Mikä asia sai sinut tuntemaan itsesi vanhaksi?
Mitä sellaista tajusit tai joku muu teki tai sanoi, joka sai sinut tuntemaan itsesi todella vanhaksi?
Kommentit (119)
Eka harmaa häpykarva oli ehkä pahin järkytys.
Kun tuolilla istuminen alkoi tuntua luontevammalta kuin lattialla istuminen.
Vierailija kirjoitti:
Kun baariin lähtiessä ei mieti mihin on ikää, vaan mihin kehtaa mennä vielä tämän ikäisenä...
Ylipäätään lasten kasvu pysähdyttää.. kouluikäiset lapset saa minut tuntemaan itseni vanhaksi.. Myös kaikennaailman lipukkeiden täyttämiset lapsiin liittyen tuntuvat edelleen oudolta kun muistan vielä hetki sitten niitä vanhempieni kanssa itsekin täyttäneeni mm koulukuvauslaput, hammaslääkärikaavakkeet,koulun laput yms joita itse vasta toi omien vanhempiensa täytettäväksi,täytän niitä taas jo omien lasteni kanssa....:)
Tämä, meillä (noin 30v) oli vanhan kaveriporukan kanssa tyttöjen ilta jokin aika sitten ja mietittiin että mihis mentäisiin jatkamaan iltaa ja yksi meistä heitti, että entäs XY -paikka, jossa aina nuorena oltiin?
Ja me kaikki pysähdyttiin, katsottiin toisiamme ja mutistiin, että viittiikö sinne nyt enää mennä. :DD
Kun mun kissakin alkaa olla jo parikymppinen kohta.
Katseltiin lasteni kanssa jokin aika sitten Disneyn Pieni merenneito ja oli järkyttävää huomata että mähän symppaan nykyään sitä isää:D muistan kuin eilisen kun samaistuin vielä Arieliin... Olen huomannut saman muissakin oman lapsuuden/nuoruuden elokuvissa, nykyään ymmärrän tosi hyvin niitä mälsiä vanhempia:D
N30
Kun kuuma aalto valtaa mut.
Tai kun samanikäisen kaverini tytär täytti 30
Vierailija kirjoitti:
Katseltiin lasteni kanssa jokin aika sitten Disneyn Pieni merenneito ja oli järkyttävää huomata että mähän symppaan nykyään sitä isää:D muistan kuin eilisen kun samaistuin vielä Arieliin... Olen huomannut saman muissakin oman lapsuuden/nuoruuden elokuvissa, nykyään ymmärrän tosi hyvin niitä mälsiä vanhempia:D
N30
Se tunne, kun tajuat että Scar on hyvin pitkälti Hitler ja hyeenat marssii samalla tavalla kuin natsit Be Prepared -laulussa.
Täytän tänä vuonna 35. En viihdy baareissa. Kotona mielummin. Ja enää ei miehet katsele "silläsilmällä" ..
ja ensimmäisen harmaan hiuksen löytäminen aiheutti sellaisen naurukohtauksen että en kyllä tiedä oliko se edes normaalia. Tekonivel löytyy ja en edes jaksa meikata tai harjata hiuksia kun menen kauppaan. Omat vanhemmat jäneet eläkkeelle ja iso osa ystävistä on perheellisiä ja eronneita.. :(
Silti tuntuu että olisin parikymppinen vaikka peilistä kurkkaa todellisuus.. masentavaa
Vierailija kirjoitti:
Täytän tänä vuonna 35. En viihdy baareissa. Kotona mielummin. Ja enää ei miehet katsele "silläsilmällä" ..
ja ensimmäisen harmaan hiuksen löytäminen aiheutti sellaisen naurukohtauksen että en kyllä tiedä oliko se edes normaalia. Tekonivel löytyy ja en edes jaksa meikata tai harjata hiuksia kun menen kauppaan. Omat vanhemmat jäneet eläkkeelle ja iso osa ystävistä on perheellisiä ja eronneita.. :(
Silti tuntuu että olisin parikymppinen vaikka peilistä kurkkaa todellisuus.. masentavaa
Ei kannata masentua lapseton nainen on jo sen verran harvinanen yli 30 vuotiaissa, että takaa sulle menekkiä.
Tänään juuri laskeskelin, että työurallani eri työpaikoissa mukanani kulkenut kahvimuki luultavasti täyttää tänä vuonna 30 v. En silti tunne itseäni erityisen vanhaksi. :D
Kun huomasin aloittavani kertomuksen "pari vuotta sitten", vaikka tapahtumasta oli yli kymmenen vuotta aikaa.
No ei nyt ehkä oikeasti vanhaksi, mutta sellainen "mihin aika rientää"-hetki tuli, ku serkkuni meni syksyllä yläasteelle. Siinä hetken mietin että ei siitä nyt niin kaun voi olla kun se oli eskarilainen ja leikittiin hänen ja pikkusiskonsa kanssa pihalla hippaa. Monet kerrat olin lapsenvahtina... ja nyt se pieninkin jo niin iso etteivät enäää vahtia tarvitse.
Ja noh, yhä tuntuu hassulle että vuonna 2000 syntyneet on ensi vuonna täysikäisiä.
Ja se kun välillä tulee vloggaajia seuratessa huomatuksu nuorten kielen muuttuneen jo melkoisesti omista teiniajoista, aina en ees tiiä mitä joku lyhenne tms. tarkoittaa.
Viime viikolla minua myös rouviteltiin. Ei tosin ensi kertaa, ensikertaa rouvittelu tuli vastaan aikoinana töissä 19 kesäsenä. Nyt siis olen sen 25v. Hämmentävintä on että rouvittelijat ovat lleet paljon iteäni vanhempia, ekalla kerralla eläkeikäinen nainen ja nyt keski-ikäinen mies.
Siitäkin on jo aikaa kun tämä hetki tuli vastaan. Mutta tajusin olevani vanha kun kaikki suosituimmat popparit yms olivatkin nuorempia kuin minä. Tuntuu kuin siitä olisi vain hetki kun ne olivat vanhempia. No jaa nykyään en kyllä juuri edes tiedä ketkä on nuorten suosiossa.
Samoin kuin ennen vaikka katsoi missejä aikuisina. Nyt vilkaisee että mitä teinejä siellä kisaakaan. Nuoret näyttää niin nuorille (jopa lapsille).
Vähän pelästyin kun siskon lapsenlapsi meni lukioon, piti kovasti miettiä mikä olis paras vaihtoehto, soittelin sitten kavereilleni kyseli heidänkin kokemuksia. Siinä kai sitten tajusin siis hei haloo: meidänkin lapsenlapsista jo kaksi on peruskoulussa. Olen ihan reipas ja nuoremman näköinen ehkä minäkin menen uudelleen kohta lukioon. Pienimmän päiväkodissa yksi tyttö sanoi: Ethän sinä voi olla Ellan mummi! Juu kyllä minä olen.
Vierailija kirjoitti:
Mua kutsuttiin viime kesänä ensimmäistä kertaa rouvaksi eikä neidiksi.
En tykännyt.
Sama täällä! Lisäksi vaatekaupassa teititeltiin
- Armeijan alokkaat näyttävät niin babyfaceiltä että tunnet sympatiaa/sääliä
- Viereiseen autoon kaupan pihalla astuu pieni nuori tyttö, kuskin paikalle (ja auto ei ole mopoauto)
- Näet ylen aamustudiossa yläasteen luokkakaverin asiantuntijavieraana, titteleitä toisille jakaa, ja kestää hetken raksuttaa miksi nimi on niin tuttu
kun tajusin, että lempielokuvani julkaisusta on 20 vuotta. apua!
kun ensin neuvolalääkäri ja sitten hammaslääkäri olivat selvästi minua nuorempia! olen 37v
Kun kuuntelen teinien puhetta, enkä ymmärrä puoliakaan sanastosta.
Tulin mummiksi 44v. 😍
Toisaalta ihan peilikin, aamun armottomat kasvot kuvajaisessa. 😉