Mikä asia sai sinut tuntemaan itsesi vanhaksi?
Mitä sellaista tajusit tai joku muu teki tai sanoi, joka sai sinut tuntemaan itsesi todella vanhaksi?
Kommentit (119)
Tää kaljuuntuminen on kyllä todella ikävää. Haluaisin pitää edes jonkinlaista tukkaa. Tämä muutaman millin siili saa minut näyttämään jotenkin todella ilkeältä. Ei sovi sitten yhtään, mutta pakko pitää.
Kun pitkän istumisen jälkeen ei pääse liikkumaan kunnolla esim. töissä. T:47v
ysäribileet. olin selvänä lääkekuurin takia ja muilla oli hauskaa, mutta minusta paikassa huusi epätoivo.. lihavia naisia ketkuttamassa muka seksikkäästi ja kirkumassa kun Offspringin "Pretty Fly" alkoi soida. naamasta kulahtaneita miehiä yksine korvisineen ja tribaalitatskoineen, katse kirkastuneena kun hetken uskoi taas olevansa sen 19 v. lapset hoitoon jättäneitä äitejä ja isijä huutelemassa siiderituopit käsissä "kyllä lähtee!" , hukuttamassa alkoholiin sen totuuden että jonain muuna lltana olisimme samassa baarissa vitsi ! istuin nurkassa kahvikuppi kädessäni ja päässäni jauhoi vain "olen 39vuotias. olen 39vuotias"...
Se kun tajusin, että "30 vuotta sitten" tarkoittaa pian 90-lukua ja kun puhutaan, että jotain tapahtui "50 vuotta sitten" niin kyse on pian 70-luvusta!
Se kun entiset luokkakaverit alkoivat yhtäkkiä näyttää facen profiilikuvissa vanhoilta harakanvarpainensa. Ihan varmasti myös itsekin, mutta toisista sen muutoksen huomaa tarkemmin kun ei tule naama joka päivä vastaan. Ollaan 35-vuotiaita nyt.
Se hetki kun teini-ikäinen pikkuveljeni lähetti viestin, mutten ymmärtänyt sanaakaan, koska se piti sisällään nykynuorison slangia/lyhenteitä. Ja minä en edes ole kovin vanha, 25v!
Toinen juttu oli se, kun en vielä vuoden 2016 loppuun mennessä tiennyt tai ollut edes vaivautunut ottamaan selvää, mitä dab meinaa.
Vierailija kirjoitti:
Se kun tajusin, että "30 vuotta sitten" tarkoittaa pian 90-lukua ja kun puhutaan, että jotain tapahtui "50 vuotta sitten" niin kyse on pian 70-luvusta!
Tämä!
Lapsena puhuttiin jostain joka oli tapahtunut 20 vuotta sitten, tarkoittaen 1960-lukua.
Nyt siitä on jo 30 vuotta ja 60-luvustakin 50 vuotta.
Omat lapset pitävät 80-90-lukuja jonain "leikkiaikana" koska eivät osaa kuvitellakaan aikaa ennen vuotta 2000.
Omat vanhemmat ovat jo eläkeiässä ja isovanhemmat vanhuksia. Vaikka omien vanhempien piti aina olla keski-ikäisiä ja isovanhempien eläkeikäisiä. Huokaus.
Ensimmäinen kaksi päivää kestänyt krapula.
Se kun naapurin poika ajoi autolla vastaan ja olin ehkä edellisellä viikolla miettinyt että jokohan se "Jussi" on yläasteella.
mikä EI saisi?!
- teinivuosien muoti kiersi takaisin, samettiset kaulapannat ja pilottitakit
- keskellä päivää on pakko ottaa päikkärit, vapaapäivänäkin ! muistan itse naureskelleeni kun isä aina kuorsasi sohvalla ja nyt sitten oma lapsi kavereineen nauraa, kun äiti korisee sohvalla kuola poskella..
- yöelämässä ei mieti enää, mihin kaikilla on ikää vaan mihin kehtaa mennä!
- kroppa on jatkuvasti jumissa, kun menee kyykkyyn ei ole ylös päästä
- kun viet lapsesi nostalgiselle retkelle kirjaston musiikkiosastolle, kerrot miten äiti istui aina siellä kavereiden kanssa kuuntelemassa levyjä ja lapsi katsoo sinua kuin hullua
- Facebookissa koulukavereiden profiilikuvat saavat häpsähtämään , "miten toi näyttää noin vanhalta?!" ja sitten tajuaa, että joku melko varmasti ajattelee samoin sinusta..
- lääkärit alkavat olla sinua nuorempia
- kun huomaa käyttävänsä ilmaisua "nykynuoret".. "hiton teinit" vielä menee, mutta "nykynuoret" kuullostaa niiin narisevalta vanhaltapiialta! ja silti se pääsee usein suusta..
Se kun opettajana heitän jotain omasta nuoruudestani (ysäri) niin oppilaat kuuntelevat ihmeissään ja nauravat juttujen "antiikkisuudelle". Tosin tämä saa minut tuntemaan itseni mukavalla tavalla jo varttuneeksi. :)
Se kun 16 vanhana tädit alkoivat sanoa pikkulapsilleen "varo ettet törmää setään".
Sen jälkeen ei ole tullut sitä tunnetta.
Vierailija kirjoitti:
Se kun opettajana heitän jotain omasta nuoruudestani (ysäri) niin oppilaat kuuntelevat ihmeissään ja nauravat juttujen "antiikkisuudelle". Tosin tämä saa minut tuntemaan itseni mukavalla tavalla jo varttuneeksi. :)
Minun nuoruudessani piti hiihtää kesät talvet järven yli kouluun ja hätistellä susia suksisauvoilla.
Vierailija kirjoitti:
Se hetki kun teini-ikäinen pikkuveljeni lähetti viestin, mutten ymmärtänyt sanaakaan, koska se piti sisällään nykynuorison slangia/lyhenteitä. Ja minä en edes ole kovin vanha, 25v!
Toinen juttu oli se, kun en vielä vuoden 2016 loppuun mennessä tiennyt tai ollut edes vaivautunut ottamaan selvää, mitä dab meinaa.
Dab on Digital audio broadcasting.
Nyt tiedät.
Vierailija kirjoitti:
Yksi ope sanoi, että siinä vaiheessa alkaa olla vanha, kun joku oppilas tulee sanomaan " oot opettanut mun mummoa".
Eihän tässä sitten vielä paha ... olen opettanut vasta niiden äitejä ja isiä.
Silloin kyllä tuntui nuoruus menneen ohi, kun lapsi tutki hiuksiani "äiti, sinulla on täällä harmaa hius".
Aika vanhaksi tunsin itseni silloinkin, kun töissä iäkäs herrasmies teititteli minua. Olin jotain 20 v.
Vierailija kirjoitti:
Historian opettajan sijaisena huomasin, että muistan itse jotain sellaista, jota nyt luetaan HISTORIAN kirjasta.
Se kun 14-vuotias pikkuveli puhui kaikilla olevan koulussa sellaisia sormiskeittilautoja (siis pikkuisia skeittilautaleluja joilla "ajetaan" ja tehdään temppuja pitämällä kahta sormea siinä päällä) ja muistat, että niitä oli omankin luokan pojilla kun olin jotain 2. luokalla, ennen kun sun pikkuveli oli edes syntynyt! ;D
kun tappelin itseäni nuoremman dj:n kanssa yökerhossa, halusin tämän soittavan jonkun tutun biisin jota pääsisi tanssimaan mutta tyyppi ei edes tiennyt mikä on Aqua! muutenkin oli ulkopuolinen olo farkuissa ja hihattomassa topissa , hiukset rennosti ponnarilla ja sitten vielä tämä.. olin tuolloin 33v mutta tunsin itseni ihan muumioksi!