Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerro noloin "Miksi sanoin sen" hetkesi

Vierailija
22.01.2017 |

Eli kertokaa tänne niitä tilanteita, jolloin olet päästellyt suustasi sammakoita tai jotain aivan älyvapaata ja sen jälkeen halunnut vajota maan alle häpeissäsi. Voit halutessasi myös kertoa miten vastapuoli reagoi lipsahdukseesi.

Kommentit (422)

Vierailija
141/422 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattoman moka koskaan: istuin lähes tuntemattoman henkilön kanssa terassilla ja odotin yhteistä ystäväämme, joka on lyhytkasvuinen. Kun hän näkyi tulevan tien päässä, suustani tuli "nyt se kääpiö tulee". Voi jeesus, meni koko päiväksi ihan vaikeaksi ja häpeän monen vuoden jälkeenkin moista aivopierua. Enhän edes pääni sisällä käytä moista ilmaisua kenestäkään.

Vierailija
142/422 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa eräs rinnakkaisluokalla ollut poika oli juuri kuollut jäätyään junan alle. Olimme tietysti todella järkyttyneitä asiasta ja kauhistelimme luokkakaverini kanssa tapahtunutta yhdessä tilanteessa, jossa oli mukana myös eräs aikuinen. Jutellessamme asiasta tämä henkilö alkoi itkeä ja kertoi myös joutuneensa junan alle (en muista tarkemmin millainen tilanne se oli ollut) mutta selvinneensä siitä. Kyllä nolotti että pitikin ottaa asiaa puheeksi, mutta mistäpä sitä olisi osannut arvata. Aika harva kuitenkin selviää junan alle jäätyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/422 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä sattui rakkaalle veljelleni, mutta olin osasyyllinen, joten menköön. Olimme ristiäisissä erään sukulaisemme luona.

Tulevan kummityttöni pappi kysyi minulta ennen nimenantoa, että voinko siunata (?) lapsen kättä pään päällä pitämällä, vaikka en kuulu kirkkoon. Suostuin.

Hetken päästä kerroin tästä veljelleni, kun olimme "kahdestaan" keittiössä. Veljeni toteaa "vitsikkäästi":

- Kai sanoit, että siihen lapseen menee sitä kautta sitten samantien Saatana?

Kuului yskäisy. Pappi olikin kuuloetäisyydellä. Sain siunata silti. :D

Kirkkoon kuulumaton ei käsittääkseni voi olla kummi.

Vierailija
144/422 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on päihdetausta, josta oon onneksi selvinnyt kuiville vuosia sitten. Kävin muutama vuosi sit sellaisella "kesäleirillä", jossa muiden samankaltaisten ihmisten kanssa jaettiin kokemuksia ja vertaistukea, jonka jälkeen olin ihan huumassa siitä avautumisesta ja muihin tukeutumisesta jne. Siellä lisäksi rohkaistiin kertomaan reippaasti omasta menneisyydestä häpeilemättä tyyliin : "Kertominen vapauttaa, kyllä ihmiset ymmärtää" jne. Siitä voimistuneena halusin kauheasti kertoa mieheni siskolle, joka on aika piinkova uraäiti ja aina ollut jotenkin kalsean ja etäisen oloinen mua kohtaan. Hän ei siis tiennyt taustastani, tosi harva tietää, eikä se mitenkään näy päälle musta. Tämän siskon meillä kylässä ollessa sit aloin vähän avautumaan ajatellen, että se voisi lähentää meitä ja vähän yllätyinkin, kun oma ääneni alkoi värisemään ja liikutuin kertoessani, että mulla on tällaista vaikeaa menneisyydessä. Vastaanotto oli hyytävä, hän ei edes vilkaissut minua siinä puhuessani (lyhyesti) ja oli suu tiukkana viivana ja jäykkänä kuin kivipaasi. Ei kommentoinut mitenkään, ei edes hymähtänyt saati nyökännyt. Lopetin siihen, eikä aiheeseen ole palattu ei sen illan aikana eikä enää muutenkaan. Oon monet kerrat kironnut tuota avautumista ja ollut kiukkuinen, et miksi silloin hölmöläisenä uskoin, että ihmiset ymmärtää ja totuus vapauttaa. No ainakin opin siitä muijasta asioita >=0 ei tarvi mielistellä enää jääpuikkoa.

Vierailija
145/422 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä vähän vierestä, mutta pakko kertoa. Veljeni oli menossa naimisiin kypsällä iällä ja morsiamen aikuinen tytär (morsiamen ensimmäisestä avoiliitosta), morsmaikku ja minä olimme keittiössä hääaamuna. Vitsailin morsiamelle, että kannattaa syödä hyvin, ettei vaan pyörry nälästa alttarille. Tähän tytär jatkoi, että jää sitten metsät ja rannat saamatta.........Keittiöön laskeutui syvä hiljaisuus.... En ole voinut paljastaa tätä keskustelua veljelle vieläkään.

Toivottavasti avioehto.

Vierailija
146/422 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin muutaman miespuoleisen työkavereiden kanssa terassilla afterworkeillä, kun siitä ohi kulki lauma seksikkäitä teinityttöjä. Tietysti tokaisin siinä sitten sen ääneen mitä jokainen mies tällaisessa tilanteessa ajattelee eli "Tollasta kun pääsisi vielä kerran kokeilemaan!". Muut kollegat myötäilivät ja myhäilivät, mutta yksi meistä selvästi hieman järkyttyi lausahduksestani ja sanoi, että yksi lauman jäsenistä on hänen rippikouluikäinen tyttärensä! Vähän meinasi tulla kiusaantunut tunnelma, mutta vastasin vain, että totuus on raaka fakta!

Hyi helvetti.

Vierailija
147/422 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosaliohjaajana / valmentajana työskennellessäni tuli muutamia kertoja sanottua jotenkin vähän hassuja juttuja, ei välttämättä maanallevajoamis-noloja, mutta silti.

-Opetin asiakasta tekemään penkkipunnerrusta. Jostain syystä hän nosti joka toistolla takaraivonsa irti penkistä, joten pyysin häntä laittamaan pään takaisin penkkiin kiinni. Jotten tuntisi itseäni papukaijaksi, yritin hieman varioida ilmaisutapaa (esim. laske pää alas, pidä pää kiinni penkissä jne) samalla kun laskin toistoja. Siinä sitten asiakkaan ähistessä viimeisiä toistoja loppui minulta ilmeisesti ilmaisut kesken ja huudahdin "PÄÄ KIINNI!" Nolotti, sillä kyseinen herra ähisi oikein kunnolla treenatessaan, joten tuo kuullosti enemmänkin komennolta olla hiljaa...

-Treenattiin jalkapallojoukkueen kanssa reaktioita. Olin unohtanut pillin kotiin joten lähetin pelaajia juoksemaan huutamalla HEP ja läpsäyttämällä kädet yhteen pään yläpuolella. Siinä sitten aavistuslähtöihin kyllästyneenä totesin että "Joo ja hei ei saa lähteä ennenku oon näyttäny käsillä heppiä" EIIIIIIH, miten häpesin kun 25kpl parikymppistä futaria nieleskeli huutonaurua :D Jotenkin vaan meni senat sakaisin juuri kriittisessä lauseessa...

Vierailija
148/422 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin muutaman miespuoleisen työkavereiden kanssa terassilla afterworkeillä, kun siitä ohi kulki lauma seksikkäitä teinityttöjä. Tietysti tokaisin siinä sitten sen ääneen mitä jokainen mies tällaisessa tilanteessa ajattelee eli "Tollasta kun pääsisi vielä kerran kokeilemaan!". Muut kollegat myötäilivät ja myhäilivät, mutta yksi meistä selvästi hieman järkyttyi lausahduksestani ja sanoi, että yksi lauman jäsenistä on hänen rippikouluikäinen tyttärensä! Vähän meinasi tulla kiusaantunut tunnelma, mutta vastasin vain, että totuus on raaka fakta!

Eli ihan julkisesti tunnustauduit pedofiiliksi? Toivottavasti pomosikin sai tiedon tästä avautumisesta, tuskinpa nautit enää tuollaisen leimautumisen jälkeen kovinkaan suurta luottamusta työntekijänä.

Vierailija
149/422 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä vähän vierestä, mutta pakko kertoa. Veljeni oli menossa naimisiin kypsällä iällä ja morsiamen aikuinen tytär (morsiamen ensimmäisestä avoiliitosta), morsmaikku ja minä olimme keittiössä hääaamuna. Vitsailin morsiamelle, että kannattaa syödä hyvin, ettei vaan pyörry nälästa alttarille. Tähän tytär jatkoi, että jää sitten metsät ja rannat saamatta.........Keittiöön laskeutui syvä hiljaisuus.... En ole voinut paljastaa tätä keskustelua veljelle vieläkään.

Toivottavasti avioehto.

No sehän tässä paha onkin, ei ole avioehtoa. Ei olisi morsian tainnut sellaista allekirjoittaa:(

Vierailija
150/422 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä sattui rakkaalle veljelleni, mutta olin osasyyllinen, joten menköön. Olimme ristiäisissä erään sukulaisemme luona.

Tulevan kummityttöni pappi kysyi minulta ennen nimenantoa, että voinko siunata (?) lapsen kättä pään päällä pitämällä, vaikka en kuulu kirkkoon. Suostuin.

Hetken päästä kerroin tästä veljelleni, kun olimme "kahdestaan" keittiössä. Veljeni toteaa "vitsikkäästi":

Alapeukuttajat, voiko siis olla?

Minulle pappi sanoi, ettei voi.

Vierailija
151/422 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämän kirjoittajan kommentti on totuus "jokaisen miehen ajatuksista" kun näkee teinityttöjä, niin enpä voi enää suomalaista miestä kunnioittaa ja silmiin katsoa.  Yäk! Voisikohan tämä kommentoija selventää, päteekö nämä miesten ajatukset myös silloin, kun miehellä itsellään on teinityttö/teinityttöjä. Kuolataanko sitä omien lasten ikäisten lapsien perään? Hyi saatana. Ja koko ukkolauma myhäilee ja myötäilee  ... Oksennus

Vierailija
152/422 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena farmaseuttina kohdalleni tuli apteekissa asiakas, joka mielestäni oli aivan selvästi raskaana ja osti buranaa. Varoitin asiakasta, että tämä lääke ei sitten sovi raskauden aikana. Nainen katsoi minua vinosti ja sanoi, että tietääkseen hän ei ole raskaana, mutta olikohan minulla parempaa tietoa aiheesta. Nolotti ihan vaan vähän. Näin opin kantapään kautta sen, etten enää ikinä olettanut mitään asiakkaan ulkonäön perusteella.

Et oo ainoa nuori farmaseutti, joka on tehny saman mokan. Mä ostin hiivaan lääkettä, tarvitsin tosin vain voiteen, mutta otin vahingossa sen yhdistelmäpakkauksen, jossa on myös ne emätinkapselit. Tämä ystävällinen asiakaspalvelija alko selittää, että sinähän et voi tuota asetinta käyttää tmv. Mä sit tietenki kysyin, että minkähän takia. Tämä vastasi naureskellen, että no, minkähän takia... sitä ei suositella käytettäväks raskaana ollessa. Mä sit totesin kuivasti, että en tiedä, että olisin raskaana.

Toivottavasti oppi, ettei kannata tehdä oletuksia...

Ite mä aina joskus sanon jotain vähän tyhmästi, mutta hyvin harvoin niin, että oikeasti nolottais, yleensä naurattaa.. mutta toisaalta en arvostele kenenkään ulkonäköä tms. Viimeisin tais olla, ku töissä kysyin yhdeltä keski-ikäiseltä mieheltä, että ai, lähetsä mun kyytiin..? Ajan siis bussia.. se kommentoi jotai ja mä sit naureskelin loppuillan fiksulle heitolleni..

Vierailija
153/422 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajat, voiko siis olla?

Minulle pappi sanoi, ettei voi.

Pitää kuulua joko luterilaiseen, ortodoksiseen tai katoliseen kirkkoon.

Vierailija
154/422 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei teinin himoaminen ole pedofiliaa. Miksi se herättää vanhoissa kurpissa katkeruutta jos mies katsoo kiimaisena lukiopissiksiä?

tyttöporukassahan oli yhden miehen rippikouluikäinen tyttö. Rippikoululaiset ovat 8 luokkalaisia. Ja ikä on 14-15v. Ja kyllä se on sairasta aikuisen miehen kuolata lasten perään.  Eikä kenessäkään vanhassa kurpassa se herätä karkeruutta vaan oikeutettua vihaa jotakin pervoa kohtaan, joka kuolaa heidän lastensa perään. Ja tämä sama koskee myös miehiä. Kyllä meillä ainakin mies suuttuisi, jos joku kuolaava äija läähättäisi meidän rippikouluikäisen tytön perään.  Aikuisen perään saa läähätellä niin paljon, kuin pokka kestää, mutta lapset on jätettävä rauhaan.

Vierailija
155/422 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Blöök kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran keskustelin r-vikaisen vastatapaamani henkilön kanssa. En tiedä, mitkä peilisolut aktivoituivat, mutta sanoin hänelle kuuluvasti sanan tismalleen samanlaisella ärrällä, jota hän käytti. Oh no...

Ääh, tämä kävi minullekin. En varmasti kummastele ihmisiä, joilla on s-tai r-"vika", koska se ei ole mikään vika.

Eikä omakaan puheeni ole niin täydellisesti artikuloitua.

Eräässä pubiväittelyssä vastasin kuitenkin   r-"vikaiselle"  tutulle miehelle käyttäen monesti samanlaista ärrää.

Kuuntelin kuin ulkopuolelta omaa pöpötystäni ja yritin saada itseäni lakkaamaan :"Turpa kiini nyt...hiljaa, etkö jo älyä..." Mies loukkaantui ja syystä.

Lopulta älyä lorahti aivoihini ja menin baarin vessaan  lyömään itseäni nyrkillä otsaan. Monesti.

Lisäksi tällainen järjen esiinluiskahdus kävi:  Oli puhe tyttönimistä. Eräs rouva kertoi tyttönimekseen Hinttilä.  Remahdin rä-kä-kä-kä-kä- käkätysnauruun ja löinpä kämmenillä polviinikin."..voi mikä nimi...jumaliste".

Nauru kyllä  tyrehtyi lopulta, kun tajusin, että seurueessa kukaan muu ei nauranut.

Painoin leuan rintaan, jolkottelin kotiin sivuilleni katsomatta, kyyristyin sängyn alle sikiöasentoon ja mietin miten paljon mahtaakaan äkkilähtö maksaa jonnekin kauas, hyvin kauas.

Suomessa ei ole eikä ole ollut Hinttilä nimeä. Typerää osallistua ketjuun keksityllä jutulla.

No niin munasin taas, siis  rouvan nimi oli Hintikkä. Ei Hinttilä eikä Hintikka." Hinttilä," voi kääk minua.

Vierailija
156/422 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä yleensä vielä pahennan näitä sammakoita jatkamalla vielä suuremmalla sammakolla.. parina esimerkkinä: lapsuuden kaverin kanssa katotiin seinällä olevaa Bäkkäreitten julistetta ja yhdellä (ainakin) oli korvis. Totesin sitten että on niin junttia ku jätkällä on korvis. Johon kaveri vastasi kuivasti että veljellään on.. noh korjasin hienosti että ei se yhtä junttia toki ole kuin molemmissa korvissa renkaat! Niin, eikös toisella isoveljellä ollutkin sitten niin..

Kerran oli nimistä juttua poikakaverin (silloisen) kanssa. Sanoin Eerikin olevan kyllä niin karsea nimi ettei muilla jakoa. Poika näytti mopokorttinsa hiljaa; toinen nimi Erik. Punasena siinä sönkkäsin et no onneks Erik, Eerik on se ehdottomasti paskempi versio. Poika aivan vakavalla naamalla kertoo että kortissa on muuten kirjotusvirhe.. voi maa mut ja suuren suuni nielköön

Höpö höpö!

Ihan tosi juttu on ja häpesin kovasti ja opin kyllä olemaan kommentoimatta ihmisten nimiä. Ja jos viittaat mopokortin kirjoitusvirheeseen niin jälkeenpäin olen itsekin miettinyt että kiusasiko poika mua vaan mutta muista papereista tuli kyllä aika selkeesti ilmi että toinen nimi tosiaan oli Eerik tupla-eellä :P

Ajokortissa ei voi olla kirjoitusvirheitä tietojesi osalta, se on virallinen asiakirja.

Voi toki olla että muisti pettää sen kohdalta mikä kortti se oli.. ja siis kyseessä oli silloin vuonna 86 syntynyt poika jolla ei ollut ajokorttia vaan uunituore mopokortti tuohon aikaan. Joo siis voi pitää paikkansa että kyseessä olikin kirjastokortti tai vastaava josta sitä nimeä näytti. Mieleeni on painunut huomattavasti tarkemmin häpeä möläytyksestäni kuin pikku yksityiskohdat. :''D

Vierailija
157/422 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen veljeni lapsen kummi, vaikka en kuulu kirkkoon. Olen kuitenkin ripiltä päässyt.

Lapsella on myös kirkkoon kuuluvia kummeja.

Vierailija
158/422 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotken joskus nimiä ja sanoja. Pahin taisi olla kun kuulutin kollegaa puhelimeen ja sotkin nimen. Sanotaanpa että kollegan nimi olisi ollut vaikka Irma Möllönen. Minä kailotan "Möllö Irmasta pyydetän puhelimeen". Hiljaisuus. Outoja katseita. Rykäisen ja sanon nimen oikein.

159/422 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella kotitalouden opettaja kertoi jostain syystä minun luokalleni, että hänellä on miehensä kanssa yksi lapsi, mutta jostain syystä hän ei ollut tullut raskaaksi useamman vuoden yrittämisestä huolimatta. Jostain syystä minua alkoi naurattamaan ja huusin, että "Ihan oikein sinulle". Vasta myöhemmin tajusin, että kuinka tyhmästi sanoin, kun muut luokkalaiseni antoivat minun ymmärtää, kuinka ilkeä olin. Tosin tämä opettaja oli aina ollut minulle jostain syystä melko ilkeä ja kohdellut minua huonosti ja epäreilusti ilman mitään syytä (en siis aikaisemmin ollut sanonut tai tehnyt ennen tuota tilannetta enkä senkään jälkeen hänelle mitään tyhmää tai ilkeää ja käyttäydyin tunneilla hyvin).

Vierailija
160/422 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni sattui kerran koulusta lähtien nolosti. Oltiin siinä luokan (kaikki tyttöjä) kanssa pukemassa talvivaatteita ja kenkiä jalkaan ja minä olin lähtenyt matkaan korkeilla koroilla (pituus kenkien kera on n 190cm...^^') ja joku tokaisi jtn sen tapaista kuin ''vitsit kun oot niin pitkä!'', minä siihen sitten naureskellen että ''niin..minä en ookkaan tommonen kääpiö kun te'', samalla kun yksi luokan tytöistä (kuka on lyhytkasvuinen) seisoo siinä myös. Kyllä hävetti. Enkä todellakaan tarkoittanut tätä pahalla mutta jotenkin perusmeiningillä sanoo aina jotain just niin typerää...ARGH :'D