Mikä asia sai sinut tuntemaan itsesi vanhaksi?
Mitä sellaista tajusit tai joku muu teki tai sanoi, joka sai sinut tuntemaan itsesi todella vanhaksi?
Kommentit (119)
Tietsä kun ihmisillä oli häpykarvat.
Tytär (15) ja poikaystävänsä viettivät vuosipäivää. Noistakaan nuorista ei kumpikaan tiedä markkaa, c-kasettia eikä lankapuhelinta :)
Äitidino on 37.
Nuorimies kysyi bussissa, että haluatteko istumaan... n42v.
Se, kun tajuat että tänä vuonna tulee kuluneeksi 16 vuotta siitä, kun ensimmäinen Taru Sormusten Herrasta -elokuva tuli ulos.
Se ettei miehet katso enää perään. Olet muuttunut näkymättömäksi.
Kun puhut ystäviesi kanssa asioista jotka tapahtuivat 20-vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Se, kun tajuat että tänä vuonna tulee kuluneeksi 16 vuotta siitä, kun ensimmäinen Taru Sormusten Herrasta -elokuva tuli ulos.
Star Wars: A New Hope täyttää tänä vuonna 40. :)
Olen alkanut pitää nilkat paljaina kulkevia teinejä typerinä.
Mua kutsuttiin viime kesänä ensimmäistä kertaa rouvaksi eikä neidiksi.
En tykännyt.
Se, kun käyn esikoiseni kanssa avoimessa päiväkodissa, ja siellä käyvät jotkut äidit ovat samaa ikäpolvea kuin lapset, joita hoidin au pairina ollessani. Ne lapset oli silloin 3- ja 6-vuotiaat.
Tai kun tajusin, että mähän voisin olla jo ihan hyvin isoäiti, jos olisin saanut esikoisen esim. 17-vuotiaana ja tämä esikoisensa 18-vuotiaana.
Se, kun nykyään kysellään millaista oli 90-luvun lopulla tai 2000-luvun alussa.
Kun teinini soitti Mixet tahdo olla mun kaa-laulun uutta versiota ja tajusin kuunnelleet sitä vanhaa alkuperäistä 23 vuotta sitten teininä.
Kun kaikesta kivasta on aikaa jo vähintään 15 vuotta.
Kesätyöntekijät 20 vuotta nuorempia kuin itse.
Jo 15-vuotiaana eka kerran, kun käytiin taksvärkkipäivänä myymässä Annansilmä-merkkejä ovelta ovelle, ja pieni lapsi avasi oven ja huusi "äiti, täällä on joku täti!". Siihen asti olin pitänyt itseäni lapsena, tyttönä.
Kun olen viime päivinä lukenut palstalta että nelikymppinen ei saa pukeutua niin ja näin. Pitää "ikääntyä arvokkaasti". Koska oikein ylitin se rajan etten saa enää pitää samoja kivoja vaatteitani?!
Kun teini-ikäiset sukulaistytöt katselee vanhoja kuviasi ja naureskelee vaatteillesi ja toteat vaan rauhallisesti, että "se oli muotia silloin".
T: teini 2000 -luvun alussa.
Täs olis teille tämmöinen kasvorasvanäyte.
Oli joku Anti age.
Muoti kiertänyt täyden ympyrän. Nyt kaupoissa nuoruuteni muoti: porkkanafarkut, flanellipaidat, ylisuuret takit.
Katsoin peiliin ja tajusin, etten ole enää nuori. Näin valkoisia jouhia tummien hiusten seassa ja väsyneen ryppyisen naaman. En tunne itseäni yli kolmikymppiseksi mutta onhan tässä ikää jo päälle 40.
Kun kesätöissä ollut tyttö jutteli VHS -kaseteista, että "tiedätkö ne sellaiset vanhat elokuvat, ei niinku Blu-Ray vaan sellanen iso musta kasetti."
Mä en ole edes 30 vielä.