Millaisen elämänmuutoksen olet tehnyt, mistä sait siihen rahat?
Työttömänä vain tässä mietiskelen. Tuntuu mahdottomalta ryhtyä mihinkään, kun ei ole rahaa.
Kommentit (9)
No en mistään, joten on jäänyt tekemättä. Töistä saadut rahat menee laskuihin, lapsiin ja vuokraan. Tarvitsisin uudet hampaat ja nenän, ei ihan pari tonnia riitä.
Erosin ihan superpaskasta avioliitosta ja rahoitin sen luotoilla. Nyt kevyin mielin mietin, että miks en tajunnut aiemmin lähteä. Ja onneks oon töissä niin saan maksut maksettua.
Muutos terveelliseen elämään: lopetin polttamisen sekä juomisen kokonaan. Niistä säästetyillä rahoilla olen vähitellen shoppaillut vaatekaappiin kivat vaatteet, käynyt kampaajalla, maksanut treenimaksut jne. En voisi olla onnellisempi. Nyt tosin kaikki tuntuu olevan mallillaan, joten seuraavaksi ajattelin alkaa laittamaan nämä tupakka- ja kaljarahat matkakassaan... :)
Erosin ja laitoin asuntomme myyntiin ihan ilman mitään rahavarastoja.
Perustin firman perintörahan turvin (n. 5 - 10 000 e).
Hain ulkomaille töihin. Sain paikan, lainasin äidiltäni muuttorahat, muutin, ja olen sittemmin maksanut lainani takaisin ja vähän enemmänkin.
Mä sain aloitettua terveellisen elämän työttömänä. Liikuin enemmän , kokkasin paljon enemmän ja parempaa ruokaa, poimin pakastimen täyteen sieniä ja marjoja.
Eikä rahaa mennyt, päinvastoin sain pienennettyä ruokakulujani merkittävästi. Nyt kun olen töissä, on haaste säilyttää ne uudet tavat.
Muutin ulkomaille töihin. Lainasin siskolta 500e matkakuluihin.
En ole työtön, mutta päätin loppusyksystä ottaa henkilökohtaisista raha-asioistani ja veloista niskaotteen. Kesään mennessä on jäljellä enää kahdesta luottokortista noin 450 euroa ja opintolainaa ~9500 euroa.
Samaan aikaan toivon, että kesään mennessä ASP-tilillä on säästössä 10 000 euroa.
Laihdutin ja aloin treenaamaan lihaksia salilla. Maksaa sen ~40€/kk + jotain vähäista vaatteisiin, lisäravinteisiin ja muutamaan PT tapaamiseen.