Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekaa kertaa etelään! Minne kannattaa mennä heinäkuussa?

Vierailija
22.01.2017 |

Päätettiin, että lähdetään ekaa kertaa etelään lomalle kesällä. Te kokeneemmat: Minne kannattaa suunnata kahden lapsen kanssa? Mitä kannattaa ottaa huomioon? Vanhempi lapsi alakoulussa, nuorempi kesällä 2 v.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen myös rantalomasta heinäkuussa jos Suomen kesä näyttää viileältä.

Tosi lämmintä silloin on Välimeren maissa, mutta tarkoitus onkin olla paljon uimassa ja päivän mittaan pääsee kyllä varjoon.

Lapsiperheelle sopivia kohteita on paljon ainakin Kreikassa ja Espanjassa.

Itsellä ei ole lasten kanssa kokemusta kuin Rodoksen Falirakista, joka oli ok.

Oltiin koko viikko hotellilla ja rannalla, joten valittiin kohde aika pitkälti sen perusteella.

Lapset on alakoululaisia ja toivoivat liukumäkiä, joten valittiin sellainen hotelli.

Päädyttiin myös all inclusiveen, mikä osoittautui todella käteväksi.

Matkabudjetti vaikuttaa tietysti valintaan.

Kannattaa katsoa kokemuksia hotelleista tripadvisorista.

Sillä perusteella karsiutui pois hotellit, joissa valitettiin nuorison melusta yms.

Haaveissa olisi seuraava matka Kreetalle, Menorcalle tai Mallorcan Alcudiaan.

Vierailija
22/29 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legendaariset Mallorca tai Rodos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

bilettäjä22 kirjoitti:

Pärnu tai Ibiza.Molemmissa kivoja rantabileitä.

Pärnu on oikeasti hyvä vinkki, siellä on upeat rannat ja kivoja hotelleja, ei ole pitkä matka ja varmasti viileämpää kuin Välimerellä heinäkuussa. Samoin Latvian Jurmala on mahtava rantapaikka. 

Tai vaikka Sopot. Lentomatka on lyhyt etc. En lähtisi heinä-elokuussa ns etelän lomakohteisiin. Todella kuuma pienelle. Kevät tai syksy parempaa aikaa.

Vierailija
24/29 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hitsi, minulla olisi ollut ihana suositus teille, mutta ne matkat on jo myyty loppuun heinäkuulta.

Mutta tsekkaa vaikka Finnmatkojen Gerani, esim. Lito Beach näyttää kivalta ja ystävälliseltä kreikkalaishotlalta, missä ei voi olla viihtymättä. Ranta vieressä, ja yhteydet hyvät.

Vierailija
25/29 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkää Suomeen. Suomi kesää ei voita mikään. Välillä sataa ja välillä lämmintä ja voi olla päivä pari kuumaa.

Vierailija
26/29 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuussa olisi ehkä fiksua mennä jonnekin vähän pohjoisempaan. Itse ollaan oltu monesti Korfulla, mutta siellä kannattaa katsoa minne menee, koska saarelta löytyy toisaalta maailman tylsimpiä turistirysiä ja toisaalta ihania pitkiä ja lähes tyhjiä hiekkarantoja.

Kreikan saarissa on sekin hyvä puoli, että usein hotelli on sitä parempi mitä halvempi se on. Kreikassa ei kannata ikinä ottaa all inclusive-pakettia, koska kivoja pikkutavernoja on hurumycket, ja niissä voi syödä edullisesti paljon ketjuhotelleja parempaa ruokaa. Tripadvisor ei valehtele, katso esim. tuo Lito Beach, ja arviot ovat kaikki 4-5 tähteä, vaikka hinta on hyvin kohtuullinen. Ja jos ette ole ennen käyneet Kreikassa, palvelun laatu tulee olemaan iloinen yllätys. Sekin on sitä parempi, mitä pienempi hotelli.

Vierailija
27/29 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkää Suomeen. Suomi kesää ei voita mikään. Välillä sataa ja välillä lämmintä ja voi olla päivä pari kuumaa.

Jep, en voi käsittää ihmisiä jotka lähtevät ulkomaille lomailemaan juuri siihen aikaan kun Suomen kesä on kaikkein kauneimmillaan ja täällä on kerrankin siedettävää kelin puolesta.

Vierailija
28/29 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en lähtisi heinäkuussa mihinkään välimerelle. Jo mainitut Jurmala ja Pärnu on oikein hyviä vaihtoehtoja. Lähellä, mutta kuitenkin ihan kunnon rantakohteita. Jos siis rantaa kaipasitte. Näistä itse kallistuisin ehkä Jurmalaan ja matkaan yhdistäisin myös yön tai pari Riikassa. Myös hintataso on (ainakin pari vuotta sitten ollut) suomalaisittain varsin kohtuullinen.

Vierailija
29/29 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos taas kommenteista. Pitikin poistui pariksi tunniksi välillä, niin en päässyt kommentoimaan.

Suomi on kiva kesällä, olen samaa mieltä lukuisten kesien kokemuksella, mutta nyt tänä kesänä voisi silti kokeilla muuta. Ja juuri kesällä, koska nyt ainoa mahdollisuus viettää lomaa koko perheellä on juurikin heinäkuussa, eikä tiedetä onko taas lähivuosina mahdollisuutta lähteä yhdessä viikoksi minnekään. Nyt siis käytetään mahdollisuus lähteä kauemmas, kun kerrankin voidaan.

Kuumuudesta en välittänyt suuremmin, kun yleensä olen itse sietänyt sitä hyvin. Mutta hyvä kun mainitsitte, lapsien kanssa ei ole niinkään kokemusta miten sietävät kuumaa ilmastoa. Itse kun ei ole siitä häiriintynyt, ei heti tullut ajatelleeksi, että eihän tosiaan lapset ole välttämättä perineet minun sietokykyäni.

Kiitos muun muassa Litosta vinkanneelle, vaikutti sen oloiselta mikä voisi olla kiva paikka. Myös Sopot, Normandia ja Baltia laitetaan selvityksen alle. Onko jollain kokemusta noista: Onko niissä kivoja paikkoja, joissa olisi hotelleilla uima-altaat ja esim. leikkihuone tai muuta tekemistä lapsille? Nyt kun tosiaan etsitään mahdollisimman vaivatonta ja helppoa lomailua.

t. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän