Kerro noloin "Miksi sanoin sen" hetkesi
Eli kertokaa tänne niitä tilanteita, jolloin olet päästellyt suustasi sammakoita tai jotain aivan älyvapaata ja sen jälkeen halunnut vajota maan alle häpeissäsi. Voit halutessasi myös kertoa miten vastapuoli reagoi lipsahdukseesi.
Kommentit (422)
Joskus teininä inhosin yli kaiken ruskeaa tukkaani ja värjäsin sitä milloin minkäkin väriseksi. Olimme kaupassa kaverin kanssa ostamassa hiusväriä ja katselin ruskeita hiusvärejä, suureen ääneen toitotin että "hyi helvetti ruskeet hiukset on kyllä niin kauheet, en ymmärrä miten joku voi tarkoituksella värjätä hiukset ruskeiks!" No eikös sitten joku nainen tule välistämme hiusvärihyllylle ja nappaa sen keskiruskean sävyn siitä hyllystä.
uudet luokkakaverit ottivat puheeksi uudet värilliset piilolinssit (elettiin 80-lukua, Katan piilarit oli parhautta jne). ja siinä joku et semmoiset vihreät, mimmosethan ne olis. Minä huudan kovaan ääneen mielipiteeni "ne on ihan hirveän nolon näköiset, tosi luonnottomat, ei näytä aidoilta, ihan pellen näköiseksi tekee" jne. yksi uusi tyttö siinä sit hiljaisena "mulla muuten on sellaiset"
Vierailija kirjoitti:
Äidillä on tapana viivyttää ulos lähtemistä vaihtamalla vielä kerran vaatteita tai kohemtamalla hiuksia. Itse olen paljon nopeampi ja olin eteisessä odottamassa ja omissa ajatuksissani. Hän sanoi jotain vaatettaan vanhaksi lumpuksi, mihin totesin ajattelematta että ite oot. Tajusin tilanteen jotenkin vasta myöhemmin, kun oli jo myöhäistä selitellä :D. Menipä hiljaiseksi ainakin, mutta kyllä mua nolotti.
Meidän perheessä tuommoisessa ei olisi mitään nolostumista. Mun äiti olisi nauranut kunnolla, jos olisin heittänyt hänelle tuon jutun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei teinin himoaminen ole pedofiliaa. Miksi se herättää vanhoissa kurpissa katkeruutta jos mies katsoo kiimaisena lukiopissiksiä?
tyttöporukassahan oli yhden miehen rippikouluikäinen tyttö. Rippikoululaiset ovat 8 luokkalaisia. Ja ikä on 14-15v. Ja kyllä se on sairasta aikuisen miehen kuolata lasten perään. Eikä kenessäkään vanhassa kurpassa se herätä karkeruutta vaan oikeutettua vihaa jotakin pervoa kohtaan, joka kuolaa heidän lastensa perään. Ja tämä sama koskee myös miehiä. Kyllä meillä ainakin mies suuttuisi, jos joku kuolaava äija läähättäisi meidän rippikouluikäisen tytön perään. Aikuisen perään saa läähätellä niin paljon, kuin pokka kestää, mutta lapset on jätettävä rauhaan.
Oli meinaan pikkasen oksettavaa ja ahdistavaa kun rippikouluikäisenä ja vähän nuorempanakin jotkut keski-ikäiset äijät huuteli perään ja tulee jutteleen ja kehumaan muotoja (kehityin hyvin nopeasti ja näytin vanhemmalta) hyi helvetti. Eikä mitään vaikutusta vaikka sanoo ikänsä. Onhan se vieläkin oksettavaa näin parikymppisenä mutta nykyään sentään sanoo suoraan että painu helvettiin. Ei silloin uskaltanut. Sitä myös tapahtuu nykyään vähemmän koska laihdutin suurimmat muotoni pois (vaikka lähes alipainoisena minulla vieläkin hyvin näkyvä tiimalasivartalo) leikkäsin hiukseni lyhyeksi, omaan tatuointeja ja lävistyksiä. En siis tuon takia näitä asioita tehnyt, vaikka se tässä sanottuna siltä kuulostaakin. Mutta vaikka en ole nykyään kauneusihanteiden mukainen niin silti saa ääliöitä hätyytellä. Niinkuin varmasti kaikki naiset.
Olin työharjoittelussa terveyskeskuksen vuodeosastolla. Yksi potilas oli lähdössä lounaan jälkeen kotiin. Kyseessä hyvin iäkäs mies. Jaoin potilaille lounastarjottimia ja totesin tälle miehelle, että "tää onkin sitten sun viimeinen ateria".
Vierailija kirjoitti:
uudet luokkakaverit ottivat puheeksi uudet värilliset piilolinssit (elettiin 80-lukua, Katan piilarit oli parhautta jne). ja siinä joku et semmoiset vihreät, mimmosethan ne olis. Minä huudan kovaan ääneen mielipiteeni "ne on ihan hirveän nolon näköiset, tosi luonnottomat, ei näytä aidoilta, ihan pellen näköiseksi tekee" jne. yksi uusi tyttö siinä sit hiljaisena "mulla muuten on sellaiset"
Itse en edes muistaisi tällaista tapahtumaa, kun taas sinulle tämä on noloin "miksi sanoin sen" -hetkesi. Niin me olemme erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Teininä harrastusporukkaani oli tullut uusi jäsen, jonka tiesin koulusta. En pitänyt tästä tytöstä yhtään ja koulussa valitin kavereilleni, kuinka ärsyttävä ko tyttö on ja haukuin hänet ihan lyttyyn.. Hetken päästä yksi kavereistani sanoi, että *Maija on hänen serkku ja tosi mukava.. Hups
Siis miten ihmeessä joku muistelee nolostellen jotain tällaista? Pahin oli ehkä tuo, missä yläkouluikäinen sanoi kaverilleen, että Mirja on tyhmä nimi, ja sitten selviää että tämän toisen siskon nimi on Mirja. Siis voi noloooo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en edes muistaisi tällaista tapahtumaa, kun taas sinulle tämä on noloin "miksi sanoin sen" -hetkesi. Niin me olemme erilaisia.
Niinpä. Minulle on tärkeää, etten loukkaa ketään enkä möläyttele rumasti. Ja sitten möläytin.
Vierailija kirjoitti:
Naapuri tuli uudella kiiltävällä autolla kotiinsa ja kohteliaisuuttani kehuin että onpas hieno auto, taisi olla jo aikakin vaihtaa kun se teidän vanha oli jo melkeinpä vaarallisen näköinen kottero.
Naapuri kuunteli aikansa ja sanoi sitten että tämä on korjaamon laina-auto kun oma auto on ruostehitsauksessa....
Jos mun autoni olisi hirveä rousku, niin en kyllä loukkaantuisi jos joku siitä heittäisi vitsiä. Musta tuntuu muutenkin, että naisten välillä ei sallita mitään tummanpuhuvaa läppää ja että naisilla ei ole itseironian tajua vaan kaikesta otetaan nokkiinsa. Miesten juttuja kun kuuntelee, niin nehän juuri tuommoisia vitsejä heittää toisilleen ihan rennosti, ja siinä on tiettyä lämpöä jopa kun "haukkuvat" toisiaan. Meidän perheessäkin kaikki irvailevat toisilleen, eikä kukaan pahoita mieltään. Jos se auto on kottero niin sitten se on, ja sille pitäisi voida itsekin nauraa eikä pahastua. Miten jotkut on niin tosikoita omista asioistaan? Lopettakaa te ainakin nolostelemasta sanomisianne vain siksi, että joku on tosikko. :)
Näistä jutuista hyvin harva on yhtään nolo. Naisilla ei taida olla huumorintajua.
Katseltiin aikoinaan töissä nuorten kanssa Rikospoliisi Maria Kallio-telkkarisarjaa, jossa pääosahahmon aviomies kertoi halustaan jäädä kotiin hoitamaan vauvaa, jotta vaimo voi jatkaa rikospoliisin työssään. Kommentoin sitten suureen ääneen, että onpa tohonkin sarjaan kirjotettu tollanen nössö mies. Yks näistä nuorten ohjaajista sitten ilmoitti, että hän on kohta jäämässä hoitovapaalle, koska vaimo menee töihin. Pyysin anteeksi. Hävetti.
Oltiin miehen kaa Egyptissä Kairon päiväretkellä. Juteltiin yhden pariskunnan kanssa ja sanoin sitten siinä kuuluvalla äänellä, että mepä laitettiin lenkkarit jalkaan, kun ei tällaisilla kokopäiväretkillä millään sandaaleilla pärjää. Katsahdin sitten pariskunnan jalkoihin - ja mitäs muuta heillä olikaan jalassaan kuin sandaalit!
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen se, kun joku vanhainkodin työntekijä joskus täällä av:lla kertoi, että jonkun mummon kysyessä saako alkaa päiväunille, hän oli sanonut "nuku pois vaan".
Sama täällä. Aina kun laitan vanhusta nukkumaan suusta pääsee ovella "lepää rauhassa"
Just D::
Esittelin itseni juhlissa siskoni nimellä. Piti esittäytyä niin monelle, että lopulta sanoin vahingossa saman nimen kuin edellä esittäytynyt siskoni. Toivottavasti ei kovin moni kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Raaka fakta on, että jos kuusitoistanen kesäinen teiniprinsessa avaisi haaransa, niin kyllä moni mies pettäisi.
Sama pervo-Pena latelee lisää "raakoja faktoja". Usko jo, etteivät läheskään kaikki miehet ole yhtä oksettavia kuin sinä.
Olin 8kk raskaana. Käytiin katsomassa miehen kanssa re-master versio Jurassic Parkista joku vuosi sitten. Kaikki varmasti ovat leffan nähneet paitsi minä tuota ennen. Jotenkin kai hormonit sekaisin oli, kun jännäpaikassa huusin ääneen "Älä mene sinne!!". Kyllä nolottI. Mies katsoi vieressä suu auki...
Enolleni selitin joskus parikymppisenä kerrostalossa asuessani naapureistani, tuli myös puheeksi mun alapuolella asunut mies, joka mulle joskus valitti normaaleista elämän äänistä (muunmuassa kun kirja tipahti hyllystä kun yritin niitä sinne laittaa, kerran myös tippui avain rappukäytävässä ja siitä kilahduksesta sitten tuli huutamaan eikä näitäkään tosiaan tapahtunut kuin ehkä kerran pari vuodessa ja silti mulkoili mua aina kun näin hänet). No, tuota miestä sanoin "alakerran kusipääksi", jolloin eno totesikin että se on muuten mun kaverin isä. No, siinä sitten olin ihan nolostuneena ja yritin nauraa ja todeta vaan ettei sitten sano sille kaverilleen mitään asiasta. Eno onneksi otti asian huumorilla ja oli hiljaa, ja pääsinkin sitten pian muuttamaan pois siitä kämpästä.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen se, kun joku vanhainkodin työntekijä joskus täällä av:lla kertoi, että jonkun mummon kysyessä saako alkaa päiväunille, hän oli sanonut "nuku pois vaan".
Täytyy tunnustaa, että itseltäkin on lipsahtanut vanhuksia päivälevolle viedessä tuo sanonta samoin kuin "Lepää rauhassa!" Yhdessä niille on asukkaan kanssa naurettu.
Vierailija kirjoitti:
Esittelin itseni juhlissa siskoni nimellä. Piti esittäytyä niin monelle, että lopulta sanoin vahingossa saman nimen kuin edellä esittäytynyt siskoni. Toivottavasti ei kovin moni kuullut.
Minusta tuo oli hauska eikä yhtään noloa. Sitä paitsi tuommoinen on hyvä icebreaker, kun sanoo jotain vähän höhlää. Siinä voi nauraa ja sitten sanoa sen oikean nimensä, todennäköisesti porukka nauraisi kanssasi eikä kukaan ajattelisi sinun olevan nolo tyyppi.
Mulla oli vaaleahiuksinen, ylipainoinen tuttava, ja hän sitten kertoi että Marokossa pidetään naisista jotka on vaaleahiuksisia ja pyöreitä, ilmeisesti liittyy jotenkin rikkauteen ja kauneusihanteeseen..? Sen suuremmin ajattelematta, tokaisin et "sähän oisit niille jumalatar!". Samalla sekunnilla tajusin mokani, ja nolona paikkailin mokaani "koska sulla on niin vaaleat hiukset luonnostaan...".
Opiskelukaveri oli raskaana, siis ihan loppukuukausilla. Hoikka siro nainen, valtava vatsa. Jostain syystä minä, tyhmä ja vela, en tajunnut hänen olevan raskaana. Minä vaan ajattelin, että hänellä on valtava vatsa..
Juteltiin liikunnasta ja ihmettelin kun ei osallistu tunneille. Hän sitten, että ei hän tietenkään voi kun.. ja minä että mitä, miksi ihmeessä? ja hän sitten vähän varovasti nyökkää kohti vatsaansa ja "no kun olen raskaana"...
voi luoja että siinä halusin vajota maan alle ja nyökyttelin että juu juu niin tietenkin. yritän nykyisin katsoa uusien tuttavuuksien vatsan seutua sillä silmällä, että olisko raskaana vai läski.