tähän mennessä menestyneet kanssani.

Brasiliassa ja Ecuadorissa asuessani melske kuului kulttuuriin, siellä ei kannattanut alkaa ramboilemaan, siellä saattoi tulla lyijyä oven läpi heti kun rohkenit valkonaamana ilmestyä kutsumatta ovelle.

Vierailija
9/19 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko40 kirjoitti:

En soita poliiseja.

Yleensä tilanne rauhoittuu puhejudolla, erittäin harvoin joutuu painimaan tai kilpailemaan päähänlyönnissä.

Missään noista kolmesta lajista ei vaimonhakkaajat ole tähän mennessä menestyneet kanssani.

Brasiliassa ja Ecuadorissa asuessani melske kuului kulttuuriin, siellä ei kannattanut alkaa ramboilemaan, siellä saattoi tulla lyijyä oven läpi heti kun rohkenit valkonaamana ilmestyä kutsumatta ovelle.

Menetkö väliin jos nainen lyö miestä vai onko mies ansainnut sen?

Vierailija
10/19 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko40 kirjoitti:

En soita poliiseja.

Miehet jatkuvasti kinuavat naisen kosketusta ja sitten kun sitä saavat, alkaa naukuminen.

Vierailija
11/19 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä epäily on syy soittaa häkeen tai ottaa yhteyttä poliisiin/tehdä huoli-ilmoitus. Meillä on velvollisuus auttaa, se on lakiin kirjattu...  Ei saa mennä itse sekaantumaan asiaan ellei 100 % varmasti tiedä, että itselle ei käy kuinkaan tai että tilanne ei siitä eskaloidu. --> Koska harvoin voi olla täysin varma, niin   häke-soitto on ehkä paras keino. Poliisit voivat nimittäin sitten paikalle saapuessaan itsekin kuulla tilanteen - eikä enää ole vain se yksi havainnoija ja hänen kokemukset, vaan kaksi lisää ja kaksi niistä on koulutetettu hoitamaan noita tilanteita.

Vierailija
12/19 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä epäily on syy soittaa häkeen tai ottaa yhteyttä poliisiin/tehdä huoli-ilmoitus. Meillä on velvollisuus auttaa, se on lakiin kirjattu...  Ei saa mennä itse sekaantumaan asiaan ellei 100 % varmasti tiedä, että itselle ei käy kuinkaan tai että tilanne ei siitä eskaloidu. --> Koska harvoin voi olla täysin varma, niin   häke-soitto on ehkä paras keino. Poliisit voivat nimittäin sitten paikalle saapuessaan itsekin kuulla tilanteen - eikä enää ole vain se yksi havainnoija ja hänen kokemukset, vaan kaksi lisää ja kaksi niistä on koulutetettu hoitamaan noita tilanteita.

Minua hätäkeskus ohjeisti menemään naapurin ovelle, mutta sanoin etten todellakaan uskalla. ( Olen pienikokoinen nainen). Onneksi sitten lähettivät poliisin, joka tuli nopeasti ja hoiti tilanteen.  Toinen lähti asunnosta poliisin käskystä ja tilanne rauhoittui.  Mitä siitä olisi tullut jos olisin mennyt sinne ovelle. Huh, en uskalla edes ajatella. 

Vierailija
13/19 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko40 kirjoitti:

En soita poliiseja.

Naisetkin saa tuomioita, ja ilmoitan kyllä jos mies olisi alakynnessä.  Elämäntaparaivoajat on useimmiten miehiä, siihen pitäs kehittää joku lopullinen ratkaisu.  

Vierailija
14/19 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä.

No on tultu oltua molemmissa osissa.

Ja kaikkihan on tilanteiden summa.

Aika nollasummapeli.

Aikoinaan soitin poliisit lopulta itse kotiin kun isännälle jäi keikka päälle.

Ja itsehän olin tietenkin " nainen joka ei osannut koskaan pitää oikeassa paikassa suutaan kiinni."

Samoin tein tämä virkamies itsekin uhriutui.

Kun ero eteni- hän uhriutui kokonaan.

No nyt on hänellä puolisona koulutettu ja työssäkäyvä maisterisnainen joka osaa toivottavasti pitää suunsa kiinni koko ajan.

Voi olla-

Voihan se toimiakin. Niin.

Pelottavaa kuitenkin on että tendessi on että kun väkivaltaa on oppinut käyttämään sieltä se tulee esiin.

Käy varmaan " työreissuillaan" pätkimässä ja uusi morsian kuvittelee että hän tekee paljon reissua jotta saavat rahaa yhteiseen tulevaisuuteen.

Todellisuudessa

Tämä uusi puoliso hoitaa myös lapseni.

Ja

Mies pettää.

Vierailija
15/19 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin turhan pitkään, soittaisinko. Joku muu oli sitten ehtinyt soittaa ennen minua.

Vierailija
16/19 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheessä on lapsia, kynnys soittamiseen pitää olla matalalla.

Vierailija
17/19 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos perheessä on lapsia, kynnys soittamiseen pitää olla matalalla.

Kyllä, tuo asia todellakin pitää pitää mielessä.

Hätäkeskus kysyy lapsien olemassaoloa ilmeisesti "aina" (pohjautuu kokemukseeni, olen joutunut muutaman kerran soittamaan väkivaltaepäilyn takia), kun soittaa kotiväkivaltaepäilystä. Luulen, että silloin poliisit tulevat hiukan kiireemmin.

Vierailija
18/19 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies joskus vitsaili sillä, että jos naapuri löisi vaimoaan, niin menisi mukaan lyömään. Sanoi että on jotain kinkyjuttuja naapureilla, mutta mielestäni oli aika mauton vitsi.

Vierailija
19/19 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä en surkeita naisten-, lasten- tai eläintenhakkaajia kumartele tai päätäni puskaan työnnö. Toimin velvollisuuteni mukaisesti ja moraalilleni uskollisesti."

Mistä tiedät, onko tekijä aina "naista, lasta tai eläimiä" hakkaava mies. Nainenkin voi olla väkivaltainen ja nainen voi vaikka tappaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän