Mikä asia sai sinut tuntemaan itsesi vanhaksi?
Mitä sellaista tajusit tai joku muu teki tai sanoi, joka sai sinut tuntemaan itsesi todella vanhaksi?
Kommentit (119)
Se, kun huomasin ajattelevani "en jaksa, olen elänyt jo tämän vaiheen", kun tatuointikorut ja chokerit tuli takaisin muotiin.
Vierailija kirjoitti:
Katselin varusmiehiä rautatieasemalla, ja laskeskelin, että he ovat puolet minun iästäni.
Pahempaa:
Vuonna 2000 syntyneet ovat ensi vuonna auton ratissa 😮
2000 syntyneet on lukiossa. Mulle edelleen tulee mieleen joku juuri kävelemään oppinut pikkutaapero jos joku sanoo syntyneensä vuonna 2000.
Kun eksyttiin kaveriporukalla K18-yökerhoon...
Ei oikeastaan mikään ulkoinen asia vaan se, että oma terveydentila romahti pari vuotta sitten sairastumisen myötä. Jatkuva väsymys, kolotukset ja muu saa olon tuntumaan siltä, että välillä jo toivookin olevansa kuolinvuoteella.
n33
Se kun tajuaa että omat lapset ovat aikuisia ja muistelee mitä kaikkea itse sen ikäisenä tekikään.
Vierailija kirjoitti:
Kun kaikesta kivasta on aikaa jo vähintään 15 vuotta.
Tämä! Ikävä kyllä :D
Se, että 90-luku ei ollut kymmenen vuotta sitten vaan 20.
Yksi ope sanoi, että siinä vaiheessa alkaa olla vanha, kun joku oppilas tulee sanomaan " oot opettanut mun mummoa".
Jos et tunne itseäsi vanhaksi niin muut ihmiset kyllä muistuttaa sua jatkuvasti kuolevaisuudestasi. Just eilen mun mummo kysyi että "ootko sä alkanu harmaantumaan?" No en oo, kiitos kysymästä. >:/
Silloin kun tajusin että 90-luvulla syntyneet on jo aikuisia.
N36
Se, kun viime kesänä lapsuudenystäväni kanssa lähdettiin "verestämään muistoja" ja ostettiin olutta ja mentiin puistoon istumaan. Kaikki muut puistossa olijat oli meitä noin 15 vuotta nuorempia.
Kun mulla oli naamassa lähes kahden viikon ajan näyttävä finni, ja maltoin olla koskematta siihen. 38-vuotiaana.
Kumma juttu. Olen 45-vuotias ja tiedostanut jo 5 vuotta olevani keski-ikäinen. En kuitenkaan ole koskaan tuntenut itseäni vanhaksi tai toivoisi olevani nuorempi. Minusta on aina tuntunut, että huominen on eilistä parempi. Ihmetyttää, kun omat kaverinikin muistelevat ajankultaamia nuoruusvuosia. Minä muistan, miten inhosin lukiota, vapauden puutetta ja rahattomuutta.
Kun somea ahkerasti käyttävä sukulaistyttö ei tiennyt mikä on IRC-Galleria.
Se, kun muistellaan vanhoja ja monesta tapahtumasta on aikaa yli 20 v. Mieleltäni olen vähän lapsi edelleen, mutta kalenteri ja kroppa on eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katselin varusmiehiä rautatieasemalla, ja laskeskelin, että he ovat puolet minun iästäni.
Pahempaa:
Vuonna 2000 syntyneet ovat ensi vuonna auton ratissa 😮2000 syntyneet on lukiossa. Mulle edelleen tulee mieleen joku juuri kävelemään oppinut pikkutaapero jos joku sanoo syntyneensä vuonna 2000.
Minä pistän paremmaksi:
Tiedän vuonna 2000 syntyneen äidin.
Kun näin nykyisiä lukiolaisia bussipysäkillä. Tajusin, etten enää kuulu sen ikäisten joukkoon, pukeutumisen ja puheenaiheiden osalta. N23
Se hetki kun tajus ettei ole saanut kiusallisia seisokkeja.Ne loppui joskus 43v
Katsoin kännykkää silmälasien yli, koska näen lähelle paremmin ilman silmälaseja. Tarvitsen kohta 2 tehot 40v
Pahempaa:
Vuonna 2000 syntyneet ovat ensi vuonna auton ratissa 😮